پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ۰

بدون دیدگاه

گشت و گذار در منطقه حفاظت شده هزار جریب بهشهر در استان مازندران که یکی از استان های بی نهایت زیبا و سرسبز که در قلب منطقه سرسبز ایران قرار گرفته است. منطقه دیدنی هزار جریب با وجود جنگل های سرسبزی که دارد همه ساله تعداد زیادی از مسافران را در دل خود جای می دهد که در ادامه شما را با این منطقه دیدنی آشنا می کنیم اما قبل از سفر یادتان باشد که برای اجاره ویلا در بهشهر حتما اقدام کنین تا با خیال راحت استراحت کنین.

شماره تماس اجاره ویلا در بهشهر 09114481870

منطقه حفاظت شده هزار جریب کجاست؟

منطقه حفاظت‌شده هزار جریب با مساحتی حدود ۶۱۹۵ هکتار در مرز استان مازندران و استان سمنان قرار دارد و در جنوب شهر بهشهر قرار گرفته است.

چطور به روستای هزار جریب بریم؟

یکی از مسیرهای دسترسی به جنگل‌های هزار جریب بهشهر، راهی به سمت روستای محمدآباد است. این روستا در جنوب بهشهر واقع شده و با انتقال به این جهت و هدایت به مناطق جنگلی منطقه، در نهایت به منطقه هزار جریب بهشهر خواهید رسید. با دقت در نقشه هزار جریب بهشهر، متوجه خواهید شد که این ناحیه در جنوب و جنوب شرقی شهرستان بهشهر واقع شده است.

معرفی منطقه جنگلی هزارجریب

مناطق هزار جریب به عنوان یکی از زیباترین جنگل‌ها و جاهای دیدنی استان مازندران شناخته می‌شوند. این جنگل دارای موقعیت جغرافیایی استثنایی است که از مرزهای استان مازندران به سمت استان‌های گلستان و سمنان نیز گسترش یافته است. این ویژگی منحصربه‌فرد باعث شده که بخشی از بهشت هیرکانی به این مناطق نیز تعلق گیرد. همچنین، پارک ملی پابند نیز در نزدیکی این منطقه واقع شده است و از این طریق، آثار زیبای طبیعی این مناطق به تبعات پارک ملی هم متصل می‌شود.منطقه حفاظت‌شده هزار جریب دارای تنوع جغرافیایی بالا است.

این منطقه کوهستانی با دره‌های پرآب، پوشش‌های گیاهی نیمه‌انبوه و چراگاه‌های ییلاقی را در بر می‌گیرد. رودخانه زارم رود مرز شمالی این منطقه را با پارک ملی پابند مرتبط می‌سازد. مناطق هزار جریب به دو بخش اصلی تقسیم می‌شوند؛ چهاردانگه و دودانگه. بخش چهاردانگه نیز به سه بخش کوچکتر تقسیم می‌شود؛ چهاردانگه سورتیجی، چهاردانگه مسعود الملک و چهاردانگه شهریاری که مرکز آن یانه‌سر است. این منطقه به دلیل دارا بودن جنگل‌های بکر و ارزش حفاظتی گونه‌های مختلف از جمله مرال، شوکا، بز و پازن، از سال ۱۳۸۰ تحت حفاظت قرار گرفته است.

دیدنی های منطقه هزار جریب

    جنگل های سرسبز هیرکانی
    روستاهای واقع در جنگل هزارجریب
    آبشارهای منطقه
    رودخانه نکا
    غارهای واقع در پچت

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی