پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

جنگل دالخانی آدرس رسیدن به بهشت رامسر که به دالان بهشت نیز شهرت دارد، گل سرسبد جاهای دیدنی رامسر محسوب می‌شود. در این جنگل می‌توانید از رانندگی درمیان تونل رؤیایی از درختان سر به فلک کشیده و هوای مه‌آلود دل‌انگیز لذت ببرید یا مدتی را در تپه‌های سرسبز که مشرف‌ به مناظر حیرت‌انگیز هستند، با آرامش مطلق سپری و حتی سوژه‌های ناب عکاسی طبیعت را شکار کنید. خودتان را اماده سفر به اعماق جنگل کنید پس بی معطلی راهی سفر شویم.

 

جهت اجاره ویلا جنگلی در دالخانی و ییلاقات اطراف رامسر با شماره 09114481870 تماس بگیرید

 

جنگل دالخانی کجاست؟

جنگل دالخانی یکی از جاهای دیدنی رامسر است. این جنگل زیبا با وسعتی در حدود ۶۰۰ هزار مترمربع، در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق رامسر و در مسیر جاده رامسر تنکابن، در استان مازندران قرار دارد. جاده جنگلی دالخانی از جاده میرزا کوچک خان یا جاده کتالم- هریس آغاز و به روستاها و مناطق ییلاقی جنت رودبار و گَرسِماسَر ختم می‌شود.

یکی از زیباترین و بکرترین جنگل‌های شمال همین‌جاست. هوایش در همه‌ فصل‌ها مطبوع است و تابستان شرجی آزاردهنده‌ای ندارد. در فصل گرما هم شب‌ها خنک است. البته بهترین کار این است که صبح زود به جنگل بروید و با تاریکی هوا از راهی که آمده‌اید برگردید.

بیشتر روزها مه غلیظی جنگل را می‌پوشاند که صحنه‌های سرسبز آن‌را رویایی‌تر هم می‌کند. تصور کنید رانندگی در جاده‌ای که دو طرفش درختان بلند و سبز باشد، چه حس و حال خوبی دارد.

جنگل دالخانی یکی از بهترین لوکیشن های فرمالیته در بهار است که شما می توانید بهترین عکس و فیلم ها را در این منطقه از شمال ثبت کنین چرا که این جنگل رویایی غرق درمه کلیپ های شمال را رویایی می کند.

جنگل دالخانی رامسر

حالا که برنامه سفر به رامسر را دارید و برنامه دیدن از جنگل داخانی را دارید با اجاره ویلا جنگلی در دالخانی برنامه کیف سفر را بیشتر کنین و همراه سایت معتبر گلستانی ها یه ویلای عالی رزرو کنین.

می‌توانید در کلبه‌های چوبی و آلاچیق‌های کنار جاده بساط پیک‌نیک را برپا کنید و با اشتهایی که حتما چند برابر شده، دور هم غذایی بخورید.

دکه‌های چوبی در مسیر چای و آش هم می‌فروشند. کنار جاده رستوران هم هست. محلی‌ها در این جاده عسل، میوه‌هایی که از جنگل یا از باغشان چیده‌اند و ماهی‌ پرورشی هم می‌فروشند.

یک اتفاق خوبی که در محدوده‌ این جنگل رخ داده، وجود کارکنانی‌ست که مسوول نظافت هستند. اگر می‌بینید در طول مسیر زباله‌ای به چشم‌تان نمی‌خورد، به‌دلیل وجود همین افراد است. ورودی که ابتدای مسیر می‌پردازید، صرف دستمزد همین کارکنان می‌شود.

درختان زیادی در جنگل دالخانی می‌بینید، مثل بلوط، ازگیل، فندق، ولیک، کوله خاس، مندی یا کلهو، زرشک و گوجه جنگلی.

آدرس جنگل دالخانی: استان مازندران، شهر رامسر، جاده رامسر به تنکابن، جاده هریس به سمت دالخانی

مسیر دسترسی به جنگل دالخانی رامسر

برای دسترسی به جنگل دالخانی ابتدا باید از راه زمینی یا ریلی، خود را به رامسر برسانید و به‌سمت شرق رامسر و جاده رامسر تنکابن بروید تا به سه‌راهی جنت رودبار (کیلومتر ۷ جاده رامسر تنکابن) برسید. پس از رسیدن به این سه‌راهی باید سمت راست را در پیش بگیرید تا به‌جاده ییلاقی جنت رودبار برسید. این جاده جنگلی شیب‌دار است و قبل از ورود به آن باید از سلامت خودرو مطمئن شوید. در ضمن اگر تمایلی به استفاده از خودروی شخصی ندارید، می‌توانید از رامسر یا سادات‌شهر برای جنگل دالخانی تاکسی بگیرید.

فاصله رامسر تا جنگل دالخانی

این جنگل در 30 کیلومتری شهرستان رامسر قرار گرفته. از این جنگل تا دریا 10 کیلومتر فاصله است. برای رسیدن به جنگل دالخانی، اول باید به رامسر بروید و  از جاده رامسر به تنکابن ۷ کیلومتر به مسیر ادامه بدهید.

عکس جنگل دالخانی رامسر

عکس جنگل دالخانی رامسر

فاصله تنکابن تا جنگل دالخانی

فاصله بین تنکابن تا جنگل دالخانی : 44 کیلومتر و زمان رسیدن آن یک ساعت می باشد.

فاصله رامسر تا جنگل دالخانی

جاهای دیدنی جنگل دالخانی رامسر

دریاچه سد میجران

دریاچه سد خاکی میجران روی رودخانه نسارود واقع شده است؛ برای بازدید از این دریاچه باید جاده جنت رودبار را در پیش بگیرید و پس از پشت سر گذاشتن روستاهای گانگسر و روستای پیازکش به روستای تالش‌سرا می‌رسید، پس از عبور از روستای تالش‌سرا، در کمتر از ۲ کیلومتر از جاده اصلی به یک سه‌راهی می‌رسید.

با طی مسافتی در حدود ۱٫۵ کیلومتر در سمت راست به تاج سد مجیران می‌رسید؛ اما برای رسیدن به دریاچه جنگل دالخانی باید مسیر چپ را انتخاب کنید که پس از طی یک کیلومتر در آن به روستای کلچه کی می‌رسید. در این روستا مسیر آسفالت به اتمام می‌رسد و باید مسیری خاکی در حدود هفت کیلومتر را با پای پیاده یا ماشین مناسب طی کنید تا به دریاچه سد میجران برسید. دریاچه سد میجران ۲۴ کیلومتر با رامسر فاصله دارد و طی کردن مسیر ۳۸ دقیقه طول می‌کشد. پارک جنگلی دالخانی ۸٫۶ با دریاچه سد میجران فاصله دارد و فاصله زمانی بین دو نقطه ۱۹ دقیقه است.

اگر عاشق جنگل و طبیعت هستید، اقامتگاهی را انتخاب کنید که از روی تراسش مدام بتوانید منظره زیبای جنگل تو در تو را ببینید، جایی مثل اقامتگاه سپیدار رامسر که هر گوشه‌اش پر از آرامش و لذت طبیعی است.

پارک جنگلی دالخانی

اگر پس از دیدن دریاچه سد میجران به‌جاده اصلی بازگردید و مسیر را ادامه دهید به پارک جنگلی دالخانی می‌رسید. این پارک جنگلی با ارتفاع ۱۱۰۰ متر از دریا دارای امکاناتی رفاهی مناسبی نظیر محل مناسب کمپ، بعد سرویس بهداشتی است یک چشمه نیز در آن قرار دارد. در صورتی‌که قصد شب‌مانی در دل جنگل را دارید، این پارک جنگلی محل مناسبی است.

روستای گرسماسر

حدود ۲۰ کیلومتر که در جاده اصلی جنگل دالخانی حرکت کنید به روستایی مه‌آلود به نام گرسماسر یا گرسمه‌سر خواهید رسید. ییلاقی زیبا با دشت‌هایی وسیع، کوه‌هایی سر به فلک کشیده و چشمه‌سارهای گوارا که حریری از مه روی آن‌ها کشیده شده است.

جنت رودبار

ییلاق جنت رودبار رامسر را به اسم پایتخت گل‌ گاو‌ زبان ایران می‌شناسند. اینجا زمین و زمان دست به دست هم داده‌اند تا شما را از روزمرگی نجات دهند. از آبشارهای متعدد گرفته تا دشت‌های وسیع و آب و هوای کوهستانی با چاشنی مه دلتان را سرشار از حس زندگی می‌کنند.

روستای اربکله

اگر به سمت شمال غرب دریاچه میجران حرکت کنیم به روستای جنگلی اربکله می‌رسیم. جایی که به دلیل ارتفاع زیاد منظره‌ی شگفت‌انگیزی از دریا و جنگل را در کنار هم نشان‌تان می‌دهد!

از این روستا تمام طبیعت کتالم و سادات‌شهر نیز قابل رویت است و آب‌و‌هوای خنکش در روزهای گرم سال گردشگران بسیاری را جذب می‌کند.

پیچ هفت شهدا، یادبود شهدای ترور

در مسیر پارک جنگلی دالخانی پیچی به نام پیچ هفت شهدا وجود دارد. در ۱۵ خرداد ۱۳۶۱ منافقین با تیراندازی به هفت نفر از سرنشینان خودرویی را به شهادت رساندند و امروزه این پیچ که در آن بنای یادبودی ساخته شده، به محلی برای ادای احترام تبدیل شده است.

خوراکی‌های  جنگل دالخانی

در طول مسیر خوراکی‌های خوشمزه زیادی مثل عسل طبیعی، بلال و میوه‌های محلی (مانند ازگیل) به فروش می‌رسد. دکه‌های فروش آش و چای محلی نیز کم‌وبیش در اطراف جاده به چشم می‌خورند. رستوران‌های زیادی نیز در این جاده جنگلی وجود دارد. رستوران دامان با دکوراسیون منحصربه‌فرد و سازه‌ها، کلبه‌ها و آلاچیق‌های چوبی یکی از محبوب‌ترین و
رستوران‌های این جاده است که در آن با غذاهای محلی مثل ماهی‌ کبابی و چای از مهمان‌ها در فضای باز با منظره‌ای بی‌نظیر پذیرایی می‌شود.

حیوانات جنگل دالخانی

خوشبختانه برخلاف شهرها، در طبیعت جانوران و گیاهان به زندگی خود ادامه می‌دهند و نسل خیلی‌هاشان را هنوز نتوانسته‌ایم منقرض کنیم! شغال، خرس و حشرات خطرناک در ارتفاعات منطقه حضور دارند و این حیوانات جنگل دالخانی در فصول سرد ممکن است تا دامنه‌های کوه‌ها نیز تردد کنند. گونه‌های گیاهی این جنگل نیز شامل زالزالک وحشی، فندق، ازگیل، زرشک، گوجه جنگلی، شاه‌بلوط، ارس، اقاقیا و… می‌شوند.

شمال جاهای دیدنی فراوانی دارد. اما اکثر آن‌ها شلوغ و مملو از بازدیدکننده هستند. به همین خاطر هم ما در اینجا بهترین جاهای دیدنی شمال که بکر و خلوت هستند را معرفی کرده‌ایم.

بهترین زمان سفر به جنگل دالخانی

جنگل دالخانی در هر چهار فصل سال مکان ایده‌آلی برای سفر محسوب می‌شود. این جنگل درباره فصل بهار هوای بسیار مطبوعی دارد و در تابستان نیز آب‌وهوای گرم و شرجی شما را آزار نمی‌دهد؛ البته درصورتی‌که می‌خواهید در تابستان هوای کاملاً خنک و دل‌پذیری را تجربه کنید، باید روستاهای جنت رودبار و گرسماسر و قسمت‌هایی ییلاقی آن‌ها را برای کمپ زدن یا اقامت انتخاب کنید.

پاییز جنگل دالخانی به‌معنای واقعی کلمه حیرت‌آوری است و هنگام ورود به آن در این فصل تصور می‌کنید در حال تماشای تابلوی بی‌نقصی از مناظر پاییزی هستید؛ البته ممکن است بارش‌های تند، لغزنده بودن جاده و گل‌آلود بودن مسیرهای پیاده‌روی، شما را با مشکلاتی مواجه کند. زمستان جنگل دالخانی هم بسیار تماشایی است؛ در این فصل جنگل به‌دلیل سردی هوا بازدیدکنندگان کمتری دارد و می‌توانید در آرامش و سکوت کامل غرق در تماشای زیبایی‌های درختان سفیدپوش باشید.

بهترین فصل سفر به جنگل دالخانی رامسر

جاذبه های نزدیک به جنگل دالخانی

جنگل‌های ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰

حتما نام جنگل‌های زیبای دو هزار و سه هزار به گوش‌تان خورده است. این دو جنگل از بهترین و زیباترین جنگل‌های کشور هستند. فاصله جنگل دالخانی تا دو هزار ۴۰ کیلومتر و حدود یک ساعت است.

تله‌کابین رامسر

تله‌کابین‌سواری در رامسر از بهترین و هیجان‌انگیزترین تفریحات در شمال کشور است. از آن بالا می‌توانید مناظر بکر و سرسبز مازندران و دریای پهناور شمال را در نمایی ۳۶۰ درجه ببینید. فاصله جنگل دالخانی تا تله‌کابین رامسر حدود ۳۶ کیلومتر و چهل و پنج دقیقه است.

اجاره سوئیت در جنگل دالخانی

برای اجاره سوئیت در جنگل دالخانی پیش از سفر اقدام کنید. چون سوئیت‌های ارزان و مستقل زودتر پُر می‌شوند و بهترین راه برای پیدا کردن این گونه اقامتگاه‌ها، استفاده از سایت‌های معتبر اجاره سوئیت و ویلا است.

اجاره ویلا و ویلا جنگلی در جنگل دالخانی

سکوت و آرامش جنگل را با امکانات کامل می‌خواهید؟ ویلا جنگلی بهترین انتخاب برای شما است. اقامتگاهی به دور از شلوغی شهر در دل جنگلی سرسبز و آرامش‌بخش. صدای آواز پرندگان و جاری شدن آب چشمه‌ها تنها صداهایی هستند که در ویلاهای جنگلی دالخانی به گوشتان خواهند رسید. برای اجاره ویلا در جنگل دالخانی می‌توانید از اقامتگاه‌های جاباما استفاده کرده و پیش از سفر خیال خود و خانواده را از بابت جایی مطمئن و تمیز راحت کنید.

سوالات متداول در مورد جنگل دالخانی

آدرس جنگل دالخانی رامسر کجاست؟

برای رسیدن به جنگل دالخانی باید ابتدا به شهر رامسر در استان مازندران برویم. با قرار گرفتن در جاده رامسر تنکابن به سه راهی جنت رودبار خواهیم رسید. اگر از اینجا به سمت راست بپیچیم، وارد جاده ییلاقی با صفای جنت رودبار خواهیم شد که منتهی به جنگل دالخانی می‌شود.

فاصله جنگل دالخانی تا رامسر چقدر؟

فاصله جنگل دالخانی تا رامسر حدود ۳۰ کیلومتر است که حدود ۵۰ دقیقه طول می‌کشد.

فاصله جنگل دالخانی تا دریا چقدر؟

فاصله جنگل دالخانی تا دریا حدود  ۱۰ کیلومتر است.

فاصله جنگل دالخانی تا تله کابین رامسر چقدر؟

فاصله جنگل دالخانی تا تله کابین رامسر حدود ۴۰ کیلومتر است و یک ساعته به مقصد خواهید رسید.

جاهای دیدنی جنگل دالخانی کجاست؟

دریاچه سد مجیران، پارک جنگلی دالخانی، روستای گرسماسر، جنت رودبار، آبشار سیاسرت و روستای اربکله از جاهای دیدنی جنگل دالخانی هستند.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی