پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

کبودوال 320 پله تا بهشت : استان گلستان یکی از محبوب ترین مکان ها جهت استراحت و گذراندن اوقات فراغت می باشد. اگر بخواهیم اغراق آمیز بگوییم تمام این شهر جاذبه دیدنی است، و میتوان در این شهر شگفتی ها یک تعطیلات تابستانه بی نظیر را سپری کرد. این استان با طبیعت بی نظیری که دارد سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است و آبشار کبودوال نیز از این قاعده مستثنی نیست و یکی از مهم ترین مکان هایی است که مورد توجه توریست های خارجی و مسافران داخلی آبشار کبودوال است که قرار گرفته است. آبشار کبودوال که بلندترین آبشار خزه‌ای ایران به شمار می‌آید، یکی از جاهای دیدنی استان گلستان است.

 

اگر تصمیم دارید که به شهر علی‌آباد کتول یا دیگر شهرهای استان گلستان سفر کنید می‌توانید برای اجاره ویلا با شماره 09114481870  تماس بگیرید

 

آبشار کبودوال کجاست؟

آبشار کبودوال علی آباد کتول در دامنه کوه هارون و در اعماق دره‌ای جنگلی قرار دارد. این آبشار که در هشت کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهر علی آباد کتول واقع شده است، حدود ۴۸ کیلومتر با گرگان فاصله دارد. شهر علی آباد کتول، یکی از معتدل‌ترین شهرهای ایران است که به‌دلیل قرار گرفتن در منطقه پست و کم ارتفاع و همچنین موقعیت جغرافیایی آن در کنار چند تپه، جنگل و دو دهنه کوهستانی، آب و هوایی منحصربه‌فرد و فوق‌العاده دارد. فاصله تهران تا آبشار کبودوال، ۴۶۰ کیلومتر است و برای رسیدن به آن، باید حدود هفت ساعت رانندگی کنید.

آدرس آبشار کبودوال: استان گلستان، هشت کیلومتری علی آباد کتول، جاده کبودوال ( نقشه کبودوال )

اقامتگاه بوم گردی کبودوال

اقامتگاه چوبی کبودوال نزدیک ترین اقامتگاه به آبشار تمام خزه ای کبودوال و سد کبودوال در ویوی روبه جنگل و درحاشیه روستای کردآباد و در شهرستان علی آباد کتول قرار دارد و دو طرف باغ مختص به اقامتگاه مکانی آرام و دلنشین دارد.

آبشار کیودوال یکی از بهترین مناطق برای فرمالیته میباشد. هوای بی نظیر و آبشار کوچک و بزرگ فضای کلیپ فرمالیته شما را بی نظیر و رویایی می کند. این نقطه از گلستان را برای فرمالیته فراموش نکنین.

اجاره کلبه چوبی در کبودوال - گلستانی ها

گلستان شهر چشمه ها و آبشار ها

از زیباترین آبشار های استان گلستان می توان به آبشار کبودوال اشاره کرد اما اگر عاشق آبشار گردی در گلستان هستید می توانید با کلیک بر روی آبشارهای گلستان تمام آنها را مشاهده کنین و از تماشای آن لذت ببرید.

اگر شما قصد سفر استان رویایی گلستان را دارید سایت گلستانی ها جهت اجاره ویلا در علی آبادکتول میزبان تمامی شما مهمانان گرامی این استان سرسبز می باشد.

کبودوال مرواریدی که روی خزه ها می لغزد

جنگل کبودوال علی آباد کتول

آبشار کبودوال نمونه‌ای نادر و منحصر به فرد در استان گلستان است که پتانسیل ثبت جهانی شدن را نیز دارد.این آبشار در 5 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان علی آباد کتول در عمق دره‌ای در دل جنگل و دامنه کوه هارون با ارتفاع 1780 متر واقع شده است. سرچشمۀ آبشار به ارتفاع حدود 30 متر بالاتر از آبشار خزه ای کبودوال است. همچنین ارتفاع آبشار 12 متر، عمق حوضچه 2 متر و وسعت منطقه قابل استفاده گردشگری آن 550 متر است.

در ابتدای راه تابلویی آبشار کبودوال را «زیباترین آبشار خزه‌ای ایران» معرفی می‌کند و همین کافی است تا گردشگران با هیجان و انگیزه‌ی بیشتری مسیر را برای رسیدن به آبشار طی کنند. بساط کافه‌داران وسوسه‌‌ی «چای آتیشی» را در دل ما زنده می‌کند. پرندگان انگار برای ما می‌خوانند و صدای آب موسیقی طبیعت را کامل می‌کند. مسیر بهسازی شده و چند پل برای عبور از رودخانه ساخته شده است؛ با خیال راحت از رودخانه می‌گذریم.

کبودوال مرواریدی که روی خزه ها می لغزد

پارک جنگلی کبودوال کجاست؟

وقتی سفر به کبودوال را انتخاب می کنید نمی شود در آنجا عکس یادگاری نگرفت. این آبشار بزرگ خزه ای در دل دامنه کوه مارون جای گرفته است و همچنین تعداد زیادی چشمه از دل کوه بیرون می آید و به پیشواز گردشگران می رود و شما را به سرانجام یک آبشار بی نظیر هدایت می کند. در این مسیر شما با بازی سنگ و سبزه و آب همراه می شوید و چشمان شما خیره به دنیای زیبایی ها می شود. آب به چه زیبایی روی سنگ ها و خزهها می لغزد و رقصان کنان بر روی زمینمی ریزد.

تعداد پله های کبودوال

حدود ۳۲۰ پله سنگی و حدود ۱۷۰متر ارتفاع تا سرچشمه آبشار طی خواهید کرد. این مسیر برای افرادی با بیماری‌های قلبی و تنفسی توصیه نمی‌شود.

جاهای دیدنی کبودوال

در مسیر راه رسیدن به آبشار، سد خاکی خاصی وجود دارد که نوازشگر نگاه گردشگران است. این سد، سد مخزنی کبودوال و سد انحرافی زرین‌گل به حجم۱۷ میلیون متر مکعب آب است.

از آنجایی که در سد کبودوال که در مسیر آبشار کبودوال قرار گرفته، ماهی وجود دارد، پرندگان آبزی و کنارآبزی مانند انواع اردک‌ها، غازها و قوهای وحشی هم در این منطقه دیده می‌شوند. بنابراین این سد و اطراف آن را می‌توان به‌عنوان جایی مناسب برای پرنده‌نگری هم معرفی کرد. گردشگران در مسیر بازدید از آبشار کبودوال، در کنار این سد توقف کرده و به تماشای این منظره‌ها مشغول می‌شوند

مسیر دسترسی به آبشار کبودوال

مسیر راه را پیموده اید و به بخش پارکینگ رسیده اید. شما در اینجا پارک می کنید که در واقع همان ابتدای مسر جنگلی می باشد. مسافرین گرامی باید طول مسیر رسیدن به آبشار را پیاده طی کنند که در حدود نیم ساعتی می شود. تمام مسیر سنگفرش و دارای پله ی باشد.

کبودوال مرواریدی که روی خزه ها می لغزد

امکانات رفاهی آبشار کبودوال

از جمله امکانات رفاهی، احداث 6 چشمه سرویس بهداشتی، پل سنگی، نرده‌های بتونی و دیواره سنگی جهت بهبود دسترسی به آبشار است.
این پارک با تنوع و تراکم پوشش گیاهی یکی از زیستگاه های گیاهی با ارزش به حساب می آید که با ایجاد زیرساخت ها و منطقه بندی مناسب و واحدهای پذیرایی متناسب با الگوی معماری پارک و محیط پیرامون آبشار می‌توان زمینه‌های جذب گردشگران بیشتری را فراهم کرد.

آب رودخانه و آبشار کبودوال که در محل تفرجگاه عمومی علی‌آبادکتول جریان دارد، قابلیت شرب داشته و در مسیر آن نیز سکوها و چادرهای انفرادی و گروهی برای استفاده گردشگران ایجاد شده است.

از آنجایی که در این سد ماهی وجود دارد می‌توان شاهد حضور پرندگان آبزی و کنارآبزی مانند انواع اردک‌ها، غازها و قوهای وحشی بود. بنابراین این سد و اطراف آن را می توان به عنوان سایتی مناسب جهت پرنده نگری معرفی نمود. گردشگران در مسیر بازدید از آبشار کبودوال، در کنار این سد توقف کرده و به تماشای مناظر مشغول می‌شوند. تلفیق سد با طبیعت، در هر 4 فصل سال هر بیننده‌ای را مسحور خود می‌کند.

کبودوال مرواریدی که روی خزه ها می لغزد

اقامت در سفر به آبشار کبودوال

یکی از مهم‌ترین سوال‌های گردشگران، اقامت در مقصد است. در سفر به آبشار کبودوال می‌توانید به گزینه کمپینگ در طبیعت فکر کنید یا به هتل‌های شهر گرگان در ۵۰ کیلومتری آبشار بروید. در اطراف آبشار کبودوال اقامتگاه بومگردی نیز وجود دارد که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

اقامتگاه بومگردی ریگ چشمه علی آباد کتول

اقامتگاه بومگردی ریگ چشمه در زمینی به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع در سال ۱۳۹۷ تاسیس شد. این اقامتگاه در فاصله ۲۷ کیلومتری از علی آباد کتول و در روستای ریگ چشمه واقع شده است. اقامتگاه ریگ چشمه متشکل از چهار بلوک اقامتی است و هر بلوک شامل دو واحد اقامتی مجزا می‌شود که این واحدها در طبقه‌های همکف و اول واقع شده‌اند.

واحدهای اقامتگاه بومگردی ریگ چشمه دارای تراس اختصاصی با مساحت ۳۰ متر و چشم‌اندازی زیبا از طبیعت بکر هستند و اقامتی دلچسب را برای مهمانان خود فراهم می‌کنند. رستوران اقامتگاه نیز با ظرفیت ۷۰ نفر در طبقه همکف ساختمان اصلی واقع شده است. واحدهای این اقامتگاه دارای تخت نیستند.

فاصله تا آبشار کبودوال: ۳۴ کیلومتر

اقامتگاه بوم گردی ریگ چشمه - گلستانی ها

پرسش‌های متداول درباه کبودوال

آبشار کبودوال کجاست؟

آبشار کبودوال در دامنه کوه هارون و در اعماق دره‌ای جنگلی در هشت کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهر علی آباد کتول واقع شده است و حدود ۴۸ کیلومتر با گرگان فاصله دارد.

بهترین زمان سفر به آبشار کبودوال کدام فصل است؟

بهترین فصل سفر به آبشار کبودوال از نظر بیشتر گردشگران به‌دلیل آب و هوای مناسب و طبیعت سرسبز اطراف آبشار، فصل بهار و تابستان است؛ البته برخی افراد نیز فصل پاییز و زمستان را برای دیدن چشم‌اندازهای تماشایی انتخاب می‌کنند.

فاصله آبشار کبودوال تا تهران چقدر؟

6 ساعت و 20 دقیقه

فاصله کبودوال با گرگان چقدره ؟

این آبشار با شهر گرگان حدودا 50 دقیقه فاصله دارد

فاصله کبودوال تا مشهد چقدره؟

حدودا 7 ساعت می باشد

فاصله کبودوال تا بابلسر

مسافت 231 کیلومتر حدودا 2/35 دقیقه میباشد.

فاصله شاهرود تا کبودوال چقدره؟

حدودا دو ساعت باید رانندگی کنین.

در سفر به آبشار کبودوال، کجا اقامت کنیم؟

کمپینگ در طبیعت، اقامتگاه‌های بومگردی مناطق و روستاهای اطراف گزینه‌های اقامت در سفر به آبشار کبودوال هستند. کافی برای اقامت در این منطقه وارد سایت گلستانی ها شوید.

محبوب‌ترین فعالیت‌های گردشگری در آبشار کبودوال چه هستند؟

کمپینگ، عکاسی، پیک نیک، پیاده روی، آبتنی و شنا و طبیعت گردی از محبوب‌ترین فعالیت‌های گردشگری در آبشار کبودوال هستند.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی