پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

فرودگاه گرگان : گرگان یکی از شهرهای شمالی کشور به شمار می رود که هر ساله به خاطر دیدنی های بی نظیرش گردشگران زیادی را در دل خود جای می دهد. گرگان شهر چهار فصل است و شما می توانید در هر فصلی زیبایی بی نظیری در آن ببینید. درست است در تابستان این شهر هوا شرجی می شود اما جاذبه های گردشگری گرگان ارزش دیدن و رفتن را دارد.

از مناطق و جاهای دیدنی گرگان امروز می‌توان به جنگل ناهارخوران (جنگل النگدره)، روستای زیارت- تپه هزارپیچ (تپه سروگله یا سوگله)، تپه زیباشهر، جنگل رنگو، منطقه شربت (شهر بت)، روستای زیارت، کاروانسرای قزلق و جنگل توسکاستان اشاره کرد. ازبافت تاریخی گرگان (استرآباد) می‌توان به این موارد اشاره کرد: مسجد جامع گرگان (دوره سلجوقی)، بقعه امامزاده نور، بافت تاریخی محله سرچشمه، خانه باقری‌ها، خانه تقوی‌ها، خانه‌های شیرنگی، مفیدیان، خراسانی و... .

از سوغات گرگان نیز می توان به جاجیم، صنایع دستی، ماهی، خاویار، پنبه، حلوا اماج و انواع نان شیرینی اشاره کرد.

فرودگاه گرگان

امروز به سراغ یکی دیگر از مراکز مهم گرگان رفتیم. فرودگاه گرگان. این فرودگاه در مرکز استان گلستان شهر گرگان واقع شده است و به عنوان یکی از مرز های هوایی شناخته شده است. اگر قصد برنامه سفر به گرگان را دارید و نمی خواهید از خودروی شخصی استفاده کنید حتما این مطلب را بخوانید تا با مشخصات فرودگاه گرگان آشنا شوید.

تاریخچه فرودگاه گرگان

فرودگاه گرگان یکی از فرودگاه‌هایی است که قدمت آن به ۵۰ سال قبل بر می‌گردد. این فرودگاه ابتدا در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار و دو باند خاکی چمنی به شکل متقاطع و به طول ۱۰۰۰ متر احداث شد.

فرودگاه به عنوان یک پایگاه جهت هواپیماهای سمپاش شرکت هواپیمایی خدمات ویژه وابسته به وزارت کشاورزی و همچنین در مقطعی توسط وزارت پست و تلگراف و تلفن وقت به منظور مبادلات پستی مورد استفاده قرار داشت و تا سال ۱۳۷۴ فاقد هرگونه تجهیزات فرودگاهی و ناوبری بوده است.

در سال ۱۳۷۴ با تامین اعتبار ده میلیارد ریالی ساخت فرودگاه جدید گرگان آغاز شد. این مرحله از پروژه در ابتدا با ساخت باند به طول ۲۳۰۰ متر آغاز شد. طی سال‌های ۷۵ الی ۷۹ و با اختصاص اعتبارات ملی و استانی سایر بخش‌های فرودگاهی از جمله سطوح پروازی، ترمینال، نصب تجهیزات ناوبری، نصب و راه‌اندازی رادار در ارتفاعات درازنو، روشنایی باند و همچنین توسعه اراضی فرودگاه از ۱۰۰ هکتار به ۲۹۴ هکتار آماده بهره‌برداری شد. در بهمن ماه ۱۳۷۹ فرودگاه جدید گرگان با انجام دو پرواز در هفته در مسیر تهران-گرگان-تهران عملیاتی شد. از سال ۸۹ تاکنون نیز با توجه به افزایش تقاضای سفر هوایی، پروازها از دو پرواز در هفته به ۷۰ پرواز افزایش یافته است.

فرودگاه گرگان کجاست؟

فرودگاه گرگان یکی از فرودگاه‌های ایران است که در بین شهرهای گرگان (مرکز استان گلستان) و آق قلا قرار دارد. این فرودگاه مرز هوایی است و پروازهای حجاج گلستانی نیز از این فرودگاه صورت می‌گیرد.

پایانه‌ها و امکانات رفاهی فرودگاه گرگان

ترمینال فرودگاه گرگان نیز به دلیل انجام پروازهای حجاج و بین الملیل بودنش، دارای امکانات رفاهی مناسبی همانند شعبه ‌‌های بانکی همچون بانک ملی، رستوران‌ ها و کافه‌‌ ها، اتاق مادر و کودک، اینترنت پر سرعت رایگان و خدمات ویژه افراد توانخواه و کم توان در خود می باشد. در ضمن دستگاه خودپرداز (ATM) بانکهای ملت و ملی در ترمینالها فعال می باشد.

مشخصات فرودگاه گرگان

  • نوع فرودگاه: همگانی (عمومی)
  • کد یاتا: GBT
  • کد ایکائو: OING
  • ارتفاع از سطح دریا: ۱۲ متر
  • فاصله هوایی تا تهران: ۲۹۹ کیلومتر معادل ۵۲ دقیقه پروازی
  • نشانی: گرگان، کیلومتر هفت جاده آق قلا
  • شماره‌های تماس دفتر مدیر کل: ۳۱۲۲۸۰۰۰ و ۳۲۲۴۴۵۰۵ (۰۱۷)
  • شماره دورنگار: ۳۲۲۴۴۵۰۶
  • شماره‌های اطلاعات پرواز: ۰۷۱-۳۱۲۲۰۱۹۹ و ۱۹۹ (داخل استان)
  • تلفن‌خانه: ۱-۳۱۲۲۰۰۰۰

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی