0 جای دیدنی تبریز با عکس در سال 1403 | اجاره ویلا و اجاره سوئیت در شمال ، کلبه جنگلی در شمال و سراسر کشور و اجاره ویلا در رامسر با گلستانی ها
پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

20 جای دیدنی تبریز با عکس در سال 1403 میخوای بری سفر؟ جاهای دیدنی تبریز را از دست نده چون تاریخی ترین، سرسبزترین مدرنترین جاهای دیدنی ایران رو داره. کوه‌های باشکوه و فضای شهری شلوغ، گردشگران را به خود جذب می‌کند. این شهر سرزنده و اطراف آن به عنوان قلب فرهنگی جامعه آذری درایران به مقصدی محبوب برای مسافران تبدیل شده است. تبریز با داشتن میراث فرهنگی غنی، با افتخار مساجد، کلیساها و قلعه های شگفت انگیزی را ارائه می دهد که در طول نسل ها منتقل شده اند.

ائل گلی تبریز کجاست؟

میخوای تابستان و بهار بری سفر و قایق سواری کنی؟ بهترین مکان تفریحی ائل گلی تبریزه، این دریاچه تبریز یک گردشگاه سلطنتی برای درباریان قاجاربوده وعمق دریاچه ال گلی تقریبا دومتر هست. همچنین شهربازی (لونا پارک) وغذاخوری، فست‌فود و کافی‌شاپ‌های زیادی در داخل و اطراف دریاچه تبریز هست.

آدرس ائل گلی تبریز

آذربایجان شرقی، تبریز، آزاد راه کنارگذر جنوبی تبریز، بلوارایل گلی، پارک ائل گلی.

ساعات کاری ایل گلی تبریز

بازدید از ائل گلی تبریز شبانه‌روزی است.

شماره تماس ایل گلی تبریز

041-33849904

ائل گلی تبریز کجاست؟

جنگل ارسباران تبریز کجاست؟

محاله بری تبریز و سری به جنگل ارسباران نزنی، جنگل مه آلود و بکر و سرسبز ارسباران یکی از جاهای زیبا طبیعت ارسبارانه منطقه‌ای کوهستانی و جنگلی در آذربایجان شرقی است و یکی از دیدنی‌ترین و خاص‌ترین جاذبه‌های طبیعی شمال غرب ایران محسوب می‌شود. جنگل های ارسباران از نظر اقلیمی بسیار شبیه منطقه قفقاز است و البته تنها مرز آن با کوهستان قفقاز رود ارس است. بارش باران در جنگل های ارسباران بیش از میانگین بارش سالانه در سایر مناطق شمال غربی ایران است. بارندگی بیشتر و جاری بودن چندین چشمه و رودخانه باعث شده تا ارسباران نام‌های مثل «قره‌داغ» بگویند چون جنگل انبوه باعث سیاه دیده شدن کوه‌ها می‌شود.

مشهورترین جاهای دیدنی ارسباران کدامند؟

دژ طوماسیاش، کلیسای نازینی و قلعه بابک از جاهای دیدنی ارسباران هستند.

آدرس جنگل ارسباران تبریز

از آزادراه تهران-تبریز بروید و مسیر فرعی را که به‌سوی اهر می‌رود، انتخاب کنید. پس از گذر از اهر به کلیبر می‌رسید که در کناره جنوب شرقی منطقه حفاظت‌شده ارسباران است.

جنگل ارسباران  تبریز کجاست؟

قلعه بابک تبریز کجاست؟

اگر میخوای در پاییز و زمستان سفر کنی و جای شبیه به فیلم های جادوگری رو با لباس سفید برفی با دره های 400 تا 600 متری دور و بر قلعه بابک رو ببینی و اگر اهل سفر و به قلعه گردی علاقه دارید بهترین جا برای خرید سوغات و سفر قلعه بابک تبریزه در این قلعه میتونی کوه ها و دشت های زیبای تبریز رو ببینی.

آدرس قلعه بابک تبریز

در استان آذربایجان شرقی، کلیبر، ۳ کیلومتری کلیبر قرار دارد.

قلعه بابک تبریز کجاست؟

کوه عینالی تبریز تفریحگاهی با تله کابین با عکس و آدرس

میخوای تبریز زیر پات باشه ولی نمیدونی کجا  بری؟ کوهنوردی در کنار دریاچه داغ گولی چه شود مخصوصا ازاردیبهشت  تا مهر ماه. اگر اهل کوهنوردی، تله کابین، زیپ لاین هستی حتما یه سفر به تفریحگاه کوه سرخ عینالی برو.

آدرس کوه عینالی تبریز

کوه عینالی در بزرگراه پاسداران تبریز قرار دارد و در ناحیه شمالی شهر در بلوار پاسداران واقع شده است.

کوه عینالی تبریز کجاست؟

ارگ علیشاه

در گشت و گذار در مرکز شهر تبریز، سری هم به ارگ علیشاه بزنید. ارگ علیشاه بلند ترین بنای تاریخی تبریز هست. این بنا با کاشی و آزاره سنگی و ستون های مرمری و کتیبه ها و گچبری های زیبا ساخته شده است و  بازدید از آن رایگان هست.

آدرس ارگ علیشاه

تبریز،نوبار،بلوار آزادی،خ امام خمینی،خ ارگ

ارگ علیشاه کجاست؟

میدان ساعت تبریز، کاخ شهرداری تبریز کجاست؟

یکی دیگر از جاذبه های  قدیمی گردشگری تبریز برج ساعت تبریز که بهش برج ساعت لندن هم میگن این ساعت هر 15 دقیقه گذر زمان را به مردم گوشزد میکند. و به میدان اصلی تبریز معروف است.این ساعت چهار صفحه ای معروف در بالای عمارت شهرداری قرار دارد و توسط شهردار وقت تبریز از انگلستان خریداری شده است.  برج ساعت تبریز بیش از 80 سال قدمت دارد.

آدرس برج ساعت تبریز

 تبریز،نوبار،خ امام خمینی بین مقصودیه و میدان ساعت،کاخ موزه شهرداری

شماره تماس برج ساعت تبریز

041-35539198

میدان ساعت تبریز کجاست؟

کوه های آلاداغ لار تبریز کجاست؟

اینجا چین یا پرو نیست. اینجا تبریزه، رنگین کمانی در کوه های آلاداغ لار، سفر رفتی به تبریز بدون رفتن به کوه های رنگی آلاداغ دار برنگرد چون پیشمون میشی. کوه های آلا داغ دار یکی از زیباترین جاهای دیدنی تبریزه چون فقط کوه نمیبینی رنگین کمان میبینی و بهترین مکان برای بساط پیک نیکه چون انگار به سیاره ای دیگری سفر کردید گشت وگذار و عکاسی در و روستاهای مخفی نزدیک به آن می‌تواند سفر متفاوتی را برایتان رقم بزند.

آدرس کوه های رنگی آلاداغ دار

کوه‌های آلاداغ لار در دو استان آذربایجان شرقی و زنجان و در مسیرهای تبریز-اهر، میانه-تبریز، زنجان-تبریز و حوالی ماهنشان واقع شده‌اند.

کوه های آلاداغ دار تبریز کجاست؟

موزه قاجار تبریز کجاست؟

عمارتی زیبا و با شکوه در دل تبریز موزه قاجارهست جای خوب برای دیدن و تفریح کردن و جای برای زندگی حاکمان قاجار بوده این بنا در زمینی به مساحت 3000 متر مربع با زیر بنای 1500 متری ساخته شده حیاط بزرگ با باغچه های گل کاری با جوی پراز آب که صدای آب را سراسر حیاط می شنوید خستگی از تن شما بدر می کند.اطراف موزه قاجار تبریز هتل ها و رستوران های برای استراحت شما وجود دارد.

آدرس موزه قاجار تبریز

تبریز،ششگلان،خ عارف،خ ثقه الاسلام،خ شهریار

ساعت بازدید موزه قاجار تبریز

از ساعت 8 تا 20 است.

موزه قاجار تبریز کجاست؟

خانه استاد شهریار در تبریز کجاست؟

موزه استاد شهریار سومین منزلگاه استاد شهریار، شاعر معاصر ایران بوده که در سال ۱۳۴۷توسط ایشان خریداری شده و در بیست سال پایانی عمر استاد میزبان و محل تراوشات ذهنی ایشان بوده است.

آدرس موزه استاد شهریار تبریز

در محله مقصودیه و در خیابان ارتش جنوبی واقع است.

خانه استاد شهریار در تبریز کجاست؟

موزه آذربایجان تبریز کجاست؟

یکی از جاهای دیدنی مهم و قدیمی تبریز موزه آذربایجان هست این موزه سالانه پذیرای یکصدهزار نفر گردشگر داخلی و خارجی است. شهر تبریز را می‌توان شهر موزه‌ها نامید زیرا دارای آثار، بناهای تاریخی و موزه‌های غنی است که هر یک از آن‌ها بخشی از تاریخ ایران را به نمایش گذاشته‌اند. ایجاد موزه در شهر تبریز به سال‌های ۱۳۰۶ و ۱۳۰۷ هجری شمسی باز می‌گردد.

آدرس موزه آذربایجان تبریز

آذربایجان شرقی٬ تبریز، خیابان امام خمینی، جنب مسجد کبود.

ساعت بازدید موزه آذربایجان تبریز

 9:00 تا 19:00

شماره تماس موزه آذربایجان تبریز

 041-35261696

موزه آذربایجان تبریز کجاست؟

موزه عصر آهن تبریز کجاست؟

موزه عصر آهن یکی از شگفت‌آورترین موزه‌های کشور بوده که مردگانی با قدمت 4000 هزار سال در آن همراه با لوازم زینتی‌شان خفته‌اند. اینجا مکانی نیمه تاریک در دل زمین و پر از اسکلت‌هایی است که همراه با اشیائی گران‌بها دفن شده‌اند.

آدرس موزه عصر آهن تبریز

تبریز، خیابان خاقانی، خیابان روشنایی، جنب پارکینگ کبود

مدت پیشنهادی بازدید از موزه عصر آهن تبریز

30  دقیقه تا 1 ساعت

ساعت بازدید موزه عصر آهن تبریز

از ساعت ۹ صبح تا ۳ بعد ظهر

موزه عصر آهن تبریز کجاست؟

 موزه مشروطه تبریز کجاست؟

خانه مشروطه تبریزیکی از جاهای تاریخی دیدنی تبریز خانه مشروطه تبریز است اگرعلاقه به جاهای تاریخی دارید خانه مشروطه تبریز را به شما پیشنهاد می کنم خانه مشروطه نمادی از انقلاب مشروطه است.

آدرس خانه مشروطه تبریز

تبریز در محله ی راسته کوچه در غرب بازار بزرگ تبریز و روبه روی مسجد جامع تبریز قرار دارد.

ساعات بازدید خانه مشروطه تبریز

غیر از دوشنبه ها از ساعت 9 صبح تا 7 غروب

قیمت بلیط خانه مشروطه

مبلغ 3.000 تومان بازدید کنندگان داخلی و 20.000 تومان بازدید کنندگان خارجی

موزه مشروطه تبریز کجاست؟

روستای کندوان تبریز کجاست؟

میخوای بهار وتابستان بری سفر؟ حتما یه سری به روستای کندوان بزن چون یکی از جاذبه های تاریخی شگفت انگیز و دیدنی گردشگاه های طبیعی و فرهنگی تبریز است روستای کندوان  بهترین جا برای سفره رفتن به لانه های زنبوری کندوان که به کله قندی هم معروفه رو از دست ندید. این قدمت کندوان چند هزار ساله است و با اقامت در این روستا می تونین گشت و گذاری در  رودخانه کندوان و چشمه معروفش، روستای حیله‌ور، باغ‌ها و مراتع زیبا طبیعت سهند داشته باشید بهشت شکموها روستای کندوان هست چون کلی خوراکی خوشمزه برای سوغاتی دادن دارد مثل عسل طبیعی ،خشکبار،لواشک و میوه های تابستانی و .. داره.

آدرس روستای کندوان تبریز

از مسیر جاده به سمت جنوب سهر اسکو بروید واز شهر اسفنجان رد شوید و به یک دو راهی به در 7 کیلومتری جاده می رسید و راهی که سمت چپ شما قرار دارد شما را به روستای کندوان تبریز می رساند.

روستای کندوان تبریز کجاست؟

مسجد جامع تبریز کجاست؟

یکی از جاهای دیدنی تاریخی تبریز مسجد جامع تبریز است این بنای تاریخی زیبا و باشکوه در خیابان شهید مطهری، انتهای بازار تبریز، بخش جنوبی صحن مدرسه‌ طالبیه و در حد فاصل مسجد حجت الاسلام و مسجد میرزا اسماعیل خاله اوغلی، وجود دارد و در اخر بازار تبریز ساخته شده است.

آدرس مسجد جامع تبریز

تبریز،بازار،میدان نماز،خ. راسته کوچه

مسجد جامع تبریز کجاست؟

مقبره الشعرا،آرامگاه استاد شهریار تبریز کجاست؟

آرامگاه شاعران، عارفان، ادیبان و فاضلان و مشاهیر تبریز یکی از قدیمی ترین و تاریخی ترین بناهای شهر تبریز است.

آدرس مقبره الشعرا تبریز

ایران، استان آذربایجان شرقی، تبریز، محله سرخاب، محله ششگلان، خیابان ثقه الاسلام، تقاطع عارف، تکیه حیدر، جنب بقیه سید حمزه و مقبره قائم مقام و ملاباسی، مقبره الشعرا.

ساعات کاری مقبره الشعرا تبریز

 ۸:۳۰ یا ۹:۰۰ صبح تا ۱۸:۰۰ یا ۱۹:۰۰ شب

شماره تماس مقبره الشعرا تبریز

041-35242792

مقبره الشعرا، آرامگاه استاد شهریار تبریز کجاست؟

کلیسای سنت استپانوس تبریز کجاست؟

یکی از مهمترین کلیساهای دیدنی ایران کلیسای سنت استپانوس است. سنت استپاتوس یکی از زیباتری کلیساها در دل طبیعت بکر و سرسبز در بین کوهای مرزی جلفا و جمهوری آذربایجان هست کلیسای سنت استپانوس بعد از قره‌کلیسا دومین کلیسای مهم ارامنه ایران به شمار می‌رود که مورد احترام تمام مسیحیان و حتی دیگر ادیان است. هر ساله ارامنه بسیاری از گوشه و کنار ایران به زیارت این مکان می‌روند.

کلیسای سنت استپانوس تبریز کجاست؟

موزه کلیسای سنت استپانوس تبریز کجاست؟

بخشی از تاریخ کلیسای سنت استپانوس در موزه آن روایت می‌شود. این موزه از دو بخش اصلی و جنبی تشکیل شده است. در بخش اصلی مجموعه‌ای از آثار به دست آمده از محوطه کلیسا همچون کتیبه‌ها و تصاویری از مکاتبات تاریخی کلیسا به نمایش گذاشته شده است.

آدرس کلیسای سنت استپانوس تبریز

در آذربایجان شرقی، ۱۷ کیلومتری غرب شهر مرزی جلفا.

ساعت بازدید کلیسای سنت استپانوس تبریز

همه‌ روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ غروب می باشد.

موزه کلیسای سنت استپانوس تبریز کجاست؟

قبرستان پینه شلوار تبریز کجاست؟

یکی از قبرستان های قدیمی تاریخی تبریز قبرستان پینه شلوار است و بهترین زمان برای رفتن به این قبرستان تابستان است. قبرستان پینه شلوار سنگ‌هایی مانند سنگ افراشته‌های قبرستان خالد نبی دیده می‌شود. که به‌ شکل آلت انسان ساخته شده‌اند و هیچ کتیبه یا سنگ‌ نوشته‌ای ندارند.

آدرس قبرستان پینه شلوار تبریز

روستای شاد باد مشایخ (پینه شلوار) قرار دارد و فاصله آن از تبریز۶ کیلومتراست.

قبرستان پینه شلوار تبریز کجاست؟

روستای حیله ور تبریز کجاست؟

اگر به روستای کندوان میرید سری هم به روستای حیله ور در 2 کیلومتری کندوان روستای حیله ور  در داخل سنگ های آتشفشانی ساخته شده و بیش از 1000 سال قدمت داره.

روستای حیله ور تبریز کجاست؟

روستای زنوزق تبریز  کجاست؟

زنوزق بزرگترین روستای پلکانی ایران در تبریز است این روستا با سنگفرش و پنجره های رنگی و طبیعت سرسبز یکی از جاهای دیدنی تبریز است وقتی گشت میزنید در روستا سری هم  به گورستان قدیمی که به قرن 9 هجری قمری برمیگرده بزنید به بالاترین قسمت روستا که بروید، در برابر دیدگانتان دره‌ای را خواهید دید که بی اختیار چشم شما را به خود خیره خواهد کرد. شکوه و عظمت خالق هستی و زیبایی طبیعت آذربایجان در این دره که تا پای کوهی بلند در کناره‌ی آن کشیده شده است، در میانه های فصل تابستان تماشایی‌تر از هر زمان دیگری است، اما اگر اکنون و در فصل زمستان به آنجا بروید و از آن بالا، زیر پایتان را نگاه کنید، دره‌ای پر از برف را خواهید دید که سفیدی خیره کننده‌ای دارد که در هیچ جای دیگری مثل و مانندش را نخواهید دید.

روستای زنوزق تبریز  کجاست؟

آبشار دامجی قیه تبریز کجاست؟

اگر سه کیلومتر از روستا دور شوید و در جاده کوه کمر ادامه دهید به آبشار دامجی قیه می‌رسید؛ آبشاری زیبا که از بین سنگ‌های آهکی بیرون می‌آید. این آبشار حدود ۵ متر ارتفاع دارد و در نهایت به درون چاله‌ای در زیر آن می‌ریزد.

آبشار دامجی قیه تبریز کجاست؟

ییلاق ماهار تبریز کجاست؟

همان جاده کوه کمر را که ادامه بدهید به ییلاق ماهار می‌رسید؛ دشتی سرسبز پر از سبزی‌های خوراکی و دارویی که برای کمپ کردن هم مناسب است. گیاهانی مثل سبزی‌های کوهی، سیر وحشی، چیچک، غاز یاقی و انواع گل‌های وحشی در این دشت زیبا پیدا می‌شود. اگر می‌خواهید به این دشت سر بزنید حتما فصل بهار را انتخاب کنید.

ییلاق ماهار تبریز کجاست؟

سد زنوز تبریز کجاست؟

باز هم همان جاده را ادامه بدهید تا به یک مجسمه برسید که به تندیس فهمیده مشهور اشت. در کنار این تندیس سد زنوز را می‌بینید؛ سدی پر آب با منظره‌ای دوست داشتنی. می‌توانید ساعت‌ها در کنار آن بمانید و از هوای خوبش لذت ببرید تا چشمانتان سیراب شود.

سد زنوز تبریز کجاست؟

قلعه زنوزق تبریز کجاست؟

در شمال روستا یک دیوار عمودی قرار دارد که روزگاری متعلق به یک قلعه باستانی بوده است. بعضی می‌گویند شاید این قلعه همان قلعه دیزه است که سپاه عثمانی آن را تخریب کرد تا بتواند به مرند برسد. اما هر چه که باشد بر روی این دیوار می‌توانید تمام روستا را ببینید و دیدی باز به تمام کوهستان و افق داشته باشید.

آدرس روستای زنوزق تبریز

استان آذربایجان شرقی، شهرستان مرند، دهستان زنوزق، روستای زنوزق

قلعه زنوزق تبریز کجاست؟

روستای چراغیل تبریز یکی از دیدنی های تاریخی آذرشهر

یکی از جاذبه های گردشگری تبریز روستای چراغیل است. در اطراف این روستا انواع گیاهان دارویی مانند آویشن، توکلیجه، شیرین‌بیان، مرزه کوهی و گل‌های رنگارنگ خودرو رشد می کنند و مناظر و چشم‌اندازهای دلفریبی به وجود می‌آورند.

آدرس روستای چراغیل تبریز

روستای چراغیل در ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی آذرشهر قرار دارد.

روستای چراغیل تبریزکجاست؟

آبشار گل آخور تبریز کجاست؟

در ایران آبشارهای زیادی وجود دارند ولی با کمی تحقیق متوجه می‌شوید که رسیدن به بیشترشان سخت است. اما آبشار گل آخور اینطور نیست و با کمی رانندگی و پیاده روی به آن می رسید. و این آبشار در جنگل ارسباران قرار گرفته که تا محدوده‌ ورزقان کشیده شده‌ و پر از مرتع‌های سبز و منظره‌های زیباست. تنوع پوشش گیاهی و هوای خوبش هم انگیزه سفر است.

آدرس  گل آخور تبریز

شهرستان ورزقان،جاده گل آخور

آبشار گل آخور تبریز کجاست؟

قلعه پشتاب تبریز کجاست؟

قلعه پشتاب در اهر واقع است و شهرستان اهر یکی از بزرگترین بخش های آذربایجان شرقی محسوب می شود. این قلعه ی باارزش و تاریخی بر روی بلندترین کوه بین روستای پستان و کوجان قرار گرفته و قدمت آن به دوره اشکانی باز می گردد.

آدرس قلعه پشتاب تبریز

در نزدیکی روستای اهر بر بالای کوهی صخره‌ای قرار دارد.

قلعه پشتاب تبریز کجاست؟

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی