پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

راهنمای سفر به گرگان | گرگان یکی از شهرهای شمال شرقی کشور است که مرکز استان گلستان نیز می باشد. در قدیم استرآباد نامیده می شده، ولی گرگان قدیم که جرجان خونده می شده، شهری آباد، در نزدیکی گنبد کاووس امروزی بوده، ولی الان فقط ویرانه هایی ازش باقی مونده.در زبان پهلوی منطقه گرگان را " ورکان" یا "وهرکانه" و در زبان یونانی هیرکانیا (Hyrcania) و در زبان عربی جرجان می گفتند. نخستین کاوش ها در حدود سال 1841 میلادی در زیر تپه ای مصنوعی در نزدیکی شهر گرگان انجام شد که خزانه معروف استرآباد در آن کشف گردید.

در دوره ساسانیان یک دیوار بزرگ دفاعی در شهرگرگان ساخته شد که به وسیله باستان شناسان انگلیسی نام آن را مار سرخ نهادند. دیوار دفاعی گرگان یکی از طولانی ترین معماری های ایران باستان به شمار می رود که ساخت آن در حدود 90 سال به طول انجامید.دیوار بزرگ گرگان بعد از دیوار چین به طول شش هزار کیلومتر و سمیز آلمان به طول 548 کیلومتر بزرگ ترین دیوار جهانِ می باشد. شهر گرگان در گذشته توسط مردم مغول ویران شد و مرکز منطقه گرگان به شهر استرآباد منتقل شد.

زبان مردم گرگان در گذشته گویشی نزدیک به پارتی بوده است و نمونه هایی از این گویش در نوشتارهای قدیمی یافت شده است. این شهر از نظر جغرافیایی، از شرق، به علی آباد کتول، از شمال به آق قلا، از غرب به کردکوی، از شمال غربی، به بندر ترکمن و از جنوب به رشته کوه های البرز محدود می شده است. از لحاظ آب و هوا تابستان گرم و شرجی دارد و تقریبا دارای آب و هوای معتدلی است. از لحاظ اقلیم این منطقه بسیار متنوع است که شامل کوه ها ,چمنزارها , جنگل ها , جلگه و بیابان و دریا نی زمی باشد و همچنی می توان به تالاب ها نیز اشاره کرد.

راهنمای سفر به گرگان

گردشگری در گرگان

از مهم ترین جاذبه های گردشگری در گرگان که حتما اگر قصد سفر به این شهر را دارید باید ببینید معروف ترین پارک جنگلی ان یعنی ناهار خوران می باشد که دارای شهرت ملی می اشد. دومین پارک جنگلی که بسیار زیبا می باشد النگدره است که در دسته 7 جاذبه گردشگری معروف کشور محسوب می شود. حتما در مسیر خود در گرگان از بام گرگان تپه پر پیچ و خم هزار پیچ غافل نشوید که در شب بسیار رویایی است و چشم انداز بی نظیری دارد. می رسیم به زیباترین روستای گرگان که در دسته 10 روستای برتر کشور می باشد جایی نیست جز روستای تاریخی زیارت. در ادامه می توانید در بافت تاریخی گرگان نیز سری بزنید در آنجا شما خانه باقری ها , خانه تقوی ها , کاخ موزه گرگان , مدرسه عمادیه و همچنین بازارنعلبندان و امامزاده نور و خیلی از مکان های تاریخی دیگر را می توان بازدید کرد.

راهنمای سفر به گرگان

هتل ها و اقامتگاه های گرگان

برای اقامت دراین شهر هتل های زیادی وجوددارد که شما می توانید با دست باز با توجه به سلیقه خود و همچنین بودجه مورد نظر انتخاب نمایید. از هتل های معروف و زیبای شهر گرگان هتل بوتانیک می باشد که د ر10 کیلومتری شهر گرگان واقع شده است و هتل آذین که در ورودی شهر گرگان می باشد و در ادامه میتوان به هتل جهاگردی که در دل جنگل ناهارخوران است اشاره کرد و در بلوار ناهارخوران هتل شهاب واقع شده است و در انتهای مسیر می توانید به نتل زیارت نیز سری بنید.

و اگر هتل مورد پسند شمانمی باشد می توانید برای اجاره سوئیت درگرگان و اجاره ویلا در زیارت با سایت گلستانی ها در تماس باشید.

از سوغات و خوراکی های گرگان غافل نشوید

در شهر زیبای گرگان نیز مانند تمامی شهرهایی که قصد سفر دارید خوراکی های خوشمزه و سوغات بی نظیر آن در انتظار شما می باشد. سفره ای پر از غذاهای محلی ,خورشت ها , خوراک ها و ترشی و دسرهای بی همتای آن. از معروف ترین غذای محلی که می توان به آن اشاره کرد خورشت ساک , فسنجان خارش ، ماش پتی خارش ، قیمه خارش ، باقلا پته ، کئی ترشک ، اسپناق خارش و بانجام خارش اشاره کرد.از رستوران های بزرگ و خوب این شهر رستوران باباطاهر ,رستوران اکبر جوجه , رستوران سید مسعود می توان نام برد. البته که اگر گرگان تشریف آوردید حتما خوردن  کباب و ساندویچ را از قلم نیندازید.

نوشیدنی های گرگان

مردم شهرهای شمالی دم نوش های مختلفی دارن، در سفر به این شهر دم نوش های این شهر رو از دست ندید. جدا از نوشیدنی های سنتی، کافه و قهوه از علایق همه مردم شده که میتونید توی کافه ها میل کنید. از کافه های خوب گرگان میشه به این کافه ها اشاره کرد، تا بتونید چند ساعتی رو با دوستانتون گپ بزنید و قهوه و دسر میل کنید. کافه چی، کافه این، کافه گرامافون، کافه حس، کافه رستوران ژوپین، کافه پنزا، کافه میامی، کافه وان، کافه ویولا و کافه هنرمندان.

خریدنی های شیرین گرگان

هر شهری فرهنگ و سوغات مخصوص به خود را دارید به شهر زیبای گرگان آمدید حتما سوغات گرگان را فراموش نکنید شما به هیچ عنوان خوراکی ها و صنایع دستی این شهر را د رهیچ جای این کشور پیدا نخواهید کرد.از شیرینی های یمخصوص آن می توان به نان خرمایی , سرقربیلی , قطاب و حلوا اوماج را معرفی کرد. از مهم ترین سوغات می توان نان زنجبیلی , پادرازی , نان شیرمال را اشاره کرد و قالی و قالیچه، پشتی های ترکمنی، جاجیم های کوهستان های گرگان، صنایع دستی روستایی، ماهی و خاویار از سوغات دیگه گرگانه که می تونین اونا رو از بازارها شهر مثل بازار نعلبندان که بیشتر از هزار سال عمر داره و بازار امام تهیه کنین.

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی