پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

جنگل اولنگ بهشتی پنهان: نام جنگل اولنگ را شاید کمتر شنیده باشید. جنگلی پر وسعت و زیبا که در شمال کشور واقع نیست. اولنگ از شمال به استان گلستان و از شرق غرب و جنوب به ارتفاعات حوشه آبریز شاهرود می‌رسد. اینجا از سطح دریا ۳۲۰۰ متر ارتفاع دارد و واقع شدن بر کوهستان و اقلیم متفاوت آن، شرایط ویژه‌ای برای این منطقه ایجاد کرده است. پایین بودن درجه حرارت در فصل گرما، چشمه‌های خیلی زیاد و پوشش جنگلی. نام این محدوده خلیج شاهرود است که در واقع مابین یال‌های جداکننده دو حوضه آبریز شمالی و جنوبی البرز شرقی است.

جهت اجاره ویلا در رامیان و ییلاقات رامیان با شماره 09114481870 تماس بگیرید

جنگل اولنگ کجاست؟

جنگل اولنگ در ۵۰ کیلومتری شمال شاهرود، در امتداد جنگل‌های ابر و قطری واقع‌شده است. این جنگل از شمال به جنگل‌های استان گلستان، از شرق، غرب و جنوب به ارتفاعات حوضه‌ی آبریز شهرستان شاهرود محدود می‌شود.

ارتفاع زمین‌های این منطقه، حدود ۳۱۰۰ تا ۳۲۰۰ متر از سطح دریا است و در واقع روی یال‌های جداکننده‌ی دو حوضه‌ی آبریز شمالی و جنوبی رشته‌کوه البرز شرقی، در منطقه‌ی خلیج شاهرود قرار دارد.

جنگل اولنگ بهشتی پنهان

حیات وحش جنگل اولنگ

از جانوران این منطقه می‌توان خرس قهوه‌ای، گرگ، پلنگ، خوک وحشی، شغال، روباه، خرگوش، کل و بز، شوکا و از پرندگان کبک، کبوتر جنگلی، بلدرچین، عقاب جنگلی، کرکس، شاهین، فاخته، قرقاول را نام برد.

گفتنی است که ارتفاعات اولنگ، قلعه میران و ابر نخستین مناطقی اند که از پس روی دریای تتیس (جد بزرگ دریای خزر و آرال) سر از آب در آوردند. لذا جنگل اولنگ، قلعه میران و ابر از قدیمی ترین گونه های گیاهی در سطح جهان بهره مندند. قدمت جنگل های اولنگ، قلعه میران و ابر واقع در استان گلستان، از جنگل های مطرح بسیاری در سطح کره زمین، نظیر جنگل های استوایی و آمازون بیشتر است.

فاصله بین جنگل اولنگ تا شاهرود 

72 کیلومتر - زمان : 1 ساعت و 7 دقیقه

جنگل اولنگ بهشتی پنهان

اقامت در جنگل اولنگ

در میانه‌ راه چند چایخانه می‌بینید که سرویس‌ بهداشتی دارد. اما هیچ مکان مسقفی برای اقامت شما وجود ندارد. شما می‌توانید ماشین را کنار جاده پارک کنید، بارو‌بندیل را برداشته و وسط جنگل اقامت و استراحت کنید. برای شب‌مانی قطعا نیازمند چادرمسافرتی، لباس گرم و یک منبع نور و گرما هستید. می‌توانید مسیر جنگل به سمت شهر رامیان را ادامه داده  وبرای اجاره ویلا در رامیان و یا در جنگل ابر اقامت کنید.

جنگل اولنگ بهشتی پنهان

بهترین زمان سفربه جنگل اولنگ

به‌جز زمستان و اواخر پاییز که جاده برای رانندگی مناسب نیست و مسدود است، بقیه‌ روزهای سال بسیار مناسب برای گردش و تفریح در این جنگل انبوه است. اوایل پاییز که هنوز هوا آنچنان سرد نشده، جنگل اولنگ مثل یک جعبه مداد رنگی هزار رنگ، چشم نواز و زیبا دلبری می‌کند و بسیار مناسب برای عکاسی است. قبل از عزیمت به این مکان دیدنی، از باز بودن مسیر مطمئن شوید.

وسایل مورد نیاز

هر آنچه که برای تفریح و طبیعت‌گردی نیاز دارید باید از قبل تهیه کنید. به‌جز چند کافه‌ کوچک که چای، آش رشته و… در اختیار مسافران قرار می‌دهند، ساختمان دیگری را در مسیر نمی‌بینید. لباس گرم، دوربین عکاسی، پلاستیک زباله، عینک آفتابی و آب آشامیدنی از دیگر ملزومات شما در این سفر خواهد بود.

مسیر دسترسی به جنگل اولنگ

اگر از سمت شاهرود به سمت آزادشهر بروید، بعد از حدود 50 کیلومتر یک جاده‌ فرعی به اسم جاده‌ شاهرود به رامیان سمت چپ می‌بینید. با رعایت اصول راهنمایی و رانندگی بپیچید و خودتان را برای رد شدن از گردنه‌های پرپیچ خم و دیدن جنگل اولنگ آماده کنید.

اما اگر از سمت شهر گرگان به آزاد شهر در حرکت هستید، بعد از طی مسیری به طول 70 کیلومتر و عبور از پلیس راه آزادشهر-علی آبادکتول، سمت راست مسیر رامیان را ادامه دهید تا به شهر رامیان و بعد از آن به جنگل اولنگ برسید.

جنگل اولنگ بهشتی پنهان

دیدنی های جنگل اولنگ

جنگل اولنگ از سمت شاهرود همسایه‌ جنگل ابر، شهر قدیمی و تاریخی بسطام (محل دفن بایزید بسطامی)، جاده توسکستان و آبشار مُجِن است که هرکدام زیبایی منحصربه‌فردی دارند و می‌توانند مقصد بسیار خوبی برای شما باشند.

جنگل اولنگ بهشتی پنهان

همچنین این جنگل از سمت رامیان، به چشمه‌گل رامیان (عمیق‌ترین چشمه آب سرد جهان)، پارک جنگلی دلند، آبشار شیرآباد، آبشار خان ببین و هر آنچه که در حوالی گرگان به‌عنوان مقصد گردشگری شناخته شده دسترسی دارد.

 

 

 

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی