پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

ناهارخوران زیباترین جنگل پاییزی ایران | قدیمی ترین گردشگاه استان گلستان که تقریبا هر مسافری که به شهر گرگان سفر می کند بازدید از پارک جنگلی ناهارخوران را در برنامه سفرش قرار می دهد. درختانی سر به فلک کشیده و باستانی که در جوار آن ها امکانات مورد نیاز برای اقامت و یا پیکنیک برای گذراندن روزهایی شاد همراه با اعضای خانواده فراهم شده است. شهرت پارک ناهارخوران به حدی زیاد است که بسیاری از افراد پس از شنیدن نام گرگان به یاد جنگل های نهارخوران می افتند. پارک تنها چهار کیلومتر با شهر فاصله دارد. تا به حال شده با خودتان به این فکر کنید که آیا می شود در وسط شهر با جنگل بسیار زیبا مواجه شوید؟ بله پارک جنگلی ناهارخوران بدین گونه است . دو سه تا خیابان از شهر دور شوید و یکدفعه همه آن دود و دم جایش را به سرسبزی و هوای تروتازه جنگل بدهد؟ ناهارخوران گرگان اینطور جنگلی‌ست و یکی از دلایل محبوبیت بی‌شمارش هم همین است. فکر می کنم برای دیدنی های گرگان باید چند روزی را مهمان شهر زیبای گرگان شوید و برای اجاره ویلا در گرگان اقدام نمایید چرا که زیبایی های گرگان بسیار زیاد است و با چند ساعت نمی توانید آنها را ببینید.

شماره تماس اجاره ویلا در گرگان 09114481870

 

پارک جنگلی ناهارخوران کجاست?

پارک جنگلی ناهارخوران یکی از قدیمی ترین تفرجگاه مردم گرگان و اطراف آن می باشد و تقربا هر پنجشنبه و جمعه این پارک زیبا بسیار شلوغ است. دیدنی های پارک بسیار زیاد است و و شما باید شاهد دیدن این همه زیبایی از نزدیک باشید. درختان زیبا سر به فلک کشیده , شهر بازی , سایت ورزشی , آلاچیق ها , کافه ها و رستوران های سنتی و خیلی از جاذبه های دیگری که حتما باید دید.

پارک جنگلی ناهارخوران همه ساله مسافران و گردشگران زیادی را در دل خود جای می دهد.چرا که این پارک سرسبز با وجود انبوهی از جنگل می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای هر فرد طبیعت گردی باشد. ناهارخوران طبیعتی بکرو  سرشار از انرژی را لمس کنید و خود را در میان درختان و صدای شرشر آب رها کنید.

تاریخچه پارک جنگلی ناهارخوران

پارک جنگلی ناهارخوران جزو جنگل‌ های هیرکانی‌ ست که ۴۰ میلیون سال قدمت دارد.  پنجشنبه و جمعه‌ها، گرگانی‌ها و مسافران این شهر در حاشیه بلوار ورودی پارک جنگلی ناهارخوران قدم می‌زنند، در حالی که مه‌ای هم توی جنگل را پوشانده.

این فقط حاشیه بلوار ناهارخوران با رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها و جگرکی‌هایش نیست که معروف است. داخل جنگل که بشویم می‌توانیم زیر آلاچیق‌ها زیراندازمان را پهن کنیم و غرق صدای پرنده‌ها بشویم.

ناهارخوران در گرگان، رودخانه پرآبی هم دارد که آبش از رودخانه زیارت می‌آید. جز این، سفید چشمه، تپه باباطاهر که از بالایش می‌توان به کل شهر احاطه داشت، منطقه پارادایز که شهربازی و رستوران و هتل دارد ، از دیدنی‌های این جنگل است.

جاهای دیدنی ناهارخوران گرگان

بازدید از رودخانه و چشمه ها

در پارک جنگلی ناهارخوران رودخانه و چشمه هایی وجود دارند که علاوه بر بازدید از آنها می توان به آب بازی و آب تنی مشغول شد.

رودخانه زیارت: تنها رودخانه پارک جنگلی ناهارخوران، رودخانه زیارت است که از ارتفاعات روستای زیارت سرچشمه می گیرد و با طولی در حدود 40 کیلومتر در منطقه جریان دارد. این رودخانه یکی از منابع تامین آب شهر گرگان است.

چشمه ها

پارک جنگلی ناهارخوران دارای چشمه های فراوانی است، معروف ترین آنها سفید چشمه نام دارد که در ارتفاعات ناهارخوران گرگان قرار گرفته است. در تير ماه سال 1377 اطراف سفید چشمه را سنگ چينی کردند تا استفاده از آب آن راحت تر شود. متاسفانه در سال های اخیر حجم آب آن به شدت کاهش پيدا کرده است؛ اما باز هم یکی از دیدنی های پارک جنگلی ناهارخوران گرگان به شمار می رود.

تپه باباطاهر

اگر می خواهید نگاهی به شهر و زیبایی های اطراف بیندازید، در کنار بلوار ناهارخوران گرگان تپه ای به نام باباطاهر وجود دارد که گردشگران و اهالی منطقه از آن بالا می روند و به تماشای زیبایی های منطقه می نشینند.

ناحیه پارادایز

در پارک جنگلی ناهارخوران گرگان ، تمام امکانات برای گذران یک روز دلچسب مهیاست. در قسمتی از پارک جنگلی ناهارخوران گرگان ، ناحیه ای با نام پارادایز وجود دارد که در آن می توانید به انواع رستوران ها، هتل ها و شهربازی بچه ها، بازارچه خرید و دیگر امکانات دسترسی پیدا کنید.

ایستگاه اتوبوس چتری ناهارخوران

یک طراحی خیلی قشنگ و یکی از جاهایی که برای عکاسی مناسب است ایستگاه اتوبوس چتری ناهارخوران است. یک ایستگاه کوچیک که طراحی یک چتر را داره و زیر چتر محل نشستن طرح آجری زیبایی داره.

ایستگاه چتری ناهارخوران گرگان- گلستانی ها

جنگل های مصنوعی پارک جنگلی ناهارخوران گرگان

در کنار بلوار ناهارخوران گرگان ، جنگل مصنوعی و کاشته شده ای از درخت های کاج وجود دارد که می توان لحظات خوشی را در آن تجربه کرد.

اگر قصد اجاره ویلا در ناهارخوران را دارید می توانید بهترین واحدهای اقامتی را درگلستانی ها اجاره نمایید و بهترین روزهای خود را درگرگان سپری کنید.. هوای پارک جنگلی ناهارخوران گرگان نسبت به شهر خنک تر است و میزان بارش در آن زیاد است. بنابر این اگر قصد فرار از گرما و سپری کردن روزهایی در آب و هوای ییلاقی را دارید فصل تابستان را انتخاب کنید. فصل پاییز، پادشاه رنگ ها با مه های که هر از گاه در پارک جنگلی ناهارخوران گرگان دیده می شوند. زیباترین روزها برای سفر به پارک جنگلی ناهارخوران گرگان می شوند. در سفر به پارک جنگلی ناهارخوران گرگان دقت داشته باشید که به حفاظت از طبیعت بپردازید.

پارک جنگلی النگدره

در مسیر پارک جنگلی ناهارخوران گرگان به پارک جنگلی النگدره می‌رسیم. این جنگل یکی از مناطق نمونه گردشگری ایران است و حداقل ۱۰ درجه از مرکز شهر خنک‌تر است. رودخانه قلاشی از قسمت جنوب پارک تا شمال امتداد دارد و تقریباً از وسط این جنگل می‌گذرد. در نزدیکی این رودخانه، ۳ چشمه آب هم وجود دارد.

شهر بازی ناهارخوران

اینجا که دیگه گفتن نداره. کیه که دوست نداره سوار شهربازی نره. رفتید ناهارخوران حتما سری به شهر بازی بزنید کلی وسایل بازی و سرگرمی برای بچه ها و بزرگ سالها اونجا هست که وقتی واردش میشی گذر زمان از دستت در میره. البته یک پارک کوچولو چسبیده به شهر بازی است که مخصوص بچه های کوچولوتره داخلش تاب , سرسره است می تونید اونجا هم برید.

توی شهربازی می تونید انواع نوشیدنی ها , خوراکی های خوشمزه , پشمک و از همه خوشمزه تر که خیلی طرفدار هم داره بلال آتیشی بخرید.  چند تا دست فروش هم داخل پارک هستند که اسباب بازی های بچگونه میفروشند. این شهر بازی ورودی نداره و در طول شب باز می باشد. قیمت لوازم بازی بین 15000 تا 25000 هزار تومان می باشد. اگر اهل شانسی بازی هم هستید اینجا بشکن بشکنم داره می تونید امتحان کنید.

روستای زیارت

در ادامه پارک جنگلی ناهارخوران گرگان و ۱۰ کیلومتر جلوتر از آن روستای زیارت قرار گرفته که در چند سال اخیر آنقدر ویلا در آن ساخته‌اند که وقتی اسمش می‌آید خیلی‌ها می‌گویند دیگر چیزی از آن باقی نمانده است. جاذبه‌های این روستا جز هوای مطبوعش، چشمه و آبگرم و زیارتگاه است و به اضافه نان خوشمزه‌ای که ابتدای جاده تنوری می پزند و آن را می‌فروشند. با دانستن این موارد قطعا شما هم هوای اجاره ویلا در زیارت به سرتان زد.

رستوران های ناهارخوران

رسم خوردن جگردرگرگان یکی از محبوب‌ترین رسم‌هاست و تقریبا در بیشتر خیابان‌های شهر بوی جگر، خبر از وجود یکی دو تا جگرکی می‌دهد. پاتوق جگرکی‌های گرگان خیابان کریمی است، اما در ناهارخوران هم جگرکی و رستوران زیاد است.  اکبر جوجه در اینجا هم شعبه دارد.

تپه نورالشهدا ناهارخوران

تپه نورالشهدا گرگان در جنگلهای انبوه ناهارخوران قرار دارد. ارتفاع این یادمان ۱۶ متر است و الگوی محراب و قالی‌های ترکمن عنصر اصلی و مشخصه معماری آن را تشکیل می‌دهد و به منظور ماندگاری در برابر عوامل جوی، با استفاده از بتن ساخته شده است.

پیک نیک و دورهمی

این پارک جنگلی به واسطه نزیدک بودن به شهر و داشتن امکانات خوب یکی از بهترین مکان های تفریحی برای دورهمی و پیک نیک خانوادگی می باشد. اکثر گرگانی ها اخر هفته ها بساط کباب , چای آتیشی و پیک نیک خانوادگی در در حاشیه بلوار ناهارخوران پهن می کنند تا بتونن لحظات زیبایی را با خانوده رقم بزنند.

البته به غیر از حاشیه بلوار شما می توانید زیرانداز خود را بردارید و به دل جنگل بی نظیرش در زیر آلاچیق هایش پهن کنید و از بوی نم خاک طبیعت شگفت انگیز آن لذت ببرید و خود را غرق شنیدی صدایآی رودخانه و پرنده ها کنید تا جانی دوباره به خود ببخشید.

شکم گردی در ناهارخوران

از کوه و جنگل که بگذریم شما می توانید در این مسیر جگرکی ها , فست فودها , رستوران های سنتی و مدرن و حتی کافه های سیار را ببینید و خود را مهمان غذاهای سنتی شهر گرگان کنید. پیشنهاد می کنم حتما رسم خوردن جگر را در ناهارخوران امتحان کنید چیز دیگری است. یکی از بهترین رستوران هایی که می تونید کبابش امتحان کنید سید مسعود است.

ناهار خوران گرگان - گلستانی ها

سایت ورزشی ناهارخوران

اگر اهل بازی فوتبال و بسکتیال و یا هر ورزش دیگه ای هستید ناهارخوران یک سایت ورزشی داره که می تونید یک تیم بشین با هم بازی کنید البته از وسایل ورزشی که اینجا قرار دادن غافل نشید. همچنین یک کافه کوچولو کنار زمین است که می تونید ازش چای خوش طعم و. یا خوراکی ها خوشمزه بخرید.

کوهنوردی در ناهارخوران

یکی از تفریحات پرطرفدار در ناهارخوران کوهنوردی است. جایی که شما م یتوانید ماجراجویی کنید و خود را در میان کوه و جنگل رها کنید.اگر اهل گشت و گذار و کوهنوردی هستید حتما پارک جنگلی ناهارخوران را در صدر لیست خد قرار دهید تا لحظاتی متفاوت را تجربه کنید.

پرسش‌های متداول درباره ناهارخوران گرگان

ناهارخوران کجاست؟

جنگل ناهارخوران در هشت کیلومتری شهرستان گرگان در استان گلستان قرار دارد.

جنگل ناهارخوران چه امکاناتی دارد؟

جنگل ناهارخوران دارای امکاناتی چون شهربازی، رستوران و هتل است.

آیا امکان اقامت در جنگل ناهارخوران وجود دارد؟

کمپ در جنگل، اقامت در هتل ناهارخوران یا اقامت در خانه‌ها و سوییت‌های اجاره‌ای از گزینه‌های اقامتی جنگل ناهارخوران محسوب می‌شوند.

وجه تسمیه نام جنگل ناهارخوران چیست؟

گفته می‌شود در گذشته حجاجی که برای زیارت به مکه یا مشهد رفته می‌رفتند؛ در مسیر برگشت از سمت کوه‌های جنوب گرگان، به زیارت می‌رسیدند. سپس در این ناحیه به‌همراه اقوام و آشنایانی که برای استقبال آمده بودند به ناهارخوردن می‌پرداختند و به همین علت این منطقه به این نام شناخته می‌شود.

نمایشگاه های صنایع دستی

در پارک جنگلی ناهارخوران شما می توانید از نمایشگاه های صنایع دستی که تعدادی ازآنها دائم و تعدادی موقت می باشند دیدن کنید. در این نمایشگاه شما می توانید با صنایع دستی گرگان بهتر آشنا شوید. البته از خوردن خوراکی های محلی مثل بورک , پشمه , آش کشک , نان روغنی و ... جا نمونید.

آبشار مصنوعی ناهارخوران

این یه جای متفاوته ولی خیلی قشنگه. آبشار مصنوعی ناهارخوران به تازگی در این پارک ساخته شده است و در طول شب روشن می باشد. اطراف آبشار بسیار زیبا می باشد و بهترین مکان برای گرفتن عکس است. البته در عید نوروز با گل آرای و طراحی مکان اطراف آبشار یکی از بهترین مناطق برای عکاسی و ثبت لحظه ها می باشد.


 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی