پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

3

جاهای دیدنی شمال ، 58 جای فوق العاده دیدنی شمال : جاهای دیدنی شمال ایران این خطه همیشه سرسبز را می شناسید؟ جاذبه های دیدنی شمال در تابستان بسیار جذاب و شگفت انگیز است به همین دلیل تعداد مسافران در فصل تابستان در این منطقه بسیار زیاد هستند. همیشه طبیعت زیبا و دلنشین شمال ترافیک است. جاهای دیدنی شمال از بندرانزلی گرفته تا رشت , ماسال تا سوباتان و اشوراده تا رامیان را در برگرفته است.آب و هوای بسیار خوب و طبیعت بکر در شمال ایران، باعث رونق اجاره ویلا در شمال شده است. ولی در فصل تابستان بدلیل شرجی و گرم بودن هوا کمی از این بازیدها کاسته می شود . ما در این مطلب سعی داریم 58 مورد از جاهای دیدنی شمال که به عنوان بهترین مقاصد گردشگری درتابستان است معرفی کنیم .

جهت اجاره کلبه و ویلا در شمال کشور فقط با شماره 09114481870 تماس بگیرید

جاهای دیدنی شمال ایران

1-خانه میرزا کوچک جنگلی از جاهای دیدنی شمال

بعد از ۸۵ سال که خانه میرزا کوچک جنگلی به صورت مخروبه ای درآمده بود با پیگیری های صورت گرفته از سوی بنیاد پژوهشی فرهنگی میرزا کوچک جنگلی در سال ۱۳۸۲ از طرف شورای شهر رشت برای انجام خدمات تاریخی فرهنگی در اختیار بنیاد ذکر شده قرار گرفت.

بنیاد نیز به عنوان یک سازمان غیر دولتی، غیر سیاسی، غیر انتفاعی (سازمان مردم نهاد ) با کمک های مردمی و یاری ادارات مربوطه خانه را با استناد به اسناد و عکس های جمع آوری شده به همان صورت اول بازسازی کند. اکنون نیز که توانسته کتابخانه، مرکز اسناد، تندیس و موزه میرزا کوچک جنگلی را به بهره برداری برساد به موفقیت های روزافزون خود مباهات می ورزد.

جا های دیدنی شمال

2-آبشار شیطان کوه از جاهای دیدنی شمال

شیطان کوه، کوهی در شرق شهر لاهیجان و در استان گیلان ایران است. در گذشته به این منطقه شاه‌نشین کوه می‌گفتند و برکه‌ای که ۲۰۰ متر عرض و ۷۰ متر طول داشت در جلوی آن بود که برای انبار کردن آب در امر آبیاری از آن استفاده می‌شد. امروز برکه به دریاچه‌ای مصنوعی تبدیل شده که در میان آن جزیره‌ای وجود دارد و عمارت کوچکی در این جزیره خودنمایی می کند. در دل شیطان کوه آبشاری مصنوعی به نام آبشار شیطان کوه ایجاد شده که آب آن از همین دریاچه که به استخر لاهیجان معروف است، تأمین می‌شود.

جاهای دیدنی شمال ، 16 جای فوق العاده دیدنی شمال در تابستان

3-تله کابین لاهیجان از جاهای دیدنی شمال

تله کابین احرار یا بام سبز در شهر لاهیجان، استان گیلان، ایران و دارای مناظر زیبای طبیعی است. این تله کابین در پی عقد قراردادی بین شهرداری لاهیجان و شرکت احرار در سال ۱۳۸۴ تاسیس شد. از آن پس توسط شرکت دوپلمایر اتریش و بخش خصوصی شرکت احرار اداره می‌شود.

همیشه سفر به شمال همراه با هیجان است که این بار با تله کابین رامسر می توانید یک سفر هیجان انگیز داشته باشید.

جاهای دیدنی شمال ، 16 جای فوق العاده دیدنی شمال در تابستان

4-استخر لاهیجان از جاهای دیدنی شمال

در بخش شرقی لاهیجان و در پایین قله‌ای سرسبز و پوشیده از شمشاد به نام شیطان کوه که در قدیم آن را شاه‌نشین کوه می‌نامیدند، استخری بزرگ به وسعت ۱۷ هکتار و عمقی در حدود ۴ متر قرار دارد که در گذشته مخزن آبی برای آبیاری مزارع برنج بوده و توسط آب‌های جاری شده از کوه تغذیه می‌شد. در وسط استخر جزیره‌ زیبایی وجود دارد (در گذشته به آن «میان پشته» گفته می‌شد) که به وسیله یک پل سیمانی طویل، به حاشیه جنوبی استخر متصل شده است.

جاهای دیدنی شمال ، 16 جای فوق العاده دیدنی شمال در تابستان

5-چشمه های باداب سورت از جاهای دیدنی شمال

چشمه‌های آب معدنی باداب سورت یک مجموعه زیبا و دیدنی و یکی از شگفت‌انگیزترین شاهکارهای طبیعت و از جاهای دیدنی مازندران است. این چشمه‌ها در ۷ کیلومتری غرب روستای بادله و در ارتفاع ۱۸۴۰ متری در ساری واقع شده‌اند.

چشمه‌های اسرارآمیز سورت مشتمل بر دو چشمه با آب‌های کاملاً متفاوت از لحاظ رنگ، بو و مزه می‌باشند. یکی از چشمه‌ها دارای آبی بسیار شور می‌باشد که برای درمان دردهای کمر، پا، روماتیسم و پوست سودمند است و چشمه دیگر که در مجاورت این چشمه قرار دارد دارای آبی به رنگ نارنجی و مزه کمی ترش است که به صورت دائمی و تشتی می‌باشد.

جاهای دیدنی شمال ، 16 جای فوق العاده دیدنی شمال در تابستان

6-دریاچه چورت از جاهای دیدنی شمال

دریاچه چورت در شمال شرقی استان مازندران و بخش چهاردانگه شهرستان ساری قرار دارد. اگر از تاریخ این دریاچه بخواهید بدانید، باید بگوییم که چورت در سال ۱۳۲۰ بر اثر زمین لرزه و رانش زمین و در پی آن بسته شدن مسیر آب چشمه ای که در کنار دریاچه قرار دارد، بوجود آمده است.وسعت این دریاچه حدود ۲.۵ هکتار است و محلی ها به آن، دریاچه میانشه هم می گویند اما به دلیل نزدیکی آن به روستای چورت به این نام خوانده می شود.

جاهای دیدنی شمال ، 16 جای فوق العاده دیدنی شمال در تابستان

7-روستای باغ گلبن بهشتی در 8 کیلومتری گرگان

باغ گلبن ، روستایی از توابع بخش مرکزی استان گلستان است. باغ گلبن از جاهای دیدنی گلستان است.این روستا در دهستان استرآباد جنوبی و در 8 کیلومتری جنوب غربی گرگان قرار دارد. مسیر دسترسی به این روستا از کمربندی گرگان به سمت روستای نصرآباد حرکت کنید و مسیر آسفالت را ادامه بدید تا به روستای باغ گلبن برسید.

حالا که تا نزدیکی شهر گرگان آمده اید بهتر است با جاهای دیدنی گرگان هم آشنا شوید و چند روزی را در این شهر اقامت داشته باشید!

 

جاهای دیدنی شمال ، 16 جای فوق العاده دیدنی شمال در تابستان

8-جنگل توسکستان رویایی دیدنی در گلستان

جنگل توسکستان در جنوب شرقی گرگان و در ۴۰ کیلومتری این شهرستان واقع شده است. از این جنگل تا شاهرود چیزی در حدود ۸۰ کیلومتر فاصله می‌باشد که از مسیر قله شاهکوه شاهرود می‌گذرد. در ابتدای این جنگل روستایی با همین نام قرار دارد. بالاترین نقطه این جنگل را منطقه جهان نما می‌نامند که با عبور از جاده‌های پر پیچ و خم به آن می‌رسند.

در این مسیر جاده توسکستان که رانندگی می کنید طبیعت شما محو تماشای خودش می کند. توسکستان یکی از زیباترین جاده های شمال است که حتما باید یکبار رانندگی کنید!

جاهای دیدنی شمال ، 16 جای فوق العاده دیدنی شمال در تابستان

9-دریاچه توشن رویایی از جاهای دیدنی شمال

این دریاچه در حاشیه جنوبی روستای توشن در النگدره واقع در ۵ کیلومتری جنوب شهرستان گرگان قرار دارد. طول دریاچه در حدود ۳۰۰ متر و عرض آن ۱۳۰ متر است. ارتفاع دریاچه از سطح دریا ۲۵۰ متر است. وجود مناطق جنگلی النگ دره در کنار دریاچه سد و وجود ماهیان مختلف در آب دریاچه فضایی زیبا به این محیط بخشیده است. این منطقه در فصول مختلف مورد استفاده ماهیگیری و کمپینگ قرار می‌گیرد.

جاهای دیدنی شمال ، 16 جای فوق العاده دیدنی شمال در تابستان

10-پارک جنگلی النگدره بهترین انتخاب برای سفر به شمال

جنگل النگدره به عنوان یکی از ۷ منطقه نمونه گردشگری کشور و همچنین پارک جنگلی شاخص شمال کشور انتخاب و معرفی شده است.داخل این پارک جاده ای آسفالته وجود دارد و هر کجای ان که بخواهید می توانید بنشینید و از طبیعت بی نظیر آن بهره ببرید .پارک جنگلی النگ دره به مساحت ۱۸۵ هکتار و در ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان در مسیر جاده ناهار خوران قرار گرفته است.

جاهای دیدنی شمال ، 16 جای فوق العاده دیدنی شمال در تابستان

11-پارک جنگلی ناهارخوران از جاهای دیدنی شمال

پارک جنگلی ناهارخوران گرگان ناهارخوران قدیمی ترین تفرجگاه استان گلستان در گرگان است که بسیاری از ایرانیان با آن آشنایی دارند. نهارخوران در ۴ کیلومتری جنوب شهر گرگان واقع شده است. این پارک مجموعه ای از فضاهای جنگلی در اطراف جاده و همچنین حاشیه رودخانه و محدوده های تاسیسات شهرداری و جهانگردی را شامل میشود که از سال ۱۳۳۸ توسط سازمان جنگلها و مراتع کشور به منظور تامین تفرجگاه اهالی گرگان در اختیار شهرداری گرگان قرار داده شده است.

جاهای دیدنی شمال ، 16 جای فوق العاده دیدنی شمال در تابستان

12-روستای افراتخته در شهر علی آباد کتول

این روستا یکی از ییلاقات بی نظیر واقع در علی آباد می باشد. تنها روستایی که در میان دل جنگل های هیرکانی محسور شده است. روستای دارای آب و هوای بسیار خنک و دلپذیر است که می توانید ریه های خود را پر از هوای پاک و تمیز کنید. روستای افراتخته ارزش این را دارد که چند روزی را دراین روستا سپری کنید.

ییلاقات علی آباد کتول مانند نگین درخشانی در قلب گلستان میباشد که شما می توانید برای آشنایی با جاهای دیدنی علی آباد کتول به سراغ سایت گلستانی ها برید و یک سفر متفاوتی را در گلستان داشته باشید.

روستای دیدنی افراتخته علی آباد کتول

13-سوباتان بهشت گمشده گیلان

اینجا سوباتان است، قسمتی از بهشت که گویی خداوند آن را  بر روی زمین انداخته است. مراتع و چمنزارهای سرسبز و خرم، چشمه های پر آب، رودخانه های خروشان، آبشارهای بزرگ و کوچک، چشم اندازهای رویایی و هوایی بس مطلوب و دلپذیر، کمترین چیزیست که در ییلاق سوباتان انتظار شما را می کشد

کلبه های چوبی که که از دودکش آن ها دود آتش شومینه بیرون می آید. و نسیمی که گل های شقایق دشت را به رقص در می آورد. مگر می شود این همه زیبایی در جایی جمع شوند؟! پاسخ مثبت است. تمام این مناظر در سوباتان دور هم جمع شده اند. مردمانی خونگرم و غذاهایی بسیار جذاب و خوشمزه را هم به جمع آن ها اضافه کنید.

سوباتان بهشت گمشده گیلان

اجاره کلبه در سوباتان

14-تالش طبیعت بکر از جاهای دیدنی شمال

 تالش با طبیعت زیبا و بکری که در استان گیلان دارد، یک شهر پرطرفدار برای سفر است که نامش را از قوم تالش گرفته است. برای رفتن به تالش اول باید این شهر را بشناسیم سپس بدانیم شهر تالش کجاست و پس از آن به سراغ جاهای دیدنی تالش برویم.

تالش طبیعت بکر شمال ایران

15-جواهرده رویایی واقعی در شهر رامسر

جواهرده نام روستایی است که مانند یک نگین در دل رامسر می درخشد. اگر ۲۷ کیلومتر به سمت جنوب غربی رامسر بروید، به روستایی می رسید که نه تنها از بودن در آن جا خسته نمی شوید، بلکه زیبایی های آن آنقدر زیاد است که دوست نخواهید داشت آن جا را ترک کنید. یکی از جاهای دیدنی و قشنگ ترین روستای رامسر ، جواهرده است که به خاطر داشتن طبیعت زیبا و آب و هوای خنک آن، یکی از بهترین مقاصد گردشگری در تابستان است.

بعد از گشت و گذار و بازدید از جاهای دیدنی جواهرده به اقامت در آن می رسیم. آنقدر این محل زیباست که اصلا دلتان نمی خواهد آن جا را ترک کنید و بدون شک شب را در جواهرده خواهید گذراند. بهترین اقامتگاه در این نزدیکی اقامتگاه بوم گردی کوکه رامسر است که می توانید چند روزی را بدون دردسر اقامت داشته باشید.

جواهرده رویایی واقعی در رامسر

16-جهان نما بام گلستان از جاهای دیدنی شمال

دهکده جهان نما در جنوب شهرستان کردکوی ، در 85 کیلومتری در شهر گرگان با ارتفاع 3086 متر از سطح دریا واقع گردیده است. این منطقه زیبا و توریستی به دلیل منظره بکر و دید مشرف به بندر ترکمن ، میان کاله ، خلیج گرگان ، گرگان و کرد کوی و طبیعت زیبا با رختان سوزنی و پهن و آب و هوای دلچسب آن یکی از مهم ترین و زیبا ترین مراکز توریستی کشور به شمار می رود.

جهان نما بام گلستان

17- آبشار کبودوال از جاهای دیدنی شمال در شهر علی آباد کتول

 استان گلستان یکی از محبوب ترین مکان ها جهت استراحت و گذراندن اوقات فراغت می باشد. اگر بخواهیم اغراق آمیز بگوییم تمام این شهر جاذبه دیدنی است، و میتوان در این شهر شگفتی ها یک تعطیلات تابستانه بی نظیر را سپری کرد. این استان با طبیعت بی نظیری که دارد سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است و آبشار کبودوال نیز از این قاعده مستثنی نیست و یکی از مهم ترین مکان هایی است که مورد توجه توریست های خارجی و مسافران داخلی آبشار کبودوال است که قرار گرفته است.

آبشار کبودوال - گلستانیها

18- تالاب میان کاله

اگر اهل گشت‌وگذار در طبیعت باشید از رفتن به جاهای دیدنی بهشهر کیف می‌کنید. طبیعت بهشهر همه جوره با آبشار، تالاب، جنگل، غار و روستاهای سرزنده و سرسبزش از شما پذیرایی می‌کند.

میان شنزارهای ساحلی، مرداب‌های جنگلی و آبگیرهای تالاب میانکاله پرندگان، آبزیان و درختچه‌هایی را می‌بینید که بعید است آن‌ها را تا به حال دیده باشید. تالاب بین‌المللی میانکاله از جاهای دیدنی بهشهر جایی برای تخم‌ریزی ماهیان دریاری خزر، پناهی برای پرندگان مهاجر مثل فلامینگو، پلیکان، مرغ ماهی‌خوار و چلچله‌ها و محل رویش درختچه‌های گز و بوته‌های تمشک است.

حالا که راهی میان کاله شده اید بهتر است برای اقامت روی تیم گلستانی ها حساب کنین و با اجاره ویلا در بهشهر یک سفر رویایی داشته باشید.

19-آلاشت مازندران یکی از بهترین جاهای دیدنی شمال

شهر آلاشت، یکی از جاهای دیدنی شهرستان سوادکوه در استان مازندران است که به‌دلیل فاصله کم با تهران، طبیعت بکر و زیبا، آب و هوای مطبوع و دلپذیر و وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، کوچه‌های باریک و سنگ‌فرش و خانه‌های خشتی با سقف شیروانی‌ چوبی، در سال‌های اخیر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

آلاشت، بهشت تاریخی مازندران و منطقه‌ای رویایی و خیال انگیز با چشم‌اندازی از کوه‌های مه گرفته و باغ‌های میوه است که بر فراز ارتفاعات به شما امکان قدم زدن روی اقیانوسی از ابرها را می‌دهد؛ پدیده‌ای اعجاب‌انگیز که امکان ندارد تجربه آن را فراموش کنید.

روستای آلاشت مازندران - گلستانی ها

20-پارک جنگلی جوارم کجاست ؟

پارک جنگلی جوارم با مساحتی بالغ بر ۳۶۵ هکتار، یکی از مناطق نمونه گردشگری و جاهای دیدنی سوادکوه است که در مسیر جاده تهران ـ فیروزکوه، میان شهر زیرآب و شهر شیرگاه قرار دارد. به طور دقیق‌تر این پارک در فاصله حدود ۶ کیلومتری شمال تا شمال غربی شهر زیرآب و ۱۱ کیلومتری جنوب شهر شیرگاه، در ضلع شرقی جاده آسفالته فیروزکوه واقع شده است. پارک‌ جنگلی جوارم که به خاطر پوشش زیبای گیاهی از مقاصد گردشگری در این منطقه به شمار می‌رود، دارای سفره‌خانه سنتی، سرویس بهداشتی،‌ آلاچیق و سکوهای اسکان، محوطه بازی کودکان، ساختمان نگهبانی، جاده آسفالت و محوطه پیک‌نیک، نمازخانه و فروشگاه است.

پارک جنگلی جوارم - گلستانی ها

21-جنگل دالخانی رامسر تونل سبز

بسیاری از ما عروس شهر‌های شمال، یعنی رامسر را به خوبی می‌شناسیم. اما چند درصد از ما می‌دانیم که در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی آن، جنگلی زیبا واقع شده. جنگل نیمه کوهستانی دالخانی یکی از جاهای دیدنی شمال و مناطق ییلاقی آنجا به شمار می‌آید.

جنگل دالخانی  در ارتفاع ۸۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و حدود ۶۰۰،۰۰۰ مترمربع وسعت دارد. این منطقه همان جایی است که از دیدن عکس آن مدهوش می‌شوید، اما از وجود آن اطلاع ندارید. هوا همواره در این منطقه مه‌آلود بوده و نسیم خنکی به صورت شما می‌خورد. طبیعت آن نسبتا بکر و پوشش گیاهی آن بسیار انبوه است. پس اگر اینبار به رامسر آمدید، جنگل دالخانی را فراموش نکنید.

جنگل داخانی رامسر در سایت گلستانی ها

22-بلوار معلم؛ بلوار کازینو سابق

نوستالژیک‌ترین پیاده رو شمال که قدم زدن در آن خاطره‌ای همیشگی برای شما رقم می‌زند، بلوار معلم است. این بلوار یکی از زیباترین و جذاب‌ترین جاذبه ‌های گردشگری و دیدنی‌های رامسر بوده که ابتدای آن به کوه و جنگل و انتهای آن به دریا می‌رسد.

رامسر به عنوان عروس شهرهای شمالی است که همه برای یکبار هم شده راهی این شهر دیدنی می شوند پس بهتر است با مقاله جاهای دیدنی رامسر با یک رامسرگردی محشر روبرو شوید.

بلوار کازینو رامسر - گلستانی ها

23-ییلاق اولسبلنگاه ماسال ؛ بهترین زمان سفر

اولسبلنگاه نام روستایی ییلاقی و یکی از جاهای دیدنی ماسال است که در میان ارتفاعات کو‌ه‌های تالش جای گرفته است. این ییلاق در ارتفاع ۱,۴۸۹ متری از سطح دریا قرار دارد و از زیبایی سحرانگیزی برخوردار است. ییلاق اولسبلنگاه مناظر بی‌بدیل و چشم‌اندازی تماشایی دارد.

ییلاق اولسبلنگاه تحت نظارت منابع طبیعی قرار دارد و امکان ساخت‌وساز در این منطقه با مصالحی به‌جز چوب ممنوع است. این کار به حفظ طبیعت این منطقه کمک فروانی می‌کند. علاوه براین، اولسبلنگاه مجهز به شبکه‌ برق‌رسانی نیست و برق مورد نیاز این روستا از موتور برق و پنل‌های خورشیدی است. همچنین اولسبلنگاه آب لوله‌کشی ندارد و آب آن از چشمه‌های گوارا و جاری منطقه تأمین می‌شود.

ییلاق اولسبلنگاه ماسال - گلستانی ها

24-ییلاق شالما از جاهای دیدنی شمال

ییلاق شالما از دیدنی های ماسال در فاصله ۱۲ کیلومتری غرب ماسال است و توسط کوه‌‌های البرز احاطه می‌شود. مردم منطقه شالما را سرچشمه آب‌ها می‌دانند؛ چراکه پنج چشمه در دل این روستا از زمین می‌جوشد و دو رود شالما و چسلی در آن به یک‌دیگر می‌پیوندند. علاوه بر طبیعت بکر و سرسبز، شالما میزبان بقعه آقا سید مهرعلی و سید رضا علی است که از بقاع متبرکه شناخته‌شده در منطقه محسوب می‌شود. دسترسی به شالما از مسیر ییلاق اولسبلنگاه میسر است.

ییلاق شالما ماسال - گلستانی ها

25- سرای باقری‌ها

سرای باقری‌ها یکی از جاهای دیدنی تاریخی شمال است که در استان گلستان و شهر گرگان قرار دارد. گرگان جزو قدیمی‌ترین شهرهای شمال ایران محسوب می‌شود. خوشبختانه بافت قدیمی گرگان را به‌خوبی هنوز هم حفظ کرده‌اند. به همین خاطر می‌توانید در بافت قدیمی شهر قدم بزنید و شاهد خانه‌های تاریخی متعدد باشید که هر کدام به شکلی خاص زیبا هستند. سرای باقری‌ها از جمله خانه‌های قدیمی گرگان است که در محله سرچشمه قرار دارد. سرای باقری‌ها در زمینی به مساحت ۲،۵۰۰ مترمربع قرار دارد. این خانه یکی از بزرگترین خانه‌های تاریخی در تمام گرگان محسوب می‌شود.

سرای باقری ها از جاهای دیدنی شمال

26-پارک ملی گلستان

اگر می‌شود در مورد جاهای دیدنی شمال و استان گلستان صحبت کنیم و اسمی از پارک ملی گلستان نیاوریم. این جنگل جزء بزرگ‌ترین مناطق حفاظت شده‌ای است که در غرب استان خراسان و شرق استان گلستان قرار گرفته. پارک گلستان قدیمی‌ترین پارک ملی ثبت شده در تمام کشور است.

وسعت و تنوع زیستی جنگل گلستان آنقدر زیاد است که نه تنها جز جاهای دیدنی شمال، بلکه از جاهای دیدنی جهان به شمار می‌آید. این جنگل افتخار ملی ما است و همیشه باید در حفظ آن با تمام وجود خود تلاش کنیم.

پارک ملی گلستان از جاهای دیدنی شمال

27-روستای زیارت

اگر به دنبال مناطق ییلاقی بکر و دیدنی در استان گلستان می‌گردید، روستای زیارت همان‌جایی است که می‌خواهید. این روستا نیز در نزدیکی گرگان قرار گرفته و تنها حدود ۷ کیلومتر با منطقه ناهار خوران فاصله دارد. این روستا به دلیل ارتفاع ۱۰۰۰ متری از سطح دریا، آب و هوایی کوهستانی و خنک دارد. این تغییر آب و هوا به حدی است که اختلاف دمای آن با گرگان به حدود ۱۵ درجه نیز می‌رسد.

اگر قصد سفر به این منطقه را دارید، ۱۲ کیلومتر شهر گرگان را به سمت جنوب بیایید تا به روستای زیارت برسید. این روستای زیبا و دوست داشتنی، یکی از جاهای دیدنی شمال محسوب می‌شود که کمتر کسی تا به حال از آن دیدن کرده است و برای اجاره ویلا در زیارت کافی با شماره 09114481870 تماس بگیرید.

روستای زیارت گرگان

28-چشمه‌ی گل رامیان

در ۵ کیلومتری شهرستان رامیان، چشمه‌ای زیبا واقع شده که جزئ جاهای دیدنی شمال است. شاید باور نکنید اما چشمه گل رامیان عمیق‌ترین چشمه آب سرد در تمام جهان است. این چشمه بیش از ۱۲۰ متر عمق دارد. اگر تصوری از ۱۲۰ متر عمق ندارید، می‌توانید یک ساختمان ۴۰ طبقه را در نظر بگیرید! به دلیل عمق زیاد، آب چشمه به رنگ فیروزه‌ای درآمده و بسیار دیدنی شده.

برای یافتن وجه تسمیه نام چشمه گل رامیان، باید به زبان ترکی مراجعه کنید. در زبان ترکی به جای عمیق، گل می‌گویند و رامیان نیز نام منطقه‌ای است که در آن قرار گرفته. این چشمه جزء چشمه‌های آهکی ایران است و ماهی‌های زیادی همچون ماهی سفید، ماهی آبرونوئیدز و سیاه ماهی در این آب زندگی می‌کنند. مردم این منطقه تقدس خاصی برای آن قائل می‌شوند.

بعد ازکلی رامیان گردی و آشنا شدن با جاهای دیدنی رامیان بهتر است کمی دورتر برای یک اقامت متفاوت اقدام کنید این بار شما را دعوت به اجاره ویلا در پاقلعه رامیان می کنیم جایی میان زمین و آسمان!

چشمه گل رامیان جاهای دیدنی شمال

29-بازار نعلبندان گرگان

بازارها از دیدنی‌ترین بخش‌های هر شهر هستند. با گشتن در میان بازارهای شهر می‌توانید جذاب‌ترین اطلاعات را درباره فرهنگ و تاریخ و مردمان آن شهر به دست آورید. از مهم‌ترین جاهای دیدنی شمال باید به بازار نعلبندان گرگان اشاره کنیم. در این بازار می‌توانید مردم محلی را ببینید و عطر و بوی خوشمزه‌ترین خوراکی‌ها و تازه‌ترین سبزیجات محلی را احساس کنید. قدمت این بازار تاریخی به قرن چهارم هجری باز می‌گردد و همچنان به عنوان یکی از مهم‌ترین بازارهای شهر شناخته می‌شود.

بازار نعلبندان گرگان از جاهای دیدنی شمال

30-دهستان لاویج

دهستان به مجموعه‌ای از روستاها گفته می‌شود. لاویج نام مجموعه‌ای از روستا‌ها است که در منطقه کوهپایه رشته کوه البرز قرار گرفته. لاویج که جزءی از شهرستان چمستان نور استان مازندران محسوب می‌شود، یکی از جاهای دیدنی شمال به شمار می‌آید. شاید بارها و بارها برای دیدن ساحل دریای خزر به شهر نور سفر کرده باشید. اما متاسفانه کمتر کسی در مورد این دهستان زیبا اطلاعاتی دارد.

روستای لاویج از جاهای دیدنی شمال

31-فیلبند یکی از جاهای دیدنی شمال که باید رفت

آیا تا به حال نام بام شرقی مازندران به گوش شما خورده است؟ فیلبند نام یکی از مرتفع‌ترین روستا‌های ییلاقی استان مازندران است که در شرق این استان واقع شده. از آنجا می‌توانید تجربه دیدن مناظر طبیعی استان مازندران را از ارتفاع بسیار بالا داشته باشید.

فیلبند را قطعا می‌توان یکی از زیبا‌ترین روستاهای اطراف بابل و آمل دانست. یکی از تجربه‌های منحصر به فردی که در فیلبند خواهید داشت، تجربه شنا در میان ابر‌های آسمان است. هوا در اینجا همیشه مه‌آلود است. ابرها دقیقا تا سطح زمین آمده‌اند و انگار که به آسمان عروج کرده‌اید. واقعا زبان و دست از بیان این همه زیبایی قاصر است و تنها چشم و روح می‌تواند این همه زیبایی را درک کند.

روستای فیلبند

32-باغ تاریخی عباس آباد بهشهر

مجموعه تاریخی عباس‌آباد بزرگ‌ترین باغ دوره صفوی ایران به‌ شمار می‌رود و به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی بهشهر، سالانه میزبان گردشگران زیادی می‌شود. دریاچه عباس آباد نیز با انبوهی از درختان که دورتادور آن قد برافراشته‌اند و با آواز پرندگان، در کنار بقایای عمارت تاریخی‌، یکی از بهترین مقاصد برای کسب آرامش و فرار از فضای پر دود و دم شهری است.

باغ زیبای عباس آباد بهشهر

33-دریاچه شورمست عروس جاهای دیدنی شمال

سفر به شمال ایران و تماشای زیبایی‌های آن، شبیه به قدم زدن در میان بهشت است. دریاچه شورمست عروس جاهای دیدنی شمال در استان مازندران است که در میان جنگل‌های توسکا قرار دارد. در هر فصلی که به این دریاچه بروید، زیبایی خاص و خیره‌کننده‌ای را می‌بینید که نمی‌توان گفت کدام فصل آن از دیگری زیباتر است. اگر به سمت مازندران و سوادکوه می‌روید، تماشای دریاچه شورمست را از دست ندهید.

دریاچه شورمست جاهای دیدنی شمال

34-ماسوله شهری تاریخی اما دیدنی

قطعا کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که با شنیدن جاهای دیدنی شمال یاد ماسوله نیافتد. ماسوله شهری تاریخی در نزدیکی فومن است. این شهر آب و هوای بسیار معتدل و مرطوبی دارد. اما این آب و هوای ماسوله نیست که آن را منحصر به فرد کرده. در حقیقت معماری ساخت خانه‌های ماسوله بسیار منحصر به فرد است و همه را شیفته خود می‌کند.

به دلیل کوهستانی بودن منطقه، خانه‌ها به شکلی ساخته شده که سقف هر خانه، حیاط خانه بالایی است. به این ترتیب مردم در یک جامعه بسیار متراکم زندگی می‌کنند. با این حال به دلیل ساده دلی و مهربانی آنها، زندگی به خوبی در اینجا جریان دارد و هیچ اختلافی بین آنها به وجود نمی‌آید. هوا حتی در اوج تابستان هم خنک و بهاری است اما در فصل زمستان امکان دارد قادر به تحمل سرما نباشید.

ماسوله جاهای دیدنی شمال

35-جاده اسالم به خلخال

بسیاری از مردم دنیا، جاده چالوس را عروس جاده‌های خاورمیانه می‌دانند. اما اختلاف نظری بزرگ بین دوست‌داران طبیعت وجود دارد. بسیاری بر این باور هستند که جاده اسالم به خلخال بسیار دیدنی‌تر و زیبا‌تر از جاده چالوس است. این جاده ۷۰ کیلومتری را می‌توان جزء جاذبه های دیدنی شمال دانست که بسیاری را جذب خود می‌کند.

این جاده از شهر اسالم در استان گیلان آغاز شده و به سمت شهر خلخال می‌رود. در مسیر می‌توانید از مناظر طبیعی اطراف لذت ببرید. گردنه الماس واقع در این جاده بسیار زیبا است و شما را وادار می‌کند تا توقفی کوتاه در آنجا داشته باشید. با حدود یک ساعت رانندگی می‌توانید از اسالم به خلخال بروید، اما اگر اهل طبیعت گردی باشید، پیمودن این مسیر روزها به طول می‌انجامد. سوباتان، آبشار ورزان و دیگر مناطق ییلاقی اطراف آن شما را وادار می‌کنند تا مسیر را به پایان نرسانید!

جاده اسالم به خلخال

36-قلعه رودخان فومن از جاهای دیدنی شمال

در نزدیکی ارتفاعات فومن، قلعه‌ای باستانی به نام قلعه رودخان قرار دارد. این قلعه تاریخی را می‌توان سومین بنا از بین عجایب هفتگانه استان گیلان و یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی شمال دانست. اما نکته قابل توجه این است که دیدن قلعه رودخان نه تنها از نظر تاریخی لذت‌بخش است، بلکه یک طبیعت گردی نیز به شمار می‌آید.

این قلعه در میان طبیعت بکر و دیدنی و جنگلی انبوه قرار گرفته و برای رسیدن به ساختمان اصلی قلعه باید حدود یک ساعت از پله‌های آن بالا بروید. در قسمت‌های بالایی قلعه اکسیژن کمی وجود دارد و به دلیل رطوبت و مه همیشگی هوا، ممکن است تنفس شما با مشکل رو به رو شود. اما اگر شرایط جسمانی مناسبی دارید، دیدن این منظره را از دست ندهید.

قلعه رودخان از جاهای دیدنی شمال

37-دیلمان بهشتی در سیاهکل

دیلمان نام منطقه‌ای بسیار قدیمی در نزدیکی سیاهکل است. بر اساس آثار باستانی به جای مانده، مردم از حدود پنج هزار سال پیش در این منطقه زندگی می‌کردند. با وجود مسیر پر پیچ و خم کوهستانی، دیدن دیلمان واقعا ارزشمند است. بسیاری از مسافران حتی نام دیلمان را نشیده‌اند و از وجود آن آگاه نیستند.

روستای دیلمان

38-سرولات روستایی در سه کیلومتری چابکسر

سرولات یکی از جاهای دیدنی شمال محسوب می‌شود که در سه کیلومتری چابکسر قرار گرفته. در این منطقه رود خروشانی به نام آچیرود قرار دارد که واقعا به این منطقه زیبایی خاصی بخشیده. این رود مایه حیات و زندگانی مردم منطقه شده و به همین دلیل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

مردم این منطقه بسیار مهمان‌نواز هستند و اگر خوش شانس باشید می‌توانید در خانه یکی از آنها شبی را به سحر برسانید. طبیعت سرولات بسیار بکر و دیدنی است و هم از چابکسر و هم از رامسر می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. می توانید برای اجاره ویلا در رامسر روی کمک ما حساب کنین.

سرولات رامسر

39-ماسال کجاست؟

قطعا همه مردم ایران با منطقه ماسال آشنا هستند. ماسال که در نزدیکی کوه‌های تالش قرار گرفته، یکی از جاهای دیدنی شمال محسوب می‌شود. ماسال در زبان تالشی به معنای “کنار کوه” است. این منطقه کوهستانی در نزدیکی رودخانه‌ای با نام خاکایی قرار گرفته.

یکی از جاهای دیدنی شمال ، یعنی منطقه ییلاقی دشت الیزه نیز در همین منطقه شاندرمن واقع شده. برای رسیدن به این دشت باید حدود ۱ الی ۲ ساعت پیاده روی داشته باشید اما قطعا یکی از بهترین مسیر‌های پیاده‌روی شما خواهد بود.

ماسال با کلبه های چوبی بینظیرش همیشه مسافران را متحیر می کند پس اگر شما هم این بار می خواهید در ماسال خوش گذرانی کنید سری به اجاره کلبه چوبی در ماسال بزنید که پشیمان نمی شوید.

ماسال از جاهای دیدنی شمال

40-آبشار لاتون

گیلان میزبان زیباترین مکان‌ها و بکرترین جاهای دیدنی شمال است که نظیر ندارد. آبشار لاتون از آن دسته دیدنی‌های شمال است که به زیبایی خودنمایی می‌کند و تماشای آن شما را سر حال می‌آورد. لاتون با ارتفاع ۱۰۵ متری، به عنوان بلندترین آبشار ایران شناخته می‌شود و با سه حوضچه خود در میان گردشگران بسیار مشهور است.

آبشار لاتون از جاهای دیدنی شمال

41- دریاچه ولشت کلاردشت جادوی طبیعت

دریاچه ولشت، نام یک دریاچه آب شیرین در استان مازندران است که در جنوب غرب شهر چالوس و در شمال شرق منطقه ییلاقی کلاردشت قرار دارد. این دریاچه کوهستانی با چشم‌اندازی بی‌بدیل و سحرانگیز، یکی از زیباترین جاذبه‌ های گردشگری استان مازندران به شمار می‌‌آید و هر سال، میزبان صدها گردشگر محلی و مسافر از شهرهای دیگر است.

دریاچه ولشت از جاهای دیدنی شمال

42-جنگل‌های دوهزار و سه‌هزار

در شهرستان تنکابن جنگل‌های زیبایی وجود دارد که از مهم‌ترین مناطق دیدنی شمال محسوب می‌شوند. این جنگل‌های تاریخی با پوشش گیاهی خاصی که دارند مناظر شگفت‌انگیزی را خلق کرده‌اند که می‌تواند نوازشگر روح هر کسی باشد.

جنگل های دوهزار

43-تالاب انزلی کجاست؟

تالاب انزلی از رسوب گذاری‌های طولانی در طی زمان به وجود آمده است و دارای آب شیرین و گونه‌های مختلف جانوری است. این تالاب از اولین تالاب‌های بین‌المللی ثبت شده در ایران است. در محیط تالاب انزلی تفریحات مختلفی مانند قایق سواری، ماهیگیری، پرنده نگری و تست کردن غذاهای مختلف وجود دارد.

تالاب انزلی کجاست

44-ساحل چمخاله گیلان از جاهای دیدنی شمال

یکی دیگر از جاهای دیدنی شمال که معمولا انتخاب اول مسافران است، سواحل هستند. ساحل صخره‌ای چمخاله یکی دیگر از مناطق دیدنی گیلان است که امکانات رفاهی  زیادی دارد. در این ساحل زیبا علاوه بر مراکز خرید و مسیرهای زیبای پیاده روی امکاناتی مانند جت اسکی، قایق سواری، شنا، اسب سواری و دوچرخه سواری نیز وجود دارد.

ساحل چمخاله

45-پارک جنگلی گیسوم

پارک جنگلی گیسوم یکی از جذاب‌ترین و زیباترین جنگل‌های خطه شمال است. این پارک جنگلی در نزدیکی دریا قرار دارد و شما می‌توانید دوچرخه سواری در جنگل، پیاده روی، قایق سواری، جت اسکی و… را در این منطقه تجربه کنید.

پارک جنگلی گیسوم

46-ساحل صدف آستارا

ساحل صدف آستارا یکی دیگر از مناطق دیدنی شمال و گیلان که در فصل تابستان در گروه مهم‌ترین مقاصد گردشگری قرار می‌گیرد. سطح این ساحل پوشیده از صدف‌های زیبا است و در کنار ساحل امکاناتی چون آلاچیق، استراحتگاه سنتی، فروشگاه، سرویس بهداشتی و پلاژهای اختصاصی برای شنا وجود دارد.

ساحل صدف آستارا

47-آبشار باران کوه شصت کلا

آبشار باران کوه یکی دیگر از جاهای دیدنی شمال است که در استان گلستان و گرگان واقع شده است. آبشار باران کوه دارای مسیر پیاده روی طولانی است. شاید برای شما هم جالب باشد که علت نام گذاری این جاذبه را بدانید. در واقع وجه تسمیه این نام ریزش مکرر آب روی صخره های خزه دار است. صخره ها از یک سو به کوه منتهی می شود و از سوی دیگر غاری را پدید آورده است که منظره ای زیبا و بکر را به نمایش می گذارد. صخره های این منطقه در هر فصل زیبایی منحصر به فردی را به گردشگرانش هدیه می دهد. آبشار باران کوه از بهترین جاهای دیدنی شمال در پاییز و بهار زمستان است. از پوشش های گیاهی آبشار باران کوه می توان به گیاهان گوش فیلی اشاره کرد. بهترین زمان بازدید از آبشار فصل بهار و تابستان است و در زمستان و پاییز با تغییر رنگ خزه ها منظره ای دیگر پدید می آید.

قبل از راهی شدن به سمت آبشار باران کوه می توانید لذت اقامت در یک کلیه چوبی را تجربه کنید پس اگر خواهانش هستید به سراغ اجاره کلبه چوبی در شصت کلا برید و تجربه متفاوت از زندگی روستایی را داشته باشید!

آبشار باران کوه

48-توسکا چشمه از بکرترین جاهای دیدنی شمال

توسکا چشمه از جاهای دیدنی گلوگاه محسوب می شود. در توسکا چشمه، درختان سر به فلک کشیده را مشاهده خواهید کرد. گردشگرانی که تور شمال از مشهد را انتخاب می کنند و بیشتر به جنگل های زیبا علاقه مند هستند، می توانند در فصل بهار و تابستان توسکا چشمه گلوگاه را برای اتراق و طبیعت گردی انتخاب کنند. عمده پوشش گیاهی پارک جنگلی توسکا را درختان توسکا تشکیل می دهند. در این جنگل امکانات رفاهی مانند: آلاچیق ها و فروشگاه و همچنین سرویس بهداشتی وجود دارد.  

توسکا چشمه از جاهای دیدنی گلوگاه

49-گلفشان نفتلیجه از جاهای دیدنی شمال

گلفشان نفتلیجه در شهرستان گیمشان در کرانه‌های شرقی دریای خزر قرار دارد. برای بازدید از این جاذبه طبیعی و خاص باید خودتان را به ۱۵ کیلومتری شهر مرزی گمیش تپه برسانید. این جاذبه در ارتفاع ۲۶متری از سطح دریا قرار دارد و دارایش کل مخروطی است. گلفشان نفتلیجه دارای حدود ۸ متر ارتفاع و ۵۰۰ متر قطر است. در بالای آن دریاچه‌ای کوچک وجود دارد که ظاهری بسیار خاص و عجیب دارد. این گلفشان دارای روان روی زیادی است و غلظت مواد خروجی ان در مقایسه با موارد مشابه در جنوب کشور کمتر است. اگر شما هم کنجکاو هستید، باید بدانید که به دلیل وجود ید فراوان در آب معدنی این دریاچه، آب آن به رنگی صورتی تغییر رنگ پیدا کرده است.

آدرس: استان گلستان، بندرترکمن، گمیشان، ۱۵ کیلومتری گمیش تپه

50-دیوار بزرگ جرجان

دیوار بزرگ جرجان را می‌توان به نوعی با دیوار بزرگ چین مقایسه کرد. این دیوار که در برخی متون باستانی به آن مار سرخ می‌گویند، از کنار دریای خزر و در ناحیه گمیشان شروع شده و تا نزدیکی کوه‌های گلیداغ که در شمال شرق کلاله قرار دارد، ادامه می‌یابد. متاسفانه در طول سالیان دراز بسیاری این دیوار آنقدر آسیب دیده که اکثر آن از بین رفته. اما با این وجود هنوز هم قسمتی از آن زیر خاک مخفی مانده و یادگار دوران تمدن ایران باستان است.

جالب است بدانید که دیوار جرجان را می‌توان بعد از دیوار چین، بزرگ‌ترین دیوار دفاعی جهان دانست. این دیوار دویست کیلومتر طول داشته و اولین بار در سال ۱۳۷۸ به ثبت ملی رسیده.

51-سد لار در شهر آمل

سد خاکی لار با هسته روسی که در شهرستان آمل قرار گرفته است. سدی که در نزدیکی پارک ملی محافظت شده لار قرار گرفته. این سد آب مصرفی تهران را تامین می‌کند و از این نظر بسیار ارزشمند و حیاتی است. همچنین با متوسط تولید ۱۵۰،۰۰۰ مگاوات ساعت برق، برق تمام مناطق اطراف را به خوبی تامین می‌کند.

مناظر طبیعی اطراف سد لار بسیار دیدنی هستند. شما از دیدن دریاچه‌های اطراف، آبشار‌های کوچک و بزرگ و دیدن حیوانات وحشی به وجد خواهید آمد. این سد در صد کیلومتری شهر آمل و در زیر کوهپایه کوه دماوند قرار دارد. سد لار را می‌توان یکی از جاهای دیدنی شمال دانست که باید ساعت‌ها در مراتع اطراف آن پیاده روی کرد.

52-دشت دریاسر بهشتی در مازندران

دشت دریاسر نام بهشتی در یک بهشت دیگر است! زمانی که مسیر داخل جنگل های دو هزار را ادامه دهید، به دشت دریاسر خواهید رسید. این دشت زیبا در میان چهار کوه محصور شده. کوه الموت از سمت جنوب غربی بلند‌ترین کوهی است که در اطراف این دشت وجود دارد.

در فصل بهار این دشت همانند بهشت است و با گل‌های زرد و رنگارنگ شما را مست و دیوانه می‌کند. بسیاری از کسانی که عاشق بوم گردی و کمپ شبانه هستند، فصل بهار و دشت دریاسر را برای این کار انتخاب می‌کنند. برای رسیدن به دشت دریاسر، باید جاده دوهزار را دنبال کنید تا به دوراهی امامزاده قاسم برسید. مسیر سمت چپ شما را به سمت دشت دریاسر خواهد برد.

برای اقامت در این نزدیکی که آب و هوای بی نظیری داشته باشد پیشنهاد ما اجاره ویلا در جاده سه هزار می باشد.

53-آبشار آب پری جاهای دیدنی شمال

منطقه گردشگری آب پری یا همان آب پری رویان را بسیاری از عاشقان طبیعت شمال می‌شناسند. به جرات می‌توان منطقه آب پری را یکی از جاهای دیدنی شمال دانست که شهرت بسیار زیادی دارد. خوشبختانه بسیاری از قسمت‌های این منطقه هنوز بکر و دست نخورده باقی مانده و هنوز هم می‌توان اکسیژن خالص را تنفس کرد.

در میان این مناطق جنگلی و زیبا، آبشاری دلربا وجود دارد که مسیر خود را از لا به لای سنگ‌ها پیدا کرده. البته این آبشار با تصور شما از آبشار کمی تفاوت دارد و از ارتفاع چندین متری به زمین نمی‌ریزد. اما دیدن مسیری رودخانه‌ای از دل سنگ‌ها و صخره‌ها بسیار زیبا است. بعد از جنگل سیسنگان به رویان خواهید رسید و از آنجا باید مسیر خود را به سمت منطقه آب پری ادامه دهید.

54-پل ورسک از دیدنی های تاریخی شمال

پل زیبا و تاریخی ورسک از جمله جاهای دیدنی شمال در استان مازندران به شمار می‌رود که از دوران پهلوی اول بر جای مانده است. این پل دیدنی درست در میان جاده فیروزکوه و در بخش زیرآب قرار دارد. پل تاریخی ورسک شهرت جهانی دارد و به دلیل آنکه در پیروزی سپاه متفقین در جنگ جهانی نقش داشته، لقب پل پیروزی را از آن خودش کرده است.

55-تالاب میانکاله

تالاب میانکاله از آن دسته مکان‌هایی است که باید حتما یک بار در عمرتان به آنجا بروید. میانکاله زیستگاه اصلی پرندگان مهاجر در زمستان و پرندگانی همچون فلامینگو، پلیکان، قو و عقاب است. در کنار این تالاب زیبا می‌توانید از منظره پرواز پرندگان لذت ببرید و چند ساعتی را در آنجا استراحت کنید.

56-روستای کندلوس روستایی 4 هزار ساله

روستای چهارهزار ساله کندلوس از زیباترین و شاخص‌ترین جاهای دیدنی شمال است که ماندن در آنجا تجربه جذابی را از روستاگردی به شما هدیه می‌کند. بافت روستایی و طبیعت بکر و تماشایی روستا، آن را به یک مکان محبوب گردشگری تبدیل کرده است. بسیاری از گردشگران در سفر به شمال از این روستای بی‌نظیر دیدن می‌کنند. برای آنکه تجربه ماندن در یک روستای خاص، دیدنی و جذاب را تجربه کنید و از موزه مردم‌شناسی و رسوم آن لذت ببرید، کندلوس را انتخاب کنید.

دوست دارید که شمال را با روستاگردی شروع کنید سعی کردیم در این مقاله از سایت گلستانی ها شما را با زیباترین روستاهای شمال آشنا کنیم!

57-گردنه حیران جاهای دیدنی شمال

گردنه حیران یکی از جاهای دیدنی شمال است که قطعا شهرت جهانی دارد. گردنه‌ای بزرگ که ۳۵ کیلومتر طول دارد و در مسیر نمین اردبیل به آستارا قرار دارد. تقریبا در همه فصل‌های سال این جاده مه آلود است و ارتفاع برخی مناطق آن به ۱۵۰۰ متر از سطح دریا می‌رسد. واقعا هرچه از جاذبه‌های دیدنی طبیعی اینجا برای شما بگوییم کم است. تنها چشم می‌تواند این همه زیبایی را درک کند.

58-دریاچه ویستان بره سر

دریاچه ویستان بره سر رودبار از محبوب‌ترین جاهای دیدنی شمال است که در دل جنگل قرار دارد. اگر به این مکان زیبا بروید، تلاقی آبی آسمان و سبزی جنگل را می‌بینید که تصویری بی‌نظیر، جذاب و متفاوت از طبیعت است. در کنار این دریاچه دیدنی می‌توانید به صدای آواز پرندگان، حرکت آب دریاچه و باد گوش دهید و از آن لذت ببرید.

به تازگی امکانات رفاهی بسیار خوبی هم در کنار دریاچه ویستان بره ایجاد شده است که می‌توانید به راحتی در آنجا بمانید و یا حتی شب را کنار دریاچه بگذرانید. دریاچه میزبان انواع ماهی‌هاست که فرصت ماهیگیری را هم برای شما فراهم می‌کند.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

زینب غفاری می‌گوید:
  • 1401/9/12 - 08:59

بهشت است هرچه دیدم توصیفی غیراز این لایق این مناظر زیبانیست جاهای دیدنی شمال معرکه

پاسخ
ابوالفضل می‌گوید:
  • 1401/9/12 - 08:59

تصاویر زیبایی بود سپاس از زحمات شما که این تصاویر زیبا از جاهای دیدنی شمال را در معرض دید همگان قرار میدهید

پاسخ
کیومرث می‌گوید:
  • 1401/9/12 - 09:00

سلاااام ، عالی بود دست شما درد نکنه که اینقدر جاهای دیدنی شمال را معرفی کردید

پاسخ
مدیریت می‌گوید:
  • 1401/9/12 - 09:02

ممنونم از شما همراهان گرامی

پاسخ

گروه بندی