پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

بهترین بازارهای گرگان همراه با آدرس : یکی از شهرهای توریستی زیبای شمال کشورمان، گرگان است که گزینه‌ خوبی برای رفتن به تعطیلات به شمار می‌رود. این شهر زیبا در کنار جاذبه‌‌های جذاب طبیعی و تاریخی، مراکز خرید و بازارهای قدیمی زیادی هم دارد که تجربه سفر به این مقصد را برایتان لذت‌بخش می‌کند. گرگان جزو آن دسته از شهرهای توریستی و جذاب شمال ایران است که هر سال گردشگران داخلی و خارجی زیادی را میزبانی می‌کند. شهر گرگان هم پیشینه طولانی دارد و هم در کنار جاذبه‌های طبیعی و زیارتی مقصدی محبوب برای گردشگران است. اما این شهر با وجود بازارهای جدید و قدیمی می‌تواند انتخاب مناسبی برای بازارگردی باشد.در سفر به گرگان علاوه‎بر بازدید از جاذبه‌های گردشگری این شهر، می‌توانید به مراکز خرید مدرن، بازارهای قدیمی و بازارهای محلی آن هم سری بزنید. گرگان بهترین مراکز خرید را دارد و امکانات و تفریحات متنوعی را برای گردشگران و شهروندان فراهم کرده ‌است.استان گلستان یکی از استان های سرسبز خطه شمال است که دارای مناطق گردشگری فراوانی می باشد. زمانیکه شما قصد سفر به گرگان بهشت گلستان را دارید دیگر نگران خرید و اقامت نباشید. در این شهر بازارهای زیبا و هفتگی بسیار زیادی دارد و همچنین میتوانید بهترین سوئیت و ویلاهای شیک را با ارزان ترین قیمت برای اقامت رزرو نمایید.

 

جهت اجاره ویلا در گرگان 09114481870 تماس بگیرید.

 

اقوام ساکن در گرگان

استان گلستان قوميت‌هاي مختلف اعم از ترك، تركمن، قراق، بلوچ، فارس، سيستاني، مازندراني و ... می باشد.همچنين وجود آيين‌ها و مراسم گوناگون آداب و فرهنگ قوميت‌هاي ساكن، استان، صنايع دستي و سوغات محلي و بازارهاي هفتگي از ديگر زمينه‌هاي جذب مسافران و گردشگران در اين استان است.

بازارهای گرگان

در استان گلستان انواع متفاوتي از بازار به صورت دائمي و هفتگي وجود دارد، بازارهاي روز در اكثر شهرها در روزهاي به خصوصي از هفته داير است. در اين بازارها مردم بومي به ويژه كشاورزان و صاحبان حرف و صنايع روستايي از دور و نزديك در آن شركت كرده و فرآورده‌ها و توليدات خود را به خريداران عرضه مي‌كنند.

بازارهاي هفتگي از دير باز در شهرهاي بندرتركمن و آق‌قلا داير بوده ولي امروزه در اكثر شهرهاي استان در سطح بسيار وسيع داير و مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است.

با بازارهای گرگان آشنا شدید بهتر است با جاهای دیدنی گلستان آشنا شوید

بازار سنتی نعلبندان | از تماشایی‌ترین مراکز خرید گرگان

بازار دائمي و قديمي گرگان به بازارنعلبندان معروف است و در داخل بافت قديمي شهر گرگان قرار دارد. بازار قدیمی گرگان یا بازار نعلبندان در بافت قدیمی گرگان، حد فاصل چهار راه میدان تا سه راه میرکریم و میدان قیصریه قرار دارد. بد نیست بدانید که اکثر مکانهای دیدنی و تاریخی گرگان در محوطه این بازار قرار دارند. در بافت قديم گرگان، ابنيهٔ تاريخى - مذهبى، آب‌‌انبارها، کاروانسراها و تيمچه نيز وجود دارد.

این بازار به طور تقریبی دارای ۱۵۰ حجره یا مغازه است که کسبه آن به فروش میوه، سبزیجات، ادویه، مرغ و ماهی، نان و شیرینی­های محلی، برنج، انواع ترشیجات و… مشغول هستند. البته، گوشه و کنار بازار هنوز هم گاری­هایی به چشم می‌خورند که معمولا ماهی یا آب نارنج و آب غوره می‌فروشند. زنانی هم هستند که نان‌­های دستپخت خودشان یا دستبافته‌­هایشان را به بازار آورده‌­اند و در گوشه و کنار  بازار نشسته‌­اند و مشغول به فروش هستند.

آدرس: استان گلستان، گرگان، بین چهاراه میدان تا سه‌راه میرکریم و میدان قیصریه.

بازار نعلبندان گرگان

چهارشنبه بازار

بيش از يك دهه از ايجاد يك بازار خودجوش محلي به نام چهارشنبه بازار در گرگان مي‌گذرد، اين بازار ابتدا به نام جمعه بازار در خيابان امام، مكان بازار سنتي گرگان توسط دست فروشاني شكل گرفت كه از فرصت تعطيلي جمعه براي عرضه كالاي خود استفاده مي كردند. با گسترش اين بازار و ايجاد ترافيك، جمعه بازار به 30 متري گرگان‌جديد منتقل شد و در سال‌هاي اخير با تغيير روز آن به چهارشنبه، در محل دايمي و محوطه آماده‌سازي شده توسط شهرداري در بلوار غدير استقرار يافته است. 

بازارهاي هفتگي البته در شهرهايي مانند بندرتركمن و آق‌قلا داراي سابقه بيشتري هستند اما بازار هفتگي گرگان هم از همان ابتدا مورد استقبال شهروندان اين شهر قرار گرفت، به ويژه، تجارت چمداني در آن سال‌ها با تركمنستان و وجود اجناس روسي ارزان قيمت عرضه شده كه در پي گشايش مرزها و استقلال كشورهاي آسياي ميانه صورت گرفته بود و نيز بازار عرضه جانوران زنده از شاخص‌هاي جذاب اين بازار بود.

به تدريج و با ايجاد مكان دايمي، چهارشنبه بازار گرگان مكاني براي عرضه هفتگي كالاهاي مختلف از جمله تره بار و محصولات كشاورزي شده است، كالاهاي عرضه شده در اين بازار، معمولا كالاهاي ارزان قيمت‌تر و نيازمنديهاي روزمره شهرونداني است كه اين بازار را مكاني براي دستيابي به مشخصه صرفه اقتصادي براي خانواده خود مي‌دانند.

بسياري از شهروندان نيز به علل اجتماعي و جذابيت‌هاي بازارهاي هفتگي بدون هدف خريد كالايي خاص به اين بازار ميآيند و البته چه بسا كه دست پر از اين بازار خارج شوند. طيف دلال و خرده فروش در اين بازار بيشتر به چشم مي خورد كه به اين موضوع كمتر پرداخته شده است. نكته ديگر، عدم برپايي سازه هاي ساده و سبك و قابل اطمينان براي غرفه‌هاي عرضه كالا است كه مي تواند به اين بازار زيبايي ببخشد. حال آن كه غرفه‌هاي دست‌ساز فروشندگان نماي ناهمگوني به اين بازار بخشيده است. صرفه نظر از توجيه اقتصادي اين كار براي شهرداري گرگان، يك معماري زيبا و به صرفه براي ايجاد غرفه‌هايي همگون، ساده و سبك، علاوه بر حل مشكل اين بازار در روزهاي باراني، مي‌تواند به منظور ديگري نيز استفاده شود.

راهی گرگان شدید پس جاهای دیدنی گرگان را حتما ببینید

چهارشنبه بازار گرگان

دوشنبه بازار بندرترکمن

برای کسانی که به دنبال خرید صنایع دستی ترکمن ها هستند، دوشنبه بازار ترکمن را پیشنهاد می دهیم؛ بازاری در ابتدای ورودی شهر که محل عرضه انواع تولیدات صنایع دستی ترکمن هاست. در این بازار می توانید انواع زیورآلات ترکمن، پارچه، روسری، مانتو و بسیاری دیگر را بیابید.

دوشنبه بازار گرگان

پنجشنبه بازاراق قلا

پنجشنبه بازارآق قلا مرکزی است برای شناخت بیشتر فرهنگ مردم این منطقه.این بازار هفتگی در خیابان کشتارگاه هر پنجشنبه فعال است و مردم اجناس خود را به‌فروش می‌رسانند.این اجناس شامل صنایع دستی و محصولات زراعی مردم محلی است.در حال حاضر پنج شنبه بازار آق قلا با حدود 980 غرفه از امکاناتی چون پارک کودک برخوردار است.

پنجشنبه بازار گرگان

مرکز خرید تندیس | از بهترین مراکز خرید پوشاک در گرگان

مرکز خرید تندیس از کامل‌ترین مراکز خرید گرگان است. در این پاساژ شش‌طبقه می‌توانید انواع پوشاک و لوازم آرایشی و بهداشتی را پیدا کنید. فضای جذاب و ویترین‌های رنگارنگ در این پاساژ شما را سر ذوق می‌آورد. از ویژگی‌های خوب در این پاساژ تنوع قیمت اجناس است. متأسفانه در مرکز خرید تندیس، خانه بازی کودک یا فودکورتی نیست. به همین خاطر ممکن است کودک‌ها بعد از کمی گشتن خسته بشوند. برای رفتن به این پاساژ نگران جای پارک نباشید. پاساژ تندیس پارکینگی اختصاصی با ظرفیتی محدود دارد.

آدرس: استان گلستان، گرگان، ابتدای خیابان ولیعصر، ابتدای کوچه دادگستری

شماره تلفن: 01732522575

ساعت کاری: از 8:30 تا ساعت 23

مرکز خزید تندیس گرگان

مرکز خرید مرسل | از شلوغ‌ترین مراکز خرید گرگان

اگر در گرگان دنبال فروشگاه‌هایی با قیمت مناسب می‌گردید، سری به مرکز خرید مرسل بزنید. مجتمع مرسل ساختمانی هفت‌طبقه است که در بین گرگانی‌ها شهرت بسیاری دارد. بیشتر فروشگاه‌ها در این مجتمع، پوشاک و لوازم کامپیوتر دارند. در مرکز خرید مرسل به‌راحتی می‌توانید برای همه سن‌ها لباس‌‌های باکیفیتی را بخرید.

در طبقه اول این پاساژ، پارکینگی اختصاصی ساخته‌اند که کارتان را آسان‌می‌کند. کافی‌شاپی هم در همان طبقه راه‌اندازی کرده‌اند. برای بازدید از فروشگاه‌ها به طبقه‌های دوم و سوم و چهارم بروید. واحدهای اداری مجموعه هم در سه طبقه بعدی هست. در این مرکز خرید وجود آسانسور و پله‌برقی رفت‌وآمد بین طبقه‌ها را برایتان بی‌دردسر می‌کند. مرکز خرید مرسل رستورانی ندارد؛ اما می‌توانید در همان نزدیکی به یکی از رستوران های گرگان بروید و دلی از عزا در بیاورید.

آدرس: استان گلستان، گرگان، خیابان شالیکولی، خیابان عدالت هفت

شماره تماس: 01732235459

ساعت کاری: از هفت‌ونیم صبح تا ساعت 22.

مرکز خرید مرسل گرگان

مرکز خرید زرتشت (زرتشت مال) | از بهترین مراکز خرید گرگان

در سفر به گرگان اگر قصد خرید لباس دارید، به مرکز خرید زرتشت سری بزنید. بزرگ یا کوچک فرقی ندارد. شعبه‌های این مرکز، پوشاک‌‌ها را در چند دسته زنانه، مردانه و بچگانه می‌فروشند. در این پاساژ می‌توانید لوکس‌ترین برندهای داخلی و برخی برندهای خارجی را پیدا کنید. این ساختمان شش‌طبقه دو بخش مجزا دارد. در طبقه منفی یک، مغازه‌ای برای اجناس آشپزخانه، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهدشتی و خیاطی مردانه هم هست. اگر طرف‌دار چرم هستید، از فروشگاه کیف و کفش چرم دیدن کنید. در طبقه‌های دوم و سوم و چهارم 150 واحد تجاری پوشاک مشغول به کار هستند. برای رفتن به واحدهای اداری به طبقه‌های بالاتر بروید.

بعد از چند ساعت گشت‌وگذار می‌توانید به کافی‌شاپ این مرکز سری بزنید و نوشیدنی خوش‌طعمی بنوشید. برای مواد خوراکی لازم نیست از زرشت مال خارج بشوید. این مرکز سوپر مارکت مجهزی دارد. برای رفتن به این مرکز بی‌ترید مشکلی نخواهید داشت؛ زیرا این پاساژ را در مرکز شهر ساخته‌اند. دسترسی به این مرکز خرید بسیار آسان است.

آدرس: استان گلستان، گرگان، خیابان ولیعصر، نبش خیابان عدالت 65

اینقدر که بازار گردی کردید بهتر نیست سری به سوغات گرگان بزنید تا کلی یادگاری از شهر گرگان با خود ببرید.

مرکز خرید زرتشت گرگان

مرکز خرید کاپری | پاساژی مجهز

مرکز خرید کاپری از مجهزترین مراکز خرید گرگان است. در این مرکز بخش‌های تفریحی و جذابی وجود دارد که توجه گردشگرها را به خودش جلب می‌کند. فروشگاه‌های این مرکز، اجناس دیجیتال مثل لپ‌تاپ و گوشی، لوارم خانگی، اجناس چرم و محصولات فرهنگی را می‌فروشند. می‌توانید لوازمی از بهترین برندها را در این پاساژ پیدا کنید. به همین قیمت اجناس در این پاساژ کمی بیشتر از دیگر مغازه‌ها است.

آدرس: استان گلستان، گرگان، خیابان ولیعصر، نبش خیابان عدالت هفت

شماره تماس: 01732359358

ساعت کاری: از ساعت 9:30 تا 22:30

مرکز خرید کاپری گرگان

مرکز خرید وارکانا | از مجهزترین مراکز خرید گرگان

وارکانا یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید شهر است بخش‌های تفریحی و تجاری دارد. با رفتن به این مرکز خرید می‌توانید یک تیر و دو نشان بزنید. این مرکز خرید چهارطبقه است؛ اما فروشگاه‌‌های مختلفی مثل لوازم خانگی، پوشاک، لوازم آرایشی، لوازم تحریر، لوازم باغبانی و… دارد.

یکی از بزرگ‌ترین خرازی‌های گرگان در این مرکز خرید است. هر چیزی را که بخواهید، در این فروشگاه پیدا می‌کنید. اگر در زمان خرید دلتان نوشیدنی خواست، به کافی‌شاپ وارکانا سری بزنید. مرکز خرید وارکانا محیطی جذاب و سرگرم‌کننده برای تفریح کودک آماده کرده است. مربی‌ها در پارک کوک‌پاپلی از فرزندهایتان نگهداری می‌کنند تا با خیال راحت به خرید بروید. برای بازدید از جاهای دیدنی گرگان، بهتر است چند روز مهمان این شهر باشید. هتل های گرگان به‌خوبی از شما میزبانی می‌کنند.

آدرس: استان گلستان، گرگان، میدان شهر، خیابان پاسداران، بعد از پارک شهر

مرکز خرید وارکانا گرگان

مرکز خرید سیلوانا گرگان | مرکزی لوکس در گرگان

سیلوانا یکی از مجهزترین و لوکس‌ترین مراکز خرید در گرگان است. اگر اهل خریدکردن و گشت‌وگذار در پاساژها هستید، سری به این مجتمع بزنید. در این مرکز انواع فروشگاه‌های پوشاک از بهترین برندها فعالیت می‌کند. به همین خاطر انتظار قیمت‌های گران را داشته باشید. در طبقه سوم این مجتمع یکی از بهترین رستوران های گرگان مشغول به کار است. در این رستوران بهترین غذاهای ایرانی و بین‌المللی را برایتان سرو می‌کنند. همچنین این رستوران ظرفیت زیادی دارد و برای برگزاری مراسم‌ها انتخاب مناسبی می‌شود.

آدرس: استان گلستان، گرگان، بلوار ناهارخوران، جنب عدالت 55

مرکز خرید سیلوانا گرگان

بازارچه مرزی اینچه برون یا بازارچه مرزی علوی

بازارچه مرزی اینچه برون یا بازارچه مرزی علوی در شرق استان گلستان و در نزدیکی شهرستان گنبدکاووس قرار دارد. این مکان به مرز پل هم شناخته می شود. این بازارچه که یکی از جاهای دیدنی گنبدکاووس است، دارای بافتی قدیمی است که در منطقه مرزی ایران و ترکمنستان قرار دارد. ساختار بازارچه مرزی به صورت پاساژ مانند است.

بازارچه مرزی اینچه برون اجناس ارزان، متنوع،  باکیفیت و مشتری پسندی را در خود جای داده است. امکان خریدی خاطره انگیز و عالی و همچنین این امر که اینچه یکی از جاهای تفریحی گنبدکاووس است، موجب شده که گردشگران زیادی از این مکان بازدید کنند. بیشترین اجناس بازارچه مرزی اینچه برون لباس های ترکمنی، پارچه های ترکمنی و... هستند و به همین دلیل نظر گردشگران زیادی را به خود جلب نموده است.

آدرس: استان گلستان _ شهرستان گنبد کاووس _ شهر اینچه برون _ بازارچه مرزی اینچه برون

بازار مرزی اینچه برون

بازارچه صنایع دستی خانه باقری

بازارچه صنایع دستی خانه باقری (بازار و مرکز خرید) در محله نعلبندان گرگان و خیابان امامزاده نور واقع شده است. این مجتمع یکی از دو بازار و مرکز خرید در محله نعلبندان گرگان می‌باشد و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مراکز مهمی مانند مرکز محله سرچشمه، موزه صنایع دستی گرگان (خانه تاریخی امیر لطیفی) و بازارچه نعلبندان و همچنین هتل خیام گرگان، امامزاده نور و اداره کل میراث فرهنگی استان گلستان و کافه رستوران سنتی سرای خان قرار گرفته است.

آدرس:استان گلستان، گرگان، امام خمینی، 19 آفتاب، امامزاده نور

بازارچه صنایع دستی خانه باقری

مرکز خرید آفتاب

مرکز خرید آفتاب (بازار و مرکز خرید) در محله سرخواجه گرگان و خیابان سرخواجه واقع شده است. این مجتمع یکی از چهار بازار و مرکز خرید در محله سرخواجه گرگان می‌باشد و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مراکز مهمی مانند سرای باقری‌ها قرار گرفته است.

آدرس: گلستان ، گرگان ، سرخواجه

مرکز خرید آفتاب گرگان

مرکز خرید هیرکان

مرکز خرید هیرکان (بازار و مرکز خرید) در محله آلوچه باغ و شیرکش گرگان و خیابان پنج آذر واقع شده است. این مجتمع یکی از شش بازار و مرکز خرید در محله آلوچه باغ و شیرکش گرگان می‌باشد و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مراکز مهمی مانند شهربازی شهرکوچولوها، بیمارستان پنجم آذر، کاخ موزه گرگان و پاساژ وارکانا و همچنین پارک شهر شهرداری گرگان، فروشگاه شیرینی سنتی گرگان، کتابخانه عمومی میرفندرسکی، اداره کل انتقال خون و کافه کباب نعناع قرار گرفته است.

آدرس:استان گلستان، گرگان، پنج آذر، بین آذر یکم و 3 آذر

 تلفن تماس: 01732331431

مرکز خرید هیرکان گرگان

 پاساژ صدرا (محله شالیکوبی، گرگان)

پاساژ صدرا (بازار و مرکز خرید) در محله شالیکوبی گرگان و خیابان ولیعصر واقع شده است. این مجتمع یکی از سیزده بازار و مرکز خرید در محله شالیکوبی گرگان می‌باشد.

استان گلستان، گرگان، ولیعصر، بین عدالت 16 و عدالت چهاردهم

سوالات متداول در مورد بازارهای گرگان

بهترین مراکز خرید گرگان کدام است؟

مرکز خرید کاپری، مرکز خرید مرسل.

لوکس‌ترین مراکز خرید گرگان کدام است؟

مرکز خرید سیلوانا، مرکز خرید وارکانا.

ارزان ترین بازارهای گرگان کدام است؟

بازار سنتی نعلبندان، مرکز خرید تندیس، مرکز خرید مرسل.

 

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی