پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

چشمه گل رامیان نگین فیروزه ای طبیعت: برای دیدن یکی از جاذبه های چشم نواز طبیعی کشورمان، راهی استان گلستان می شویم و از این و آن نشانی چشمه گل رامیان را می گیریم ؛ همان چشمه فیروزه ای رنگی که مانند یک نگین بر تن استان گلستان نشسته است. جاهای دیدنی گلستان اینقدر زیاد است که نمی توانید به سادگی از کنار آن گذشت اما چشمه گل رامیان کجاست و آیا آن‌قدر جذاب هست که راهمان را تغییر بدهیم و برای دیدنش برویم؟

در سفر به رامیان گزینه‌های اقامتی زیادی وجود دارد پس همراه سایت گلستانی ها باشید که راهنمای خوبی برای اجاره ویلا در پاقلعه میباشد.

چشمه گل رامیان کجاست؟

همین که از جاده شاهرود-رامیان، راه تان را کج کنید و به دنبال تابلوی راهنمای چشمه گل بروید، اعجازی دیگر از طبیعت را پیش روی تان می بینید. چشمه ای با طول 90 و عرض 80 متر که در دامنه پنهان کوه جای خوش کرده و 720 مترمربع از ناحیه را در بر گرفته است. چشمه گل رامیان از سه طرف به جنگل و از یک طرف به زمین های زراعی راه دارد و همین بر زیبایی آن می افزاید.

رنگ این چشمه بیش از هر چیزی توجه را به خود جلب می کند چرا که به دلیل عمق زیاد به رنگ سبز تیره یا به عبارتی فیروزه ای دیده می شود. جالب است بدانید که طبق اسناد موجود از زمان سعدالله خان ایلخانی -حاکم بخش فندرسک در زمان مظفرالدین شاه- این چشمه و تفرجگاهش وقف حوزه علمیه سعدیه رامیان است.

اگر راهی رامیان شدید، شب را هم همانجا در باصفاترین کلبه منطقه یعنی  کلبه چوبی لاوهوم می باشد که میتوانید یک تجربه عالی در جنگل را داشته باشید.

فاصله چشمه گل رامیان تا شهر رامیان

چشمه گل در فاصله 6 کیلومتری شهررامیان قرار دارد و تا رامیان حدودا 8 دقیقه فاصله دارد که تمام مسیر آسفالت می باشد و ورودی چشمه کمی خاکی است.

چشمه گل رامیان - گلستانی ها

چطور از رامیان به چشمه گل رامیان بریم؟

شما وارد شهر رامیان شدید به سمت جاده شاهرود رامیان شوید و در حدود 6 کیلومتر رانندگی کنید به تابلوی چشمه گل میرسید.

شاید برایتان جالب‌توجه باشد، چشمه گل رامیان فقط یک نمونه دیگر در دنیا دارد. یعنی دریاچه دیگری که آب‌سرد داشته باشد و به طور طبیعی در این اندازه و به این شکل در دنیا وجود داشته باشد، دریاچه واکولا (Wakulla) در آمریکاست. پس در پاسداری از چنین دریاچه‌ای باید نهایت تلاشمان را به کار بگیریم.

عمق چشمه گل رامیان

در این جا استخری طبیعی پیش روی تان است که آب سردش از زمین می جوشد و با رنگ و لعاب بی نظیرش در میان درختان خودنمایی می کند. عمق این شاهکار خلقت در کتب تاریخی 44 متر و امروزه حتا تا 80 متر هم بیان شده است.

این عمق زیاد باعث شده تا در برخی منابع عنوان عمیق ترین چشمه آب سرد جهان را به این چشمه اختصاص دهند و در برخی منابع آن را پس از چشمه مشابه آن در ایالات متحده آمریکا، به عنوان دومین چشمه آب سرد جهان معرفی کنند.

تاریخچه چشمه گل رامیان

اهمیت و شهرت چشمه گل رامیان بیشتر از آنی است که احتمالا تصور می‌کنید. رد پای اقوام آریایی که در شمال فلات ایران ساکن شده‌ بودند، در این منطقه یافت شده است؛ چه جور ردپایی؟! اشیا و نقوش مختلف که باعث می‌شود تا رشته‌ی انسان‌شناسی جذابیت‌های خود را رخ بکشد… در میان همین واژگان و فرهنگ کهن ایرانی، نام‌های دیگری را هم می‌توان برای چشمه گل رامیان پیدا کرد: آلاگل و آلماگل دیگر نام‌های این دریاچه‌ منحصربه‌فرد هستند.

مردم این منطقه همیشه برای این چشمه‌ی زیبا که آبی تیره و خوش‌رنگ دارد، احترام زیادی قائل بوده‌اند و به آن اهمیت می‌دادند. در افسانه‌های محلی می‌توان داستان‌هایی مرتبط به چشمه پیدا کرد و شاید هم همین علاقه باعث شده تا نام شهر و حتی منطقه، به «رامیان» شهرت پیدا کرده باشد!

پیشنهاد می‌دهیم از رامیان سری هم بزنید به علی آباد کتول آنجا شب را در جذاب‌ترین بوم‌گردی گلستان یعنی اقامتگاه بوم گردی انجیلو سرا علی آباد کتول بگذرانید.

چشمه گل رامیان - گلستانی ها

بهترین فصل سفر به چشمه گل رامیان

امکان ندارد به این تفرجگاه زیبا بیایید و مدهوش طبیعت رنگارنگ آن نشوید چرا که این منطقه در هر فصل سال منظره منحصر به فردی به خود می گیرد. دامنه های کوه های این منطقه در فصل بهار رختی نو بر تن می کند و شکوفه ها به این چشمه فیروزه ای رنگ جلوه ای خاص می دهند، اما فصل تابستان با وجود گرم بودن سایر نقاط کشور، هیچ گرمایی را به چشمه گل راه نمی دهد و می توان از خنکای آب در عین لذت بردن از هوای تازه، بهره جست.

درختان هزار رنگ کوه های رامیان در فصل پاییز باعث شده تا گردشگران بسیاری این منطقه را در فصل پاییز امتحان کنند. زمستان های این منطقه بسیار سرد است و به دلیل صعب العبور بودن جاده های منتهی به چشمه گل، سفر در این فصل توصیه نمی شود اما رنگ این چشمه در میان سفیدی یکنواخت زمستان منظره دلربایی را به وجود می آورد.

بازدید از این چمشه هم به عنوان یکی از جاهای دیدنی شمال است که شما را متعجب می کنه!

خوشگذرانی در چشمه گل رامیان

چشمه گل رامیان از قدیم یکی از مراکز تفرجگاهی شهرستان های اطراف رامیان همچون گنبدکاووس، آزادشهر، شهرهای خان ببین و علی آباد کتول و روستاهای منطقه بوده است. امروزه این چشمه پذیرای مسافران زیادی از مناطق دور و نزدیک است و زیبایی و منحصر به فرد بودن خود را در برابر همگان به نمایش می گذارد. در این چشمه و حوالی آن می توانید به فعالیت های زیر مشغول شوید

پیک نیک و عکاسی

 چشمه گل رامیان یکی از مکان های پرطرفدار برای پیک نیک است و مردم محلی آخر هفته ها را در آنجا سپری می کنند. شما هم می توانید با بردن وسایل مورد نیاز بساط پیک نیک تان را در آنجا برپا کنید و حسابی لذت ببرید.

می توانید در اطراف دریاچه قدم بزنید و گوشه گوشه طبیعت را کشف کنید. تلفیق رنگ های طبیعت در این منطقه، قطعه ای از بهشت را در حاشیه دریای خزر ایجاد کرده که چشم ها را به سوی خود خیره می کند. مبادا ثبت تصاویر فراموش تان شود چرا که بعدها از ثبت نکردن لحظه های خود در کنار چشمه پشیمان خواهد شد.

دریاچه گل رامیان

شنا لذت بخش اما خطرناک شاید با دیدن زلالی آب و رنگ زیبایش هوس کنید شیرجه ای به داخل چشمه بزنید. بسیاری از محلی ها این کار را انجام می دهند اما به دلیل عمق زیاد این کار کمی خطرناک به نظر می رسد. بنابراین حتی الامکان از این تفریح چشم پوشی کنید تا حاثه ای رخ ندهد.

ماهیگیری

چشمه گل رامیان مامن ماهیان مختلف است و از میان آنها ماهی سفید رودخانه ای قابلیت صید ورزشی با قلاب را دارد. این ماهی از انواع حشرات آبزی و نرم تنان تغذیه می کند. پس اگر اهل این تفریح هستید وسایل تان را حتما با خود ببرید.

در حین بازدید از چشمه گل رامیان لذت دیدن خالد نبی هم خالی از لطف خواهد بود.

دیدنی های اطراف چشمه گل رامیان

برای آنکه در سفر به رامیان، گردش تان کامل شود، تعدادی از دیدنی های این منطقه را به همراه فاصله شان از چشمه گل برای تان آورده ایم:

دهکده توریستی پاقلعه | 19کیلومتر

روستای شش آب | 15 کیلومتر

روستای الهادی | 18 کیلومتر

پارک جنگلی دلند | 20 کیلومتر

روستای کشکک | 24 کیلومتر

آبشار شیرآباد | 38.6 کیلومتر

اگر قصد سفر به گلستان و گل رامیان را دارید، حتما یادتان باشد که قرار است با محیطی آرام و زیبا روبه‌رو شوید که به شما اجازه می‌دهد، ساعت‌هایی خوش را در کنار زیبایی بکر و خارق‌العاده بگذرانید. این چشمه دوست‌داشتنی برای گلستانی‌ها بسیار حائز اهمیت است.

در نهایت پیشنهاد می‌دهیم سفرتان را طوری برنامه‌ریزی کنید که به شصت کلا هم سری بزنید و حتی با اجاره اقامتگاه بوم گردی مزرعه بابا حیدر یک شب را آنجا بگذرانید.

پاسخ به سوالات رایج درباره چشمه گل رامیان

چشمه گل رامیان کجاست؟

چشمه گل رامیان در استان گلستان، شهرستان رامیان و در پنج کیلومتری جنوب شهری به همین نام واقع شده است.

عمق چشمه گل رامیان چقدره؟

در کتاب های تاریخی درباره عمق این شاهکار طبیعی نوشته شده که در گذشته ۴۴ متر بوده ولی در حال حاضر تا ۸۰ متر هم عمق آن را برآورد کرده اند و به عنوان عمیق ترین چشمه آب سرد جهان شناخته می شود.

فاصله گرگان با چشمه گل رامیان

مسیر گرگان به چشمه گل رامیان. گرگان. چشمه گل رامیان. مسافت 84 کیلومتر. فاصله زمانی 50 دقیقه.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی