پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

 جاهای دیدنی گلستان کجاست؟ 65 نقطه دیدنی گلستان 1402 : استان گلستان یکی از سرسبز ترین استان های شمال کشور است و کمی اون طرف تر از گیلان و مازندارن است. در این استان شما هم دریا و هم جنگل و بیابان می بینید. کمتر استانی در کشور عزیزمان است که همه زیبایی ها را در خود جای داده است. استان گلستان جاهای دیدنی ناشناخته های بسیار زیادی برای گشت و گذار و تماشا دارد. هر ساله خیل عظیمی از گردشگران و طبیعت گردان برای بازدید از جاهای دیدنی استان گلستان، به این استان سفر می کنند. مرکز استان گلستان گرگان، هرچند که دریا ندارد ولی جنگل‌های بکر و دست نخورده‌اش، هوای مطبوعش و مه ای که بلندی‌هایش را پوشانده، هر سال مسافران زیادی را راهی گرگان می‌کند. شهر گرگان و دیگر شهرها و روستاهای استان گلستان طبیعتی بی نظیر دارند و مردم خونگرم این استان همیشه پذیرای میهمانان از سراسر ایران می باشند .در فصل تابستان جاهای دیدنی استان گلستان یکی لز گزینه های سفر به استانهای خنک استان گلستان است که در این مطلب شما را با 56 جای دیدنی گلستان در تابستان آشنا خواهیم ساخت.

برای اینکه یه انتخاب عالی برای اقامت در گلستان داشته باشید حتما شماره 09114481870 را ذخیره کنید و تماس بگیرید.

جاهای دیدنی گلستان

جاهای دیدنی گلستان بسیار دیدنی و شگفت انگیز و از لحاظ طبیعی و تاریخی بسیار غنی می باشد. استان گلستانی یکی از زیباترین استان های شمالی است که شما همزمان می توانید کوه ، دریا و جنگل را در کنار هم داشته باشید.

بهترین روستاهای گلستان

روستای زیارت

 روستای زیارت یکی از بهترین انتخاب های مسافرین و مردم خود گرگان برای گشت و گذار می باشد. سفر به روستای زیارت شما را به میهمانی طبیعت دعوت می کند و شما با یک تجربه شیرین و دلپذیر از آن خارج می شوید  که شاید کمتر جایی بتوانید این لذت را احساس کنید.زمانیکه شما تصاویر روستای زیبای زیارت را ورق می رنید چنان وسوه ای در دل شما به وجود می اید که ناخودآگاه شما را به سمت خود می کشد. این روستا در نزدیکی شهر گرگان است که یک چشم انداز بی نظیر و منحصر بفردی دارد.

روستای زیارت در نزدیکی جنگل ناهارخوران می باشد. شما با پیمودن این جنگل به روستای رویایی و زیبای زیارت می رسید. در مسیر رسیدن به این روستا از هوای دل انگیز و درختان لذت ببرید البته جگرکی و دکه های سیار درمسیر به وفور مشاهده می شود.زمانیکه شما سنگفرش های خیابان را دیده اید بدانید به روستا رسیده اید جایی که سرسبز و بی نظیر است.

اگر عاشق پیک‌نیک و سفرهای چندروزه هستید، روستای زیارت گرگان مقصد جذابی برای شما خواهد بود. پس حتما به سراغ اجاره ویلا در زیارت باشید.

اجاره ویلا در روستای زیارت گرگان

روستای پاقلعه رامیان

روستای پاقلعه از توابع بخش مرکزی شهرستان رامیان در استان گلستان که در 10 کیلومتری جنوب غربی شهر رامیان و 70 کیلومتری گرگان قرار دارد.

روستای پاقلعه یکی از محبوب ترین ییلاقات شهرستان رامیان است که می توانید به عنوان مقصد سفر این روستا را انتخاب کنین و چند روزی را مهمان این طبیعت بی نظیر باشید.

رامیان یکی از زیباترین و بکرترین مناطق گلستان است، جایی که اگر در آن اقامت کنید، مثلا در کلبه چوبی لاوهوم پاقلعه که معروف‌ترین بومگردی این منطقه است، می‌توانید لذتی را بچشید که در کمتر سفری آن را پیدا می‌کنید.

اجاره کلبه چوبی لاوهوم در پاقلعه رامیان

روستای ییلاقی جهان نمای کردکوی

جهان نما یکی از روستاهای ییلاقی و یکی از جاهای دیدنی گلستان می باشد که به دلیل بکر بودن و به دور از امکانات شهری بسیار معروف است. طبیعت بکر و بی نظیر آن و همچنین دیدن اقیانوس ابرهابر فراز قله شور زندگی را در شما به جریان می اندازد.کلبه های این روستا بسیار ساده و بدون زرق و برق شهری می باشد و شما می توانید حس زندگی روستایی و طبیعت شگفت انگیز را در این خانه ها تجربه کنید.

برای اقامت در روستای جهان نما باید از کردکوی به سمت درزانو حرکت کنید و بعد از پایان آسفالت شما در جاده خاکی به مسیر خود در حدود یک ساعت و نیم ادامه میدهید تا به روستای جهان نما برسید.در آنجا شما خانه های روستایی و با چشم انداز جنگل و دشت را خواهید دید.بوی نان تنوری و غذای محلی شما را به خود جذب می کند.

اجاره کلبه درجهان نما

روستای شموشک علیا

روستای شموشک علیا ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان گرگان در استان گلستان است. از این روستا دو راه برای رفتن به جهان نما وجود دارد البته این راهها برای پیاده روی انسان بوده و نه برای وسیله نقلیه. شموشک در دهانه جهان نما قرار دارد و ارتفاع آن از سطح دریا نسبتاً زیاد است . در اطراف روستا درخت های راش، انجیلی، افرا و سرخ دار وجود دارد که در جنگل شموشک می روید.

روستای شموشک کجاست؟

درازنو بام گلستان

در فاصله ۲۰ کیلومتری شرق گرگان در مسیر گرگان – فاضل آباد قرار دارد امامزاده ای هم برای زیارت در این مکان وجود دارد .روستای ییلاقی درازنو بلندترین نقطه در استان گلستان بعد از قله گاوکشان محسوب می شود که به علت دارا بودن سایت پروازی مناسب، بسیار مورد توجه چتر بازان و علاقه مندان به پرواز با پاراگلایدر قرار گرفته است. این روستای ییلاقی که در ارتفاع ۲۸۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته دارای امکانات رفاهی مناسبی است. آب و هوای بسیار مطبوع، طبیعت شگفت انگیز، غارهای یخچالی و چشمه های متعدد درازنو را تبدیل به یکی از بهترین ییلاق های شمال ایران کرده است. اگر می خواهید عبور از شگفت انگیز ترین راه کوهستانی ایران را با وسیله نقلیه خود تجربه کنید حتما همین تابستان به درازنو سفر کنید.

اقامت در درازنو

روستای افراتخته علی آباد کتول

روستای افراتخته در نزدیکی علی آباد کتول در گلستان، در میان انبوهی از جنگل‌ های بکر و مه‌های غلیظ گاه و بی‌گاه، یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری و از دیدنی‌ترین جاهای گلستان است.

روستای افراتخته و جنگل‌های اطراف آن از دیدنی‌ترین و بکرترین جاهای دیدنی گلستان در تابستان هستند. روستایی که در میانه کوه‌هایی پوشیده از درختان سرسبز و مه‌های غلیظ گاه و بی‌گاه احاطه شده است.

این روستا برای عکاسی محلی بی‌نظیر است، از این رو توصیه می‌کنیم هنگام سفر به این منطقه دوربین عکاسی خود را فراموش نکنید.در افراتخته می‌توانید آثار باستانی زیادی مثل چاه سنگی و باستانی پیرآلا و گورستان گبری حمامی باستانی به اسم کهنه حمام را ببینید. البته برای دیدن برخی آثار باید دو کیلومتری راه را طی کنید. تمام این موارد نشان‌دهنده قدمت این روستا از نظر تمدن است.

اگر برنامه سفر به علی آباد کتول را دارید حتما برای اقامت به سراغ اجاره ویلا در افراتخته بروید که هم فال و هم تماشا.

اقامتگاه افراتخته

روستای خلیندره

خلیندره یکی از زیباترین روستاهای بخش علی آباد استان گلستان است. تحت تأثیر آب و هوای سرد ، این روستای کوهستانی بیشتر در بهار و تابستان به عنوان یک روستای تفرجگاهی مورد استفاده قرار می گیرد و معدود افرادی که به طور دائم زندگی می کنند کشاورز هستند یا حیوان پرورش می دهند. این روستای بکر کوهستانی به دلیل شرایط طبیعی این پتانسیل را دارد که طیف گسترده ای از بازدید کنندگان را به خود جلب کند و نیازها و علاقه های گردشگران را با سلیقه های مختلف برآورده سازد.

برای اجاره ویلا در خلیندره پیشنهاد می کنم روی کلبه جنگلی عمو وجی حساب کنید جایی دنج و به دور از هیاهوی شهری!

روستای فارسیان ماسوله گلستان

روستای فارسیان در استان گلستان واقع شده است و از شهر آزادشهر 35 کیلومتر فاصله دارد. پارسیان به دلیل بافت سنتی و ارزشمند و شباهت های آن از لحاظ ساختار مسکن به روستای پله پله ماسوله ، به یکی از روستاهای دیدنی کشور تبدیل شده و تعداد زیادی از گردشگران را از نقاط مختلف کشور به خود جلب می کند. در روستای پلکانی فارسیان اقامتگاه های بومگردی بسیار زیبایی است و این روستا از معدود روستاهای دیدنی گلستان است.

روستای چینو علی آباد کتول

روستای چینو همجوار علی آباد کتول که در ۵۴کیلومتری شرق گرگان و در ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی علی آباد است. معماری روستای چینو همان معماری خشت و گل است، با پوشش بام های سفالی و درها و پنجره های چوبی. بیشتر خانه های تاریخی چینو از یک سو به تراس بزرگی که معمولا چند اطاق را به هم پیوند می دهد، ختم می شوند.

روستای میان رستاق کجاست؟

روستای میان رستاق از سمت شمال به روستای خاک پیرزن و از سمت جنوب به روستای محبوب سیاه رودبار منتهی می شود و یکی از قدیمی ترین روستاهای علی آباد کتول می باشد. در این روستا خبری از امکانات شهری نمی باشد و به دلیل حفظ همین سنت ها می توان برای تعطیلات روستای میان رستاق را انتخاب نمود. سابقه طولانی روستا وهمچنین آثار و بقایای چند گورستان مکشوفه در روستا، حاکی از قدمت بالای آن دارد. برای اقامت در این روستا کافیه با شماره 09114481870 تماس بگیرید.

منطقه ییلاقی پاکندس از جاهای دیدنی استان گلستان

پاکندس در گالیکش همان جایی است که سالیانه گردشگر زیادی را از مناطق مختلف به سوی خود می خواند تا آنها را با زیبایی های کم نظیر آفریدگار هستی بیشتر و بهتر آشنا کند. برای رسیدن به منطقه ییلاقی پاکندس از خیابان گلزار شهدا شهر گالیکش پس از گذر از مسیر پارک جنگلی گالیکش، روستاهای کوهستانی آب پران، یورت کاظم، یورت زینل، تفرجگاه طبیعی تیمور دره و دهها مناظر زیبای جنگلی در مسیر رودخانه اوغان، چشمه سارها و دره های عمیق و خوش منظر پس از طی ۲۲ کیلومتر به روستای توریستی – تاریخی فارسیان فرنگ می رسید.

منطقه ییلاقی پاکندس کجاست

بهترین آبشارهای گلستان

آبشار زیارت گرگان

این آبشار یکی از زیباترین مکان های تفریحی گرگان می باشد و از نظر آب و هوایی بسیار مناسب است. طبیعت روستا فقط به خاطر سرسبزی‌اش دیدنی نیست. در روستای زیارت گلستان، چند آبشار هم وجود دارد که با چند دقیقه پیاده‌روی به آنها می‌رسیم. مثل آبشار زیارت در ۵ کیلومتری جنوب آن که در حقیقت از دو آبشار تشکیل شده که به داخل حوضچه‌ای می‌ریزد. آبشارهای دیگری هم در دره تلنبار و خال دره وجود دارد که رسیدن به آنها یا غیرممکن است و یا نیاز به راهنمایی کاربلد دارد.

مسیر آبشار را علاوه بر پیاده روی می توان با ماشین هم رفت و از مسیر لذت ببرید. در مسیر آبشار کافه های سنتی برای خوردن چای آتیشی ، آش رشته و نان محلی هست.

ماشین خودتان را در  پارکینگ پارک کنید ناگفته نماند که پارکینگ ورودی داره و کمتر از 10 دقیقه خودتان را در کنار آبشار پیدا می کنید. آوردن گوشی برای عکاسی یادتون نره چراکه می توانید عکس های بی نظیری بگیرید و به یادگار از روستای زیارت به شهر خودتان ببرید.

در نزدیکی آبشار زیارت می توانید بساط پیکنیک را به راه کنید و همزمان با شنیدن صدای آب و هوای خنک از خوردن نان تنوری به همراه پنیر روستایی لذت ببرید.

فاصله روستای زیارت تا گرگان

آبشار باران کوه طبیعتی هیجان‌انگیز برای تمام فصول

آبشار باران کوه یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی استان گلستان و شهرستان گرگان است که به علت مسیر طولانی پیاده روی و دسترسی سخت تر همچنان بکر و دست نخورده باقی مانده است. این آبشار در ۱۸ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان، در مجاورت رودخانه شصت کلا و در حاشیه جنگلی به همین نام واقع شده است.

ریزش مداوم آب به صورت قطرات ریز و درشت شبیه باران از بالای صخره های پوشیده از خزه وجه تسمیه آبشار باران کوه است. این درحالی است که صخره های سبز در این منطقه شبیه چترهای زیبایی هستند که از یک طرف به کوه چسبیده و از سوی دیگر آویزان هستند. آبی که منشا این همه زیبایی در باران کوه است از دل غارها و چشمه ها تامین می شود. غارهای باران کوه کوچک، باریک و دراز بوده و تعداد آن زیاد است.

مسیر باران کوه

آبشارهای ساسنگ مینودشت

آبشار زیبای ساسنگ در شهرستان مینودشت، در حدود ۱۵ کیلومتری جنگل باقرآباد و روستای معرکه محله و ملاشی در روستای ساسنگ واقع شده است. در این محل ۸ آبشار وجود دارد که هر کدام با فاصله کمی از یکدیگر قرار گرفته اند. از روستای ساسنگ تا آبشار در حدود 25 دقیقه پیاده روی با شیب ملایم است.منطقه پوشیده از درختان پهن برگ است و در مسیر چشمه های زیادی به چشم میخورد. برای رفتن به این آبشار نیازی به تجهیزات خاصی نیست و شما می توانید به راحتی به سمت آبشار حرکت کنید و از دیدن مسیر لذت ببرید.

آبشار شیرآباد زیباترین از جاهای دیدنی گلستان

این آبشار یکی از زیباترین آبشارهای گلستان می باشد که در 7 کیلومتری جنوب شهر خان ببن قرار گرفته است و جاده بسیار تماشایی با آب و هوای بسیار بکر دارد .در مسیر این آبشار تعدادی رودخانه و چشمه هم وجود دارد که دیدن آن خالی از لطف نیست.آبشار شیرآباد در دل خود 7 آبشار را جای داده است که مسیر رسیدن به این آبشار ها پله ای می باشد .هر کدام از این آبشار ها زیبایی خود را دارند که چشمان آدم را به خود خیره می کند.غار دیو سفید نیز در مسیر آبشارهای هفت گانه شیرآباد واقع در شهر خان ببین استان گلستان می‌باشد.همچنین در پای آبشار تعدادی حوضچه زیبا وجود دارد.

یکی از زیباترین و به‌صرفه‌ترین اقامتگاه‌های استان گلستان، اقامتگاه بوم گردی انجیلوسرا بالاچلی علی آباد کتول است. این بومگردی در دل روستا با سه کلبه سنتی و بی نظی میزبان شماست.

شیراباد گرگان کجاست

آبشار لوه راز نهفته در دل گلستان

برخلاف دیگر آبشارهای دیدنی در گلستان، نظیر آبشار باران‌کوه، لوه از نظر جغرافیایی آبشاری دسترسی آسان‌تری دارد و تا نزدیکی آن را می‌شود با خودرو طی کرد. آبشارلوه در کنار روستایی با همین نام قرار دارد که کمتر از ۱۰۰۰ نفر جمعیت دارد و همین دسترسی به این آبشار را آسان‌تر کرده است. لوه، در دل جنگلی انبوه از درختانی مثل ممرز، افرا و توسکا قرار گرفته است. این درختان بر زیبایی آبشار و البته بر مطبوع بودن آب‌وهوا و دل‌پذیرتر کردن مناظر افزوده است.

در نزدیکی آبشار ویلای لوکس با ویوی مناسب برای اقامت است و گلستانی ها پیشنهاد می کنه که برای اقامت راهی این ویلای تمیز شوید  اجاره ویلا استخردار کیان در تنگراه

اقامتگاه لوه

ابشار آق سو

آبشار آق سو در فاصله 40 كیلومتری از شهری به نام "گالیكش" قرار گرفته است. شهر "گالیكش" در استان "گلستان" و در فاصله 110 كیلومتری مركز استان یعنی شهر "گرگان" قرار گرفته است. اگر از شهر "گرگان" به سمت شهر "بجنورد" در استان "خراسان شمالی" حركت كنیم، بعد از تنگه ای به نام "گلو" كه البته خود از مناطق دیدنی این استان به شمار می آید، قبل از رسیدن به تونل "گلستان" می توان «آبشار آق سو » را به نظاره نشست. البته برای رسیدن به این آبشار زیبا مدت كوتاهی نیاز به یك پیاده روی ساده و لذت بخش می باشد. یكی از مزایای این منطقه گردشگری، بكر و دست نخورده بودن آن می باشد، تا جایی كه اگر در كنار تونل "گلستان" كمی دقت نشود مسیر این آبشار را نمی توان یافت.

آبشار شادان کردکوی

 آبشار هفت طبقه  در ۷ کیلومتری جنوب شهرستان کردکوی در دل جنگلهای بکر و طبیعی دامنه کوه البرز قرار دارد. ارتفاع آبشار در حدود ۴۰ متر است که آب در شکست های زیبا در هفت نقطه آن منظره ای زیبا را ایجاد کرده است.به همین دلیل  به آبشار هفت طبقه معروف گشته است. برای رفتن به آبشار معمولا از مسیر داو (دو آب) که محل تلاقی دو رودخانه است حرکت می کنند که در این مکان تابلوی مشخصات درازنو هم نصب شده است که می تواند راهنمای خوبی باشد.مسیر سمت راست به یال درازنو منتهی می شد و مسیر سمت چپ به آبشار هفت طبقه؛ مسیر دارای شیبی ملایم است و حدود دو ساعت طول می کشد تا به آبشار برسید.

آبشار رنگو

آبشار رنگو در ۱۵ كيلومتری جنوب غربی شهرستان گرگان واقع شده و از مسیر پارک جنگلی و روستای توشن در ۵ کیلومتری جنوب گرگان قابل دسترسی است. مسیر دسترسی به آبشار رنگو از داخل جنگل‌های پردرخت و تاریک منطقه، مسیری سخت و گمراه‌کننده است که وجود یک راهنمای محلی به رسیدن به آبشار الزامی است. پس از پیمودن ۲ کیلومتر از روستای توشن و عبور از مسیری خاکی در میان بوته‌های تمشک و درختان بلند، رودخانه‌ای دیده می‌شود که از چشمه‌های زلال جنگل و ارتفاعات رنگو سرچشمه می‌گیرد.

آبشار کبودوال

آبشار کبودوال تنها آبشار خزه ای ایران می باشد که در برنامه سفر به گرگان حتما باید سری به آن بزنید. این آبشار واقع در 5 کیلومتری شهرستان علی آباد کتول در میان دره ای عمیق در میان دل جنگل و دامنه کوه هارون می باشد. برای رسیدن به این آبشار باید از مسیر پیاده روی که دارای پله های سنگی می باشددر حدود 30 دقیقه را پیمود. این آبشار بسیار زیبا و دیدنی می باشد. تمام مسیر دارای پله می باشد و افراد کم توان قادر به پیمایش این مسیر را ندارند.

اگر گلستان را انتخاب می‌کنید تا از طبیعت بکر و زیبای آن لذت تمام را ببرید و از شلوغی اکثر شهرهای شمالی به دور باشید، پس حتما اقامتگاهی مانند اقامتگاه کلبه چوبی کبودوال را انتخاب کنید، جایی که از روی تراس آن می‌توانید روی جنگل‌های بی‌پایان روحتان را پرواز دهید!

فاصله مشهد تا کبودوال

آبشار دو آب کردکوی

 این آبشار در ۵ کیلومتری جنوب این شهرستان قرار گرفته. چرا اسمش دو آب است؟ چون در این منطقه دو رودخانه جریان دارد که از ارتفاعات البرز سرچشمه می‌گیرند و در منطقه ” د او” به هم می‌رسند و آبشار دو آب را به وجود می آورند.

آبشار لاشو آزادشهر

آبشار لاشو در استان گلستان واقع است. آبشار لاشو در فاصله ۴ کیلومتری جنوب شرقی روستای فاضل آباد از توابع شهرستان آزاد شهر قرار گرفته است. آبشاربه صورت دوپله ای بوده و ارتفاع آن به ۲۵ می رسد.وجه تسمیه این آبشار ( لاشو ) برگرفته شده ازنام روستائی است که در نزدیکی این آبشار بوده ودرحال حاضر ازبین رفته و فقط آثار آن برجای مانده است. آب این آبشار که ازچهار چشمه دائمی دامنه های شمالی البرز سرچشمه می گیرد مورد استفاده کشاورزی روستای فاضل آباد و همچنین برای مصرف شرب روستائیان قرار می گیرد.

آبشار سرخو از جاهای دیدنی گلستان

آبشار سرخو از جاهای دیدنی گلستان در پاییز محسوب ‌شود که در منطقه مینودشت واقع شده است. این آبشار البته در تمام فصل‌های سال، زیبایی‌های خاص خود را دارد و طبیعت گردان بسیاری برای بازدید از آن، خود را به روستای سرخو می‌رسانند.

ارتفاع آبشار سرخو حدوداً ۲۷ متر است که به شکل نیمه پلکانی آب زلالش را به حوضچه زیرین پرتاب می‌کند. بازدید از آبشار سرخو مانند بسیاری از آبشارهای گلستان، رایگان است.

جنگل های گلستان

پارک ملی گلستان

این پارک در 115 کیلومتری غرب بجنورد و 30 کیلومتری شرق شهر گالکیش از توابع مینودشت این پارک به عنوان گلوگاه استان گلستان محسوب می شود. در واقع شما تکه ای از بهشت روی زمین را در پارک ملی گلستان با چهار فصل می توانید نظاره گر باشید که در تمامی روزها میزبان میهمانان و طبیعت گردان خوش دوق می باشد.

برخی از حیوانات و پرندگان ساکن در پارک ملی گلستان شامل پلنگ، خرس قهوه‌ای، گرگ، مارال، شوکا، گوسفند وحشی، بز وحشی، آهوی ایرانی، گراز، قوچ، میش اوریال، عقاب طلایی، جغد، دارکوب و سینه سرخ می‌شود. به علاوه چندین رودخانه، جویبار و آبشار از این منطقه‌ی بسیار وسیع و ارزشمند مقصدی جذاب برای عاشقان طبیعت ساخته است.

در نزدیکی پارک ملی گلستان آبشار لوه می باشد که پشنهاد می کنم حتما سری بزیند و از زیبایی این عروس گلستان لذت ببرید.

فاصله مشهد تا پارک ملی گلستان

جنگل النگدره گرگان

پارک جنگلی النگدره به عنوان یکی از ۷ منطقه نمونه گردشگری کشور و همچنین پارک جنگلی شاخص شمال کشور انتخاب و معرفی شده است. داخل پارک جنگلی النگدره جاده ای آسفالته وجود دارد (در حال حاضر تردد خودروی شخصی در این پارک ممنوع می باشد ) و هر کجای آن که بخواهید می توانید بنشینید و از طبیعت بی نظیر آن بهره ببرید .پارک جنگلی النگدره به مساحت ۱۸۵ هکتار و در ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان در مسیر جاده ناهارخوران قرار گرفته است.

در مجاورت این رودخانه سه چشمه ی آب قرار دارد. النگدره آب و هوای کوهستانی دارد و تابستان های معتدل و زمستان های آن سرد و برفی است. جنگل النگدره به عنوان یکی از 7 منطقه نمونه گردشگری کشور و پارک جنگلی شاخص شمال کشور انتخاب شده است.یک محوطه تاریخی هم در شمال پارک جنگلی النگدره مربوط به دوران تاریخی پس از اسلام وجود دارد که به همین نام معروف است.

امکانات این پارک شامل آلاچیق برای نشستن ، نیمکت به همراه میز برای عصرانه ، جنگل گردی ، پارک کودک ، دوچرخه سواری، ماشین برقی برای تردد داخل جنگل می باشد.

فاصله تهران تا النگدره

پارک جنگلی ناهارخوران

قدیمی ترین گردشگاه استان گلستان که تقریبا هر مسافری که به شهر گرگان سفر می کند بازدید از پارک جنگلی ناهارخوران را در برنامه سفرش قرار می دهد. درختانی سر به فلک کشیده و باستانی که در جوار آن ها امکانات مورد نیاز برای اقامت و یا پیکنیک برای گذراندن روزهایی شاد همراه با اعضای خانواده فراهم شده است. شهرت پارک به حدی زیاد است که بسیاری از افراد پس از شنیدن نام گرگان به یاد جنگل های ناهارخوران می افتند.

پارک تنها چهار کیلومتر با شهر فاصله دارد.تا به حال شده با خودتان به این فکر کنید که آیا می شود در وسط شهر با جنگل بسیار زیبا مواجه شوید؟ بله پارک جنگلی ناهارخوران بدین گونه است . دو سه تا خیابان از شهر دور شوید و یکدفعه همه آن دود و دم جایش را به سرسبزی و هوای تروتازه جنگل بدهد؟ ناهارخوران گرگان اینطور جنگلی‌ست و یکی از دلایل محبوبیت بی‌شمارش هم همین است.

اقامت در جنگل ناهارخوران

هزارپیچ گرگان

تا به حال شده است که به شهری سفر کنید و به بلندترین نقطه آن بروید و تمام شهر را در زیر پای خود حس کنید. شهر گرگان با داشتن تپه هزار پیچ این امکان را به شما می دهد که در اتفاعات آن بتوانید تمام جاذبه های گرگان را در زیر پای خود حس کنید. این تپه که بر بلندای شهر قرار دارد، دارای زیباترین چشم‌اندازهای ایران است که می‌تواند تجربه‌ای تکرار‌نشدنی را برایتان خلق سازد. نام قدیم هزارپیچ در روزگاران گذشته سرو گله یا سوگله بوده که در چند دهه گذشته نام آن را به هزار پیچ تغییر داده‌اند.

این منطقه زیبا بیشتر در شب مورد استقبال قرارگرفته است چرا که چراغ های روشن شهر را از بالاترین قسمت می توانید ببیند و از زیبای آن لذت ببرید.

در اینجا یه رستوران ، تعدادی بساط لبو ، باقلا و بستی میباشد و یه سوپر مارکت برای خرید تنقلات است. بهتر است لوازمی که نیاز دارید که از شهر تهیه کنید.

هزار پیچ  گرگان کجاست

پارک جنگلی قرق

پارک جنگلی قرق در ۲۴ کیلومترى شرق گرگان و در مسیر جاده اصلى گرگان – مشهد قرار دارد و مشتمل بر پارک وحش، تأسیسات رفاهى و پارک بازى مى‌باشد. پارک جنگلی قرق گرگان یکی از مناطق مهم زیست محیطی جانواران در ایران محسوب شده و به عنوان زیستگاه گوزن قرمز شناخته شده است. این پارک از تفرجگاه‌هاى مهم گرگان در استان گلستان است که در تمام طول سال مورد بهره‌بردارى قرار مى‌گیرد.

جاهای دیدنی قرق

جنگل های قرن آباد

در فاصله ۲۰ کیلومتری شرق گرگان در مسیر گرگان – فاضل آباد قرار دارد امامزاده ای هم برای زیارت در این مکان وجود دارد.

جنگل رنگو

امامزاده ابراهیم بن موسی بن جعفر(ع) یک سرمایه معنوی در قلب جنگل «رنگو» شهرستان گرگان است؛ ظرفیت معنوی و گردشگری زیبایی که به دلیل کمبود امکانات همچنان مغفول مانده و در انتظار اقدام و عمل مسوولان است.

جنگل توسکستان

جنگل توسکستان از جاهای دیدنی گلستان محسوب می‌شود که در شهر گرگان واقع شده است. بخش زیادی از این جنگل سرسبز با درختان توسکا، اورس و بلوط پوشیده شده است. در هر فصلی از سال که به این جنگل سفر می‌کنید، دوربین عکاسی با خود به همراه داشته باشید تا لحظات ماندگاری به ثبت برسانید.

حرکت زیبای ابرهای مواج در ارتفاعات منطقه جنگلی توسکستان و به‌وجودآمدن اقیانوسی از توده‌های مه، یکی از بی‌نظیرترین چشم‌اندازهای طبیعی ایران در شمال کشور محسوب می‌شود که شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

جاده توسکستان به جرات در لیست زیباترین جاده های شمال قرار می‌گیرد.

اقامتگاه بوم گردی توسکستان

دشت شقایق گالیکش

دشت شقایق گالیکش که با نام دشت شقایق‌های وحشی پادلدل نیز شناخته می‌شود از توابع شهرستان گالیکش در استان گلستان است. این دشت زیبا و خاص، یکی از دشت‌های نادر گل شقایق در شمال کشور محسوب می‌شود.

گالیکش از زیباترین مناطقی است که می‌توانید در سفرتان در آنجا اقامت کنید. به سراغ اجاره ویلا در گالیکش بروید.

دشت شقایق گرگان

منطقه شکار ممنوع عزیزآباد

منطقه شکار ممنوع عزیزآباد یکی دیگر از مکان‌های مهم تفریحی استان گلستان است. برای عاشقان طبیعت و حیوانات، این منطقه مقصد جذابی خواهد بود.

بیش از ۳۰ گونه پستاندار در منطقه عزیزآباد شناسایی شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به خرس قهوه‌ای، شغال، روباه، پلنگ، گرگ، سمور، لاک‌پشت‌ها، مارهای سمی و غیرسمی و سیاه ماهی اشاره کرد.

پارک جنگلی باغو

این پارک در ضلع جنوب شرقی شهرستان بندر گز قرار دارد و یکی از مکان‌های جذاب برای گردشگران و مسافران است .در این پارک زیرساخت‌های لازم گردشگری از جمله راه دسترسی ، آب ، برق ، پارکینگ ، سکوی نشیمن ، استراحتگاه ، سرویس‌های بهداشتی و سایر زیرساخت‌های مورد نیاز مهیا می‌شود.

دریاچه های گلستان و چشمه ها

چشمه گل رامیان از جاهای دیدنی معروف گلستان

این پدیده شگفت انگیز طبیعی در 5 کیلومتری شهر رامیان و در دامنه کوه قرار دارد. چشمه گل رامیان یک چشمه آهکی است که از یک سمت به زمین های زراعی و از سمت دیگر به جنگل محدود می شود. این چشمه به دلیل عمق زیادی که دارد به رنگ سبز دیده می شود.

حالا که راهی رامیان شدید بهتر است برای اقامت روی کلبه های چوبی این منطقه حساب کنید. انتخاب در این روستا برای شما کمی سخت است با راهنمایی از سایت گلستانی ها بهترین انتخاب را داشته باشید: اجاره ویلا در پاقلعه رامیان

چشمه گل رامیان کجاست

دریاچه سد زرین گل؛ علی آباد کتول

رودخانه زرین گل یکی از رودخانه‌های مهم استان گلستان است و همینطور از جاهای دیدنی گلستان در نوروز میباشد که از چشمه‌های مناطق کوهستانی نزدیک به علی آباد کتول سرچشمه می‌گیرد. چند سال گذشته در مسیر این رودخانه، سدی خاکی با ظرفیت ۱۷ میلیون مترمکعب آب برای تامین آب شرب و کشاورزی مردم منطقه ساخته شد؛ سدی که منجر به به وجود آمدن یک دریاچه زیبا و یک جاذبه گردشگری شد.

این دریاچه در میانه جاده علی آباد کتول به آبشار کبودوال واقع شده است و از جاهای دیدنی علی آباد کتول می باشد و با چشم‌اندازی جذاب از تصویر جنگل‌های سرسبز در آب و پرندگان مهاجر، افراد علاقه‌مند به پرنده‌نگری و طبیعت‌گردی را به‌سمت خود می‌کشاند.

دریاچه توشن از جاهای دیدنی استان گلستان

از گرگان که ۵ کیلومتر به سمت جنوب بروید، به روستای توشن و دریاچه این روستا که همناش است می‌رسید. توشن به معنی کم شدن آب است و اهالی به آن آبندان هم می‌گویند. در قسمت جنوبی روستای توشن جایی به اسم آب بندان است که جنگلی سرسبز با درختان تنومند در سه طرفش قرار گرفته. آب و هوای خوب اطراف دریاچه، امکان ماهیگیری و قدم زدن اطراف آن، دریاچه توشن را به جایی بسیار خواستنی تبدیل کرده. توشن در نزدیکی النگدره است.

دریاچه توشن کجاست

چشمه لال از چشمه های دیدنی استان گلستان

چشمه ای با جذابیت های متفاوت! این چشمه که به دلیل دور از هرگونه تلاطم و هیاهو به رودخانه ای که در روستا واقع شده است ،می ریزد چشمه لال لقب گرفته است. زیبایی منحصر به فردی که فقط مخصوص این چشمه است خنکی آب چشمه در تابستان و گرمی آب در زمستان است که جذابیت این چشمه را برای گردشگران چند برابر کرده است. این چشمه معروف درشرق شهرستان مینو دشت و بیست کیلومتری شهر گالکیش و در نزدیکی روستای بش اویلی قرار دارد.

فاصله بجنورد تا چشمه لال

تالاب آلاگل 

برای دیدن این تالاب از مسیرهای متفاوتی می توان .تالاب آلاگل در 60 کیلومتری شمال گنبد کاووس و در شرق جاده آق‌قلا به اینچه‌ برون واقع شده است. آب این تالاب مانند تالاب های دیگر از اترک رود تامین می شود . این تالاب در در فصل مهاجرت پرندگان , مکان مناسبی برای زندگی پرندگان می باشد که در این فصل این تالاب زیبایی بسیار زیادی به خود می گیرد.پرندگانی که به این تالاب مهاجرت می کنند انواع قو، فلامینگو، اردک، پرستوی دریایی، چنگر، غاز، سلیم، کاکائی، بالکان، آبچلیک و ... می باشد .که تماشای این پرندگان باعث می شود انسان از همه دغده ها رها شود و از زیبایی این منطقه بی نظیر استفاده کند.

تالاب آجی گل

این تالاب هم از رود ترک تغذیه می شود و در شمال گنبد قرار دارد.در نزدیکی این تالاب دریاچه نمک وجود دارد. و عمق تالاب بین 1 تا 15 متر تخمین زده شده است .

تالاب آلماگل

این تالاب از کوچکترین تالاب ها می باشد که در حدود 55 کیلومتری شمال شهرستان گنبد كاووس و در ضلع شمالی جاده گرگان به اینچه برون واقع شده است.و عمق در نظر گرفته شده برای این تالاب 1 تا 3 متر می باشد.

تالاب گمیشان کجاست؟

در شمال غرب بخش گمیشان در شهرستان بندر ترکمن تالابی زیبا واقع شده است. ضلع جنوبی تالاب به رودخانه گرگان‌رود، ضلع شمالی آن به مرز ایران و ترکمنستان، ضلع غربی آن به دریای خزر و شرق آن به دشت گمیشان متصل است و حدود 7 کیلومتر نیز در خاک کشور ترکمنستان امتداد دارد.بخش شمالی تالاب گمیشان به علت دارا بودن شرایط مطلوب به ‌عنوان منطقه حفاظت شده معرفی و در فهرست تالاب‌های بین‌المللی در کنوانسیون رامسر قرار گرفته است.

غار کیارام غاری وسط دل دل

غار کیارام که با نام غار وسط دل دل نیز شناخته می‌شود، در بخش گالیکش، در شرق استان گلستان قرار دارد و به‌عنوان قدیمی‌ترین غار مسکونی در شمال کشور شناخته می‌شود. این غار در ۶ کیلومتری روستای فرنگ از توابع دهستان فارسیان، بخش گالیکش واقع شده است. جلوی در غار رودخانه‌ای فصلی وجود دارد که هفت متر پایین‌تر از کف غار است و اطراف آن، پوشش جنگلی انبوه و متراکم دیده می‌شود. این غار جزو جاذبه های گردشگری گالیکش قرار دارد و با قدمتی که به دوره پارینه سنگی میانه، عصر آهن و اسلامی بازمی‌گردد، در سال ۱۳۷۹ به شماره ۲۷۲۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

غار کیارام کجاست

جزیره آشوراده تنها جزیره استان گلستان

جزیره آشوراده از جزایر زیبایی است که در شمال ایران قرار گرفته، این جزیره زیبا یکی از اصلی‌ترین مراکز گردشگری در استان گلستان است. این جزیره دارای سابقه تاریخی زیادی است و نقش موثری در شکل گیری تاریخ معاصر ایران داشته است. این جزیره دیدنی که در دریای خزر قرار گرفته است با حفر یک کانال از دیگر جزایر این منطقه جدا شد. جزیره آشوراده یکی از پرطرفدارترین مکان‌های گردشگری استان گلستان است.

اما امروزه جذابیت گذشته ها را ندارد و شما می توانید فقط برای بازدید از این جزیره نیم ساعت زمان بزارید. برای رفتن به جزیره می توانید از اسکله بندر ترکمن با قایق تشریف ببرید.

تا اینجا که امده اید حیف نیست از جاهای دیدنی علی آباد کتول که مانند یک نگین درخشان در گلستان می ماند دیدن نکنید.

جزیره آشوراده کجاست

جاهای تاریخی و دیدنی گلستان

استان گلستان علاوه بر جاهای دیدنی طبیعی ، جاهای دیدنی تاریخی زیادی دارد و این استان توریستی منطقه مناسب برای علاقه مندان به بناهای تاریخی می باشد. در ادامه شما را  با جاهای تاریخی گلستان آشنا می کنیم.

بافت تاریخی گرگان

بافت تاریخی گرگان به عنوان اولین بافت در کشور ثبت شده است که در این محله می توانید خانه های قدیمی , مدارس تاریخی و امام زاده های تاریخی و همچنین بازار قدیمی را در دل خود جای داده است. معماری بناهای تاریخی در این منطقه به سبک قاجار می باشد. محله های قدیمی هچون دباغان و بازار نعلبندان نیز در این نزدیکی ها می باشد.

در هر شهری که قدم می گذارید همیشه یک سری محله وجود دارد که شما را آشنا با زندگانی مردمان قدیم می کند و آنجا معرف هویت و شغل و کسب و کار مردمان آن زمان می باشد. گرگان نیز از این قاعده مستثنی نیست. بافت تاریخی گرگان زیباترین و دل انگیزترین فضایی است که می‌توان به دور از هیاهوی شهر ساعت ها در آن قدم زد و تنفس کرد.

آدرس بافت تاریخی گرگان

تورنگ تپه از جاهای دیدنی استان گلستان

تپه های باستانی بسیاری در نقاط مختلف کشورمان وجود دارند. این تپه ها، گنجینه هایی هستند که شاید اگر هر کدام از آن ها در کشور دیگری غیر از ایران بود، به عنوان جاذبه ای جهانی و معروف از میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی میزبانی می کرد. بسیاری از آثاری که در موزه های کشور وجود دارند، از همین تپه های تاریخی بدست آمده اند. یکی از این گنجینه های ارزشمند کشور، تورنگ تپه گرگان است.

حالا که به گرگان رسیدیم، بیایید نگاهی از نزدیک به زیباترین جاهای دیدنی گرگان بیندازیم.

گورستان تاریخی خالد نبی کجاست؟

برای دیدن سنگ قبرهای معروف خالد نبی که در گذشته حدود 600 عدد بوده که متاسفانه در اثر سهل انگاری میراث تعدادی از آنها از بین رفته یا دزدیده شده است باید 20 دقیقه ای مسیری سراشیبی را پیاده روی کنید. گورستانی که نزدیک زیارتگاه خالد نبی قرار دارد به اعتقاد خیلی‌ها، اسرار آمیزترین گورستان ایران است و با سنگ قبرهای عجیبش شناخته می‌شود. در این جا سه نوع سنگ قبر وجود دارد، نوع اول که سنگ مزارهای استوانه ایی بلندی(شکل آلت تناسلی) است که وزنی زیادی دارد، نوع دوم سنگ مزارهای صلیبی شکل یا به صورت دو نیم کره یا پستان و نوع سوم سنگ مزارهایی است که به شکل شاخ قوچ ساخته شده و تعدادشان از دو نوع دیگر کمتر است.

تا ترکمن صحرا آمده اید حتما برای اقامت به سراغ اقامتگاه بومگردی در خالد نبی بروید و لذت زندگی در ترکمن صحرا را بچشید.

آرامگاه خالد نبی

کاروانسرای قزلق کجاست؟

کاروانسرای قزلق به عنوان نمونه‌ای از کاروانسراهای کوهستانی با مصالح سنگ و ملات گچ، آهک و ساروج در مسیر جاده قدیم استرآباد- شاهرود احداث شده است و سبک آن سرپوشیده با پلان مستطیل شکل و با جهت شمالی- جنوبی است. این بنا دارای دالان و اتاق‌های متعدد است و ورودی آن از سمت شرقی بنا می‌باشد. با توجه به نقشه و مصالح به کار رفته احتمال زیادی وجود دارد که این بنا متعلق به دوره صفویه باشد.

امامزاده یحیی بن زید کجاست؟

از معروفترین بناهای متبركه استان گلستان از فرزندان امام زین العابدین است كه در زمان حكومت بنی امیه قیام نموده ودر سال 120 هجری به قتل رسید.محوطه داخلی امامزاده دارای صحن وسیع و بناهای متعدد بوده و از نظر شبكه آبرسانی و تاسیسات و تجهیزات رفاهی از هر جهت كامل است.در بخش خارجی نیزدارای پاركینگ آسفالته وسیع و بازار كوچكی است كه احتیاجات زوار و اهالی منطقه را بر طرف می نماید. امامزاده یحیی بن زید یكی از معروفترین بقاع متبركه استان گلستان بوده و علاقمندان و زائرین بیشماری همه روزه از نقاط دور و نزدیك به زیارت آن مشرف میشوند و به همین دلیل در اكثر ساعات روز همواره دارای زائر میباشد.

دیوار تمیشه تاریخی کردکوی

دیوار تمیشه مربوط به دوره ساسانیان است و در شهرستان کردکوی، روستای باغوکنار واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۸۰ با شماره ثبت ۴۷۵۵ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. دیوار تمیشه به طول تقریبی ۱۲ کیلومتر با مصالح آجر به ابعاد ۱۰ × ۳۸ × ۳۸ سانتی متر به جهت شمال- جنوب از دامنه‌های شمالی سلسله جبال البرز شروع شده و به خلیج گرگان منتهی می‌شود که با مطالعات انجام شده بقایای بخشی از دیوار در داخل خلیج گرگان مشخص شده است. متاسفانه بیشتر بخش‌های دیوار از بین رفته و تسطیح شده است. فقط بقایای قسمتی از لایه‌های تحتانی دیوار در قسمت‌های جنگلی و حدفاصل روستای باغو کناره، سرکلاته باقی مانده است.

خانه های تاریخی گمیشان

ویژگی‌های جاذبه‌های طبیعی شهر گمیش‌تپه به صورت بکر و دست نخورده هر بینده‌ای را به خود جذب می‌کند و در ایام نوروز نیز پذیرای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.
گمیشان همان تپه نقره‌ای قصه‌های دور و دراز ترکمن‌ها جا خوش کرده است. شهرستانی با دیدنی‌های منحصر به فرد که می‌تواند یکی از جذاب‌ترین مقصد سفرهای نوروزی باشد. گمیشان جاذبه‌های متنوعی را در خود جای داده است که می‌توان به تالاب بین‌المللی گمیشان، ساحل زیبا و بکر چارقلی، گل‌فشان‌های یارنیارق و اینچه، بافت ارزشمند تاریخی و خانه‌هایی با معماری روسی و غیره اشاره کرد.

خانه های تاریخی گمیشان

آرامگاه مختومقلی فراغی

آرامگاه مختومقلی که در شهرستان مرواه تپه واقع شده‌؛ متعلق به یکی از بزرگ‌ترین شاعران ترکمن و از مهم‌ترین شخصیت‌های تاریخ ترکمن‌ها است. این آرامگاه در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۸۶ هجری شمسی با شماره ثبت ۲۲۲۵۱ به‌عنوان اثری ملی به ثبت رسید و از معروف‌ترین جاهای دیدنی استان گلستان به حساب می‌آید. هرساله در سالروز تولد مختومقلی فراغی مراسمی با حضور مردم و مقامات دولت ایران و ترکمنستان در کنار این آرامگاه برگزار می‌شود.

کاخ آقا محمدخان قاجار از جاهای دیدنی استان گلستان

کاخ آقا محمدخان قاجار توسط حکمران مازندران ساخته شده و منسوب به آقا محمدخان قاجار است. این بنای دو طبقه در گذشته بسیار زیبا و مزین به تزیینات طلاکاری بوده است؛ اما متاسفانه امروز بیشتر زیبایی‌های معماری کاخ در اثر بی‌توجهی آسیب فراوان دیده‌اند.

شهر باستانی جرجان؛ گنبد کاووس

شهر باستانی جرجان در طول قرن‌ها، مرکز ولایات جرجان و طبرستان و گاهی نواحی همجوار بوده است. به‌علاوه در طول تاریخ از این شهر به‌عنوان یكی از شهرهای بزرگ جهان اسلام در کنار شهرهایی همچون ری، مرو و جندی شاپور یاد می‌شود. با توجه به کاوش‌های صورت‌ گرفته در ساخت این شهر باستانی از معماری و شهرسازی پیشرفته استفاده شده؛ شهری که در بیش از هزار سال قبل، امکاناتی مانند فاضلاب شهری، خیابان‌هایی با سنگ‌فرش‌های منقش آجری و سیستم آبرسانی به خانه‌ها داشته است.

میل گنبد قابوس

گنبد قابوس، بنایی تاریخی مربوط به سده‌ی چهارم هجری است که در شهر گنبد کاووس، در استان گلستان واقع شده است. این بنا که بلندترین برج تمام آجری جهان است، بر فراز تپه‌ای خاکی که نزدیک به ۱۵ متر از زمین بلندتر است قرار دارد. ارتفاع بنا به همراه پی آن ۷۲ متر است.

گنبد کاووس کجاست

میل رادکان

میل رادکان یا گنبد رادکان، در ۴ کیلومتری جنوب شرقی روستای رادکان و در ۴۲ کیلومتری جنوب کردکوی و ۵۴ کیلومتری جنوب غربی گرگان و ۱۱۷ کیلومتری برج گنبد قابوس در یک منطقه کوهستانی - جنگلی و بر فراز تپه با صفایی که دارای موقعیت خاص طبیعی و سوق الجیشی است در دامنه جنوبی سلسله جبال البرز و دره‌ها و تراس‌های حاشیه شمالی رودخانه نکا که از شرق به غرب جریان دارد قرار دارد.

برج رادکان کجاست

مسجد جامع گرگان

زمانی که صحبت از جاهای دیدنی گلستان و خصوصاً مکان‌های تاریخی این استان می‌شود، نمی‌توان مسجد جامع گرگان را فراموش کرد. این موزه با مناره‌ای آجری، منبر منبت‌کاری عهد تیموری، دولنگه در چوبی معرق‌کاری و … هر بیننده‌ای را هیجان‌زده خواهد کرد.

مسجد جامع گرگان در جوار بازار سنتی و قدیمی نعل‌بندان در خیابان امام خمینی‌شهر گرگان قرار دارد که دسترسی به آن با وسایل نقلیه عمومی به‌راحتی امکان‌پذیر است. این مسجد تاریخی از بناهای ساخته شده دوره سلجوقی در ایران است که پیشنهاد می‌کنیم حتماً از آن دیدن کنید.

سرای باقری‌ ها

آدرس: گلستان، گرگان، خیابان امام خمینی

سرای باقری ها با بیش از ۲۵۰۰ مترمربع وسعت، بزرگ‌ترین خانه بافت تاریخی گرگان و نیز بزرگ‌ترین خانه تاریخی شمال کشور است.

خانه شیرنگی

آدرس: گلستان، گرگان، محله نعل‌بندان و جنب امامزاده نور

خانه شیرنگی که با نام خانه شیرنگی‌ها نیز شناخته می‌شود، یکی از جاهای دیدنی تاریخی گلستان است که قدمت آن به دوره قاجار بازمی‌گردد.

تفریحات بی نظیر در گلستان

به هر یک از استان های شمالی سفر کنید یه سری تفریحات خاص دارد که دوست دارید آن را تجربه کنید و گلستان مهد سوارکاری و داشتن بزرگترین سایت های پروازی می باشد که در ادامه شما با تعدادی از آن آشنا می شوید.

آیا اهل اسب‌ سواری در گلستان هستید؟

یکی از جاذبه‌ های استان گلستان مسابقات سوارکاری است. استان گلستان قطب پرورش اسب و مسابقات سوارکاری ایران است و پیست سوارکاری گنبد مجهزترین و بزرگ‌ترین پیست اسب‌دوانی کشور است و در کنار پیست سوارکاری، برای علاقه‌مندان و شرکت‌کنندگان در این مسابقات امکاناتی مانند سوئیت، ویلا، اصطبل زمستانه و تابستانه، استخر شنا، رستوران و اینترنت بی‌سیم نیز دارد. در هر سال دو دوره مسابقات اسب‌سواری در این پیست برگزار می‌شود.

معمولا کورس بهاره‌ گنبد از اولین جمعه‌ ماه فروردین شروع می‌شود و ۲۰ هفته نیز ادامه دارد. به غیر از این پیست، پیست‌های آق قلا و بندر ترکمن هم در استان فعالیت می‌کنند و  بعد از مسابقات کورس بهاره‌ گنبد، بلافاصله مسابقات بندر ترکمن آغاز می‌شود.

سوارکاری گنبد

سایت های پروازی گلستان

سایت پروازی ترسه مینودشت

سایت پروازی پاراگلایدر روستای ترسه مینودشت که طرفدارن بیسار زیادی دارد. یکی از زیباترین روستاهای استان گلستان ، روستای ترسه می باشد که امروزه در آن سایت پروازی ترسه دایر شده است، این محل از جاهای دیدنی مینودشت بوده که با توجه به موقعیت جغرافیایی ایده آل، دشت های مرتفع و وزش باد عالی به یک سایت پروازی مجهز بدل شده است به طوری که امروزه خیلی از مسابقات و جشنواره های ایران در بخش پاراگلایدر و چتربازی در این محل برگزار می شود، برای مسیریابی سایت پروازی ترسه از نقشه کمک بگیرید.

سایت پروازی ترسه مینودشت

سایت پروازی پاراگلایدر در شهرستان رامیان

سایت زیبای پرواز الهادی که اکثر پرنده های ایران آوازه اش را شنیده اند بی شک یکی از بهترین و پر طرفدارترین سایتهای پرواز ایران است. پرواز از تپه های زیبای روستای الهادی شروع و به کناره های جاده رامیان به شاهرود بین روستای باقرآباد و شش آب ختم می شود و دارای چشم انداز بسیار زیبایی است که مورد استفاده دوستداران ورزشهای هوایی؛ باشگاه های مختلف کشورمان می باشد.

سایت پروازی درازنو بلندترین سایت پروازی خاورمیانه

روستای ییلاقی ” درازنو ” در محدوده ملک سورم سرای بالاجاده و در فاصله 20 کیلومتری از پارک جنگلی کردکوی و در کنار قله درازنو واقع شده است. مسیر جاده این سایت نیز همچون سایتهای پروازی 'گلستان دیگر با هر نوع خودرویی قابل دسترسی اما دارای پیچ زیادی می باشد. این سایت در ارتفاع بالاتر از 2800 متری و در جنوب شهر کردکوی قرار دارد چرا که اغلب در شرایط آرام پرواز صورت می گیرد و مدت زمان پرواز آن نیز حدود 15 الی 20 دقیقه طول می کشد.

سایت پروازی زنگلاب

این سایت پروازی در ارتفاعات تفرجگاه جنگلی تنگه چهل چای مینودشت و در نزدیکی روستای کوهستانی زنگلاب قرار گرفته است. این سایت از جاذبه های گردشگری مینودشت به حساب می‌آید که در آن پروازهای پاراگلایدر بر فراز طبیعت زیبای جنگلی صورت می‌گیرد. این سایت پروازی ارتفاعی معادل ۶۵۰ متر دارد و محل فرود آن محوطه‌ای باز و دارای تفریحگاه خانوادگی است.

سایت پروازی ریگ چشمه کجاست؟

جایی که ایستاده بر ارتفاعی بلند؛ تجهیزاتی برای شروع تجربه ای هیجان انگیز در اختیارتان قرار می گیرد. حس جداشدن از زمین، شوری بر دلتان می اندازد، اما نترسید، چند قدمی به جلو بردارید و ناگهان خود را معلق بین زمین و آسمان ببینید. بالاتر و بالاتر می روید و در کرانه آسمان گم می شوید و تنها چتری در بالای سر وطنایی به کمر همراهی تان می کند. رویای پرواز، حسی سبکبار وحالی شگفت انگیز داشته و دارد و آدمی از گذشته مشتاق پرواز بوده است.

در حوالی روستای ریگ چشمه اقامتگاه بومگردی می باشد که شما را خیره می کند برای اجاره اقامتگاه بومگردی ریگ چشمه به لینک مراجعه کنید.

بازارهای دیدنی استان گلستان

بازار ساحلی بندر ترکمن

در برگشت از آشوراده سری به بازار ساحلی بندر ترکمن بزنید که خیلی گسترده و بزرگ نیست ولی رنگارنگ و زیباست. انواع پشتی و قالی و قالیچه‌ ترکمنی، محصولات نمدی، لباس و روسری ترکمنی و زیورآلات ترکمنی در این بازار پیدا می‌شود. به غیر از این بازار، دوشنبه‌ بازار بندر ترکمن هم از بازارهای محلی محبوب مردم محلی و گردشگران است.

بازار ساحلی بندر ترکمن

بازار مرزی اینچه ‌برون

این بازارچه که در شهر مرزی اینچه برون در شهرستان گنبد کاووس قرار دارد به دنبال گشایش مرز پل گدرالوم و تردد مسافران از این نقطه به ترکمنستان برپا شد. این بازارچه‌ مرزی مهم‌ترین عامل جذب گردشگر به شهر کوچک اینچه برون است. اگر رمان معروف نادر ابراهیمی «آتش بدون دود» را خوانده باشید، شاید برایتان جالب باشد بدانید که اینچه برون محل اصلی وقوع حوادث این رمان هفت جلدی است.

بازار روس های گنبد

ازار روس‌ها یا بازار روس، از بازارهای قدیمی استان گلستان به‌شمار می‌‌رود که در ورودی گنبد کاووس قرار دارد و از مراکز عمده اقتصادی این شهر است. این بازار سرپوشیده که از جاهای دیدنی گنبد کاووس محسوب می‌شود، یک راسته تقریبا طولانی دارد که در دو طرف آن مغازه‌های زیادی جای گرفته‌اند. در این بازار می‌توانید اقلام ضروری زندگی، انواع پوشاک، لوازم آشپزخانه و... را تهیه کنید. یکی از نکته‌های مثبت این بازار، قیمت‌های منصفانه اجناس آن است.

تنگه چهل چای مینودشت

سرسبزی مطلق، بهشتی کوچک، آسمانی آبی و مملو از ابرهای بازیگوشی که پهنای آن را پر کرده‌اند، بوی نم خاک تازه باران زده و …، همه و همه گوشه‌ی کوچکی از وصفی‌ست که هر طبیعت دوستی که به «تنگه چهل چای» سفر کرده، بازگو کرده است. این تنگه رویایی که مامن مناسبی برای هیچهایکر‌ها به شمار می‌آید، در ۷ کیلومتری جنوب شرقی شهر مینودشت و در نزدیکی روستای باصفای ده لاعلاج واقع شده است.

مرتع کوهستانی مارانکوه مینودشت

کوه قلعه ماران بلندترین کوههای بخش رامیان و گرگان است. سر کوه مسطح و مرتع گاو و گوسفند است و چشمه آبی بر سر کوه‌است که مورد استفاده دامداران است. گندم‌های ذخیره امیر خان سردار- برادر محمد زمانخان که در چاههایی که در قله‌است همانند ذغال تا امروز باقی است.

اجاره ویلا در گلستان

شما هر زمانی که قصد سفر به گلستان را داشته باشید می توانید به این استان زیبا سفر کنید. گلستان یکی از معدود استان هایی است که دارای چهار فصل زیبا می باشد. اما به اولین چیزی که فکر می کنید اقامتگاه می باشد. شما می توانید بهترین اقامتگاه ها و سوئیت های اجاره ای را با تنوع زیاد و امکانات عالی و همچنین اقامتگاه های بوم گردی را در سایت گلستانی ها  رزرو نمایید. منتظر حضور شما در گلستان هستیم.

سوالات متداول در مورد جاهای دیدنی استان گلستان

معروف ترین آبشار استان گلستان کجاست؟

آبشار تمام خزه ای کبودوال

معروف ترین پارک جنگلی استان گلستان کجاست؟

پارک جنگلی ناهارخوران گرگان

استان گلستان چند جای دیدنی دارد؟

جاهای دیدنی گلستان بیش از 120 منطقه است در یک مقاله جا نمی شود

بلندترین برج تمام آجری جهان کدام است و در کجا قرار دارد؟

میل کاووس، شهرستان گنبد کاووس

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی