پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

کجا و چه‌طور با پاراگلایدر پرواز کنیم؟ پاراگلایدر یکی از ساده ترین و لذت بخش ترین وسیله برای پرواز در آسمان زیباست. پاراگلایدر همان بال زیبایی که از قدیم انسان ها آرزوی رسیدن به آن را داشتند. اما سوال اینجاست که پرواز با پارگلایدر سخت است یا خیر؟ در جواب باید بگوییم اکثر مردم توانایی انجام آن را دارند. سایت پرواز فلای لند محل آموزش و پروازهای تفریحی در رامیان واقع در استان گلستان میباشد.سایت پرواز فلای لند شلوغ ترین مکان ورزش پاراگلایدر در گلستان میباشد.  با ثبت نام در دوره های آموزشی یا پروازهای تفریحی ما و حضور در کنار مربیان بسیار باتجربه و حرفه ای آکادمی پرواز فلای لند می توانید تجربه لذت بخشی را در این محل با پرواز بر فراز شهر رامیان و روستاهای اطراف برای خود رغم بزنید.

محل آموزش ما برای شاگردان تازه کار سایت پرواز فلای لند واقع  در رامیان  می باشد. و برای هماهنگ کردن و اطلاعات بیشتر می توانید با شماره  09114481870  تماس بگیرید.

سایت پرواز الهادی رامیان

پاراگلایدر چیست؟

پاراگلایدر ساده ترین نوع پرواز برای بشر است. یک پاراگلایدر بال پرنده ای است بدون موتور که با دویدن آماده پرواز می شود. آموزش ، بلند شدن ، فرود آمدن وهمچنین حمل نقل این وسیله .بسیار ساده است . پاراگلایدر از نوع خاصی نایلون ساخته شده که به وسیله ی آویزهایی از جنس کولار به صندلی خلبان متصل می شود. خلبان نیز به وسیله کمربند های ایمنی به صندلی بسته می شود وبه راحتی درون آن به صورت نشسته پرواز میکند.در حقیقت شما با پاراگلایدر همانند یک پرنده پرواز خواهید کرد وبا آن می توانید ساعت ها در هوا سر بخرید و اوج بگیرید وحتی می توانید با آن سفر کنید.

حالا که راهی گلستان شدید و هوای پرواز تفریحی با پاراگلایدر را دارید چرا چند روزی را در این شهر نمی مانید برای اقامت می توانید روی اجاره ویلا درالهادی رامیان حساب کنین.

پاراگلایدر همان پاراسل یا چتر سقوط آزاد است؟

کاملا خیر ، پاراسلینگ همان وسیله ای است که در کنار ساحل به وصیله قایق می کشند و چتر سقوط آزاد نیز همان چتری است که بعد از پریدن از هواپیما برای فرود ایمن آنرا باز میکند اما پاراگلایدر وسیله ای است که برای پرواز با آن در حالی که پاراگلایدر باز است خلبان آن با دویدن بر روی شیبهای بلند به پرواز در می آید واگر در حین شروع پرواز مشکلی برای پاراگلایدر پیش بیاید خلبان میتواند پرواز را ادامه ندهد وبعد از رفع مشکل درباره تلاش کند.

شماره تماس سایت فلای لند

محل آموزش پاراگلایدر گلستان کجاست؟

استان گلستان با توجه به طبیعت و زیبایی های خدادادی از امن ترین مناطق به جهت برگذاری این گونه تورها می باشد و سایت های پروازی آن از معتبر ترین سایت های پروازی کشور و محل برگذاری بزرگترین جشنواره ها و مسابقات پاراگلایدر در ایران می باشد که همه ساله میزبان خلبان بسیاری از سراسر دنیا می باشد.

دوره های آموزشی پاراگلایدر سایت پرواز فلای لند

نکته مهمی که وجود دارد این است که همیشه قبل از پرواز مربی باید پاراگلایدر را چک کند و از ایمنی و سلامت آن مطمئن شود. بعد از آماده سازی پاراگلایدر مربی هر دو هارنس خود را می پوشد و به هم متصل و همچنین به بال متصل می شوید.

زمانی که به مدت 5 تا ده دقیقه بر روی زمین دویدید از زمین جدا می شود و به پرواز در می آیید. مسافت پرواز تحت تاثیر نیروی باد و زمین محل تیک آف بستگی دارد.

مرحله پایانی، پرواز است در طول پرواز می توانید یک سری دستورالعمل ها را از مربی درخواست کنید تا به شما آموزش دهد. هر چه دانش شما در این زمینه بالا برود کنترل بیشتری روی پاراگلایدر خواهید داشت.

پس از تایم مشخصی که در آسمان بودید باید فرود بیایید. زمانی که شما به چند متری زمین میرسید بهتر است پاهای خود را بالا نگه دارید تا مربی بهتر بتواند فرود بیاید. با کمک مربی هارنس و چتر را باز کنید و پیاده شوید و به همین راحتی یک تجربه بی نظیر را رقم بزنید.

سایت پرواز الهادی رامیان

پرواز تفریحی پاراگلایدر سایت پرواز الهادی رامیان

در این نوع پرواز شما بهمراه خلبان حرفه ای که گواهینامه انجام پرواز دو نفره را دارد پرواز میکنید و شما نیاز به اموزش خاصی ندارید فقط باید چند متری را توسط خلبان بدوید تا پرواز کنید.در طول پرواز تمام کنترل ها توسط خلبان انجام میشود تا در نهایت یک فرود خوب داشته باشید. پاراگلایدر در سایت پرواز الهادی رامیان فلای لند برای ساکنین این مناطق  پیشنهاد خوبی میباشد.

درهمین حوالی پیشنهاد می کنیم برای اقامت روی کلبه چوبی جکوزی دار لاوهوم پاقلعه حساب کنین و چند روزی را از هیاهوی شهری دور بمانید.

نکات مهم در مورد پرواز تفریحی پاراگلایدر

به احتمال زیاد پرواز با پاراگلایدر یکی از هیجان انگیزترین تجربه های پروازی شما خواهد بود همانطور که گفتیم در این نوع پرواز فقط خلبان باید پرواز را مدیریت کند و شما هیچ کاری خاصی نباید انجام بدهید و نکته مهم پرواز انتخاب خلبان با تجربه برای اینکار میباشد.

پرواز تفریحی سایت پرواز الهادی رامیان

مراحل آموزش پاراگلایدر

شاید این سوال شما هم باشد. چگونه برای آموزش پاراگلایدر درسایت پرواز فلای لند اقدام کنم؟!

برای پاسخ به این سوال در ابتدا باید اطلاعات بیشتری در مورد گام ها و مراحل شروع آموزش به شما بدهیم تا درک بهتری از این روند داشته باشید. با ما سایت گلستانی ها همراه باشید.

پرواز با پاراگلایدر برای مبتدی ها و با حضور و راهنمایی های مربی بسیار ساده است ولی در عین حال می تواند برای حرفه ای ها چالش برانگیز و پیچیده باشد. آموزش آن توسط ما در ۴ سطح مهارتی زیر اجرا می گردد:

1-آموزش مقدماتی پاراگلایدر (مخصوص تازه کار ها)

تازه کارها باید در این دوره ثبت نام کنند. پس از پایان موفقیت آمیز این دوره شما رسما قادر به پرواز خواهید شد ولی چون هنوز تجربه کافی ندارید و تازه شروع کرده اید تحت نظارت و راهنمایی مربیان ما خواهید بود.

در این مرحله به اصطلاح سولو می شوید یعنی می توانید به تنهایی پرواز کنید و گواهینامه سولویی پاراگلایدر هم دریافت خواهید کرد.

2-آموزش دوره مستقل پاراگلایدر (مخصوص افرادی که تجربه قبلی و موفق آموزش  مقدماتی را دارند)

اگر بعد از اینکه طعم پرواز را بصورت سولو چشیدید قصد داشتید حرفه ای تر شوید، باید در دوره مستقل یا نوایس پاراگلایدر ثبت نام کنید. طی این دوره آموزش های تخصصی تری به شما می دهیم که موجب می شود قادر به پرواز بدون نظارت و حضور مربی های ما در اقسی نقاط ایران و یا کشورهای دیگر شوید.

در پایان این دوره می توانیم  علاوه بر گواهینامه ایرانی، گواهینامه بین المللی از سوییس هم به شما اعطا نماییم.

3-آموزش دوره متوسطه Intermediate (مخصوص افرادی که خوب پرواز می کنند اما می خواهند تکنیک های حرفه ای ها و با تجربه ها را بیاموزند)

در دوره اینترمدیت افراد پرنده های خوبی شده اند ولی به دنبال تکنیک هایی مثل آکروباسی, طی مسافت های طولانی با پاراگلایدر و غیره می باشند. ما با خوشحالی به شاگردان با تجربه خود همه این مهارت ها را طی این دورخ هیجان انگیز آموزش خواهیم داد.

4-آموزش دوره پیشرفته Advanced (مخصوص خیلی حرفه ای ها)

این افراد معمولا دوستان صمیمی ما شده اند زیرا زمان زیادی را در کنار هم طی کرده ایم تا به اینجا رسیده ایم. داوطلبان دوره پیشرفته، خلبانان باتجربه و حرفه ای هستند که آماده اند وارد گام بزرگتری به نام خیلی حرفه ای شدن بشوند.

طی این دوره از صفر تا صد هر انچه را که می دانیم و سالهاست در آن کسب تجربه نموده ایم، با دقت به شما آموزش می دهیم.

در پایان این دوره شما می توانید وارد گام بعدی یعنی مربیگری پاراگلایدر شوید. امیدواریم یکی از مربیان آینده سایت پرواز فلای لند الهادی رامیان شما باشید.

پرواز تفریحی در گلستان

مراحل پرواز پاراگلایدر

ابتدا باید چتر نجات را به سمت تپه ای ببرید که در آن پرش را انجام خواهید داد. توجه داشته باشید که وزن چتر نجات می تواند بین 6-15 کیلوگرم متغیر باشد. وقتی از تپه بالا می روید، تنها چیزی که نیاز دارید یک بال پاراگلایدر است.

به عنوان خلبان پاراگلایدر، باید مراقب باشید که زمین توسط چیزی مانند درختان یا سازه ها مسدود نشود. خلبان پاراگلایدر باید از تپه بدود و نیازی به دویدن خیلی سریع نیست زیرا باد از قبل به اندازه کافی کمک خواهد کرد. نوع چتر ورزشی مورد استفاده در پاراگلایدر برای برخاستن و فرود راحت تر طراحی شده است.

همیشه انتخاب بهتری است که از کسی که در ورزش رایج است یاد بگیرید. و به لطف دوره های پاراگلایدر در مکان های مختلف، می توانید به راحتی این ورزش شدید را وارد زندگی خود کنید.

اگه به پرواز با پاراگلایدر علاقمند هستید می توانید به سراغ مربی های حرفه ای در این حرفه بروید. اولین مرحله پرواز چک کردن وضعیت آب و هوایی است که اگر مربی مساعد بودن آب و هوا را تایید کند شما به محل پرواز اعزام می شوید. معمولا محل پرواز بالای کوها و یا سطح های شیب دار و بلند است.بعد رسیدن به محل پرواز یعنی سایت پروار الهادی رامیان یک سری هشدارها و دستورالعمل ها به فرد گوشزد می شود. همچنین شرح مختصری از پرواز و تجهیزات و پروسه های ایمنی برای فرد بازگو می شود.

در مرحله بعد چک های ایمنی روی فرد مربی و فردی که مسافر است انجام می شود.بعد از اینکه خیال شما از ایمنی و محل قرار گیری خود و مسافر راحت شد باید بعد از مقداری دویدن در یک شیب ملایم به صندلی خود تکیه دهید و پرواز خود را آغاز کنید و از آن لذت ببرید.پ

شاخصه های مهم در مورد خلبان پرواز

گواهینامه پرواز: خلبان پاراگلایدر باید ترجیحا دو گواهینامه از سازمان هواپیمایی و انجمن پروازهای هوایی داشته باشد.

تجربه خلبان:خلبانان باید بیش از 1200 پرواز دو نفره داشته باشد.

مداومت پروازی:خلبانان باید حدود 5 سال تجربه مداوم پرواز داشته باشند.

یادگیری پاراگلایدر

اگر بخواهید خودتان به تنهایی پرواز کنید نیاز به آموزش تخصصی پاراگلایدر دارید تا هر زمان تمایل داشتید پرواز کنید .پیشنهاد ما شرکت در کلاس های پرواز فلای لند میباشد.

مدت زمان آموزش پاراگلایدر؟

به طور کلی مدت پرواز با پاراگلایدر بستگی به متغیرهای مختلفی دارد. قطعا اولین سوالی که برای دوست داران این ورزش پیش می آید مدت زمان پرواز است. مدت زمان پرواز با پارگلایدرمعمولا چیزی حدود 15 تا 20 دقیقه و تایم ها اختصاصی 30 دقیقه ای است. این تایم می تواند بسته به شرایط آب و هوایی کمتر یا بیشتر شود. البته گاها زمان پاراگلایدر بر اساس مسافت تعیین می شود.

مربی خوب چه کمکی به من در پرواز خواهد کرد؟

در پرواز با پاراگلایدر داشتن دانش بالای مربی و تجربه بالا در مدیریت موقعیت های مختلف تاثیر بالایی در کیفیت پرواز دارد. مربیان خوب همیشه کار خود را با تجهیزات مناسب و صحیح انجام می دهند. نقص در تجهیزات و نبودن کنترل کافی روی پرواز نشان از بی تجربگی و عدم مهارت کافی مربی است. مربی خوب به شما در کاهش استرس کمک می کند و با پروازی امن این کار را برای شما لذت بخش تر می کند. و قطعا این پرواز را می توانید در سایت پرواز الهادی رامیان داشته باشید.

مربی خوب باید دانش مباحث آیرودینامیک؛ هواشناسی، شناخت وسایل، تئوری انجام فعالیت های مختلف پروازی و مسائل ایمنی پرواز را داشته باشد و به هنرجوی خود همه ی را آموزش دهد. پیدا کردن مهارت با طی کردن دوره های مختلف و زیر نظر مربیان حرفه ای امکان پذیر است پس در وهله ی اول شرکت هایی را انتخاب کنید که دارای مجوزها و استانداردهای لازم در این حوزه باشند.

هیچ وقت با دیدن چند کلیپ آموزشی سعی نکنید که راه های میان رو و سریع را برای یادگیری و پرواز تجربه کنید چون با این کار میزان ریسک احتمالی را افزایش می دهید. مربیان حرفه ای و باتجربه هیچوقت هزینه های ارزانی را برای خدمات خود در نظر نمی گیرند. پس گول تبلیغات ارزان قیمت را نخورید. بررسی و ارزشیابی صحیح این اطمینان را به شما می دهد که توانسته اید مربی مناسب را پیدا کنید.

سایت پرواز الهادی رامیان کجاست؟

تجهیزات مورد نیاز در پاراگلایدر کدامند؟

برای انجام پاراگلایدر به تجهیزاتی از قبیل بال یا چتر، طناب های معلق، ستون های حامل، هارنس یا صندلی، چتر نجات خلبان، کلاه ایمنی، رادیو بی سیم، بادسنج، لباس ها، عینک، قطب نمای مغناطیسی، واریو متر و GPS است.

بال یا چتر

برای پرواز با پاراگلایدر به بال یا چتر نیاز دارید این تجهیزات از ترکیب ابریشم، نایلون و پلی استر ساخته می شوند. بال ها در طول پرواز پر از هوا می شوند که بسیار سبک هستند.

طناب های معلق

طناب های معلق در این وسیله پروازی شاید از نظر باریک باشند اما تحمل وزنی بسیار دارند.

ستون های حامل

نقش ستون ها در پاراگلایدر اتصال صندلی یا هارنس به طناب های تعلیق است. این ستون ها وزن را از طریق طناب ها حمل می کنند. ستون ها نقش مهمی در بالا بردن بال ها هنگام برخاستن دارند. ستون ها محل قرارگیری ترمز ها نیز هستند.

هارنس یا صندلی

جنس صندلی خلبان از پلاستیک است. این صندلی به بال ها متصل است. تنظیم این صندلی کاملا با توجه به بدن خلبان و فردی که همراه خود می برد انجام می شود. بسیاری از هارنس ها به تجهیزاتی از قبیل کیسه هوا، محافظ پشت و شکاف یدکی چتر نجات مجهز هستند.

چتر نجات خلبان

چتر نجات اضافی ضرورت پرواز با پاراگلایدر است. زمانی که به دلیل برخی از مشکلات چتر اصلی قابلیت پرواز خود را از دست بدهد. خلبان سریعا چتر نجات را فعال می کند. جمع آوری چتر نجات بر عهده ی خلبان است.

کلاه ایمنی

برای پرواز با پاراگلایدر سر کردن کلاه ایمنی برای خلبان و مسافر الزامی است. برخی از کلاه ها با محافظ کامل صورت هستند و برخی دیگر بدون محافظ کامل صورت هستند. در هنگام فرود داشتن کلاه ایمنی از آسیب ناشی از برخورد ضربه های احتمالی به سر و صورت می کاهد.

رادیو بی سیم

برای برقرار کردن ارتباط با سایر خلبان ها در هوا و نیروهای مستقر در زمین می توان از این وسیله استفاده کرد. هنگام تمرین و آموزش این وسیله بسیار کاربردی است.

بادسنج

برای سنجش شدت و دامنه ضربه باد از باد سنجش استفاده می شود. این شدت بر حسب کیلومتر است و به خلبان در عملکرد صحیح و به موقع کمک می کند.

لباس ها

به طور کلی دغدغه ی بیشتر افرادی که به سمت سوار شدن پاراگلایدر می روند و یا اینکه قصد آموزش و پرواز مستقل دارند این است که چه لباسی برای این ورزش مناسب است. به طور کلی لباس های سبک و راحت که مانع دویدن قبل از پرواز نشود برای این ورزش مناسب است.

البته بسته به شرایط آب و هوایی می توانید لباس های مناسب فصل بپوشید. به طور کلی محدودیتی در پوشش لباس برای این ورزش وجود ندارد و فرد می تواند کاملا سلیقه ای لباس بپوشد.

عینک

عینک جزء تجهیزات الزامی برای انجام پاراگلایدر نیست اما بیشتر افراد ترجیح می دهند برای محافظت از چشم ها در برابر آفتاب و باد عینک آفتابی استفاده کنند.

GPS

با این دستگاه می توان به اطلاعاتی از قبیل ارتفاع، سرعت، اطلاعات موقعیت مکانی دست پیدا کرد و به راحتی موقعیت یا هدف خود را مشخص کنید. ورزشکاران این حرفه حتما باید حین مسابقات جی پی اس داشته باشند تا مسیریابی بهتری داشته باشند.

قطب نمای مغناطیسی

شاید تصور کنید که با داشتن جی پی اس دیگر نیازی به قطب نما نخواهید داشت. اما به همراه داشتن قطب نمای مغناطیسی یک ضرورت است چون در برخی از مکان و موقعیت ها جی پی اس الکترونیکی ممکن است اطلاعات نادرستی ارائه کند.

واریومتر

اگر بخواهید پروازهای از راه دور انجام دهید باید از واریومتر با جریان هوای حرارتی استفاده کنید. این وسیله می تواند میزان صعود یا فرود را در وضعیت فعلی که در آن قرار دارد به خلبان نشان دهد. با واریومتر می توان میزان صعودها و فرودها را به صورت صوتی به اطلاع خلبان رساند. برخی از دستگاه ها همزمان هم قابلیت واریومتر دارند و هم دارای جی پی اس هستند.

هزینه آموزش پاراگلایدر؟

پرواز با پاراگلایدر همراه با مربی انجام می شود. اما هزینه این پرواز در سایت های پروازی مختلف، متفاوت است. به طور کلی تایم پرواز، مکان پرواز، تجهیزات مورد استفاده و هزینه ترانسفر بر روی قیمت نهایی پرواز تاثیر می گذارد. این پرواز چون جزء ورزش های با ریسک بالا قرار دارد معمولا هزینه بالایی هم دارد. البته این هزینه در مقابل تجربه ای که شما کسب می کنید بسیار ناچیز است.

در پروازهای دو نفره نوع تجهیزات و قیمت آن ها متفاوت است اما در کل این ورزش در ایران نسبت به سایر کشورها هزینه ی متوسطی دارد.

پارامتر بعدی که در قیمت تاثیر می گذارد، مسافت طی شده است. گاها ممکن است یک مسافت چند کیلومتری با چند دقیقه طی شود و یا اینکه تایم بیشتر برای طی کردن مسافت صرف شود. پس در برخی از شهرها هزینه بر حسب مسافت است مثلا از قله فلان تا تپه ی فلان پرواز انجام می شود و هزینه آن هم دقیقا مشخص می شود.

هزینه پرواز در سایت الهادی رامیان ؟

از آنجا که paraglider در ارتفاعات به پرواز در می آید پس لازم است که شما مسافتی را طی کنید تا به قله برسید و در آنجا پرواز کنید. در چنین شرایطی برخی از شرکت ها هزینه ای اضافی بابت حمل و نقل شما به بالای کوه را دریافت می کنند.

رشته ورزشی پاراگلایدر یکی از رشته های ورزشی کوهستانی، مهیج و از پر طرفدار ترین رشته های توریستی ورزشی در دنیاست. این پرواز بدون نیاز به آمادگی یا مهارت خاص تنها نیاز به آرامش دارد تا شما را به اوج لذت و آرزوی دیرینه بشریت یعنی پرواز برساند.

شرایط پرواز با پاراگلایدر در سایت پرواز فلای لند

آموزش پرواز با پاراگلایدر شرایط آسانی دارد و از 18 سالگی به بعد می‌توان در این کلاس‌ها شرکت کرد. همچنین وزن فرد می‌بایست بین 50 تا 110 کیلوگرم باشد.

پرواز تفریحی پارگلایدر یکی از روش‌های پرواز با این وسیله است که به صورت دونفره همراه با یک خلبان با تجربه و دارای گواهینامه انجام می‌شود. در پرواز تفریحی فرد نیاز به آموزش خاصی ندارد و همه موارد توسط خلبان کنترل می‌شود‌.

محدودیت های سلامتی در پرواز با پارگلایدر

فرد متقاضی آموزش باید درای سلامتی عمومی خوب و توان جسمی معمولی باشد. پرواز با پاراگلایدر نیازمند زور بازو نیست و بیشتر تکنیکی می باشد. سلامتی معمولی به معنای عدم داشتن تنگی نفس، صرع و موارد حاد قلبی و نداشتن محدودیت حرکتی در دست ها، کتف و شانه است.
 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی