پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

معرفی شهر رشت شهر خلاق غذا : وقتی به سمت شمال حرکت میکنید هر منطقه ازآن دارای جذابیت های خاصی می باشد که توانسته آن منطقه را تبدیل به یک منطقه دیدنی کند. شمال از گذشته تا الان یکی از بهترین و هیجان انگیزترین مقاصد گردشگری و سفر بوده است. یکی از بزرگترین مناطقی که در دسته بندی سفرهای شمالی جای بسیار خوبی برای خود بازکرده است شهر رشت می باشد. این شهر یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین شهرهای شمالی ایران است.شهر رشت معروف به شهر باران و پیاده روها و غذاهای بی نظیری است. اگر این بار راهی گیلان شده اید بدون شک حتما سری به رشت بزنید چرا که جاهای دیدنی رشت بسیار زیاد و قشنگ است.

اجاره ویلا در رشت با شماره 09114481870 تماس بگیرید

شهر رشت کجاست؟

شهر رشت در کجای ایران قرار دارد؟ رشت مرکز استان گیلان است و در شمال ایران قرار دارد. البته رشت شهر ساحلی نیست و شهری مسطح است که معمولا آب‌وهوای معتدلی دارد.

رشت به چه چیزی معروف است؟ رشت به شهر باران‌های نقره‌ای معروف است. تنوع غذایی در رشت (و در گیلان) به‌قدری بالا است که در سال ۱۳۹۴ به عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی به شبکه شهرهای خلاق یونسکو اضافه شد.

همچنین به دلیل زیست شبانه مرکز شهر رشت، به شهر همیشه بیدار معروف است. برای فهمیدن دلیل این لقب هم کافی است یک‌بار از ساعت ۱۰ شب به بعد در میدان شهرداری و پیاده‌راه شهرداری به سبزه میدان باشید تا خودتان به شب‌بیداری رشت پی‌ببرید.

اطلاعات ضروری رشت

کد تماس به رشت: ۱۳۱

مدت سفر زمینی از تهران: ۴ ساعت

بهترین زمان سفر به رشت

شهر رشت یکی از بهترین شهرهای شمالی است که در فصل بهار و اردیبهشت بهترین انتخاب است و در فصل پاییز و زمان ریزش برگ درختان این شهر خودنمایی میکند. شهر رشت در این دو فصل بسیار زیباست که دلتان نمی آید راهی خانه شوید.

فاصله رشت از شهرهای مهم اطراف

فاصله رشت تا تهران: 330 کیلومتر

فاصله رشت تا رامسر: 114 کیلومتر

فاصله رشت تا ساری: 360 کیلومتر

فاصله رشت تا بندر انزلی: 40 کیلومتر

فاصله رشت تا لاهیجان: 45 کیلومتر

فاصله رشت تا آستانه اشرفیه: 38 کیلومتر

شکم گردی در رشت

شهر رشت معروف به شهر خلاق غذا میباشد و یکی از شهرهای شمالی که مخصوص شکم گردی است. اگر دوست دارید تنوع غذایی رشت را تجربه کنید،ما به شما پیشنهاد می دهیم که حتما سری به رستوران های رشت بزنید. در رستوران‌های محلی شما می‌توانید انواع مختلفی از غذاهای سنتی گیلانی را ببینید و انتخاب کنید، در ضمن در کنار غذا حتما دورچین‌های مخصوص گیلان مانند باقالا، اشپل و گردو را امتحان کنید.

بهترین رستوران‌های محلی رشت عبارتند از: شور کولی در بلوار توحید، رستوران میرزا در بلوار دیلمان، رستوران رازقی در بلوار سمیه، رستوران گیجاواش در بلوار ضیابری و رستوران شکم الملوک در بلوار منظریه.

رشت خیلی از جای دیدنی زیبا دارد که تعدادی از آن در مقاله جاهای دیدنی شمال قید شده است.

گلستانی ها - بهترین رستوران های رشت کجاست؟

مراکز خرید و بازار های رشت

در سفر به شهر رشت همیشه خرید از بازار سنتی یکی از انتخاب های عالی برای سفر است. بازارها و مراکز خرید مدرن و پاساژ هم وجود دارد اما بازار سنتی قطعا حال‌وهوای متفاوتی دارد.

بازارهای رشت در نزدیکی میدان شهرداری قرار دارد و این بازارها نمونه های کوچکی از بازارهای تهران است. راسته زرگران، راسته ماهی فروشان، راسته پارچه فروشان و … از راسته‌های مختلف این بازار قدیمی هستند.

اگر قصد خرید در این بازار هم ندارید خیالی نیست اینقدر رنگ و لعاب این بازار زیاد است که شما را مبهوت زیبایی خود میکند. البته بهتر است پیاده‌روی خود را از کمی قبل‌تر و از سبزه میدان شروع کنید و پس از گذشت از پیاده‌راه علم‌الهدی و شهرداری، به خیابان شیک برسید و سپس راسته‌های مختلف بازار را طی کنید.

مراکز خرید و بازار های رشت

سوغات رشت

سوغات رشت بسیار تنوع دارد و دست شما برای خرید کاملا باز است. رشت انواع خوارکی های خوشمزه و صنایع دستی فوق العاده ای دارد که می توانید برای عزیزانتان سوغاتی بگیرید.

بهتر است در زمان خرید سوغات رشت چیزی خرید کنید تا هم جنبه کاریردی داشته باشد و هم  یادآور حس خوب هدیه شما باشد. البته یادتان باشد که یک هدیه فوق العاده هم برای خودتان بخرید تا این سفر همیشه برای شما به یاد ماندنی باشید.

جاهای دیدنی رشت - گلستانی ها

جاهای دیدنی‌ رشت

میدان شهرداری رشت

میدان شهرداری بهترین و زیباترین منطقه شهر رشت است. با تماشای این میدان باور این که در اروپا قدم نمی‌زنید، دشوار است! زمین‌های سنگ‌فرش شده، کاخ شهرداری رشت، بنای با شکوه اداره پست و کتابخانه ملی همه و همه رُخ شهر رشت را همانند یک پاریس کوچولو نشان می‌دهند.

تالاب عینک رشت

بزرگ‌ترین تالاب گیلان پس از انزلی، تالاب عینک در شهر رشت است. این تالاب از بالا به شکل یک عینک بزرگ دیده می‌شود و به همین علت این نام را روی آن گذاشته‌اند. آب تالاب از زمین‌های کشاورزی اطراف و آب باران تامین می‌شود و محل زندگی ماهیان جورواجور است.

دریاچه سد سقالکسار

در ۱۵ کیلومتری جنوب شهر رشت، روستایی با نام سقالکسار وجود دارد که اغلب زوج‌های جوان برای گرفتن عکس‌های عروسی‌شان به این منطقه زیبا و تماشایی می‌روند. دریاچه سقالکسار در وسط جنگل انبوهی قرار گرفته است و زیبایی سحرانگیزی دارد. در این دریاچه که در واقع یک سد برای ذخیره آب محسوب می‌شود، می‌توانید قایق‌سواری کنید و در آلاچیق‌های اطراف آن به استراحت بپردازید.

اگر علاقه مند به رفتن به دریاچه سقالکسار دارید حتما این مقاله از سایت گلستانی ها را بخوانید!

پارک جنگلی سراوان

همه جای رشت پوشیده از سرسبزی و زیبایی است. به طوری که حتی آسفالت‌های کف خیابان هم حریف این اقلیم نشده‌اند و از گوشه و کنار آن‌ها سر و کله‌ی گیاهان سبز و خودرو پیدا می‌شود. این سرزمین سرسبز شمالی دارای پارک‌های جنگلی فراوانی است که از میان آن‌ها گیسوم در نزدیکی شهر رشت و سروان در کیلومتر ۷ جاده رشت-تهران شهرت فراوانی نزد گردشگران پیدا کرده‌اند.

در این مقاله ما کامل پارک جنگلی سراوان را به شما معرفی کرده ایم.

موزه میراث روستایی گیلان

موزه میراث روستایی گیلان فضایی باز است که به انواع و اقسام خانه‌های روستایی اختصاص دارد. هر کدام از این خانه‌ها را از روستاهای مختلف گیلان جمع‌آوری کرده‌اند و در این مکان دوباره آن‌ها را ساخته‌اند. در این موزه می‌توانید لباس‌های محلی چین‌دار و رنگارنگ این خطه را بپوشید و عکس یادگاری بگیرید.

باغ محتشم

باغ محتشم یا پارک شهر رشت در سال ۱۲۴۰ در خیابان حافظ ساخته شد. در وسط این باغ که سراسر سرسبزی و زیبایی است، عمارت کلاه‌ فرنگی از زمان قاجاریه به جا مانده که از دیدنی‌های تاریخی رشت به شمار می‌رود. اگر در فصل پاییز گذرتان به رشت افتاد، به این باغ زیبا بروید تا از ترکیب‌ شدن هزاران رنگ پاییزی در آن حسابی لذت ببرید.

صنایع دستی و سوغات رشت

به محض نزدیک شدن به شهر رشت، بوی برنج شالیزارها و زیتون مغازه‌های کنار جاده هوش از سرتان می‌برد. همین‌طور که به مرکز شهر نزدیک می‌شوید، بوی سبزی‌های محلی و ماهی‌های تر و تازه دهان‌تان را آب می‌اندازد. رستوران‌های محلی گوشه و کنار شهر که دیگر وصف‌ناپذیرند، به طوری که عطر غذاهای‌شان تا چند خیابان آن طرف‌تر هم می‌رود. این عطرها را اگر دنبال کنید به بازار سنتی شهر رشت می‌رسید.

جاهای دیدنی رشت در شب

مجموعه میدان شهرداری

میدان شهرداری رشت در مرکز شهر به‌عنوان نماد شهر رشت شناخته می‌شود و به جرات می‌توان آن را به‌عنوان یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری شبانه در این شهر معرفی کرد.

خیابان علم الهدی

آدرس: ضلع غربی خیابان شهرداری

خیابان علم‌ الهدی رشت، اولین پروژه‌ پیاده‌راه‌سازی شمال کشور است که میدان‌های شهرداری و سبزه میدان را به هم متصل می‌کند. این خیابان که در سال ۱۳۱۰ هجری شمسی احداث شده است، حدود ۲۷۵ متر طول دارد، عرض آن ۲۷ متر است و شامل دو پیاده‌روی ۶٫۵ متری و دو فضای سبز می‌شود.

محله گلسار

گلسار، نام محله‎‌ای در شمال شهر رشت است که رستوران‌ها، کافه‌ها، بوتیک‌ها و مراکز خرید بسیاری در آن قرار دارند. خیابان اصلی گلسار، بلوار سمیه، بلوار توحید، بلوار گیلان، بلوار نماز، بلوار دیلمان و بلوار سنبل از خیابان‎‌های اصلی این محله هستند. بلوار گلسار، یکی از لوکس‌ترین و بهترین خیابان‌های رشت در این منطقه است که تجربه قدم زدن در آن در کنار درختان سر به‌‎فلک کشیده به‌خصوص در شب، یکی از بهترین خاطره‌های شما را در این شهر می‌سازد.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی