پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

جاهای دیدنی در فیلبند 1402+ عکس و آدرس: یکی از زیباترین ییلاق های ایران که بر فراز ابرها واقع شده است روستای فیلبند (Filband) در استان مازندران است. این روستا فوق العاده تماشایی و بی همتا است و منظره ای که از ابرها به شما ميدهد، حس نشاط و انرژی زيادي را به شما تزریق ميکند و حال و هوایتان را دگرگون ميکند. شما می توانید یک برنامه یک روزه سفر برای اخر هفته در نظر بگیرید و به سمت فیلبند حرکت کنید. بهترین گزینه برای اجاره ویلا در فیلبند، خانه‌های روستایی هستند که البته در فصل‎‎‌های بهار و تابستان به دلیل حجم زیاد مسافران، قیمت اجاره ویلا در فیلبند بالا می‌رود. در واقع روستای فیلبند یک پاتوقی برای تهرانی ها و به عنوان مقصد سفرهای تابستانی می باشد.

برای اجاره ویلا در فیلبند با شماره 09114481870 تماس بگیرید.

روستای فیلبند کجاست؟

فیلبند روستايي در شهرستان بابل در استان مازندران ایران است و از توابع دهستان خوشرود شهرستان بابل محسوب می گردد. ساکنان به این روستا فلبن ميگويند که کوتاه شده فیلبند است. محلی های این منطقه هم در ماه های گرم سال به ییلاق فیلبند میروند و از هوای خنک این منطقه استفاده ميکنند .

فاصله روستای فیلبند تا تهران خیلی زیاد نیست پس می تونین یک برنامه اخر هفته بزارید و از تماشای این روستا لذت ببرید. مسیر تهران تا فیلبند 170 کیلومتر و به دلیل ییلاقی بودن روستا 4 ساعت می باشد.

اجاره ویلا در فیلبند

این روستای ییلاقی به دلیل اینکه مسیر آن دسترسی به آن کمی دشوار است آوردن مصالح در آن کاری سخت می باشد و شما برای اجاره  در فیلبند باید از خانه های روستایی اسفاده نمایید. این خانه های روستایی دارای لوازم پخت و پز , تراس با چشم انداز خارق العاده , لوازم خواب برای حفظ زندگی روستایی و لوله کشی آب می باشد .

اگر به دنبال مناطق بکر و دیدنی هستید سری به مقاله جاهای دیدنی شمال بزنید و کلی برنامه سفر به شمال را بریزید

جاهای دیدنی در فیلبند مازندران

عکاسی از مناظر شگفت انگیز فیلبند

یکی از جاهای دیدنی روستای فیلبند دریای ابری ست که اکثر مواقع آن را در بر می گیرد و چشم انداز فوق العاده ای را تشکیل می دهد. می توان گفت یکی از انگیزه های حضور طبیعت گردان و گردشگران به این روستای زیبا همین مسئله و دیدن منظره خارق العاده گذر ابرها از زیر پای شان است. در هنگام سفر به این روستا دوربین عکاسی خود را فراموش نکنید و این زیبایی را ثبت کنید.

گشت و گذار در روستای فیلبند

حیف است این همه راه را تا فیلبند آمده باشید اما در خانه بمانید و در طبیعت اطراف این منطقه به گشت و گذار نپردازید. خانه های سنگی و گلی را پشت سر بگذارید و به دامان طبیعت پناه ببرید. در زمان اجاره ویلا در فیلبند حتما به تراس دار بودن ویلا دقت کنین.

صدای زنگوله دام های مردم محلی فیلبند، همراه با مه غلیظ یا نم بارانی که هر از گاهی چترش را بر سر فیلبند باز می کند، می تواند حال تان را خوب کند.

یکی از مسیرهایی هم که می توانید در آن به گشت و گذار بپردازید مسیر روستای سنگ چال است؛ اما دقت کنید که این راه را بدون راهنمای محلی و تجهیزات و آمادگی قبلی طی نکنید که ممکن است بعدا دچار مشکل شده یا گم شوید.

حالا که شما علاقه به روستاهای دیدنی مازندران هستید چرا سری به روستای جواهرده رامسر نمی زنید.

جاهای دیدنی فیلبند

چشمه لار از جاهای دیدنی فیلبند

در اطراف روستا چشمه‌های آب معدنی متعددی وجود دارد که چشمه لار معروفترین آنهاست و فلئور موجود در آب این چشمه به درمان بیماری‌های کلیوی و استخوان بندی کمک می‌کند.این چشمه یکی از معروف ترین جاهای دیدنی فیلبند است که حتما باید از نزدیک ببینید.

امامزاده یحیی و امامزاده قاسم واقع در روستای فیلبند

دیگر مسیر کوه نوردی روستای فیلبند پیمایش خط الراس روستای فیلبند تا امامزاده قاسم و روستا و جنگل الیمستان است. مسیری که انجام و به پایان رساندن آن به آمادگی بدنی بالا و تجربه کوه نوردی نیاز دارد.

برای این کار باید خود را ابتدا به قله امامزاده قاسم برسانید. در خط الراس نزدیک به قله اَندوار و در ارتفاع های جنوبی روستا، امامزاده ای وجود دارد که بین مردم محلی به نام امامزاده قاسم معروف است. این قله را بالا بروید و خط الراس کوه را به سمت جنوب ادامه دهید تا به امامزاده قاسم برسید. در نزدیکی امامزاده میهمانپذیری وجود دارد که در صورت حضور متولیِ آن می توانید در آنجا توقف و استراحت کنید.

در میان جاهای دیدنی مازندران جایی دیگر مشابه فیلبند است که طبیعتگردان تهرانی را در دل خود جای داده است اینجا جایی جز شیرگاه نیست مقصدی زیبا که با قطار هم می توانید بروید.

رستم چال فیلبند

رستم چال از جاذبه‌های دیدنی مسیر پیمایش است. درواقع رستم چال دو گودال بسیار عریض و عمیق باقی‌مانده از اصابت دو شهاب‌سنگ آسمانی‌اند که در تاریخی نامعلوم با زمین برخورد کرده‌اند.

کماکان اثرات این شهاب‌سنگ‌ها تشخیص داده می‌شوند. عرض گودال‌ها به چندصد متر می‌رسد و عمقی بالغ بر 30 متر دارند. وجه نام‌گذاری این گودال افسانه‌ای چنین است: رستم در این مکان برای خوردن آب دریا روی زمین زانو می‌زند و جای زانوهایش به‌صورت گودالی برای همیشه باقی می‌ماند.

کوهنوردی در فیلبند

کوهنوری یکی از فعالیت‌های تفریحی است که می‌توانید در روستاهای فیلبند و سنگچال از آن لذت ببرید. مسیر کوه به سمت قله‌های فیلبند، پرشیب و خطرناک است اما ارزش دیدن را دارد.

اگر در فصل تابستان راهی شمال شدید در این مقاله بهترین مناطق سفر به شمال در تابستان را معرفی کرده ایم.

جنگل الیمستان فیلبند

جنگل الیمستان از سمت مسیر فیلبند، در چوبی قدیمی‌ای دارد و یکی دیگر از جاهای دیدنی فیلبند است. این جنگل محل رویش گیاهی به‌نام آلیما است و وجه نام‌گذاری جنگل، نام همین گیاه است. الیمستان پوشش گیاهی بسیار متراکمی دارد. از ابتدا تا انتهای مسیر جنگل علامت‌گذاری‌های مختلف و متفاوتی شده است تا گردشگران برای پیداکردن مسیر دچار مشکل نشوند.

روستای سنگچال از جاهای دیدنی فیلبند

روستای سنگچال یکی از مناطق دورافتاده در استان مازندران، واقع در دامنه‌های کوه البرز در سمت جنوب شرقی است. منطقه زیبای سنگچال در فاصله ۲۰ کیلومتری جاده هراز قرار دارد. سنگچال در فاصله نزدیکی از روستای فیلبند واقع‌شده است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به پیاده‌روی در طبیعت علاقه زیادی دارید می‌توانید از منطقه سنگچال، حدود ۴ ساعت پیاده به سمت روستای زیبای فیلبند حرکت کنید.اما برای اقامت بهتر است به دنبال اجاره ویلا در فیلبند باشید.

جاهای دیدنی در فیلبند

موسم گاوبانگی در فیلبند

اگر در اواخر شهریورماه و همراه با یک محیط بان آشنا به جنگل، به روستای فیلبند مازندران و جنگل چلاو آن بروید، هنگام راه رفتن در جنگل، صداهایی عجیب و در عین حال زیبا به گوشتان می‌رسد. موسم گاوبانگی که مازندرانی‌ها به آن، گوگوره، می‌گویند، زمان جفت‌گیری مارال‌ها یا همان گوزن‌های قرمز شمالی است.

در این زمان، گوزن‌های نر برای جلب توجه گوزن‌های ماده، صداهای از خود تولید می‌کنند تا بتوانند جفتی مناسب برای خود پیدا کنند.

اگر در این فصل راهی فیلبند شدید حتما برای اقامت به دنبال اجاره ویلا جنگلی در شمال باشید و یک لحظه هم دل از طبیعت برندارید.

تماشای اقیانوس ابر در ارتفاعات مازندران

در روستای فیلبند چیزی دارد که این روستا را از تمام روستاهای دیگر مازندران جدا می کند. در این روستا شما می توانید اقیانوس ابر را تماشا کنید. این روستا همانطور که گفتیم در ارتفاع 2300 متری از سطح دریا قرار دارد.

 

اگر در فصل بهار به این روستا بروید، روستایی خواهید دید که همواره هوایی مه گرفته دارد و غرق شده در ابرها است.

یکی از دلایلی که مسافران را به روستای فیلبند جذب کرده است همین تماشای اقیانوس ابر می باشد.

اگر شما هم به دنبال جایی هستید که بتوانید از مناطق بکر و دیدنی دیدن کنید قطعا سوادکوه هم مقصد بعدی سفر شما می باشد.

صنایع دستی و سوغات فیلبند

علاوه بر ماجراجویی در میان مه و ابر روستای فیلبند، می‌توانید خاطراتی نیز با خود به خانه ببرید. یادگاری‌های که ساخته دست هنرمندان فیلبند است و روزگاری این صنایع از ملزومات زندگی مردم فیلبند محسوب می‌شد. از مهم‌ترین سوغات و صنایع دستی فیلبند می‌توان به مواردی مانند جاجیم، گلیم‌های دست‌بافت، شمد، بافتنی‌های پشمی مناسب هوای کوهستانی فیلبند اشاره کرد. همچنین در کنار صنایع دستی فیلبند می‌توان به سراغ سوغات خوشمزه فیلبند نیز بروید. از مهم‌ترین سوغاتی‌های فیلبند می‌توان به عسل کوهستان، ازگیل میوه محلی فیلبند و شیرینی‌های محلی اشاره کرد.

خوب وقتی برنامه سفر به شمال دارید علاوه بر خوش گذرانی باید به فکر خرید سوغات شمال باشید به یادگاری باخودتون داشته باشید.

غذاهای محلی فیلبند

غذاهای محلی یکی از خوشمزه‌ترین و لذیذترین تجربه‌هایست که گردشگران در سفر تجربه می‌کنند. در سفر خود به فیلبند نیز می‌توانید به سراغ غذاهای محلی این روستا بروید. از مهم‌ترین غذاهای محلی فیلبند می‌توان به کدو بره، خورشت آلو، آغوز مسما، باقلا وابیج، آش کدو، مرغ شکم‌پر و بیج بیج اشاره کرد.

حالا که اهل شکم گردی هستید بهتر است شما با غذاهای محلی شمال آشنا شوید و کلی طعم های خوشمزه شمالی را بچشید!

بهترین فصل سفر به فیلبند

بهترین زمان برای سفر به فیلبند و سنگچال و اجاره ویلا در فیلبند، فصل بهار و تابستان است. درختان در این زمان از سال، سرسبز و با طراوت هستند و هوا خنک و دلپذیر است.

آب‌وهوا در فصل پاییز، نسبتا سرد است و بارندگی در این منطقه بسیار زیاد اتفاق می‌افتد. فصل زمستان در منطقه فیلبند و سنگچال، بسیار سرد و طاقت‌فرسا است. اگر می‌توانید در سرمای سخت دوام بیاورید، فصل زمستان را برای سفر به فیلبند انتخاب کنید اما در این فصل از تماشای طبیعت سبز، محروم خواهید بود!

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی