پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

پارک جنگلی النگدره کجاست؟ به عنوان یکی از ۷ منطقه نمونه گردشگری کشور و همچنین پارک جنگلی شاخص شمال کشور انتخاب و معرفی شده است. داخل پارک جنگلی النگدره جاده ای آسفالته وجود دارد و هر کجای آن که بخواهید می توانید بنشینید و از طبیعت بی نظیر آن بهره ببرید .پارک جنگلی النگدره به مساحت ۱۸۵ هکتار و در ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان در مسیر جاده ناهارخوران قرار گرفته است.

شماره تماس اجاره ویلا در گرگان و زیارت 09114481870

در مجاورت این رودخانه سه چشمه ی آب قرار دارد. النگدره آب و هوای کوهستانی دارد و تابستان های معتدل و زمستان های آن سرد و برفی است. جنگل النگدره به عنوان یکی از 7 منطقه نمونه گردشگری کشور و پارک جنگلی شاخص شمال کشور انتخاب شده است.یک محوطه تاریخی هم در شمال پارک جنگلی النگدره مربوط به دوران تاریخی پس از اسلام وجود دارد که به همین نام معروف است.

پارک جنگلی النگدره کجاست؟

به بهشت کوچک گرگان خوش آمده اید. شاید برای آن هایی که شهر نشینی را تجربه کرده اند، تصور حضور چنین بهشتی آن هم در نزدیکی یک شهر و جاده پرتردد ناهارخوران سرشناس کمی مشکل باشد. آنچه پیش روی شماست یک جنگل زیباست که در دامنه جنگل های قدیمی و انبوه جا خوش کرده و حالا سال هاست تفرج گاه محبوب مردمان گرگان است. پارک جنگلی النگدره گرگان با یکصدو هشتاد و پنج کیلومتر وسعت، جنگلی با انبوه درختان کهنسال و بلند بالای توسکا، بلوط، افرا، ممرز، بید، لرگ، خردمندی و انجیلی است که عطر حضورشان هر بیننده ای را مدهوش می کند. درختانی کهنسال که گاه ریشه هایشان از خاک بیرون دویده و روی زمین قد کشیده اند. درختانی سر بفلک کشیده که سایه بانی گسترده بر سر زمین افکنده اند.

این پارک جنگلی می‌توانید از سایر جاذبه‌های شمال ایران دیدن کنید. برای دیدن فهرستی از جاهای دیدنی شمال می توانید وارد بخش وبلاگ گلستانی ها شوید.

پارک جنگلی النگدره

آدرس پارک جنگلی النگدره

ایران، استان گلستان، شهر گرگان، بلوار ناهارخوران، پارک جنگلی النگدره

امکانات رفاهی جنگل النگدره

امکانات موجود در پارک النگدره شامل برق رسانی ، سرویس های بهداشتی ، جاده آسفالته ، نمازخانه ، پارک کودک ، زمین ورزش ، ساختمان های نگهبانی ، منطقه کمپینگ و پیک نیک است. آب و هوای منطقه النگدره حداقل ۱۰ درجه خنک تر از دیگر نقاط شهری ست و بسیاری از اهالی گرگان برای فرار از گرمای هوا به اینجا پناه می آورند.

در این طبیعت بهشتی و تکرار نشدنی باید لحظه ای را مکث کرد، در گوشه ای روی برگ های که برای فرش کردن زمین طعم جدایی از درخت را پذیرفته اند.

تا مهمان النگدره طعم لذت و شادی را از اعماق وجود حس کند، باید نشست و لیوانی چای داغ شمالی نوش جان کرد و عصرانه ای آتشی برای همراهان فراهم کرد.

فاصله گرگان تا النگدره

بهترین زمان سفر به النگدره

النگدره طبیعتی چهار فصل دارد که هر گردشگری با توجه به علاقه اش می تواند به این گوشه دنج رفته و از لحظات خود حظ ببرد. اما کسانی که مشتاق دیدن بازی رنگ و نور هستند و دستان و نگاه هنرمندانه ای دارند، بهتر است برای خلق بهترین مخلوقشان طبیعت النگدره را در پاییز حتما ببینند.زمستان النگدره پوشیده از برف است و منظره ای سفید حاکم بر جنگل است و باید با تجهیزات زمستانه سفر کرد.

جاهای دیدنی پارک جنگلی النگدره

پیاده روی چوبی در دل جنگل النگدره

اخیرا پروژه‌­ای به نام “جاده سلامت پارک جنگلی النگدره” در این منطقه اجرا و یک جاده چوبی به طول حدود دو کیلومتر در جنگل احداث شده است. چوب­‌هایی که گفته می­‌شود به سختی از استان مازندران و سمنان تامین شده­‌اند تا مسیری امن برای پیاده‌­روی ایجاد کنند. جاده سلامت مسیر چوبی زیبایی است که در بعضی قسمت­‌ها از زمین فاصله می­‌گیرد و شبیه به یک پل چوبی می­‌شود. راه رفتن روی این مسیر چوبی با صدای زیبایی که از برخورد پاها با این چوب­‌های قدیمی ایجاد می­‌شود، حس جالبی برای شما خواهد داشت.

پارک جنگلی النگدره کجاست

عکاسی در پارک جنگلی النگدره

بیشتر عکس های سلفی و اینستاگرامی النگدره بر روی همین مسیر ثبت شده است. هر ساله تعداد زیادی از عکاسان برای ثبت عکس های بی نظیر از پاییز به شهر گرگان سفر می کنند پس حواستان باشد که وقتی در پارک جنگلی النگدره غرق در عکاسی هستید از لذت بردن از طبیعت بی نظیرش غافل نشوید.

بنابراین از ساعت ۶ صبح تا ۶ عصر می‌توانید بدون دغدغه رفت و آمد ماشین‌ها، در میان مسیر آسفالت این پارک، با آرامش قدم بزنید، بی‌محابا بدوید و یا دوچرخه‌سواری کنید.

رودخانه قلاشی

مطمئنا در طول پیاده روی در جنگل النگدره صدای انرژی بخش جریان آب را خواهید شنید و طراوت و خنکی آن را در هوا احساس خواهید کرد. این صدای دلنشین از رودخانه قلاشی می آید که در میانه جنگل النگدره جاری شده و همراه با سه چشمه مجاورش محیط باصفایی را به وجود آورده است.

جنگل النگدره به عنوان یکی از ۷ منطقه گردشگری برتر در ایران است و یکی از شاخص‌ترین جنگل‌های ایران و از جمله زیباترین جاهای دیدنی گرگان محسوب می‌شود.

چند ماشین برقی هم در مسیر در نظر گرفته شده تا کسانی را که قدرت طی تمام مسیر با پای پیاده را ندارند، همراهی کند. اگر چه این مسیر چوبی سرو صداهای زیادی به پا کرد و مخافین و موافقین فراوانی داشت اما حالا جزوی از النگدره است که اتفاقا بسیار محبوب است. اگر سری به النگدره زدید حتما یک جفت کفش پیاده روی خوب هم به همراه داشته باشید تا سفرتان دلچسب تر شود.

پارک جنگلی النگدره درپاییز

النگدره بهشتی چهار فصل است که در هر فصل جذابیت مختص به خود را دارد، در بهار با عطر و بوی شکوفه‌ها از مهمانان خود میزبانی می‌کند و در تابستان با نسیم خنک‌اش. اما اگر به دنبال سفری متفاوت هستید و به بازی رنگ‌ها علاقه دارید پاییز بهترین فصل برای دیدن این نقاشی هنرمندانه خلقت است.

پاییز در النگدره گرگان مانند یک فیلم سینمایی که شما را به وهم و خیال وا می دارد پس حتما برنامه سفر به پارک جنگلی النگدره را داشته باشید و این بار جوری دیگر به گرگان سفر کنید.

پارک جنگلی النگدره پاییز

رستوران‌ها و غذاخوری‌های نزدیک پارک جنگلی النگدره

    مجموعه پذیرایی طبیعت النگدره که در دل پارک جنگلی النگدره قرار دارد و هر روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱ بامداد پذیرای شماست. شماره تماس ۰۹۳۷۴۲۰۶۷۵۴ و ۰۹۳۳۳۰۵۰۰۳۵
    سرزمین غذای قصر خورشید در بلوار ناهارخوران گرگان. شماره تماس ۰۹۱۱۱۷۵۲۵۴۳ و ۰۱۷۳۲۵۳۰۰۴۰
    رستوران و فست‌فود باباطاهر در بلوار ناهارخوران گرگان. شماره تماس ۰۱۷۳۲۵۲۱۰۰۰ و ۰۱۷۳۲۵۲۲۰۰۰
    کافه رستوران میامی در حد فاصل میدان گرگان پارس و خیابان ولیعصر. شماره تماس ۰۱۷۳۲۳۲۷۴۸۴

سوالات متداول درباره پارک جنگلی النگدره گرگان

پارک جنگلی النگدره کجاست؟

پارک جنگلی النگدره در جنوب غربی شهر گرگان، انتهای بلوار ناهارخوران واقع شده است.

طول جاده سلامتی النگدره چقدر است؟

جاده سلامتی یا مسیر چوبی النگدره ۱۷۰۰ متر طول دارد که در طول آن فضاهایی به عنوان استراحت‌گاه در نظر گرفته شده است.

امکانات پارک جنگلی النگدره چیست؟

امکانات تفریحی و رفاهی مختلف شامل جاده سلامتی، ایستگاه دوچرخه، زمین ورزش بزرگسالان، زمین بازی کودکان، خودروهای برقی، نیمکت، آلاچیق، سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، ساختمان نگهبانی و فروشگاه مواد غذایی

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی