پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

دریاچه سقالکسار کجاست؟ همراه با عکس و آدرس معرفی کرده ایم. دریاچه سقالکسار یکی از زیباترین و تمیزترین دریاچه های گیلان است که در روستایی با همین نام قرار دارد. دریاچه سقالکسار در نزدیکی رشت قرار دارد و به همین دلیل می توان آن را از جمله دیدنی های رشت دانست. زیبایی خیره کننده دریاچه سالکسار سالانه در فصول مختلف سال، گردشگران بسیار زیادی را به سوی خود می کشاند تا اوقاتی خوش، زیبا و دلچسب را در کنار این طبیعت زیبا تجربه نمایند. اگر دریاچه سقالکسار را پاک ترین دریاچه ایران بنامیم چندان بیراه نگفته باشیم. کافی است دقایقی در کنار درختان انبوه این دریاچه بنشینید تا آرامش و سکون حقیقی طبیعت زیبای این محدوده از ایران که باید آن را تکه ای از بهشت دانست در روح و روان شما جاری شود. همراه سایت گلستانی ها باشید تا با دریاچه سقالکسار آشنا شوید.

شماره تماس اجاره ویلا در رشت و ییلاقات ماسال 09114481870

سقالکسار کجاست؟

در بخش مرکزی رشت از شهرستان های استان گیلان روستایی پاکیزه و باصفا به نام سقالکسار وجود دارد. این روستا در فاصله ی زمانی ۱۶ دقیقه ای از شهرستان رشت قرار دارد. سقالکسار یک سد خاکی است که آب آن از بارش باران و جوشش چشمه‌ساران تامین می‌شود.

آدرس دریاچه سقالکسار : استان گیلان، رشت، فلکه انتظام، ۱۰ کیلومتری جاده جیرده، بعد از بقعه آقا سید شریف، روستای سقالکسار

سقالکسار به چه معناست؟

سقالکسار به معنای آبخوری لک و سار است. این نام از سه کلمه تشکیل‌شده: سقال به محل آبخوری، لک و سار هم به دو پرنده زیبای بومی منطقه گفته می‌شود.

عمق دریاچه سقالکسار

آب دریاچه سد سقالکسار از ریزش های جوی و چشمه ساران منطقه تامین می شود. طول دریاچه در حدود ۶۰۰ متر و عرض آن ۵۰۰ متر است..

بهترین فصل سفر به دریاچه سقالکسار

هر زمانی که شما قصد سفر به دریاچه سقالکسار را داشته باشید سعی کنید آخر هفته راهی اینجا نشوید تا ترافیک جاده  ذوق و شوق سفر را نگیرد. اما بهترین زمان دیدن دریاچه سقالکسار بهار و پاییز است که لطف دیگری دارد.

بهار: فضای بهاری روستا و نغمه‌خوانی پرندگان حسی پر از انرژی مثبت و حال خوب را نصیب گردشگران می‌کند. در بازدید از جاهای محلی رشت نباید از روستا و فضای بی‌نظیر اطراف دریاچه در فصل شکوفه‌ها گذشت.

تابستان: اگرچه فصل تابستان این روستا بسیار باصفا و دیدنی است ولی هوای گرم و شرجی می‌تواند کمی آزاردهنده باشد.

پاییز: پاییز سقالکسار نشانی از یک شاهکار طبیعی با تلفیق دریاچه، باران و درختان هزار و یک رنگ است. مناظر فوق‌العاده‌ای که موقعیت ویژه‌ای برای عکاسی و ثبت تصاویر به وجود می‌آورند.

زمستان: زمستان در سقالکسار هم‌ روی سردی از طبیعت را نشان می‌دهد ولی طبیعت برفی کنار دریاچه ارزش تماشا و سفر به این روستا را دارد.

دریاچه سقالکسار کجاست؟

چطور از تهران به دریاچه سقالکسار بریم؟

اگر از تهران به سمت این دریاچه سفر می‌کنید، به سمت کرج بروید و از آنجا به سمت قزوین حرکت کنید. سپس از طریق آزادراه قزوین-رشت خود را به شهر رشت برسانید. پس از رسیدن به رشت می‌توانید از چندین راه برای رسیدن به سقالکسار استفاده کنید که در ادامه بهترین مسیرها را برایتان شرح می‌دهیم.

مسیر اول: اندکی پس از عوارضی رشت از تقاطع روگذر به سمت فومن بروید. پس از ۱۴ کیلومتر به بقعه آقا سید شریف می‌رسید. روستا در سمت چپ بقعه قرار دارد و پس از دقایقی رانندگی به مقصد خود می‌رسید.

مسیر دوم: به میدان گاز بروید و ازآنجا تا انتهای جاده لاکان برانید. از انتهای جاده وارد جاده فومن شوید و پس از طی ۴ کیلومتر به بقعه آقا سید شریف می‌رسید. سپس به سمت چپ بروید تا به روستای موردنظر برسید.

مسیر سوم: از فلکه رازی رشت وارد جاده شیون فومن و از آنجا وارد جاده جیرده شوید. روستای سقالکسار در همین جاده قرار دارد.

فاصله سقالکسار تا تهران

مسافت تهران تا دریاچه سقالکسار حدود 324 کیلومتر است که نیاز به کمتر از پنج ساعت رانندگی دارد. برای رسیدن به دریاچه سقالکسار هم می توانید از مردم محلی باقی مسیر را جویا شوید و هم می توانید با استفاده ازتابلوهای راهنما به راحتی مقصد خود را بیابید. دقت کنید که زمان بندی سفرتان را به نحوی تنظیم نمایید که تا پیش از ساعت هشت شب به دریاچه رسیده باشید چرا که پس از ساعت بیست امکان ورود به محوطه دریاچه را نخواهید داشت.

فاصله سقالکسار تا تهران

دیدنی ها و تفریحات اطراف دریاچه سقالکسار

طبیعت بکر و دیدنی اطراف دریاچه سقالکسار بسیار زیبا و رویایی است و شما می توانید خاطرات خوش و به یادماندنی را ثبت کنید. قدم زدن در اطراف دریاچه سقالکسار به همراه دوستان یا خانواده  روحیه شما را عوض می کند.

ماهیگیری در دریاچه سقالکسار

اگر به قصد ماهیگیری سفر خود را آغاز کرده اید و آیا ماهیگیری در دریاچه سقالکسار را در برنامه های سفر خود گنجانده اید، باید به اطلاع تان رسانده شود که این منطقه ماهیگیری ممنوع و خلاف قوانین است. پس بهتر است از این برنامه خود صرف نظر کنید. آبتنی و شنا کردن نیز از جمله موارد ممنوعه در دریاچه سقالکسار است. بهتر است حتی زمانی که هیچ محیط بانی هم آنجا وجود ندارد از ماهیگیری در این دریاچه بپرهیزید چرا که ممکن است باعث انقراض برخی از گونه های ماهی موجود در این دریاچه شوید.

قایق سواری در محوطه سد خاکی سقالکسار

یکی از تفریحات جذاب و مهیج در این دریاچه قایق سواری است. مسافران این امکان را دارند با قایق هایی که در محوطه وجود دارد به میان دریاچه بروند و از آرامش عجیب آن بهره مند شوند و لذت ببرند. با توجه به ممنوعیت شنا و ماهیگیری در این ناحیه بهتر است فرصت قایق سواری در این دریاچه را مغتنم شمارید. دو مدل قایق موتوری و قایق پدالی در دریاچه سقالکسار وجود دارد. معمولا زوج های جوان قایق های پدالی دو نفره را برای گردش در دریاچه انتخاب می کنند و قایق موتوری انتخاب افرادی است که از هیجان لذت بیشتر می برند.

تالاب اژدراک

این تالاب که در فاصله بسیار کمی از دریاچه سقالکسار قرار دارد، برای عموم مردم کمتر شناخته شده است به همین خاطر مسافران کمتری به آن جا می روند. در نتیجه محیط بسیار دنج و دلچسبی در آن تالاب وجود دارد که می توانید با حضور در آن جا از آن استفاده نمایید.

اگر هم به دیدنی‌های بکر علاقه‌مندید، شاید برای شما هم مثل بسیاری شمال مقصد مناسبی به نظر نرسد! اما اگر از جاهای دیدنی شمال باخبر باشید، قطعا نظرتان را عوض خواهید کرد!

روستای کم جمعیت و آرام نارنجکل

اگر از سمت رشت به سوی روستای سقالکسار حرکت کنید پیش از رسیدن به دریاچه سقالکسار با یک روستای آرام و کم جمعیت مواجه خواهید شد که مکانی دنج و آرام برای لذت بردن از طبیعت دارد.

اگر اهل روستا و روستاگردی هستید، حتما داشتن یک لیست کامل از زیباترین روستاهای شمال برای پیدا کردن مقصد سفر بعدیتان به کارتان خواهد آمد.

جاهای دیدنی دریاچه سقالکسار

چشمه آب شور واقع شده در لاکان

در روستای بالاشیخان و در مجاورت بقعه تاریخی آقا دانا پیر یک چشمه آب شور قرار دارد که با نام چشمه آب شور لاکان مشهور است. این چشمه سرشار از املاح نمک و گوگرد است و مرد بومی منطقه از آب آن برای درمان بیماری های پوستی استفاده می کنند.

محوطه باستانی طبیعی قلعه رودخان

روستای رودخان در میان جنگل های انبوه در اتفاعات منطقه حیدرآباد واقع شده است. قلعه رودخان نیز در این روستا قرار دارد. قلعه رودخان بنای بازمانده از دوران ساسانیان است. برای بازدید از ارگ قلعه رودخانه از حدود هزار پله باید بالا بروید.

رودخانه سیاهرود رشت

این رودخانه در شرق رشت جاری است و به تالاب انزلی می رسد. تنوع پوشش های گیاهی در اطراف رودخانه سیاهرود رشت بسیار بالا است.

ساعت بازدید و قیمت ورودی دریاچه سقالکسار

از زمان طلوع خورشید تا هشت شب ساعات بازدید از دریاچه سقالکسار است. اگر به صورت پیاده قصد دارید که وارد محوطه سدخاکی دریاچه سقالکسار شوید، نیازی به پرداخت هزینه ورودی ندارید. اما چنانچه می خواهید که در اطراف دریاچه کمپ بزنید و یا پیک نیک برپا کنید و یا آنکه مسیر دور دریاچه وسدخاکی سقالکسار را با ماشین دور بزنید، هزینه ورودی برای هر نفر 5 هزار تومان است. با توجه به ارزان بودن قیمت بلیت در این ناحیه گردشگران بسیاری به قصد اقامت چند روزه این مقصد را برمی گزینند.

اجاره کلبه و اقامتگاه در نزدیکی دریاچه سقالکسار از سایت گلستانی ها

در این مطلب از سایت گلستانی ها شما را با دریاچه سقالکسار آشنار کردیم که یکی از دریاچه های زیبای گیلان است.  پیشنهاد می کنیم اگر قصد سفر به جاده ای بهشتی را دارید، مقاله ی زیباترین جاده های شمال را مطالعه کنید و یک سفر جذاب را برنامه ریزی کنید.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی