پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ۰

بدون دیدگاه

 آبشار اسپه او پاسند چطور بریم؟ طبیعت گردی یکی از جذابیت ترین و هیجان انگیز ترین انواع سفر به شمار می رود که افراد زیادی را به خود جذب کرده است. بعضی از افراد به طور حرفه ای به سراغ طبیعت گردی رفته اند و به مکان های نا شناخته و بکر سفر می کنند. در این سفر ها گاه باید کیلومتر ها پیاده روی کنید و یا مجبور باشید در مکان هایی که هیچ امکاناتی ندارند کمپ بزنید و شب را در آنجا بسر ببرید. در این بخش از مجله گلستانی ها در مورد یکی از نواحی طبیعی ایران یعنی آبشار اسپه او توضیحاتی را به شما ارائه می دهیم که بهترین روش برای دیدن این آبشار ماندن در بهشهر است پس پیشنهاد ما به شما اجاره ویلا در بهشهر می باشد.

شماره تماس اجاره ویلا در بهشهر 09114481870

برخی نواحی هستند که برای رسیدن به آنها شاید نیاز باشد چندین روز در راه باشید و از مسیرهای طعب العبور گذر کنید، به همین خاطر خطرات مخصوص به خود را دارد. پس کسی که به طور حرفه ای به طبیعت گردی رو می آورد مطمئناً عاشق طبیعت است و از راهی سعی می کند که به حفظ محیط زیست نیز کمک کند. در اصل به سفری که در آن فرد سعی در نگهداری از محیط زیست دارد اکوتوریسم می گویند. در اصل به سفر مسئولانه به مناطق طبیعی که محیط زیست و رفاه مردم محلی را حفظ می کند و شامل تفسیر و آموزش است، اکو توریسم می گویند.

معرفی آبشار اسپه او

بهشهر یکی از شهرهای شمالی ایران به شمار می رود که در استان مازندارن واقع شده است. این شهر در دوران شاه عباس صفوی از اهمیت بالایی برخوردار بود و پایتخت تابستانی شاه محسوب می شد و دلیل این امر این بود که مادر شاه عباس از اهالی بهشهر به شمار می رفت. او، کاخ‌ها و عمارت‌هایی را در بهشهر بنا نهاد که می شود از میان آنها  می توان کاخ صفی آباد و کاخ عباس آباد را عنوان کرد.

این شهر از طبیعتی زیبا و منحصر به فرد برخوردار است و در آن می توان انواع مختلفی از جاذبه های طبیعی را پیدا کرد. یکی از این جاذبه های طبیعی آبشار اسپه او نام دارد و لقب بزرگترین آبشار مرجانی مازندران را از آن خود کرده است. این آبشار در 30 کیلومتری شهر بهشهر و در نزدیکی روستای ولم قرار گرفته است.

اسپه او در گویش مازندرانی معنی آب سفید را می دهد، بدین صورت که اسپه به معنی سفید و او به معنی آب است.  این آبشار از جمله جاذبه های طبیعی استان مازندران به شمار می رود که در تاریخ 23 آبان 1394 در لیست جاذبه های طبیعی ملی جای گرفته است. این آبشار همچنین در عرصهٔ جنوبی، بر روی ارتفاعات رشته کوه البرز و در بخش مرکزی شهرستان، به نام هزارجریب قرار دارد.

راه های رسیدن به آبشار اسپه او

برای رسیدن به این آبشار در ابتدا می توانید بلیط اتوبوس بهشهر را تهیه کنید و خود را به این منطقه برسانید. پس از آن می توانید از تنها مسیر ممکن به سمت این آبشار حرکت کنید. مسیری که به این آبشار می رسد از مسیر اصلی آسفالته از جاده پاسند شهرستان بهشهر به سمت روستاهای منطقه هزارجریب می گذرد. تنها می توان تا پل حد واسط روستاهای رودبار و غریب محله از خودرو استفاده کرد. پس از پارک کردن ماشین در حاشیه جاده اصلی، وارد جاده فرعی می شوید و از کنار رودخانه از سمت چپ 7 کیلومتر را تا آبشار طی می کنید.

بازدید از آبشار اسپه او

برای دیدار از این آبشار نیازی نیست هزینه ای را بپردازید و می توانید به صورت رایگان از آن دیدن کنید. مسیری که تا آبشار طی می کنید بسیار زیبا و حیرت انگیز است و قسمتی از راه را باید از درون آب رودخانه و در قسمت هایی دیگر، از میان جنگل عبور نمود.

 

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی