پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

توسکستان ،مقصد اصلی طبیعت گردان : بعضی وقتا جاده ها فقط راهی برای اتصال دو منطقه بهم نیستند گاهی اوقات این جاده ها هستند که مقصد سفر هستند و حتما باید به دل جاده زده تا بفهمید که ما چه می گوییم. این جاده توسکستان است جاده ایی رویایی با پیچ های تند و زیبایی که شما را مبهوت زیبایی خود می کند و اگر بتوانید مدتی را بعد از خستگی جاده به دل جنگل بزنید که بهترین انتخاب را کرده اید.

البته چون این جنگل به شهر گرگان نزیدک است شما می توانید برای اقامت به فکر اجاره ویلا در گرگان باشید. پیشنهاد می کنم حتما به این جنگل دیدنی سفر کنید.

09114481870

جاده توسکستان کجاست؟

این جاده، جاده‌ایست که گرگان را به شاهرود وصل می‌کند. از کجا شروع می‌شود؟ ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی گرگان، از روستایی به اسم توسکستان تا دشت سرعلی‌آباد. جاده‌ای که ۲۵ کیلومتر درازا دارد و دو طرفش را جنگل توسکستان در برگرفته است.

پس از عبور ازجلین، جاده ای فرعی شما وجود دارد که پس از ۱۵کیلومتر شما را به این جنگل می رساند. باید این نکته را به شما متذکر شویم که بهتر است برای گذر از این جاده، یک راننده ی ماهر باشید، چرا که پیچ و خم آن به قدری هست که شما را به چالش بزرگ اما زیبا دعوت کند. البته ما به شما پیشنهاد می کنیم که در طی مسیر، کمی هم خودرویتان را پارک کنید و پیاده روی کنید. بی شک لذت بخش ترین تجربه ی زندگی تان را رقم می زنید.

توسکستان ، مقصد اصلی طبیعت گردان

بهترین فصل سفر به توسکستان

فصل اوج زیبایی جاده توسکستان، فصل بهار می باشد. در این فصل که درختان شکوفه می دهند و طبیعت دوباره زنده می شود، رانندگی جاده ای، بسیار لذت بخش خواهد بود. اگر می خواهید در بهشتی غرق شوید که شما را رهسپار منطقه ای زیبا می کند، بهتر است حتما رانندگی در این مسیر را تجربه نمایید.

دیدنی های توسکستان

در اواسط جاده‌ی توسکستان در میان جنگل انبوه، به کاروانسرای قزلق می‌رسید. رسیدن به فضایی بدون دار و درخت می‌تواند نشانه‌ی رسیدن به کاروانسرا باشد. دقت کنید کاروانسرا از جاده پیدا نیست و باید از خودرو پیاده ‌شده و حدود ۱۵۰ متر به سمت شرق و شمال شرقی پیاده‌روی کنید تا آن را ببینید. این کاروانسرا که مربوط به دوران اسلامی است و در فهرست آثار ملی هم ثبت شده، در سال ۱۳۷۹ بازسازی و زیبا شده است.

وقتی حرف از جاده‌های پرپیچ‌وخم می‌زنیم، جاده‌هایی مثل جاده چالوس، عباس‌آباد، دوهزار و سه هزار یا جواهرده به ذهن‌مان بیشتر می‌آید. اما حالا می‌توانیم جاده خوش‌آب‌و‌هوای توسکستان را هم به همه اینها اضافه کنیم. جنگل اینجا، جزو جنگل‌های هیرکانی‌ست و در همسایگی‌اش منطقه جهان‌نما قرار دارد.

بیشتر درخت‌های اینجا، توسکاست و برای همین هم این منطقه به این اسم معروف شده. بالاتر که برویم، درخت‌ها پرپشت‌تر هم می‌شوند و اگر بخواهیم می‌توانیم چند دقیقه‌ای کنار بزنیم، داخل جنگل برویم و حال و هوایی عوض کنیم.

توسکستان ، مقصد اصلی طبیعت گردان

۴ کیلومتر بعد از روستای توسکستان به چشمه باغ سرهنگ می‌رسیم و ۵ کیلومتر که اضافه بر آن برویم، به آبشاری همنام با اسم روستا برخورد می‌کنیم. آن بالا هم دشت سرعلی آباد قرار گرفته، وقتی پیچ‌ها را پشت سرگذاشتیم و درختان اورس و انواع بلوط و سرخدار را رد کردیم.

همین‌طور که در جنگل توسکستان گرگان پیش می‌روید، پس از منطقه‌ی به نام سرعلی آباد، پیچ‌وخم جاده تمام می‌شود و به دشت زیبای گرمابدشت می‌رسید. در این دشت بسته به فصل پوشش گیاهی متفاوتی را خواهید دید. اما پوشش غالب این دشت درختان بزرگ و کوچ آورس و لورس خزنده است. این دشت در پاییز پر از رنگ می‌شود و در زمستان با بارش اولین برف زمستانی پر می‌شود از گردشگرانی که برای برف‌بازی آمده‌اند.

در انتهای جاده توسکستان و بعد از دشت گرمابدشت به روستای چار باغ می‌رسید و از اهالی آن و مغازه‌های کنار جاده می‌توانید ماست، پنیر، گوشت تازه یا آب زرشک کوهستان بخرید. آبشار توسکستان در ۲۶ کیلومتری جنوب شرقی گرگان در مسیر جاده گرگان به شاهرود و در منطقه گردشگری توسکستان قرار دارد. این آبشار ۹ کیلومتر بعد از روستای توسکستان به طرف شاهرود و از جاده گرگان به شاهرود حدودا ۲۵۰ متر فاصله دارد.

توسکستان ، مقصد اصلی طبیعت گردان

یکی از امکانات تفریحی ساخته شده در این جنگل ها، مجتمع رفاهی شهدای بهزیستی گلستان است. این اردوگاه مکانی برای برگزاری اردوی تفریحی دانش آموزان و دانش جویان است و فضایی دلنشین دارد.

توسکستان ، مقصد اصلی طبیعت گردان

شکی نیست که اگر به طبیعت گردی علاقه دارید، سفر به این مناطق بکر ییلاقی برنامه ایده آلی برایتان است. جنگل های انبوه و باستانی هیرکانی حس و حال بی نظیری را برایتان به همراه خواهند آورد. صدای گوش نواز آب های جاری در حالی که از بین درختان سر به فلک کشیده می گذرید رویاییست. ترکیب این اصوات را با آواز پرندگان در جنگل های مه گرفته تصور کنید. حتی فکر چنین فضایی برای شما آرامش به ارمغان می آورد.

 

 

برچسب ها

توسکستان کجاست اجاره سوئیت در گرگان اجاره ویلا در گرگان اقامت در توسکستان توسکستان ، مقصد اصلی طبیعت گردان



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی