پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

اجاره ویلا در جواهرده : روستای جواهرده، یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی رامسر در شمال کشور است که با جاده‌ای رویایی و غرق در مه، شما را به سفری در یک تابلوی نقاشی و خیالی دعوت می‌کند. دلیل اصلی جذابیت جواهرده برای گردشگران وجود چشمه‌های آب متعدد در اطراف روستا می‌باشد که علاوه بر طراوت و سرسبزی وصف نشدنی، موجب ایجاد اقامتگاه‌های گردشگری و توریستی مناسبی نیز شده است.  جواهرده نام روستایی ییلاقی در ارتفاعات البرز است که از آن بعنوان قطعه‌ای از بهشت و نگین روستاهای استان مازندران نیز یاد می‌شود. جواهرده (جئورده) در گویش محلی به معنی ده یا روستای بالادست است. از جمله این چشمه‎ها می‎توان از «سلیمان»، «برشی» و «کوه کین» نام برد. آب این چشمه‌ها بسیار گواراست و آب آشامیدنی روستا نیز از همین چشمه‌ها تامین می‌شود. شما هم طرفدار جواهرده هستید؟ چندبار به این منطقه توریستی جواهرده سفر کرده‌اید؟ از چه تفریحی در روستای جواهرده لذت برده‌اید؟ از اقامتگاه‌های بومگردی این ناحیه راضی بوده‌اید؟ امکانات جواهرده چطور است؟ آیا به همه چیز برای خرید دسترسی داشته‌اید یا متجمل زحمت شده‌اید؟ ما را در تجربه‌های سفر خود در روستای جواهرده سهیم کنید.

 

برای اجاره ویلا در جواهرده می توانید با شماره 09114481870 تماس بگیرید.

 

جواهرده کجاست؟

روستای جواهرده، بهشتی کوچک در ۲۹ کیلومتری شهر رامسر در استان مازندران است که در جنوب غربی این شهر قرار گرفته است. اما جالب اینجاست که این بار فقط خود روستا، جاذبه نیست. در واقع جدای از روستای بی نظیر، جاذبه ی اصلی دیگر، مسیر روستا و جاده ی رامسر تا روستای جواهرده است. جاذبه ای که با راهی باریک و آسفالتی، از وسط جنگل های انبوه با درختان سبز و وحشی خودرو می گذرد و گاهی آنچنان غرق در مه می شود، که به تابلویی نقاشی و خیالی بیشتر شبیه است تا واقعیت.

فاصله جواهرده تا تهران، چیزی کمتر از ۲۶۰ کیلومتر است و پایتخت‌نشینان با ۵ ساعت رانندگی به جواهرده رامسر می‌رسند.

برای مشاهده کلبه و ویلاهای جواهرده enlightened اجاره ویلا در جواهرده رامسر

ادرس دقیق جواهرده رامسر

جواهرده در 29 کیلومتری جنوب غربی شهرستان رامسر و در ارتفاغ بیش از 1100 متری در ارتفاعات البرز قرار دارد. تنها مسیر دسترسی به این روستا از سمت رامسر می‌باشد. ابتدا راهی شهرستان رامسر شوید بعد از گذر از بازار رامسر، سه راهی فلسطین را به سمت جنوب رامسر رفته و به حرکت خود ادامه دهید تا در مسیر روستای جواهرده قرار گیرید.

مسیر دسترسی تا روستا کاملا آسفالته و دارای شرایط مساعدی ست. جاده دسترسی از رامسر به جواهرده بسیار زیبا و رویایی ست و هوش از سر شما خواهد برد در طی مسیر بدون شک چندین بار توقف خواهید کرد و از زیبایی‌های اطراف شگفت زده خواهید شد

مسیر منتهی به روستای جواهرده رامسر، یکی از زیباترین جاده‌های شمال است و مطمئنا از رانندگی در آن خسته نمی‌شوید.

روستای جواهرده رامسر

وجه تسمیه روستای جواهرده رامسر

روایات مختلفی برای انتخاب نام این روستا وجود دارد؛ برخی بر این باورند نام محلی این منطقه ییلاقی در ابتدا «جورده» بوده که با گذشت زمان به «جواهر ده» تبدیل شده است، اما برخی معتقدند از آنجایی که نام اولین حاکم این منطقه زنی به نام جواهر بود، نام این روستا از آن نشات گرفته است. یکی دیگر از روایت‌های موجود که از اهالی این منطقه به گوش می‌رسد را می‌توان وجود آثار قیمتی، طلا و جواهرات بسیار زیاد در اعماق خاک‌های این روستا دانست که بیشتر به حقیقت نزدیک است.

اگر در رامسر دنبال یک اقامتگاه دنج و جذاب هستید که اتفاقا در مسیر جواهرده هم باشد، قطعا باید سراغ اجاره اقامتگاه بوم گردی کوکه رامسر بروید.

بهترین فصل برای سفر به جواهرده؛ بهار و تابستان!

از آنجایی که روستای جواهرده در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد، بهترین فصل برای بازدید، بهار و تابستان است. با آغاز بهار، زندگی دوباره در جواهرده از سرگرفته می‌شود بطوری که علاوه بر جمعیت ساکن در این روستا، گردشگران بسیاری نیز به جواهرده می‌آیند.

جواهرده روستایی چهارفصل است. از بهار و تابستان تا پاییز و زمستانش را باید دید و چند روزی را بیخیال دغدغه‌های زندگی شهری در این روستا گذراند.

طبیعت روستا در شش ماهه اول سال سرسبز و نو هستند و در شش ماهه دوم طبیعت روستا به هزار رنگ درمی‌آید و بارون و برف را مهمان دار و درختان می‌کند.

بدون تردید تماشای جاده زیبای جواهرده و سرسبزی طبیعت آن یکی از ناب‌ترین لحظه‌هایی است که می‌تواند در ذهنتان ثبت شود و اگر برای ثبت این لحظات فصل بهار یا تابستان را انتخاب کنید، قطعا بیشتر لذت خواهید برد، البته فصل پاییز این روستا را هم نمی‌توان از دست داد، زیرا ریختن برگ درختان پاییزی در جاده، تصویری رویایی را برای شما به ارمغان می‌آورد
.

آدرس دقیق روستای جواهرده

از جواهرده چی بخریم؟

اهالی جواهرده عمدتا به کار دامداری، کشاورزی و باغداری اشتغال دارند. صنایع دستی از جمله نمدمالی، سفال، آهنگری، مسگری، تولید انواع ترشی‎های خانگی، دست‎بافته‎های بانوان و همچنین نان محلی از جمله سوغاتی‌های روستای جواهرده است که شما با اجاره ویلا در جواهرده و شب مانی می توانید آنها را تهیه کنین و خاطره خوش سفر به جواهرده را تا مدت‌ها برای خود زنده نگه دارید.

جاهای دیدنی جواهرده

روستای جواهرده با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، یکی از بهترین ییلاق‌های گردشگری شمال کشور به شمار می‌آید. در ادامه برخی از زیباترین دیدنیهای این روستا را به شما معرفی خواهیم کرد تا در سفر به جواهرده از آن‌ها دیدن کنید.

آبشارهای فصلی و دایمی

در جاده که حرکت کنید حضور آبشارهای زیبای دایمی و فصلی شما را مجذوب خود می کند و باعث می شود برای تماشای آنها دمی بایستید و از مناظر ناب آن لذت ببرید. یکی از این آبشارهای زیبا، آبشار صفارود است که در 15 کیلومتری جاده قرار دارد. اینجا آلاچیق هایی هست که در آن می توانید استراحت کنید و از دکه های کنار آن، سوغاتی ها و صنایع‌دستی شمال ایران را بخرید.اما خیلی ها به فکر اجاره ویلا درجواهرده هستند و دوست دارند چند روزی را در روستای جواهرده بمانند.

جنگل، دشت و قله‌های روستای جواهرده

پس از عبور از جاده جنگلی و پرپیچ و خم جواهرده و نزدیک شدن به روستا، پوشش گیاهی رفته‌رفته کم می‌شود و کم‌کم مراتع و چمنزارها پدیدار می‌شوند. صعود به قله‌های سرخ تله (بخش شرقی قله سماموس)، واژک سه براره رژه و قله سماموس، بلندترین قله رامسر و همچنین گشت و گذار در جنگل‌های هیرکانی، ارتفاعات سرسبز و دشت پرگل لپاسر با چشمه‌های درمانی در قله‌های اطراف از پرطرفدارترین فعالیت‌های گردشگری در جواهرده به شمار می‌آیند.

بوستان جنگلی صفارود و آب معدن

در 9 کیلومتری جاده جواهرده، خوب که گوش فرا دهید صدای پای آب روانی را خواهید شنید که نشان از رودخانه حیات بخش صفارود دارد، جایی که زیبایی از نهایت می گذرد و غیرقابل توصیف می شود.

به این قسمت از مسیر، پارک جنگلی صفارود می گویند، جاذبه ای که خود به تنهایی مقصد بسیاری از مسافران و مردم محلی برای گذران یک روز تعطیل است. پس از پارک اتومبیل خود در محلی که به عنوان پارکینگ در نظر گرفته شده است، باید از پله ها پایین بروید تا وارد دنیای صفارود شوید.

رودخانه صفارود که در این پارک جنگلی در جریان است، از سرچشمه های شرقی کوه سماموس مسیر خود را آغاز می کند و با عبور از روستای جواهرده، تنگ دره و صیقل محله و بعد از حیات بخشیدن به زندگی و زمین های کشاورزی مردم، در آخر در دریاچه خزر آرام می گیرد.

در بخشی از این پارک جنگلی، چشمه ای وجود دارد که مردم محلی از آب آن برای نوشیدن استفاده می کنند. شما نیز اگر بخواهید طعم واقعی خلوص آب را بچشید، می توانید ظرفی برای پرکردن با خود همراه داشته باشید. به دلیل حضور همین چشمه است که مردم محلی به اینجا، آب معدن نیز می گویند.

در این پارک جنگلی امکاناتی از جمله آلاچیق هایی برای پیک نیک، استراحت، باربیکیوهایی برای تهیه غذا، کافه هایی کوچک برای خرید خوراکی و سرویس های بهداشتی در پایین پلکان ها برای گردشگران مهیا شده است.اما جواهرده در تابستان هم سرد است پس بهتر است به  دنبال اجاره ویلا در جواهرده باشید تا سفری بهتر را تجربه کنین.

اگر اهل سفر به شمال هستید و دنبال مقصدهای خلوت و بکر می‌گردید، همینجا می‌توانید بهترین و بکرترین جاهای دیدنی شمال را هم بشناسید.

مسجد آدینه روستای جواهرده

امروز اکثر مردم، روستای جواهرده را به دلیل آب و هوا و طبیعت تماشایی آن می شناسند؛ اما تا چند دهه قبل مسجد آدینه با قدمتی 700 ساله، خود یکی از جاذبه های اصلی روستای جواهرده به شمار می آمد. مردم از دور و نزدیک به دیدن آن می آمدند و در مراسم مربوط به آن شرکت می کردند.

این مسجد قدیمی چندین بار توسط بلایای طبیعی آسیب دید؛ اما اصلی ترین آسیب در سال های اخیر به دلیل برخورد صاعقه با درخت زبان گنجشکِ کنار آن و آتش سوزی کل مسجد، به آن وارد شد. ساختمان فعلی مسجد آدینه بعد از این آتش سوزی دوباره ساخته و در ورودی روستای جواهرده پذیرای مسافران و مردم شد.

گورهای تاریخی گبری

به هنگام سفر به روستای جواهرده شاید یکی از آخرین دیدنی هایی که به ذهن انسان می رسد بازدید از گورهای تاریخی گبری دو تا سه هزار ساله است که بیانگر قدمت کهن این روستاست. پیشینه گورهای گبری که در سرتاسر روستای جواهرده و روستاهای اطراف آن دیده می شوند به هخامنشیان و زرتشتیان بازمی گردد.

دریاچه قو جواهرده

دریاچه قو به اندازه نامی که برایش انتخاب کرده اند، آرام و باوقار است، بر فراز تپه ای آرام گرفته و آینه ای شده است برای تماشای آسمان. هرچند که دسترسی آسانی از جاده اصلی ندارد اما به محض اینکه با آن روبرو می شوید، از زیبایی اش شگفت زده خواهید شد.

برای رفاه حال مسافران نیز در کنار دریاچه، آلاچیق، رستوران و حتی مجتمع اقامتی در نظر گرفته شده است. برای رسیدن به دریاچه قو از مسیر اصلی جواهرده-رامسر باید از جاده ای پر پیچ و خم در حدود ۲٫۵ کیلومتر را تا لب آب ادامه دهید.

دریاچه قو رامسر کجاست؟

تفریحات در روستای جواهرده

در سفر به روستای جواهرده علاوه بر بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی جاده و خود روستا، تفریحات دیگری نیز در انتظار شما است.

عکاسی

عکاسی از طبیعت، آبشارها و چشم‌اندازهای سرسبز و غرق مه در جواهرده از محبوب‌ترین تفریحات در این منطقه است. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم که در صورت امکان، دوربین عکاسی به‌همراه داشته باشید تا تصاویر بی‌نظیری را در قاب عکس‌های خود ثبت کنید.

پیاده روی و پیک نیک

در انتهای مسیر ماشین خود را پارک کنید و با یک پیاده روی سبک و کوتاه، خود را به دشت‌های اطراف روستا برسانید. بساط پیک نیک را پهن کنید و با تماشای طبیعت و نفس کشیدن در هوایی تمیز، از یک غذای سبک در کنار دوستان یا اعضای خانواده لذت ببرید.

کوهنوردی و سنگ نوردی

اگر از طرفدارن کوهنوردی و سنگ نوردی هستید، با همراهی محلی‌ها یا افراد آشنا به مسیر به دل قله‌های سربه فلک کشیده روستای جواهرده بزنید و یک سفر فراموش‌نشدنی را در خاطره‌هایتان ثبت کنید. مسیر کوهنوردی کوه‌های اطراف جواهرده کمی مشکل است؛ اما مطمئن باشید که مسیر زیبا و چشم‌اندازهای فوق‌العاده بر فراز قله‌ها، خستگی را از تن شما به در خواهند کرد.

تماشای مسابقات کشتی و والیبال

در فصل تابستان در میدان اصلی جواهرده،  مسابقات کشتی و والیبال برگزار می‌شود و مردم روستا به تماشای آن می‌پردازند؛ پس اگر به ورزش علاقه دارید، به تماشاگران بپیوندید و هیجان را تجربه کنید.

جواهرده یکی از زیباترین روستاهای ایران است که اگر علاقه به آشنایی با زیباترین روستاهای شمال دارید حتما سری به این مقاله بزنید

بهترین رستوران‌های جواهرده

بدون نوش جان کردن کباب‌های بی‌نظیر و تازه‌ی جواهرده آن‌جا را ترک نکنید. غذاهای رستوران‌های مسیر جواهرده به خوشمزگی و تازگی مشهورند و کیفیت غذاهای‌شان بالاست. چای بعد از غذا هم از  دیگر مزایای این رستوران‌ها محسوب می‌شود که دیگر همه چیز را برای یک وعده غذای خوب در دل طبیعتی پاک و سرسبز کامل می‌کند.

از بهترین رستوران‌های جواهرده می‌توان به رستوران سلیمی، عمو رجب و کافه جمشید اشاره کرد که توانسته‌اند توجه گردشگران را به خود جلب کنند.

اگر اهل شکم گردی و غذاهای خوشمزه شمال هستی حتما مطلب بهترین غذاهای محلی شمال را بخوانید و ازخوردن هر یک لذت ببرید.

بازار جواهرده

بازار محلی روباز جواهرده، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این روستا است که با حضور مردم محلی با لهجه شیرین گیلکی، فضایی گرم و دوست‌داشتنی دارد. در بازار می‌توانید انواع مربا، ترشی و صنایع دستی این منطقه را خریداری کنید و با هم‌صحبتی با مردم روستا از فرهنگ جواهرده اطلاعات بیشتری کسب کنید.

پوشش گیاهی و جانوری جواهرده

جنگل هیرکانی با درختان راش، ممرز، شاه بلوط، اقاقیا، شمشاد و آزاد و همچنین درختان زبان‌گنجشک، فندق، سیب ترش، گلابی، گردو، زرشک، آلوچه، ازگیل، آویشن، بابونه، میش‌گوش، شش‌شاخ، گزنه، پرتقال و نارنگی، پوشش گیاهی جواهرده را تشکیل می‌دهند و ارتفاعات اطراف این روستای زیبا پر از گل‌های وحشی، سرخس و دشت گل گاوزبان است. تماشای فضای جادویی با چشم‌اندازهایی سرسبز، خاطره‌ای را در ذهن شما رقم می‌زند که امکان ندارد هیچ‌گاه آن را فراموش کنید.

جانوران و پرندگان بسیاری در روستای زیبای جواهر ده زندگی می‌کنند که در میان آن‌ها می‌توان به گربه وحشی، گنجشک کوهی، باز، سنجاب، روباه، گرگ، گراز، خرس، بز کوهی، بلبل، مرغ حق، قرقاول، کبک، زاغ، کلاغ و توکا اشاره کرد.

یکی دیگر از جاهای دیدنی خاص مازندران، تله کابین رامسر است که آن را در همین سایت گلستانی ها معرفی کرده‌ایم.

آیین‎‌های باستانی مردم جواهرده

روستای زیبای جواهرده در کنار تاریخ کهن و مناطق بکر طبیعی خود، آیین و سنن باستانی بسیاری دارد و مردم این خطه دوست‌داشتنی با استفاده از تقویم گالشی یا گیلکی هر ساله آیین‌های ریشه‌دار بسیاری را جشن می‌گیرند.

در ادامه نگاهی می‌اندازیم به تعدادی از این سنت‌های فراموش نشدنی و عجین با مردم جواهرده.

مردم روستای جواهرده در گذشته از تقویم گالشی یا گیلکی استفاده می‌کردند و جشن‌های مختلف مانند عید نوروز یا جشن تیرماه سیزده و همچنین پرداخت خراج و مالیات، حساب و کتاب زمان کاشت و برداشت محصولات کشاورزی و دامی، همه و همه وابسته به این تقویم بوده‌اند.

کشتی گیله مردی

کشتی گیله‌ مردی یا کشتی گیلانی، یکی از ورزش‌های محبوب در استان‌های گیلان و مازندران است که آداب و رسوم خاصی دارد. این ورزش که در فهرست آثار معنوی ایران به ثبت رسیده است، معمولا در شب‌های بلند تابستان در جواهرده میان کشتی‌گیران مازندرانی و گیلانی برگزار می‌شود. در کشتی گیله‌ مردی هیچ رده‌بندی وزنی و محدودیت زمانی برای نبردها وجود ندارد؛ ولی کشتی‌گیران می‌توانند در صورت طولانی شدن نبرد، از داور درخواست توقف کنند. مقصود بازی این است که با استفاده از دست، مشت و پا، حریف را مجبور به لمس زمین کنند.

وقتی کشتی تمام می‌شود، برنده بازنده را در آغوش می‌گیرد و به مرکز زمین می‌پرد. جایزه این مسابقه نیز شاخه‌ای مزین به پارچه و پول از طرف تماشاگران یا یک گاو، اسب یا شال ابریشمی گلدار است.

رسم گِل کاری مسجد آدینه

جشن گِل کاری مسجد آدینه، یک جشن قدیمی و مذهبی است که در گذشته هر سال در اولین جمعه ماه اسد یا هفدهم مرداد ماه برگزار می‌شد. در این جشن، کشاورزان و دامداران برای حفظ برکت محصولات خود و نذر سلامتی برای اعضای خانواده، گِل را به‌جای آب با شیر دام‌های خود درست کرده و با استفاده از آن در حین صلوات فرستادن، دیوارهای مسجد را گل کاری می‌کردند.

جشن تیرماه سیزده

جشن «تیرماه سیزده»، یکی از جشن‌های قدیمی ایرانیان است که در گذشته هر سال توسط مردم طبرستان در بزرگداشت پیروزی مردم ایران بر ضحاک و شکست ستمگری و ظلم در نقاط مختلف مازندارن برگزار می‌شد. این جشن برخلاف نام آن در دوازدهم یا سیزدهم آبان برگزار می‌شود. دلیل نام‌گذاری این جشن به نام «تیرماه سیزده»، برگزاری آن در شب سیزدهم تیر ماه برحسب تقویم طبری است که در تقویم خورشیدی، مصادف با ۱۲ یا ۱۳ آبان می‌شود. طبرستان به بخشی از سرزمین‌های میان کوه‌های البرز و دریای مازندران گفته می‌شده است که امروز از لحاظ جغرافیایی شامل استان مازندران، بخش‌هایی از گیلان، گلستان، شمال استان تهران و سمنان می‌شود.

جشن «تیرماه سیزده» شباهت زیادی به جشن شب یلدا دارد و مردم جواهرده با آداب و رسوم ویژه از جمله شعر خوانی و چوب خوردن از لال‌ها و تهیه ۱۳ خوراکی مخصوص جشن، این شب بلند و سرد را سپری می‌کردند. البته باید بدانید که این جشن در نقاط مختلف استان مازندران به شیوه‌های مختلف و با سنت‌های متفاوت برگزار می‌شود.

صنایع دستی و سوغاتی جواهرده

مردان و زنان هنرمند جواهرده در بازارهای صنایع دستی این منطقه، انواع زیراندازهای نمدی، چادرشب و سفال را به گردشگران عرضه می‌کنند.

اما نمی‌شود به روستاهای شمالی سفر کرد و از خوراکی‌های بی‌نظیر آن‌ غافل شد. انواع مرباها و ترشیجات محلی و شمالی را از بازارهای سنتی روستا تهیه کنید و تخم مرغ محلی، عسل طبیعی و لبنیات تروتازه نوش جان کنید!

این محصولات را می‌توانید به عنوان سوغاتی برای عزیزان‌تان هدیه ببرید تا آن‌ها را در خاطرات سفرتان شریک کنید.

شمال ایران پر است از دیدنی و علاوه بر دیدنی‌ها، پر است از صنایع دستی و خوراکی‌های خوشمزه. با سوغات شمال ایران بیشتر آشنا شوید.

صنایع دستی و سوغاتی جواهرده

نمدبافی

نمدبافی مشهورترین صنعت دستی مردم رامسر و روستای جواهرده است؛ اما در سفر به این روستا، تماشا و خرید دیگر صنایع دستی این منطقه از جمله چادرشب بافی، عروسک بافی، چادر بافی، کوزه گری، شولا، سفره، جوراب پشمی، خراطی و سفالگری را نیز فراموش نکنید. متاسفانه در سال‌های اخیر به‌دلیل به‌روز شدن امکانات، سفالگری، آهنگری و مسگری رو به فراموشی هستند و کمتر کسی در روستا به ساخت ظروف مسی یا سفالی مشغول است.

ترشی‌ها و مرباهای رنگارنگ و هوس‌برانگیز، نان و شیرینی‌های محلی داغ و همچنین ماست، دوغ، کره، پنیر و عسل محلی نیز از خوشمزه‌هایی هستند که نمی‌توان در سفر به جواهرده از آن‌ها چشم‌پوشی کرد.

رزرو اقامتگاه در جواهرده؛ از کلبه جنگلی تا بوم‌ گردی

همه لذت سفر به این است که زمانی به مقصد میرسی اقامتگاه آماده تحویل باشد و تمام خستگی مسیر با یک استکان چای به در کنی. روستای جواهرده یکی از بهترین مقاصد سفر به مازندران می باشد که شما می توانید برای اقامت و تجربه یک زندگی روستایی به دنبال اجاره اقامتگاه بوم گردی باشید و یا اینکه به دنبال اجاره کلبه جنگلی در جواهرده داشته باشید. در سایت گلستانی ها شما می توانید هر نوع کلبه یا اقامتگاه در جواهرده می خواهید را رزرو کنین.

سوالات متداول در مورد روستای جواهرده

چطور به جواهرده برویم؟

از شهر رامسر به خیابان فلسطین بروید و از آن جا وارد جاده رامسر به جواهرده شوید.

جواهرده کجا واقع شده است؟

در غرب استان مازندران واقع شده است و در ۲۹٫۵ کیلومتری مرکز شهر رامسر در دهستان سخت‌سر قرار دارد.

قیمت اجاره ویلا در جواهرده چقدر است؟

اجاره ویلا در جواهرده با توجه به مواردی چون طول مدت اقامت، کیفیت امکانات رفاهی و خدمات، دسترسی محلی ویلا و... متفاوت است. به همین دلیل بهتر‌ات ابتدا تاریخ مورد نظر سفر به منطقه را تعیین کنید و با توجه به گزینه‌های اقامتی موجود بهترین انتخاب را داشته باشید.

مدارک لازم برای اجاره ویلا در جواهرده چیست؟

همه اقامتگاه‌های جواهرده به صورت کاملا مبله و با تمامی امکانات در اختیار مسافران قرار می‌گیرد بنابراین ارائه حداقل یک مدرک شناسایی معتبر مثل کارت ملی یا شناسنامه برای تحویل ویلا الزامی است. با این حال امکان توافق با میزبان وجود دارد.
 

برچسب ها

جاهای دیدنی رامسر تا رشت



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی