پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

ییلاق اولسبلنگاه کجاست و چجوری به اولسبلنگاه بریم؟ ییلاق اولسبلنگاه یکی از ییلاقات سرسبز و خوش آب‌وهوای شمال کشور است که در ۵۰ کیلومتری غرب رشت و ۲۵ کیلومتری جنوب ماسال است ، اولسبلنگاه جایگاه ویژه و محبوبی در میان ییلاق های اطراف ماسال دارد.اگر شما هم عاشق طبیعتگردی و سفر به مناطق بکر هستید مطمئن باشید اینجا بهترین گزینه برای سفر می باشد و چند روزی را می توانید بدون غم و غصه بگذرانید.به دلیل آب و هوای مطبوع این فصل در فصل های گرم اجاره کلبه چوبی در اولسبلنگاه و همچنین اجاره ویلا در اولسبلنگاه بسیار رونق دارد.

شماره تماس اجاره کلبه دراولسبنگاه ماسال 09114481870

اولسبنگاه ماسال کجاست؟

اولسبلنگاه نام روستایی ییلاقی و یکی از جاهای دیدنی ماسال است که در میان ارتفاعات کو‌ه‌های تالش جای گرفته است. این ییلاق در ارتفاع ۱,۴۸۹ متری از سطح دریا قرار دارد و از زیبایی سحرانگیزی برخوردار است. ییلاق اولسبلنگاه مناظر بی‌بدیل و چشم‌اندازی تماشایی دارد.

البته اگر اهل گیلانگردی هستید ما به شما پیشنهاد میکنیم برای تماشای شگفتی ها گیلان سری به جاهای دیدنی گیلان بزنید که در بین گردشگران بسیار معروف است.

مسیر تهران به ییلاق اولسبلنگاه

فاصله تهران تا ماسال اولسبلنگاه: از راه آزادراه قزوین-رشت حدود ۶ ساعت

آدرس: حدود ۲۵ کیلومتری شمال غرب ماسال ( مشاهده مسیر روی نقشه )

چگونه به ییلاق اولسبلنگاه برسیم؟

فاصله تهران تا ییلاق اولسبلنگاه ماسال ۴۰۰ کیلومتر است. طی کردن این فاصله بسته به ترافیک بین ۵ تا ۵ ساعت و نیم طول می‌کشد.

فاصله قزوین تا اولسلبنگاه

از تهران؛ مسیر آزاد راه قزوین رشت را در پی بگیرید. بعد از طی ۳۰۰ کیلومتر؛ از ۲۰ کیلومتری  قبل رشت به جاده فومن بپیچید. پس از عبور از فومن و سپس صومعه‌سرا به روستای کلیدبَر می‌رسید.

به سمت روستای طاهرگوراب ادامه دهید؛ سپس از اینجا به سمت ماسال برانید. در جنوب ماسال جاده گیلوان – ماسال را ادامه دهید تا پس از طی ۳۰ کیلومتر مسیر کوهستانی و پر پیچ و خم به اولسبلنگاه برسید. اگر از سمت بندرانزلی قصد سفر به این منطقه را دارید، از طریق جاده زیبای آبكنار می‌توانید به اولسبلنگاه بروید.

اولسبلنگاه ماسال کجاست؟

فاصله رشت به اولسبلنگاه ماسال

فاصله رشت تا اولسبلنگاه ماسال حدودا 80 کیلومتر که بدون احتساب ترافیک یک ساعت و نیم باید رانندگی کنین.

ماسال در قسمت غربی رشت قرار دارد و شما می توانید با اتوبوس و هم با تاکسی به این ییلاق رفت. رشت مرکز استان گیلان و یکی از قشنگ ترین شهرهای شمالی است که شما می توانید چند روزی را هم در این شهر بمانید و از سفر لذت ببرید.

از ماسال چطور به اولسبلنگاه برویم؟

برای رسیدن به روستای ییلاقی اولسبلنگاه باید جاده جنوبی خروجی از ماسال را در پیش بگیرید و ۲۵ كیلومتر در جاده‌ای كوهستانی ولی هموار برانید. اگر از سمت بندرانزلی قصد سفر به این منطقه را دارید، از طریق جاده زیبای آبكنار می‌توانید به اولسبلنگاه بروید.

اگر عاشق شمالگردی و آشنا شدن با جاهای دیدنی شمال هستید ما به شما بکرترین و قشنگ ترین جاهای شمال را معرفی کرده ایم.

ازماسال چطور به اولسبلنگاه بریم؟

اولسلبلنگاه یعنی چه؟

اولسبلنگاه یک اسم تالشی است و دو بخش دارد: اولس و بلنگاه. تالشی‌ها زبانشان خیلی قدیمی و جالب ‌است. مردم شمال از چند هزار سال پیش تالشی حرف می‌زنند.

اولس به شمالی یعنی درخت ممرز. بلنگاه هم معنی جای بلند می‌دهد. پس اولسبلنگاه یعنی یک جای مرتفع که پر از درخت‌های ممرز است.

ممرز را می‌شود در همه جای شمال پیدا کرد. شمالی‌ها به ممرز، درخت شَرَم دار هم می‌گویند. درخت ممرز حتی تا 30 متر هم رشد می‌کند.

خیلی‌ها نمی‌دانند تلفظ اولسبنگاه چه شکلی است. باید اسم اینجا را این طوری بخوانید: اولِسبُلَنگاه یا اولَسبِلَنگاه.

هر دو تلفط درست است. بعضی‌ها اولی را استفاده می‌کنند و عده ای دیگر، دومی‌ را به کار می‌برند. هر کدام را که خواستید می‌توانید استفاده کنید.

همیشه تماشای اقیانوس ابر لذت بخش هست و هر کسی دوست دارد برای یکبار هم شده این تجربه را داشته باشید شما علاوه براولسبلنگاه می توانید در روستای فیلبند هم که در چند قدمی تهران است تماشای اقیانوس ابر را تجربه کنید.

در اولسبلنگاه اقیانوس ابر را کی می بینیم؟

یکی از جذابیت های اولسبنگاه که گاهی اوقات دلیل اصلی سفر به این منطقه تماشای اقیانوس است. اگر می خواهید که  منظره اقیانوس ابر را ببینید بهترین زمان اردیبهشت و خرداد است و معمولا صبح زود این اتفاق می افتد.

البته ناگفته نماند که شما می توانید از آژانس های گردشگری کمک بگیرید و زمانیکه تور به این مناطق دارند ثبت نام کنید و از سفر گروهی لذت ببرید. در ضمن سفر با افراد جدید می‌تواند تجربه بسیار جذابی برایتان باشد و باعث شود برای سفرهای بعدی‌تان نیز همسفرهای خوبی پیدا کنید.

برای اینکه آلبوم عکستان کامل شود و یک آلبوم خاطره انگیز داشته باشید پیشنهاد می کنم سفر بعدی به ییلاق سوباتان باشد جایی که مهمان اقیانوس ابر می شوید.

در اولسبلنگاه کی اقیانوس ابر ببینیم؟

امکانات ییلاق اولسبلنگاه

آب مصرفی اولسبلنگاه از چشمه‌های خود روستا گرفته شده و در تانکر‌ها ذخیره می‌شود.

در مورد امکانات گرمایشی نیز محدود به هیزم و کپسول‌های گاز هستید.

موتور برق‌ها از نیمه شب به بعد خاموش می‌شوند و روستا به بکر‌ترین حالت ممکن می‌رسد.

اولسبلنگاه مجهز به شبکه‌ برق‌رسانی نیست و برق مورد نیاز این روستا از موتور برق و پنل‌های خورشیدی است. همچنین اولسبلنگاه آب لوله‌کشی ندارد و آب آن از چشمه‌های گوارا و جاری منطقه تأمین می‌شود .

بهترین فصل برای سفر به اولسبلنگاه

اولسبلنگاه در هر هنگامه و فصلی زیبایی سحرانگیز خود را دارد. بهترین زمان سفر به اولسبلنگاه رویایی بهار و تابستان است. پیشنهاد می‌دهیم از اواسط اردیبهشت‌ماه و بعد از پایان گرفتن بارش‌های بهاری به اولسبلنگاه سفر کنید.

اولسبنگاه در فصل تابستان درست خود بهشت است و شما اگر از هوای تابستانی کلافه شده اید و به دنبال مناطق خنک می گرددد حتما سری به اولسبلنگاه بزنید چرا که در تابستان هم اینجا خنک است و برای شب باید لباس گرم به همراه داشته باشید و همچنین اگر به دنبال بهترین مقاصد سفر به شمال در تابستان هستید در این مطلب میتوانید بخوانید.

در پاییز طبیعت ییلاقی اولسبلنگاه چهره‌ای رنگارنگ و زیبا به خود می‌گیرد و بسیار تماشایی و دیدنی است. اولسبلنگاه در فصل زمستان و پاییز هوای بسیار سردی است و چنانچه در این زمان قصد سفر به اولسبلنگاه داشتید لباس گرم و تجهیزات لازم را به‌همراه داشته باشید.

دیدنی های ییلاق اولسبلنگاه

عکاسی: تصاویر جذابی را می‌توانید در اولسبلنگاه و مناظر اطراف آن شکار کنید.

اسب سواری: اگر به اسب‌سواری علاقه دارید، انجام این تفریح در کوه‌ها و دشت‌های اطراف اولسبلنگاه رویایی‌ست که می‌تواند برایتان محقق شود. تنها توجه کنید که اسب‌ سواری در طبیعت نیاز به مهارت بالایی دارد و باید همراه با یک حرفه‌ ای در کنارتان این کار را انجام دهید. 

پیمایش در طبیعت: برای پیمایش در طبیعت و کوهنوردی در روستای اولسبلنگاه و اطراف آن گزینه‌ های مختلفی وجود دارد، به عنوان مثال می‌توانید با ماشین یا پای پیاده به سمت ارتفاعات آلاله بروید و در آنجا به گشت‌ زنی بپردازید.

کمپینگ در طبیعت و شب‌مانی بر بلندای ماسال

معاشرت با بومی‌های اولسبلنگاه و آشنایی با زندگی روستایی

چشیدن طعم خوراکی‌ها و غذاهای شمالی لذیذ و کاملا ارگانیک

از بهترین مناطق برای سفر در تابستان به‌خاطر آب‌وهوای خنک

هزینه اجاره کلبه چوبی و اقامتگاه در اولسبلنگاه

هزینه اجاره کلبه‌ در اولسبلنگاه به ازای هر شب 850 هزار تومان است. در روزهای آخر هفته و تعطیل این رقم به 1300 هزار تومان افزایش می‌یابد. هزینه‌ها بسته به تعداد نفرات و امکانات رفاهی متغیر است. کلبه‌ها امکانات لازم را دارند. البته برق آنها از ساعت ۱۲ شب به بعد قطع می‌شود.

اگر در تعطیلات قصد سفر به اولسبلنگاه دارید حتما قبل از سفر مکان اقامت خود را رزرو کنید.

در ۹ کیلومتری ورودی اولسبلنگاه ایستگاهی وجود دارد که به ازای هر خودرو ۵ هزار تومان هزینه ورودی دریافت می‌کند. این مبلغ ناچیز برای نظافت این ییلاق زیبا صرف می‌شود. چه بهتر که ما هم در حفظ این طبیعت بی نظیر با محلی‌ها همراهی کنیم.

توصیه‌های سفر به اولسبلنگاه

1. به دلیل شرایط آب و هوایی که ماسال دارد؛ قبل از سفر از وضعیت جوی مطلع شوید.

2. به دلیل مه‌گیر بودن مسیر و عدم دید کافی حتما قبل از غروب خود را به محل اقامتتان برسانید.

3. به دلیل نبود امکانات شهری در اولسبلنگاه؛ مواد غذایی و وسایل لازم را از ماسال تهیه کنید.

4. به دلیل وضعیت روستایی منطقه چراغ قوه همراه خود داشته باشید.

5. اولسبلنگاه شب‌های سردی دارد؛ پس لباس گرم و پتو همراه خود ببرید.

6. کفش مناسب پیاده‌روی بپوشید.

7. زیرانداز، چادر و در صورت تمایل به اقامت در طبیعت کیسه خواب و پتوی مسافرتی برای اطراق با خود ببرید.

8. قطعا می‌خواهید خاطرات سفرتان را ثبت کنید؛ پس پاوربانک همراه خود داشته باشید.

9. در صورت برپا کردن آتش پیش از ترک محل حتما از خاموش شدن آن مطمئن شوید. بهتر است از شهر زغال بخرید. در غیر این صورت فقط از شاخه‌های خشک برای برپایی آتش استفاده کنید. و آتش را در جاهایی که قبلا به همین منظور ایجاد شده‌اند روشن کنید.

10. کیسه زباله را فراموش نکنید.

در نهایت اگر راهی این سفر شدید، حتما به بهترین رستوران های گیلان بروید و حسابی دلی از عزا در بیاورید.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی