پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

زیباترین دریاچه های گیلان که شما را مبهوت میکنند وشما می توانید کلی عکاسی کنید و سفر به گیلان را جوری دیگر تجربه کنین. استان گیلان یکی از سرسبزترین مناطق کشور عزیزمان است که هر طرف را نگاه می کنی دارای طبیعت خارق العاده میباشد .برای کسانی که اهل طبیعتگردی و کمپ کردن در مناظر خوش آب و هوا هستند، دریاچه های گیلان در سفر به شمال یک مقصد طبیعتگردی جذاب به شمار می‌روند. دریاچه های گیلان نیز بخش بسیار دیدنی از جاهای دیدنی گیلان است که شما می توانید در ادامه همراه سایت گلستانی ها با آنها آشنا شوید.

اجاره ویلا در ماسال با شماره  09114481870

دریاچه ویستان بره سر کجاست؟

یکی از جاهای دیدنی گیلان که کمتر درباره‌اش شنیده‌ایم، دریاچه بره سر است. دریاچه‌ای که در دل جنگل قرار گرفته و همین باعث شده قشنگی‌هایش دو برابر شود. بره‌سر در جنوب به ییلاق زیبای استل‌سرا یا استخرسرا و ویستان می‌رسد.

فاصله دریاچه تا رودبار ۵۶ کیلومتر، یعنی کمتر از ۱ ساعت و نیم است. از رشت تا این منطقه هم ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه فاصله است، یعنی ۹۰ کیلومتر. اگر از تهران راه بیافتیم، حدود ۴ ساعت و نیم رانندگی در پیش داریم.

مسیر رسیدن به این مقصد تماشایی، اتوبان قزوین – رشت است. بعد از رسیدن به لوشان، مسیرمان را باید تغییر دهیم و تابلوی داماش را دنبال کنیم. از لوشان تا جیرنده ۴۲ کیلومتر و تا روستای داماش ۴۰ کیلومتر است.

حالا که راهی گیلان شده اید حتما سری به ییلاقات ماسال بزنید و با اجاره کلبه بام سبز ماسال یک سفر رویایی داشته باشید.

دریاچه ویستان بره سر کجاست؟

دریاچه عروس حلیمه جان کجاست؟

دریاچه عروس در استان گیلان، در نزدیکی شهر توتکابن در روستایی به نام حلیمه جان واقع شده است و بسیاری از افراد آن را به نام دریاچه حلیمه جان می‌شناسند. روستای حلیمه جان از توابع بخش رحمت آباد و بلوکات شهرستان رودبار است و در شمال شرق شهر رودبار قرار گرفته است. این دریاچه تا شهر رودبار، ۳۰ کیلومتر (۳۰ دقیقه)، تا توتکابن ۱۳ کیلومتر (۱۳ دقیقه) و تا شهر رشت، ۴۲ کیلومتر (۴۴ دقیقه) فاصله دارد.

فاصله دریاچه عروس تا تهران، حدود ۲۸۰ کیلومتر است و شما باید برای رسیدن به آن حدود سه ساعت و ۱۰ دقیقه رانندگی کنید. بسیاری از گردشگران به‌دلیل فاصله نزدیک این دریاچه تا تهران، آن را به‌عنوان مقصدی یک‌روزه برای سفر انتخاب می‌کنند.

دریاچه عروس حلیمه جان کجاست؟

دریاچه سراگاه

سد خاکی سراگاه یک دریاچه مصنوعی است که در شمال روستای سراگاه شهر تالش قرار دارد.

این دریاچه در حصار درختان جنگلی تالش مثل آلوچه، زرد آلو ، ازگیل وحشی ، تمشک و شالیزارها واقع شده و منعکس کننده زیبایی است.

آب دریاچه سراگاه از رودها و چشمه های طبیعی تامین می‌شود.

از این دریاچه برای پرورش ماهی استفاده می شود و فروش ماهی منبع درآمد اهالی روستای سرآگاه  است.

مسیر: برای رسیدن به این دریاچه به شهر تالش رفته بعد از سه کیلومتر پیاده‌روی سبک به‌ سمت روستای ریک و سراگاه بروید.

دریاچه سراگاه

دریاچه کومله کجاست؟

دریاچه کومله یا استخر طبیعی کومله در جنوب روستای کومله واقع در چهار کیلومتری جنوب شرقی شهرستان لنگرود در استان گیلان قرار گرفته است. این دریاچه، سه آبگیر جداگانه را شامل خواهد شد که طول بزرگترین آبگیر در حدود یک کیلومتر و عرض آن چهارصد متر است.

این دریاچه میزبان پرندگان مهاجری است که برای زمستان گذرانی به دریاچه پر می‌کشند.

مسیر: برای رسیدن به دریاچه به لنگرود‎، جنوب روستای کومله بروید.

دریاچه کومله کجاست؟

دریاچه نئور کجاست؟

دریاچه نئور در شمال غربی ایران و حد فاصل استان‌های گیلان و اردبیل واقع شده است. این دریاچه در میان کوه‌های بلند قرار دارد؛ به همین دلیل، منطقه‌ای سردسیر و پر بارش است. گردشگران بسیاری در طول سال در سفر به استان‌های گیلان و اردبیل از دریاچه نئور بازدید می‌کنند. در سفر به دریاچه نئور، از تماشای زیبایی‌های اطراف آن غافلگیر خواهید شد.

نئور یکی از جاذبه‌های طییعی در نزدیکی ییلاق سوباتان است. به دلیل فاصله کوتاه میان سوباتان تا نئور که حدود بیست کیلومتر پیاده‌روی است،

طبیعتگردها مسیر زیبای نئور تا سوباتان را برای پیمایش انتخاب می‌کنند.

تفریحات: کمپ کردن در کنار این دریاچه گیلان و ماهیگیری و صید قزل آلای رنگین کمانی مرغوب نئور یکی از علاقه‌مندی‌های طبیعتگردان است.

مسیر: دریاچه نئور در مرز بین استان‌های گیلان و اردبیل، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل قرار دارد.

دریاچه نئور کجاست؟

دریاچه سقالکسار

دریاچه سقالکسار یکی از زیباترین و تمیزترین دریاچه های گیلان است که در روستایی با همین نام قرار دارد. دریاچه سقالکسار در نزدیکی رشت قرار دارد و به همین دلیل می توان آن را از جمله دیدنی های رشت دانست. زیبایی خیره کننده دریاچه سالکسار سالانه در فصول مختلف سال، گردشگران بسیار زیادی را به سوی خود می کشاند تا اوقاتی خوش، زیبا و دلچسب را در کنار این طبیعت زیبا تجربه نمایند.

مسیر: دریاچه در استان گیلان، رشت، فلکه انتظام، ۱۰ کیلومتری جاده جیرده، بعد از بقعه آقاسید شریف، روستای سقالکسار قرار دارد.

اگر از دریاچه سقالکسار خوشتان آمده حتما مقصد بعدی شما رامیان در استان گلستان است تا بتوانید از چشمه گل رامیان دیدن کنید که مانند یک نگین فیروزه ای درخشان است.

دریاچه سقالکسار

دریاچه استیل

دریاچه زیبای استیل با درختانی که تا نیمه در آب قرار دارند، منظره‌ای خاص در نزدیکی آستارا ساخته.

تالاب استیل یکی از مشهورترین تالاب‌های ایران است و از مقاصد طبیعت‌گردی و جاذبه های استان گیلان به شمار می‌آید. این تالاب میزبان پرندگان مهاجر از دیگر گوشه‌های جهان است و با درختان متحرک خود شهرت دارد.

این دریاچه زیستگاه پرندگان بومی و مهاجر است.

مسیر: دریاچه استیل استان گیلان، در ۵ کیلومتری جنوب آستارا و در کنار جاده اصلی تالش به آستارا قرار دارد.

حالا که اینقدر به شمالگردی و جاهای دیدنی شمال علاقه مند هستید حتما سری به این مقاله بزنید کلی جاهای دیدنی معرفی شده که شاید مقصد بعدی سفر شما باشد.

دریاچه استیل

استخر لاهیجان

در مرکز شهر زیبای لاهیجان، دریاچه‌ای مصنوعی با قدمت نزدیک به ۴۰۰ سال قرار گرفته است. این دریاچه به استخر لاهیجان شهرت دارد. اگر مسافر شمال هستید لذت گردش در اطراف این استخر را نباید از دست بدهید.

در میان این دریاچه یک جزیره به چشم می خورد که در گذشته به آن میان پشته می گفتند و یکی از جاهایی است که حتما باید در سفر به لاهیجان به آن سر بزنید.

تفریحات: اطراف استخر لاهیجان فضای سبز و امکاناتی مثل آلاچیق، وسایل ورزشی برای گردشگران نصب شده و امکان قایقرانی هم هست.

مسیر: برای رسیدن به استخرباید به بلوار امام رضا (ع) در  شهر لاهیجان بروید.

استخر لاهیجان کجاست؟

درياچه خلشكوه ، زیبایی ناتمام

خطه سرسبز و زيباي گيلان داراي مناطق ديدني و زيبايي هاي بسيار است. يكي از مناطق ديدني گيلان و شهرستان رودبار، درياچه خلشكوه  مي باشد و در ارتفاع ۱۹۶۲ متري قرار گرفته است و ارتفاع درياچه از سطح دريا در حدود ۲۰۰۲ متر واقع شده است. طول درياچه حدود ۲۶۰متر و عرض آن۲۳۰ متر مي باشد

مسیر: مسیر دسترسی به خولشکوه از جاده جیرنده، خرمکوه، خلشکوه است.
 

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی