پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ۰

بدون دیدگاه

چطور به آبشار ترز بریم؟ سفر به آبشار ترز می تونه یک سفر رویایی به دور از هیاهوی شهری و غوطه‌وری در آغوش طبیعت بکر و دست‌نخورده شمال ایران است. مسیر دسترسی به آبشار مانند یک تابلوی نقاشی که در آن درختان سر به فلک کشیده و رودخانه خروشان که در بستر آن نقش بسته است. در این مقاله از سایت گلستانی ها می خواهیم شما را به دل جنگل های سوادکوه کنار آبشار ترز ببریم تازه می تونی تو فاصله چند قدمی این آبشار زیبا اقامت کنی پس کافیه با شماره زیر تماس بگیرید.

اجاره کلبه جنگلی ترز : 09114481870

آبشار ترز کجاست؟

آبشار ترز، در دل جنگل‌های انبوه سوادکوه، در استان مازندران واقع شده است. این آبشار خروشان، در نزدیکی روستای قرآن‌تالار، در میان انبوه درختان هیرکانی خودنمایی می‌کند و با شکوه و ابهتی بی‌نظیر، هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. برای رسیدن به این آبشار رویایی، باید به شهر شیرگاه در استان مازندران بروید و از آنجا به سمت روستای قرآن‌تالار حرکت کنید. از روستای قرآن‌تالار، مسیری خاکی و کوهستانی به سمت آبشار آغاز می‌شود که حدود 30 دقیقه به طول می‌انجامد.

این مسیر، گویی تابلویی نقاشی است که در آن، درختان سر به فلک کشیده، بوم نقاشی طبیعت را با رنگ‌های سبز و زمردی خود آراسته‌اند و رودخانه‌ای خروشان، نقوش ظریف خود را بر بستر آن نقش بسته است. اما اگر سری به سایت گلستانی ها بزنید در فاصله 3 دقیقه ای این آبشار زیبا براتون یک اقامت معرفی کرده ایم از اینجا رزرو کن. اجاره کلبه جنگلی ترز

آدرس آبشار ترز: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، بخش لفور، دهستان لفور، روستای قرآن‌تالار

چطور به آبشار ترز بریم؟

مسیر دسترسی به آبشار ترز

آبشار ترز در استان مازندران شهرستان سوادکوه و میان جنگل‌های ترز در منطقه لفور واقع شده است. آبشار ترز در ۲۳۰ کیلومتری تهران قرار دارد. برای گشت‌و‌گذار یک روزه بهتر است صبح خیلی زود سفر خود را آغاز کنید. دسترسی به آبشار ترز از دو مسیر «جاده فیروزکوه» و «جاده هراز» امکان‌پذیر است.

جاده فیروز کوه و هراز دو مسیر اصلی برای سفر به آبشار ترز است

در مسیر اول، پس از گذر از فیروزکوه و پل سفید، خود را به شیرگاه برسانید. بعد از رسیدن به ایستگاه راه‌آهن، باید به‌سمت بابل حرکت کنید تا به خروجی سه راه لفور برید. در این مسیر بعد از حدودا ۱۰ کیلومتر، به ابتدای مسیر پیاده‌روی آبشار ترز می‌رسید.

در مسیر دوم، راه خود را در جاده هراز ادامه دهید تا شهر آمل و بابل را پشت سر بگذارید و به سه‌راهی برسید. تابلوی امامزاده سیدعلی‌کیا، راهنمای یافتن سه‌راهی است. برای رسیدن به جاده فرعی لفور، مسیر دست راست را در پیش بگیرید. پس از حدود ۱۰ کیلومتر، بعد از روستای قرآن نفر و نرسیده به روستای مرزیدره، جنگل و ورودی مسیر پیاده‌روی را می‌یابید.

مسیر جنگل لفور در راستای سد البرز است. از سد البرز تا جاده خاکی آبشار ترز، نزدیک به دوساعت راه است؛ البته برای جلوگیری از سردرگمی، حضور بلدراه ضروری به‌نظر می‌رسد.

در سفر به آبشار ترز کجا اقامت کنیم؟

اگر قصد دارید شب را در کنار آبشار ترز به صبح برسانید و کمپ برگزار کنید؛ حتما تمامی لوازم مورد نیاز، نظیر چادر مسافرتی، کیسه خواب، پتو مسافرتی، آب، غذای کافی، چراغ قوه و... به‌همراه داشته باشید. اما اگر به دنبال اقامت در این منطقه هستید روی اجاره کلبه در لفور روی سایت گلستانی ها حساب کنین.

بهترین زمان سفر به آبشار ترز

برای سفر به آبشارهای ترز، محدودیتی وجود ندارد و این منطقه در هر زمان از سال طرفداران خاص خود را دارد. هر فصلی در این منطقه رنگ و بویی ویژه دارد.

بهار منطقه لفور و حضور در کنار آبشارها، آن‌چنان دوست‌داشتنی است، که بسیاری برای رسیدن اردیبهشت و رفتن به آن لحظه شماری می‌کنند. هوای این منطقه در فصل بهار، دل‌انگیز و معتدل است. در هوای مه‌آلود بهاری، رفتن به کنار آبشار شاید کمی لرزه به تن شما بیندازد؛ ولی بسیار تجربه بی‌نظیری است. در زمان بارش باران و هوای مه‌آلود، حواستان به لیز بودن زمین باشد.

اگر برای آب‌تنی به آبشار ترز سفر می‌کنید، تابستان بهترین زمان است. هوای مطبوع جنگل و آب خنک آبشار شما را به هدف‌تان می‌رسانند. تابستان لفور هم بسیار تماشایی است. درختان سبز ازگیل، انجیلی، راش و ممرز با میوه‌های رسیده و خوشمزه انتظار گردشگران را می‌کشند؛ البته هوای شرجی شمال کشور در تابستان، ممکن است کمی به مزاج مسافران خوش نیاید.

سخن پایانی

سفر به آبشار ترز، تجربه‌ای بی‌نظیر از غرق شدن در آغوش طبیعت بکر و دست‌نخورده شمال ایران است. این آبشار خروشان، با شکوهی بی‌بدیل و طراوت و شادابی بی‌نظیر، روح هر گردشگری را جلا می‌دهد و خاطره‌ای ماندگار در ذهن او به یادگار می‌گذارد.

این فرصتی بی‌نظیر برای رهایی از دغدغه‌های روزمره و غرق شدن در آرامش مطلق طبیعت است. این آبشار، گویی هدیه‌ای از جانب خداوند به مردمان این سرزمین است تا در آغوش طبیعت، غبار غم و اندوه را از دل زدوده و روح خود را با طراوت و شادابی طبیعت جلا بخشند.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی