پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

پارک جنگلی دلند : دلند یکی از شهرهای استان گلستان است. این شهر از توابع شهرستان رامیان  است. واژه دلند به معنی منطقه‌ای که پوشیده از جنگل‌های انبوه است، می‌باشد. از جمله مناطق دیدنی رامیان پارک جنگلی دلند است که همه ساله مورد استفاده مسافران قرار می‌گیرد. پارک جنگلی دلند قابلیت‌های تفرجگاهی ویژه‌ای دارد و مورد استفاده وسیع مسافران بین راهی قرارمی‌گیرد. این پارك پوشیده از درختان با ارزش جنگلهای شمال مانند بلوط، آزاد، افرا و انجیلی است.

پارک جنگلی دلند کجاست؟

این پارک در ۱۱ کیلومتری غرب آزادشهر قرار گرفته است و جزو آن دسته از پارک های جنگلی می باشد که امکاناتي از قبيل مسيرهاي آسفالته، آب رساني و برق رساني، پارک کودک، نمازخانه، سرويسهاي بهداشتي، مناطق کمپينگ و پيک نيک، ساختمان نگهباني، پناهگاه‌هاي چوبي، مهمانسرا و چاه‌هاي عميق و نيمه عميق در آن داير گرديده است.

پارک جنگلی دلند

ویژگی های پارک جنگلی دلند

یکی از خوبی های این پارک این است که در مسیر اصلی مشهد – گرگان و ساری قرار دارد و فضای زیبایی را برای استراحت و گردشگری فراهم آورده است. بخشی از این پارک به ‌عنوان ذخیره‌گاه جنگلی به ثبت رسیده است که این خود از ویژگی‌های این پارک محسوب می‌شود. این پارک از امكانات تفرجگاهی مانند آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی و كمپ چوبی برخوردار است.

مسافرانی که این مکان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کردند حتما چادر برای استراحت در این پارک را به همراه داشته باشند و از بودن در این جنگل نهایت لذت را ببرند زیرا پارک جنگلی دلند قابلیت‌های تفرجگاهی ویژه‌ای دارد و مورد استفاده وسیع مسافران بین راهی قرار می‌گیرد.

پارک جنگلی دلند

وضعيت راههاي دسترسي به پارک جنگلی دلند

پارك جنگلي دلند در كنار جاده اصلي ارتباطي تهران –شمال (بزرگراه چهاربانده ) قرار دارد. اين راه پارك جنگلي را با شهرهاي كوچك و بزرگ استان نظير دلند ( یک و نیم كيلومتر ) ، خان ببين (10 كيلومتر ) ، آزادشهر (10 كيلومتر ) و شهرگرگان و گنبد ارتباط مي دهد.پارک جنگلی دلند

به غير از راه فوق راه هاي اصلي ديگري در سطح شهرستان وجود دارد . راه دسترسي شهر راميان به بزرگراه به عنوان راه اصلي ديگري به طول تقريبي 10 كيلومتر وجود دارد. ادامه اين راه به طرف جنوب آن را با فلات داخلي ايران (از طريق شاهرود) وصل مي كند. همچنين شهرستان راميان بيش از 70 كيلومتر راه روستايي آسفالته دارد كه نقاط مختلف جمعيتي اين شهرستان ره به همديگر وصل مي كند . از جملة اين راه هاي روستايي ، راه ارتباطي پا قلعه مي باشد كه روستاي زيباي پا قلعه و منطقه كوهستاني قلعه ماران را به راه ارتباطي راميان –شاهرود وصل مي كند.

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی