پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

معرفی بهترین آبشار های استان گلستان : گلستان یکی از شهرهای شمالی ایران است که دارای جمعیت نسبتا زیادی است. مرکز این استان شهر گرگان می باشد. جاذبه های گردشگری در گرگان بسیار زیاد است و شما می توانید برنامه یک سفر چند روزه را در این شهر طبیعت برنامه ریزی کنید. در کنار تاریخچه فرهنگی غنی سرشار، استان گلستان با داشتن طبیعت بکر جنگلی از جنگل‌های هیرکانی با درختان هزاران ساله سرخدار و جنگل‌های بلوط، معروف به سرزمین آبشاران و چشمه‌سارها است.شهر گرگان یکی از نادرترین شهرهایی است که شما می توانید گذر تاریخ را در کنار طبیعت و آبشارهای بی نظیرش نظاره گر باشید.

جهت اجاره ویلا دراستان گلستان با شماره 09114481870 تماس بگیرید

آبشارهای گلستان

آبشار دوقلوی زیارت

این آبشار یکی از زیباترین آبشارهای شهر گرگان می باشد که واقع در روستای زیارت است. برای رسیدن به این آبشار دوقلوی زیبا شما باید از جنگل ناهارخوران عبور کنید. مسیر جنگلی جاده زیارت را بپیمایید و به روستای زیارت برسید. در انتهای این روستا در نزدیکی امامزاده شما یک مسیر خاکی را مشاهده میکنید. در حدودا 30 دقیقه باید از این جاده خاکی عبور کنید و درنهایت در پارکینگ خودرو خود را پارک کنید و با پای پیاده مسیر کوتاهی را بپیمایید تا به آبشر برسید. هوای اطراف این آبشار بسیار خنک می باشد.

آدرس آبشار زیارت: گلستان، گرگان، پنج کیلومتری جنوب روستای زیارت

آبشار زیارت گرگان

آبشار کبودوال

آبشار کبودوال تنها آبشار خزه ای ایران می باشد که در برنامه سفر به گرگان حتما باید سری به آن بزنید. این آبشار واقع در 5 کیلومتری شهرستان علی آباد کتول در میان دره ای عمیق در میان دل جنگل و دامنه کوه هارون می باشد. برای رسیدن به این آبشار باید از مسیر پیاده روی که دارای پله های سنگی می باشددر حدود 30 دقیقه را پیمود. این آبشار بسیار زیبا و دیدنی می باشد.

آدرس آبشار کبودوال: گلستان، ۵ کیلومتری جنوب شهرستان علی‌آبادکتول

آبشار کبودوال کجاست؟

آبشار شیرآباد

شیرآباد در ۶ کیلومتری جنوب شهر خان‌ببین و در منطقه جنگلی استان گلستان واقع شده است. آنچه باعث شهرت منطقه شیرآباد در بین گردشگران می شود پتانسیل بالای طبیعت‌گردی آن است. وجود 7 آبشار زبیا و غارهای معروف شیرآباد به نام‌های دیو سپید و سمندر فرصت خوبی برای تعطیلات متفاوت و کم هزینه در ایران است.

آدرس آبشار شیرآباد: گلستان، شهرستان رامیان، حدود ۷ کیلومتر جنوب شهر خان ببین، نزدیکی روستای شیرآباد

رامیان یکی از دیدنی ترین های استان گلستان است که اگر در آن اقامت کنید مثلا کلبه چوبی نیسا که یکی از معروف ترین کلبه های رامیان است می توانید یک سفری بی نظیر را تجربه کنید.

آبشار شیراباد کجاست؟

آبشار لوه

برخلاف دیگر آبشارهای دیدنی در گلستان، نظیر آبشار باران‌کوه، آبشار لوه از نظر جغرافیایی آبشاری دسترسی آسان‌تری دارد و تا نزدیکی آن را می‌شود با خودرو طی کرد. این آبشار در کنار روستایی با همین نام قرار دارد که کمتر از ۱۰۰۰ نفر جمعیت دارد و همین دسترسی به این آبشار را آسان‌تر کرده است. لوه، در دل جنگلی انبوه از درختانی مثل ممرز، افرا و توسکا قرار گرفته است. این درختان بر زیبایی آبشار و البته بر مطبوع بودن آب‌وهوا و دل‌پذیرتر کردن مناظر افزوده است.

آدرس آبشار لوه:گلستان، ۲۰ کیلومتری گالیکش، کیلومتر ۵ جاده اصلی گلستان – مشهد، روستای لوه

فاصله مشهد تا لوه

آبشار رنگو

آبشار رنگو در ۱۵ كيلومتری جنوب غربی شهرستان گرگان واقع شده و از مسیر پارک جنگلی و روستای توشن در ۵ کیلومتری جنوب گرگان قابل دسترسی است. مسیر دسترسی به آبشار رنگو از داخل جنگل‌های پردرخت و تاریک منطقه، مسیری سخت و گمراه‌کننده است که وجود یک راهنمای محلی به رسیدن به آبشار الزامی است. پس از پیمودن ۲ کیلومتر از روستای توشن و عبور از مسیری خاکی در میان بوته‌های تمشک و درختان بلند، رودخانه‌ای دیده می‌شود که از چشمه‌های زلال جنگل و ارتفاعات رنگو سرچشمه می‌گیرد.

آدرس آبشار رنگو: گلستان، گرگان، ۱۵ کیلومتری جنوب غربی گرگان، جنگل رنگو

حالا که به گرگان رسیدیم، بیایید نگاهی از نزدیک به جاهای دیدنی گرگان بیندازیم.

ابشار آق سو

آبشار آق سو در فاصله 40 كیلومتری از شهری به نام "گالیكش" قرار گرفته است. شهر "گالیكش" در استان "گلستان" و در فاصله 110 كیلومتری مركز استان یعنی شهر "گرگان" قرار گرفته است. اگر از شهر "گرگان" به سمت شهر "بجنورد" در استان "خراسان شمالی" حركت كنیم، بعد از تنگه ای به نام "گلو" كه البته خود از مناطق دیدنی این استان به شمار می آید، قبل از رسیدن به تونل "گلستان" می توان «آبشار آق سو » را به نظاره نشست. البته برای رسیدن به این آبشار زیبا مدت كوتاهی نیاز به یك پیاده روی ساده و لذت بخش می باشد. یكی از مزایای این منطقه گردشگری، بكر و دست نخورده بودن آن می باشد، تا جایی كه اگر در كنار تونل "گلستان" كمی دقت نشود مسیر این آبشار را نمی توان یافت.

آدرس آبشار آق‌ سو: گلستان، ۴۲ کیلومتری شهر گالیکش، انتهای شرق پارک ملی گلستان

آبشار اق سو

آبشار باران کوه

آبشار باران کوه در 18 کیلومتری شهر گرگان و در مسیر راه رودخانه شصت کلا و در یک پارک جنگلی قرار دارد. این آبشار یکی از آبشار های خزه ای استان گلستان است. مسیر راه آبشار بصورت سطح شیب دار بوده و نیاز است که وسایل کوهنوردی را همراه داشته باشید. برای رسیدن به آبشار حداقل 2 ساعت پیاده روی لازم است. آبشار باران کوه با ریزش مدام قطر های بارانی جاری است. آب آبشار از چشمه های بالای آبشار تامین می شود. دور تا دور صخره های آبشار پوشیده از خزه می باشد.

آدرس آبشار باران‌کوه: گلستان، ۱۸ کیلومتری جنوب ‌غربی گرگان، پارک جنگلی باران کوه

آبشار باران کوه

آبشار نومل

این آبشارهای زیبا در شهرستان گرگان در روستای نومل قرار دارند. روستاي نومل در فاصله ۷ كيلومتری ازجاده اصلی گرگان-مشهد قرار دارد كه در كنار كوه ازجلوهای طبيعی و ديدنيهای خاصی برخوردار است.از سایر آبشارهای منطقه میتوان به آبشار دو قلوی نومل اشاره کرد. این مجموعه آبشار در فاصله 4 کیلومتر در شمال روستای نومل در دل جنگل های منطقه چهل گیسو (چلگیسو) واقع شده اند.

روستای نومل یکی از دیدنی ترین روستاهای گلستان است که کلی می تونی خوش گذرونی کنی اما اگر برنامه سفر به شمال داری بهتر است با زیباترین روستاهای شمال آشنا شوید.

آبشار روستای نومل

آبشار شادان کردکوی

 آبشار هفت طبقه  در ۷ کیلومتری جنوب شهرستان کردکوی در دل جنگلهای بکر و طبیعی دامنه کوه البرز قرار دارد. ارتفاع آبشار در حدود ۴۰ متر است که آب در شکست های زیبا در هفت نقطه آن منظره ای زیبا را ایجاد کرده است.به همین دلیل  به آبشار هفت طبقه معروف گشته است. برای رفتن به آبشار معمولا از مسیر داو (دو آب) که محل تلاقی دو رودخانه است حرکت می کنند که در این مکان تابلوی مشخصات درازنو هم نصب شده است که می تواند راهنمای خوبی باشد.مسیر سمت راست به یال درازنو منتهی می شد و مسیر سمت چپ به آبشار هفت طبقه؛ مسیر دارای شیبی ملایم است و حدود دو ساعت طول می کشد تا به آبشار برسید.

آدرس آبشار شادان: گلستان، ۷ کیلومتری جنوب کردکوی

آبشار شادان کردکوی

آبشار سرخو

آبشار سرخو از جاهای دیدنی گلستان در پاییز محسوب ‌شود که در منطقه مینودشت واقع شده است. این آبشار البته در تمام فصل‌های سال، زیبایی‌های خاص خود را دارد و طبیعت گردان بسیاری برای بازدید از آن، خود را به روستای سرخو می‌رسانند.

ارتفاع آبشار سرخو حدوداً ۲۷ متر است که به شکل نیمه پلکانی آب زلالش را به حوضچه زیرین پرتاب می‌کند. بازدید از آبشار سرخو مانند بسیاری از آبشارهای گلستان، رایگان است.

آدرس آبشار سرخو: گلستان، مینودشت، روستای سرخو

اگر گلستان را انتخاب می‌کنید تا از طبیعت بکر و زیبای آن لذت تمام را ببرید و از شلوغی اکثر شهرهای شمالی به دور باشید، پس حتما اقامتگاهی مانند اقامتگاه بوم گردی انجیلوسرا بالاچلی را انتخاب کنید، جایی که از روی تراس آن می‌توانید روی جنگل‌های بی‌پایان روحتان را پرواز دهید!

آبشار سرخو

آبشار لاشو

در گذشته در شهر آزادشهر روستایی به نام لاشو وجود داشت که اکنون دیگر نیست؛ اما نام خود را به آبشاری رویایی هدیه کرده و اکنون آبشار لاشو در میان طبیعتی چشم‌نواز و انبوهی از درختان جنگلی پنهان شده است و همه چی برای تماشای چهره‌ی زیبای طبیعت آماده است. آبی زلال و خنک که از چهار چشمه‌ی دائمی سرچشمه گرفته‌است، از لابه‌لای سنگ‌ها و صخره‌هایی که به‌شکل دو طبقه در آمده‌اند به پایین سرازیر می‌شود و آوای دلکش و گوش‌نوازی را ایجاد می‌کند.

آدرس آبشار لاشو: گلستان، شهرستان آزادشهر، ۲ کیلومتری روستای فاضل آباد

یکی از زیباترین و به‌صرفه‌ترین اقامتگاه‌های استان گلستان، اقامتگاه بوم گردی آخران علی آباد کتول است. این بومگردی با کمپ‌های آخر شبی، غذاهای محلی و … قطعا قلب شما را تسخیر می‌کند.

سایر آبشارهای گلستان

در جای‌جای استان گلستان آبشارهای شگفت‌انگیز و رویایی فراوانی وجود دارد که دیدن از همه‌ی آن‌ها با یک سفر امکان‌پذیر نیست در ادامه با برخی دیگر از این جلوه‌های زیبای آفرینش آشنا می‌شوید.

آبشار گلستان: یکی از آبشارهای پارک ملی گلستان، آبشاری به همین نام است که در بالادست تفرجگاه این پارک واقع است. آبشار گلستان همیشه جاری است و ارتفاع آن ۱۹ متر است.

آبشار پشمکی رامیان: یکی از آبشارهای رامیان آبشار پشمکی است. این آبشار در منطقه‌ای ییلاقی در ۱۰ کیلومتری جنوب غربی رامیان و در سه کیلومتری غرب روستای پا قلعه واقع است.

آبشار جوزک: جوزک یکی از آبشارهای بکر و دست نخورده‌ی گلستان است. این آبشار در فاصله‌ی سه کیلومتری جنوب شرقی شهرستان رامیان قرار گرفته است.

آبشار دو آب: این آبشار در پنج کیلومتری جنوب شهر کردکوی و در منطقه‌ی دو آب قرار دارد. علت نام گذاری محل، وجود دو رودخانه است که آب این آبشار را تشکیل می‌دهند.

آبشارهای اوتره: اوتره مجموعه‌ای از چهار آبشار تماشایی به نام‌های هفت بهشت، اوشرشره، اوتره و او گردگر است. این آبشارها در روستای شفیع آباد، دهستان فندرسک جنوبی شهرستان رامیان واقع شده و در دره‌ای كه رودخانه‌ی اوتره از آن عبور می‌كند، قرار دارند.

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی