پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

شیرگاه کجاست؟ کسانی که به استان مازندران سفر می‌کنند، به‌خوبی می‌دانند شهرستان سوادکوه یکی از مناطق بسیار زیبای این استان است. شهرستان سوادکوه با داشتن زیبایی‌ها و چشم‌اندازهای حیرت‌انگیزش، عنوان بهشت گردشگری را به خود گرفته است. مرکز شهرستان سوادکوه شمالی، شیرگاه است. این شهر و مناطق اطراف آن از جاذبه‌های منحصربه‌فرد استان مازندران محسوب می‌شوند. مسافرانی که به شیرگاه سوادکوه سفر می‌کنند، از استشمام زندگی ساده، سرسبزی و عطر دل‌پذیر طبیعت نهایت لذت را می‌برند. این شهر به‌قدری جذاب و دیدنی است که در همه ماه‌های سال گردشگران و مسافران را از جای‌جای کشور به‌سوی خود می‌کشاند. در این مقاله، قصد داریم با شیرگاه و کلبه های جنگلی شیرگاه آشنا شویم.

جهت اجاره کلبه در شیرگاه با شماره 09114481870 تماس بگیرید.

 

شیرگاه سوادکوه کجاست؟

شیرگاه مرکز سوادکوه شمالی در استان مازندران است و از جنوب به سوادکوه و از شمال به قائمشهر می‌رسد. این شهر از غرب به بابل و از شرق نیز به ساری محدود می‌شود. مردم این شهر به زبان مازنی سخن می‌گویند. جالب است بدانید سریال معروف پایتخت در این شهر ساخته شده است.

چگونه به شیرگاه برویم؟

برای سفر به شیرگاه باید خود را به استان مازندران برسانید که بهترین مسیر دسترسی آن از جاده فیروزکوه است. با گذر از این جاده باید از پل سفید و زیرآب هم رد شوید تا به شیرگاه برسید.

راه‌آهن تهران شمال هم از این شهر می‌گذرد و یکی از دیدنی‌ترین ایستگاه‌های راه‌آهنی است که می‌توانید از آن به‌عنوان یک مقصد جذاب و دیدنی بازدید کنید.

اگر عاشق جاهای دیدنی و طبیعت بکر هستید حتما سری به جاهای دیدنی شمال بزنید که شما را آماده یک سفر شمالگردی می کند.

فاصله شیرگاه تا لفور

فاصله شیرگاه تا سد البرز (سد لفور) مسافت 30 کیلومتر و فاصله زمانی 36 دقیقه.

وجه تسمیه شیرگاه سوادکوه چیست؟

در باب وجه تسمیه شیرگاه دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد. شماری علت این نام گذاری را فراوانی درختانی موسوم به شیردار در این منطقه دانسته‌اند. گروهی معتقدند که رطوبت بالا و شرجی بودن این منطقه، که معادل آن در زبان طبری واژه شیر است، علت نام گذاری بوده‌است.

فاصله سوادکوه تا رامسر چقدره؟

فاصله رامسر تا سوادکوه : 275 کیلومتر - زمان : 4 ساعت و 18 دقیقه

چطور از تهران به شیرگاه بریم؟

فاصله تهران تا شیرگاه از جاده فیروزکوه حدودا 3 ساعت و 10 دقیقه و جاده دارای عوارضی می باشد و اگر از مسیر جاده 79 رانندگی کنید 3 ساعت و 55 دقیقه کنید.

فاصله سوادکوه تا شیرگاه

فاصله سوادکوه با شیرگاه 18 کیلومتر می باشد و مسافت رانندگی بدون احتساب ترافیک 21 دقیقه می باشد.

فاصله تهران تا شیرگاه با قطار

قطار گردشگری سوادکوه برای رسیدن به مقصد از مناطق گرمسار، بن کوه، کبوتر دره، سیمین دشت، زرین دشت، مهاباد، فیروزکوه، گدوک، دوگل، ورسک و سرخ آباد عبور می کند و سرانجام به منطقه زیبا و آرام سوادکوه می رسد.

در طول مسیر و با گذر از مناطق مختلف با جاذبه های طبیعی و مناظر حیرت انگیزی رو به رو خواهید شد. جلگه ورامین، مناطق کوهستانی زیبای فیروزکوه، سه خط طلا، گدوک، دوگل و پل ورسک از زیباترین بخش های مسیر هستند. البته به این نکته توجه داشته باشید که تمام طول مسیر برای شما سورپرایزهایی خواهد داشت.

فاصله تهران تا شیرگاه با قطار - گلستانی ها

بهترین فصل سفر به شیرگاه چه زمانی است ؟

بهترین فصل سفر به شیرگاه بهار است که علاوه بر سرسبزی طبیعت، می‌توانید خنکی هوا را روی پوست خود احساس کنید. اما این منطقه در فصل تابستان هم آب و هوای مطبوعی دارد و برای سفر به شمال کشور یک مقصد مناسب است. اوایل پاییز هم طبیعت شیرگاه هزار رنگ می‌شود و زیبایی‌های خود را با رنگ‌های مختلف به رخ می‌‌کشد که دیدن آن را نباید از دست داد.

در سفر به شیرگاه سوادکوه کجا بمانیم؟

برای گشت‌وگذار در شیرگاه و لذت بردن از طبیعت حتماً باید فکری هم به حال محل اقامت خود کنید. در این شهر می‌توانید انواع ویلا، سوئیت و اقامتگاه را رزرو کنید. اما شاید پیدا کردن محل اقامت مناسب کمی برای شما سخت باشد. یک راه‌حل ساده برای این کار رزرو ویلا و کلبه از سایت گلستانی ها  است.

چرا به شیرگاه سفر کنیم؟

طبیعت زیبا و نزدیکی شیرگاه به تهران از اصلی‌ترین دلایلی است که تعداد زیادی از مسافران را در فصول مختلف سال به اینجا می‌کشاند.

جاهای دیدنی شیرگاه کجاست؟

آبشار شیرگاه از دیدنی های شیرگاه

آبشار شیرگاه در یک منطقه حفاظت شده قرار گرفته و یکی از زیباترین آبشار‌های این منطقه با طبیعتی بکر است. در اطراف آبشار پوشش گیاهی متنوع و جنگل‌های انبوه و زیبا توجه شما را حسابی جلب خواهد کرد.

رودخانه پلنگ دره از جاهای دیدنی شیرگاه

جنگل و رودخانه پلنگ دره از زیباترین مناطق طبیعی و جاذبه های گردشگری سوادکوه است که در منطقه شیرگاه قرار دارد. در طول این جنگل رودخانه‌ای خروشان جریان دارد که به آبشار پلنگ دره می‌رسد. آب و هوای عالی و مناظر منحصربه‌فرد طبیعی در جنگل پلنگ دره این منطقه را به یکی از زیباترین جاذبه‌های مازندران تبدیل کرده‌اند. گردشگران زیادی در طول سال از این جنگل بازدید می‌کنند.

یکی از زیباترین اقامتگاه های دنج سوادکوه که فاصله کمی هم با شیرگاه دارد کلبه چوبی ماه سو است که بهترین انتخاب برای دو نفره های عاشق می باشد.

آبشار پلنگ دره از جاهای دیدنی شیرگاه - گلستانی ها

دریاچه لفور در سوادکوه مازندران

مسیر دسترسی به دریاچه لفور یا در واقع دریاچه سد لفور در 45 کیلومتری جنوب شرقی بابل، از بابل می گذرد. برای این کار از طریق جاده هراز و یا فیروزکوه باید خود را به بابل برسانید. وقتی که به بابل رسیدید ادامه مسیر شما در جاده گنج افروز به طرف منطقه بابلکنار خواهد بود. این جاده در عین زیبایی و دل انگیزی اش به دلیل قرار داشتن در کنار یک دره عمیق، جاده ای پر خطر بوده و هنگام گذر از آن باید احتیاط های لازم را انجام دهید. پس از رسیدن به بابلکنار، باید راه را ادامه داده تا به سه راهی شیردارکلا برسید.

سفر به روستای کلیج خیل شیرگاه

روستای کلیچ خیل در 4 کیلومتری شیرگاه و 35 کیلومتری شهرستان سوادکوه واقع شده است. این روستا 1450 نفر جمعیت در 435 خانوار جمعیت دارد. روستای کلیچ خیل از شمال به جنگل های شمال، از جنوب به رودخانه تلار، از شرق به روستای شیرجه کلا و از غرب به روستای گاوان کلا و بابلکنار منتهی شده است.

حالا که اینقدر علاقه به روستاهای شمال دارید بد نیست سری به مقاله زیباترین روستاهای شمال بزنید و کلی برنامه سفرگردی بریزید.

جنگل اندارگلی سوادکوه کجاست؟

اگر به دنبال جنگلی بکر در کنار روستا هستید و می‌خواهید چند روزی را به‌دوراز هیاهوی شهر سپری کنید، جنگل اندرگلی همان مقصدی که می‌توانید روی آن حساب کنید.

این جنگل در کنار روستایی به همین اسم قرار گرفته و یکی از جاذبه‌های اطراف شیرگاه است که برای اقامت خود هم مشکلی نخواهید داشت چرا که خانه‌های روستایی زیادی برای اجاره کردن روزانه مسافران وجود دارد.

دریاچه لفور

یکی از جاهای دیدنی و جذاب نزدیک شیرگاه دریاچه لفور است. منطقه زیبا و رویایی از جنگل های هیرکانی که شما را مبهوت خودش می کند.

برای رسیدن به دریاچه لفور خودتان را بزنید به دل جاده فیروزکوه تا به شهر بابل برسید. البته می توانید از جاده هراز به آمل برسید و به سمت سه راهی شیردار کلا بروید.

برای دیدن منظره‌ پشت سد هم باید از ضلع شرقی  وارد مسیر روستای گالشکلا شوید. به همین منظور از جاده‌ اصلی حدود پنج کیلومتر را طی کنید.

برای آشنایی با زیباترین جاده های شمال کافی همراه سایت گلستانی ها باشید.

رودخانه کسیلیان از جاهای دیدنی شیرگاه

رودخانه کسیلیان از میان جنگل هیرکانی عبور می کند و آن را به دو نیم تقسیم می کند. بخش شرقی ارتفاعات شیرگاه سوادکوه سرچشمه اصلی این رودخانه پر آب و زلال است و در نهایت به رود تالار متصل می شود. ترکیب طبیعت بکر جنگل های هزار ساله هیرکانی با آب سبب به وجود آمدن محیطی مطبوع و دلنشین می شود. کافی است کمی پاهایتان را در داخل آب بگذارید تا تک تک ذره های وجودتان خنکای آب را احساس کند و تمامی هیاهو شهر را از ذهنتان بیرون کند. طبیعت بکر این مکان گردشگری سالانه گردشگران بسیاری را از تمام نقاط کشورمان به خود جذب می کند.

رودخانه اسکلیم شیرگاه - گلستانی ها

چشمه علی شیرگاه سوادکوه

آبشار بسیار زیبا و پرآب چشمه علی که همان آبشار فصلی ورسک می باشد به ارتفاع تقریبی بیست متر از این دره به سمت روستای ورسک جاری است. آب این آبشار از ارتفاعات قدمگاه سرچشمه می گیرد و سالانه تعداد زیادی از مردم مشتاق را به سوی خود می کشاند. از روستای ورسک تا زیر آبشار حدود 30 دقیقه راه می باشد که نیمی از آن از کنار آب رودخانه می گذرد.

اگر دل ندارید از این زیبایی بی نظیر دل بکنید خیالتون راحت شما باید برنامه بعدی را به شهرستان رامیان در استان گلستان بزارید وسری به چشمه گل رامیان بزنید ، بهشتی که در انتظار شماست.

نارنج بن از دیدنی های محیوی شیرگاه

یکی از دیدنی های محبوب شیرگاه، محله نارنج بن نام دارد. نارنج بن یکی از محله‌های شهر شیرگاه است که در کنار جاده اصلی تهران مازندران قرار دارد و رودخانه کسلیان از کنار نارنج بن می گذرد.

این منطقه با خاطر جنگل و رودخانه ای که از آن می گذرد بسیار زیبا و بکر است و بازدید از آن را به تمامی علاقه مندان به جنگل ها و مناطق سرسبز پیشنهاد می دهیم.

این تنگه پر آب برای آب‌بازی و شنا برخی از بخش‌های تنگه که عمق بیشتری دارد یک انتخاب بی‌نظیر به ‌شمار می‌رود. پس برای سفر به این منطقه تعلل نکنید و برای سفر به این منطقه برنامه‌ریزی کنید تا یک برنامه خنک تابستانی را تجربه کنید.

وقتی که برنامه سفر به جاهای بکر و دیدنی دارید بهتر است که برای اقامت به دنبال اقامتگاه بوم گردی در شمال باشید که تا حس و حال سفرتان کاملا متفاوت باشد.

دره لاکره از دیدنی های نزدیک شیرگاه

در نزدیکی شیرگاه یک دره  اعجاب‌انگیز به نام دره لاکره وجود دارد این دره حدود ۳۰ کیلومتر طول دارد که در میان کوه‌ها قرار گرفته است. این منطقه پاتوق دره‌نوردان حرفه‌ای است که برای پیمایش و دره‌نوردی به این منطقه سفر می‌کنند. البته برای این منطقه باید تجهیزات کافی داشته و به دره‌نوردی حرفه‌ای کاملاً آشنا باشید.

عاشق کلبه‌های سوییسی هستید؟ برای این سفر سراغ اجاره کلبه سوییسی لفور شیرگاه بروید!

آبشار میان کلا جذاب و دیدنی

در ۶ کیلومتری شیرگاه یک آبشار جذاب دیگر به اسم آبشار میان کلا قرار دارد که علاوه بر تمام زیبایی‌هایش به دلیل نزدیکی به جاده و دسترسی ساده مقصد جذابی برای گشت‌وگذار در دل طبیعت است. این آبشار همچنین یک مقصد مناسب برای پیک‌نیک آخر هفته است.

سد سنبل رود کجاست؟

یکی از بزرگترین سدهای خاکی مازندران به طول سه کیلومتر است که از نوع خاک رس می باشد. این سد جزء 60 مکان گردشگری مازندران می باشد که به جرئت می تونم بگم جز بهترین مکان های گردشگردی مازندران در فصل تابستان و حتی پاییز هست که از امکانات این مکان گردشگری و تفریحی دارد.

سد سنبل رود کجاست ؟ گلستانی ها

پل شاه عباسی

یکی دیگر از پل‌های معروف، پل شاه عباسی است که به نام پل دختر کرج و پل سلیمانیه هم شناخته می‌شود. این پل در زمان صفویه بر روی رودخانه کرج ساخته شد.

پیش از آن هم در دوران سلجوقیان پلی در اینجا وجود داشته که در واقع این پل روی بقایای همان بنا شده است. سازه معماری پل شاه عباسی به سبک و سیاق همین دوره است.

اگر با خودتان تصور می کنید که تمام جاهای دیدنی شیرگاه را به شما معرفی کرده ایم سخت در اشتباه هستید چرا که این منطقه جاهای دیدنی بی شماری دارد که شما باید حتما چند روزی را دراین شهر بمانید.

اما اگر دوست دارید جایی هم نزدیک به شیرگاه باشید فکر میکنم فیروزکوه گزینه بعدی شماخواهد بود و برای اقامت اصلا نگران نباشید انتخابی بهتر از اقامتگاه بوم گردی حاج محمد نداریم!

سوغات شیرگاه چیست؟

یکی از بهترین بخش های خوشمزه هر سفری خرید سوغاتی می باشد. شیرگاه هم مثل تمامی شهرهای دیگر سوغات ویژه و خوشمره دارد.

سوغات شیرگاه شامل صنایع دستی و خوراکی ها میباشد که شامل گلیم ، جاجیم و محصولات چوبی است اما ازخوشمره های این شهر

حلوا مخصوصی وجود دارد که با نان سنتی طعم بی‌نظیری خواهد داشت. نان ارسیولی و شیرینی کنجدی پشت زیک از دیگر محصولات خوشمزه این شهر است.

حالا که سری به خوشمزه های شیرگاه زدیم ، بهتر است کمی از سوغات شمال بدانیم تا در خرید سوغات گیج نشویم و کلی یادگاری خوشکل به همراه داشته باشیم.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی شیرگاه

شیرگاه در کدام استان است؟

شیرگاه در چند قدمی سوادکوه و در مازندران است.

چرا به شیرگاه سفر کنیم؟

طبیعت زیبا و نزدیکی شیرگاه به تهران از اصلی‌ترین دلایلی است که تعداد زیادی از مسافران را در فصول مختلف سال به اینجا می‌کشاند.

در شیرگاه کجا اقامت کنیم ؟

یکی از دغدغه‌های اصلی مسافران پیدا کردن محل اقامت مناسب است. خوشبختانه در شهرهای توریستی همچون شیرگاه گزینه‌های متعددی برای رزرو اقامتگاه وجود دارد. در صورت تمایل می‌توانید اقامتگاه‌های داخل شهر را اجاره کنید. اما اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که ترجیح می‌دهید در طول سفر در یک اقامتگاه آرام و باصفا و نزدیک به طبیعت شیرگاه استراحت کنید، پیشنهاد می‌کنیم از طریق گلستانی ها برای رزرو ویلاهای جنگلی و اقامتگاه‌های بومگردی شیرگاه اقدام کنید.

بهترین جاهای دیدنی شیرگاه کجاست؟

شیرگاه یکی از دیدنی‌ترین شهرهای شمالی است که در گشت‌وگذار این شهر می‌توانید از آبشار شیرگاه، جنگل و آبشار پلنگ دره، دریاچه لفور، تنگه نارنج بن، روستاهای شیرگاه، پل ورسک و… دیدن کنید.

هزینه رزرو ویلا در شیرگاه چقدر است؟

هزینه اجاره ویلا در شیرگاه از 1300000 تومان تا 600000 تومان است.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی