پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ۰

بدون دیدگاه

خلیل شهر کجاست؟ چطوری بریم خلیل شهر؟ اره درست شنیدی خلیل شهر یکی از شهرهای مهم و توریستی استان مازندران در 5 کیلومتری بهشهر می باشد که شهری کوچک اما پرطرفداره. یکی از دلایل مهم واسه سفر به خلیل شهر آب و هوای بسیار خنک و جنگلی که بیشتر گردشگران هم به همین خاطر راهی این منطقه دیدنی می شوند. یکی از مسائل مهمی که باعث دغدغه مسافران می‌شود؛ اقامتگاه در خلیل شهر است. اکثر شهرهای شمال ایران در اوقات مختلف سال بسیار شلوغ هستند و گردشگران خیلی سخت می‌توانند محل اقامت موردعلاقه خود را پیدا کنند. همین امر باعث شده که به فکر رزرو محل اجاره ویلا در بهشهر باشند. افراد می‌توانند برای رزرو هرکدام از این اقامتگاه‌ها، به سایت گلستانی ها مراجعه کنند.

اجاره ویلا در خلیل شهر 09114481870

خلیل شهر کجاست؟

خلیل شهر به‌عنوان یکی از شهرهای جذاب و دیدنی استان مازندران، دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی مانند کوهستان‌های زیبا، رودخانه‌ها و طبیعت بکر است. همچنین، این شهر با وجود قرار گرفتن در جاده ۲۲ و نزدیکی شهر ساری و گرگان، دسترسی آسانی به خدمات و امکانات موردنیاز گردشگران دارد. بنابراین، سفر به خلیل شهر برای تفریح و گردش یک انتخاب خوب و مناسب می‌باشد.

اجاره ویلا در خلی شهر

بهترین زمان سفر به خلیل شهر

در فصل بهار هوایی بسیار خنک و معتدل بر شهر حاکم بوده و بیشتر روزها بارش باران حس و حال بسیار خوبی به شهر می‌دهد. اما با سپری کردن فصل بهار و آغاز فصل تابستان، به‌تدریج دمای هوا افزایش‌یافته و از بارش‌ها کاسته می‌شود. اما به نسبت سایر شهرهای ایران، آب‌وهوایی خنک‌تر و بهتری دارد.

با آغاز فصل پاییز هوا سرد شده و تعداد بارش‌های باران هم بیشتر می‌شود. باگذشت زمان و آغاز فصل زمستان، هوای خلیل شهر به زیر صفر درجه هم می‌رسد و گاهی از اوقات هم مردم شاهد بارش برف خواهند بود.

زمان سفر به شمال برای گردشگران و مسافران بسیار مهم است. آنها همیشه بر اساس سلیقه و آب‌وهوای موردعلاقه خود زمان سفر را انتخاب می‌کنند. اما به‌طورکلی بهترین زمان سفر به خلیل شهر و سایر شهرهای شمال، زمانی است که آب‌وهوای این منطقه معتدل باشد.

آمار نشان داده که در اوایل فصل بهار و در تعطیلات نوروزی، خلیل شهر مسافران زیادی را به خود می‌بیند که دلیل آن هم روزهای تعطیل در اوایل فصل بهار است. این فصل به دلیل آب‌وهوای بسیار معتدلی که دارد؛ مقصد خوبی برای گردشگران است. باوجوداینکه در فصل تابستان هوا گرم می‌شود؛ اما خلیل شهر به نسبت سایر شهرهای ایران آب‌وهوای خنک‌تری دارد و مردم برای فرار از گرمای تابستان، به طبیعت این شهر زیبا پناه می‌برند.

اجاره ویلا جنگلی در خلیل شهر بهشهر

تعداد گردشگران و مسافران در فصل پاییز به دلیل سرد شدن هوا کمتر می‌شود اما فصل پاییز هم زیبایی‌های خاص خود را دارد و همچنان گردشگران به این شهر زیبا سفر می‌کنند. اما در فصل زمستان به دلیل بارش برف و مسدود شدن مسیرها، از تعداد گردشگران به‌صورت قابل‌توجهی کاسته می‌شود و اکثر این فصل را مناسب سفر به شمال و خلیل شهر نمی‌دانند.

جاهای دیدنی خلیل شهر

جاهای دیدنی خلیل شهر نسبت به سایر شهرهای بزرگ شمال کمتر هستند اما زیبایی خاص خود را دارند. به‌طوری که گردشگران و مسافران در سفر خود به این شهر، حسابی از بازدید این جاذبه‌ها لذت خواهند برد. مسافران قبل از آغاز سفر بهتر است که درباره جاهای دیدنی خلیل شهر اطلاعات جامعی به دست بیاورند. از مهم‌ترین جاذبه‌‌های خلیل شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مجموعه تاریخی عباس‌آباد

در 12 کیلومتری خلیل شهر، مجموعه تاریخی عباس‌آباد واقع شده است که به دلیل جاذبه‌هایی که دارد؛ یکی از بهترین مکان‌ها برای تفریح و گشت‌وگذار مسافران به‌شمار‌ می‌آید. در این مجموعه هرگونه جاذبه‌ای که گردشگران دوست داشته باشند؛ پیدا می‌شود. از مهم‌ترین جاذبه‌های این مجموعه تاریخی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

دریاچه عباس‌آباد: دریاچه‌ای به وسعت 10 هکتار زیبایی خاصی به این مجموعه بخشیده است که وجود یک بنای آجری در وسط آن، زیبایی دریاچه را چندبرابر می‌کند.

باغ عباس‌آباد: در بالای یک تپه باغی وجود دارد که آن را باغ عباس‌آباد می‌نامند. در دوره صفوی بود که مهندسان با ایجاد پله، یک باغ پله‌ای رست کردند و در بالای آن اقدام به ساخت عمارت کردند.

سد عباس‌آباد: این مجموعه تاریخی دارای یک سد زیبا و چشم‌نواز است. این سد گنجایشی به‌اندازه 600 مترمکعب دارد. ساخت این سد به دوره صفوی باز می‌گردد که عمدتاً از آجر، سنگ و ملات ساروج ساخته شده است.

کاخ: در شمال باغ عباس‌آباد آثار معماری دوره صفوی دیده می‌شود که به نظر می‌رسد محل کاخ بوده باشد.

از دیگر محل‌های جذاب مجموعه تاریخی عباس‌آباد می‌توان حمام، گرم‌خانه، گل باغ، برج آجری و آسیاب آبی را نام برد.

مجموعه عباس‌آباد علاوه بر این جاذبه‌ها، دارای امکانات رفاهی بسیار خوبی است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

    رستوران
    کافه
    سرویس بهداشتی
    نمازخانه
    فروشگاه مواد غذایی
    قایق پدالی

جاهای دیدنی بهشهر

پارک جنگلی و چشمه سرخ او

در 16 کیلومتری خلیل شهر یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی شهر واقع شده است. گردشگران و مسافران می‌توانند به این مکان زیبا بروند و از طبیعت آن لذت ببرند. در این پارک یک چشمه بسیار زیبا هم قرار دارد که زیبایی و جذابیت آن را چندبرابر می‌کند.

از جمله مهم‌ترین امکانات رفاهی پارک و چشمه سرخ او می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

    استخر شنا
    نمازخانه
    فروشگاه
    قهوه‌خانه سنتی
    سکوهای استراحت
    سرویس بهداشتی

باغ‌های خلیل شهر

بیشتر مردم خلیل شهر به کار کشاورزی مشغول هستند. همین امر باعث شده که باغ‌های بسیار زیبایی در این شهر و اطراف آن وجود داشته باشند. گردشگران می‌توانند از این باغ‌ها دیدن کنند و اگر مایل بودند از میوه‌های تازه باغ خریداری کنند.

کشتزارهای توت‌فرنگی و تمشک

کشتزارهای توت‌فرنگی و تمشک هم از آن دسته مکان‌های دیدنی خلیل شهر به‌حساب می‌آیند که بازدید از آنها برای گردشگران و مسافران جذابیت و تازگی خاصی دارد. در این مکان هم می‌توان توت‌فرنگی و تمشک‌های تازه و باکیفیت را با قیمت مناسب خریداری کرد.

امامزاده یوسف

گردشگرانی که به زیارت امامزاده‌ها علاقه زیادی دارند؛ می‌توانند از آستان امامزاده یوسف در 8 کیلومتری خلیل شهر بازدید کنند. این مکان در داخل یک دشت بسیار بزرگ به وسعت دو هکتار واقع شده است. گردشگران علاوه بر زیارت این مکان می‌توانند از طبیعت آن لذت ببرند.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی