پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

گلستان دیاری از بهشت | گلستان استانی بسیار زیبا و دیدنی است و یکی از مناطق بسیار زیبای ایران است که حتما برای یکبار هم شده است به آنجا سفر کنید. این استان بسته کامل یک سفر است و با هر ذائقه و سلیقه افراد متناسب است . اگر اهل جنگل و کوی و برزن هستید اینجا جایی برای شما وجود دارد .جنگل های استان بسیار دیدنی و شگفت انگیز است و آبشار های آن بسیار زیبا و با آب و هوای خنک و دلپذیر است .اگر جوجه باز هستید در کنار این آب و هوای بسیار دلپذیر , یک غذای دلچسب خود را مهمان کنید.

برای اجاره ویلا در گلستان با شماره 09114481870 تماس بگیرید

گلستان معجونی از جذابیت‌های گوناگون گردشگری است؛ این استان با تنوع شگفت‌انگیز آب‌وهوایی و فرهنگی و از لحاظ جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، از دیدنی‌ترین مناطق ایران است. دریا، جنگل، کوه، رودخانه، جزیره، آبشار، تالاب، پارک ملی و منطقه‌ی محافظت‌شده و خلاصه هرچه از طبیعت انتظار دارید، در این استان پیدا می‌شود.

پارک ملی گلستان، دیدنی‌ترین جاذبه در سفر به گلستان

اگر می خواهید در سفر خود به بهترین و قدیمی ترین پارک ایران قدم بگذارید پارک ملی گلستان را بهترین گزینه برای شما می باشد. این پارک یکی از قدیمی ترین پارکهای ایران می باشد و چشم انداز خیره کننده و بهشتی دارد. پارک ملی گلستان واقع در بخش شرقی استان گلستان می باشد و از سمت دیگر به استان خراسان شمالی متصل می باشد. وجود بیشتر از ۱۳۰۰ نوع پوشش گیاهی و نزدیک به ۳۰۰ گونه‌ی جانوری در این منطقه باعث شد تا سال‌ها پیش تحت حفاظت سازمان محیط زیست قرار بگیرد. شما می‌توانید در کنار جاده‌های منتهی به جنگل بنشینید و از زیبایی این بخش از جنگل لذت ببرید.

گلستان دیاری از بهشت

آبشار کبود وال تنها آبشار رقصان بر روی خزه ها

این آبشار یکی از جاذبه های گردشگری در گلستان می باشد و واقع در شهرستان علی آباد کتول می باشد. آبشار کبود وال تنها آبشار خزه ای ایران می باشد که چشم انداز بی نظیر و خیره کننده دارد. برای رسیدن به این آبشار در قسمت پایینی آن د رجنگل اسکان کنید و با پای پیاده از روی پله های سنگ فرش شده خود را د رآغوش این طبیعت زیبا و آبشار بی نظیرش رها کنید. در انتهای مسیر پیاده روی شما با آبشاری رقصان بر روی خزه ه مواجه می شوید که چشم هرگردشگری را به خود خیره می کند.

گلستان دیاری از بهشت

دریاچه رامیانی سکانسی بی نظیر از طبعیت زیبا

دریاچه گل رامیان همانند مرواریدی دردامنه کوه جا خوش کرده است. این دریاچه درمیان اهالی مناطق اطراف جایگاه ویژه ای دارد و در حقیقت جایگاه مقدس نیایش آب بوده است.اطراف دریاچه را درختان بلوط و درختچه‌های ولیک پر کرده و، چون حفاظی بر این دریاچه گود و زیبا قرار گرفته‌اند. ماهی سفید رودخانه‌ای، سیاه ماهی و ماهی آبر نوئیدز از گونه‌های آبزی این دریاچه هستند.

گلستان دیاری از بهشت

گنبد قابوس : برجی که کمر بر بلندای شهر نموده است

در هنگام سفر در گلستان از  برج آجری گنبد قابوس بی نصیب نمانید. شهری که بلندترین برج آجری دنیا را در آغوش خود گرفته است. این برج توسط کاوس بن وشمگیر ساخته شده است و یکی از مهم ترین سازه های معماری در این دوران می باشد و نشانگر تاریخ و سبک معماری کهن می باشد. کاربری این برج هنوز به طور کامل مشخص نشده است.از زیباترین ویزگی های این برج انعکاس صدا و کتیبه های روی دیوار آن می باشد.شما گردشگران عزیز می توانید همه روز از ساعت 9 صبح تا 5 غروی از این بنای زیبا دیدن نمایید.

گلستان دیاری از بهشت

جنگل قرق جاده ای به زیبایی بهشت

اگر گردشگری در گرگان و اطراف را به پایان رسانده اید و در مسیر حرکت به سمت مشهد مقدس هستید حتما سری به جنگل قرق بزنید.این جنگل زیبا همانند دالانی از بهشت می باشد و در واقع پارک حیات وحش می باشد که گونه های زیاد جانوری از قبیل شغال، روباه، قرقاول، خوک وحشی و انواع پرندگان شکاری را می‌توانید در آن ببینید.

گلستان دیاری از بهشت

جهان نما دهکده ای بربام گلستان

اگر از شلوغی شهرهای اطراف خود در سفر خسته شده اید و نیاز به یک منطقه دنج و آرام دارید حتما دهکده جهان نما را فراموش نکنید که بهترین منطقه بکر و بی نظیر برای استراحت می باشد. این دهکده زیبا یکی از ییلاقات استان گلستان می باشد که دارای طبیعت بکر و بی نظیرمی باشد. اگر دوری از اینترنت و امکانات زندگی شهری برایتان لذت بخش است چشم انداز این بخش را از دست ندهید. از میل تاریخی رادکان در مسیر سفر به این روستا دیدن کنید.

با جاذبه های گردشگری شهر گرگان آشنا شوید

خانه باقری ها

خانه تقوی ها

بازار نعلبندان

مسجد جامع گرگان

 

گلستان دیاری از بهشت

بازارچه ساحلی بندرترکمن، بازار ساحلی پرطرفدار

خرید یکی از لذت بخش‌ترین قسمت‌های سفر است. پیشنهاد می‌کنیم اگر مسافر استان گلستان هستید برای خرید به بازارچه مرزی بندر ترکمن سفر کنید. این بازار در اسکله قرارگرفته و ۱۵ دقیقه تا مرکز شهر فاصله دارد. تماشای غرفه‌های رنگارنگ صنایع دستی در جوار ساحل از زیباترین بخش‌های خرید است. این بازار معروف به یکی از جاذبه‌های استان گلستان تبدیل شده و به همین دلیل در ساحل این منطقه تفریحاتی مانند قایق سواری و شترسواری را می‌توانید ببینید.

از گشت و گذار که بگذریم زمانی را صرف خوردن غذاهای محلی و خوشمزه گرگان کنیم.این منطقه به واسطه حضور اقوام مختلف غذاهای محلی و تنوع غذایی زیادی دارد.

چکدرمه، غذایی برای میزبانی

اگر مهمان مردم مهمان نواز استان گلستان باشید، حتما حداقل یک وعده مهمان چکدرمه بوده‌اید. چکدرمه غذای محلی و محبوب این استان است که ظاهری شبیه به استامبولی دارد. مواد اولیه این غذا گوشت، برنج، پیاز، رب و گوجه فرنگی است. این غذا با ماست محلی می‌تواند طعمی بی نظیر در خاطره شما ثبت کند.

گلستان دیاری از بهشت

هلی آش، آش قدیمی محلی

هلی آش یکی از آش‌های محلی استان گلستان است که کمی ترش مزه است. علت این طعم وجود گوجه سبز در مواد اولیه آن است. مغازه‌های کوچک آش فروشی را در این استان از دست ندهید.

خورش ساک، خوشمزه و مقوی

این خورش را اغلب در شهر گرگان سرو می‌کنند و غذایی ثابت در سفره‌های مهمانی است. اسفناج، نخود، گوشت و سیر اصلی‌ترین مواد سازنده این خورش خوشمزه است. این غذا همراه با زرشک پلو و یا برنج ساده سرو می‌شود و به دلیل اسفناج فراوان، سرشار از آهن است.

بورک، ساده و لذیذ

بورک غذایی شبیه به پیراشکی است که در مناطق ترکمن نشین بیشتر می‌توان آن را دید. این غذا بسیار ساده است و تنها با کمی گوشت، پیاز و سیب زمینی و البته مقداری آرد برای خمیر می‌توانید این غذای ساده و خوشمزه را امتحان کنید.

گلستان دیاری از بهشت

سوغات استان طبیعت چیست؟

نوبتی هم باشد نوبت خرید سوغات از دیار زیبای گلستان است. سفرتان را با خرید یادگار‌هایی از این منطقه ثبت کنید و با خاطره‌ای خوش به خانه برگردید.

شال و عبای ترکمن، اصالت در تار و پود

پوشاک ترکمن اغلب از ابریشم، پوست، کتان و پنبه ساخته می‌شود و به دلیل طراحی اصیل و ایرانی و البته رنگ‌های سرخ و زیبا می‌تواند یادگاری نفیس از این استان باشد.شال ترکمن در رنگ‌های متفاوت و قواره‌های مختلف انتخاب دوست داشتنی برای خانم‌ها است. علاوه بر آن زیور آلات دست ساز این منطقه با نقوش و طرح‌های خاص و محلی می‌تواند انتخابی شگفت انگیز باشد.

قالی ترکمن، یادگار نفیس گلستان

قالی ترکمن را یکی از نفیس‌ترین قالی‌های دنیا می‌دانند. دلیل این تمایز نقشه‌های منحصر به فرد هر قالی است. گویی که هر قالی که در این منطقه بافته می‌شود شناسنامه‌ای مخصوص به خود را در طرح دارد. اگر به دنبال سوغاتی نفیس و منحصر به فردید قالی ترکمن می‌تواند پاسخ مناسبی برایتان باشد.

گلستان دیاری از بهشت

طعم‌های به یادماندنی دیار بهشتی

اگر می‌خواهید بخشی از سوغات خود را به خرید‌های خوراکی اختصاص دهید باید بدانید که انتخاب کاملا درستی کرده‌اید. حلوای اوماج گرگانی، شیرینی پادرازی و شیرینی سرغربیلی طعم‌های به یادماندنی این استان هستند.

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی