پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

اجاره ویلا در جنگل ابرشاهرود : بسیاری از مردم در این گمان هستند که سمنان تمام کویر می باشد اما اگر در همین استان چند کیلومتری را به سمت شاهرود حرکت کنید به جنگلی زیبا بر می خورید که ابرها را در آغوش گرفته است. بهترین خانه های روستایی و کلبه های بومگردی بی نظیر با چشم اندازی فوق العاده در میان روستایی که در نزدیکی جنگل ابر می باشد و با بهترین امکانات رفاهی را در گلستانیها جستجوکنید. گلستانیها بهترین واحد های اجاره ای و کلبه بوم گردی را با قیمت های متنوع و امکانات بی نظیر در اختیار شما قرار می دهد.جهت رزرو ویلا اجاره ای , سوئیت فول امکانات و کلبه های جنگلی و اقامتگاه بومگردی در جنگل ابر با این شماره تماس بگیرید.

09114481870

جنگل ابر کجاست؟

جنگل ابر شاهرود یکی از بهترین مناطق خوش و آب و هوا می باشد که در حدود 45 کیلومتری شهر شاهرود در مسیر جاده آزادشهر قرار گرفته است. این جنگل به دلیل پوشش وسیعی از ابرها با نام جنگل ابر معروف شده است. جنگل ابر از نظر موقعیت مکانی در سمت شمال به جنگل های استان گلستان، از طرف جنوب به کوه قاسم، کوه ابر و قطری، از طرف شرق به منطقه اولنگ و از طرف غرب به کوه یخام و تکیانو منتهی می شود.

منطقه ای که جنگل ابر در آن واقع شده، در مجاورت دو ناحیه‌ی کم فشار (دشت گرگان) و پر فشار (منطقه‌ ابر) قرار گرفته است، همین امر سبب شده در هنگام انرژی گرفتن زمین، ابرها به راحتی جا به جا شوند. جنگل ابر قسمتی از جنگل های بزرگ هیرکانی می باشد که ارتفاع آن از سطح دریا زیاد است و به دلیل پایین بودن درجه حرارت در فصل گرما و همچنین وجود چشمه های فراوان و پوشش گیاهیی متنوع بسیار مورد استقبال مسافرین قرار گرفته است.

به طور کلی جنگل ابر در محل تلاقی سه‌ جریان اقلیمی اصلی غرب و جنوب آسیا، یعنی پرفشارهای سیبری (جریان خشک و سرد)، پرفشار جنب حاره (جریان گرم و بیابان‌زا) و زبانه‌های اطلس و مدیترانه (جریان معتدل و مرطوب) است. ترکیب این اقلیم‌های متفاوت و متضاد در یک منطقه کوچک جغرافیایی، در جهان کم‌نظیر است و همین امر باعث ایجاد تنوع گیاهی و جانوری در این منطقه شده است.

از گیاهان درختی موجود در این منطقه می توان بلوط، ممرز افرا، شیردار، توسکا، آزاد داغداغان و از گیاهان مرتعی گونه های کلاه میر حسن، چوبک، اسپرس، دم روباهی، آویشن و شبدر را نام برد.از جانوران این منطقه نیز می توان به خرس قهوهای، گرک، پلنگ، خوک وحشی، شغال، روباه، خرگوش، کل و بز، شوکا، و از پرندگان کبک، کبوتر جنگلی، بلدرچین، عقاب جنگلی، کرکس، شاهین، فاخته، قرقاول اشاره کرد.

جنگل ابر دارای چشمه سارهای بسیار زیادی است که می توان از مهم ترین این چشمه ها چشمه آلوچال و آب شرش را نام برد. اگر قصد سفر به دنیای ابرها را دارید حتما برنامه ریزی داشته باشید و می خواهید که با خودروی شخصی حرکت کنید تمامی جوانب را در نظر بگیرد زیرا ممکن است به یکباره ابرها در مسیر را بپوشانند و شما مسیر خود را گم کنید و یا درمسیر از پرتگاه به پایین پرتاب شوید. گردشگران می توانند در جنگل چادر بزنند ویک کمپ ایجاد کنند اما مسافران می توانند برای اجاره ویلا در جنگل ابر و یا کلبه های بومگردی در جنگل ابر اقدام نماییند و واحد مورد نظر را رزرو کنند.

رزرو خانه روستایی در جنگل ابر

روستای ابر،همان روستایی که دستمان را در دست جنگل ها میگذارد، خودش خشک و بی آب و علف است، اما از روستا که ۱۲ کیلومتر بروید به جنگل می‌رسید. شما اینجا تنها با درخت‌های سر به فلک کشیده که در ابر فرو رفته‌اند، روبه رو نیستید. در ابتدای جنگل چوپانان دام‌هایشان را برای چرا می‌آورند و هرچه جنگل را پیش بروید پوشش گیاهی هم انبوه تر می‌شود. خانه های روستایی از جنس مردم منطقه پذیرای شما هستند.

اقامتگاه بومگردی در جنگل ابر شاهرود

جنگل ابر هم مانند دیگر نقاط کشور برای معرفی هویت و زیبایی خود مردم بومی منطقه اقامتگاه های بومگردی تاسیس کرده اند که شما را میمهان طبیعت بی نظیر خود می کند.

بهترین فصل سفر به جنگل ابر

اوایل فصل بهار فروردین ماه تا مهرماه شما میتوانید به بازدید از جنگل ابر بروید و یک سفر رویایی در کنار جنگل و ابرها برای خود رقم بزنید.

مسسیر دسترسی جنگل ابر

برای دسترسی به جنگل ابر باید از شاهرود و یا شهر بسطام وارد جاده شاهرود - آزاد شهر شده و از آنجا وارد راه فرعی به سمت روستای ابر شوید. از آنجا تا جنگل ابر راه زیادی نیست. ضمن اینکه راه دسترسی دیگری از استان گلستان نیز وجود دارد

فاصله شاهرود تا جنگل ابر

سمنان، شهرستان شاهرود، ۴۵ کیلومتری شمال شاهرود، روستای ابر. بهترین منطقه جنگل ابر از بسطام حدود سی کیلومتر آسفالت و حدود چهل کیلومتر راه خاکی بسیار نامناسب مسافت دارد.

فاصله جنگل ابر شاهرود تا تهران

مسافت در حدود 466 کیلومتر است که فاصله زمانی براساس سرعت میانگین 100 کیلومتر بر ساعت : 5 ساعت و 36 دقیقه

فاصله جنگل ابرشاهرود تا مشهد

فاصله به کیلومتر از مشهد تا جنگل ابر حدود 550 کیلومتر می باشد با سرعت قانونی و بدون استراحت حدود 6 ساعت زمان برای سفر از مشهد به ابر نیاز است.

فاصله جنگل ابرشاهرود تا گرگان

فاصله بین گرگان تا جنگل ابر : 76 کیلومتر - زمان : 1 ساعت و 16 دقیقه

جاهای دیدنی جنگل ابر شاهرود

جاهای دیدنی شاهرود  زیادند، به طوری که این شهر به قاره کوچک معروف شده. شهر تاریخی شاهرود جذابیت‌های متنوعی دارد که می‌تواند لحظاتخاطره‌انگیزی را برایتان به ارمغان بیاورد. موزه‌ی شاهرود، مجموعه‌ی بایزید بسطامی، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، مدرسه شاهرخیه، فرحزاد تاش و چشمه هفت رنگ می‌تواند شما را به اعماق تاریخ ایران ببرد.

جنگل ابر، دو آبشار معروف شرشر و آلوچال دارد. رسیدن به اولی مخصوص کوهنوردان حرفه‌ایست، ولی با حدود ۶۴ کیلومتر پیاده روی در دل جنگل میتوان به دومی رسید. آلوچال از دو آبشار تشکیل شده که روی هم می‌ریزند. این آبشار ۲۵ متر ارتفاع دارد. راه رسیدن به آن هم از منطقه‌ای تماشایی به اسم دالان بهشت می‌گذرد.


دو چشمه ترش و قطری هم در جنگل وجود دارد که کمپ کردن در کنار اولی متداول‌تر است.

چشمه هفت رنگ مجن از چشمه‌های نادر و کم‌نظیر ایران است که در ۲۵ کیلومتری شمال شاهرود قرار گرفته است. این چشمه‌های زیبا در جداره و کف رودخانه تابلوهای نقاشی زیبایی را آفریده‌اند که نظر هر بیننده‌ای را مسحور زیبایی‌های خود می‌کند.

روستای مجن با معماری خاص و پلکانی خود لقب «ماسوله کویر ایران» را از آن خود کرده است. آبشار با‌صفا و دل‌انگیز این روستا که از چشم‌انداز بی‌نظیری برخوردار است در ۳۵ کیلومتری شمال‌غرب شاهرود در منطقه‌ای زیبا برای تفریح اهالی روستا و گردشگران قرار گرفته است.

کجا بمانیم؟

در مورد اقامت در این منطقه شما می توانید چادر و یا کمپ بزنید که بسیار هیجان انگیز و رویایی می باشد و البته باید بسیار مراقب بود چرا که این جنگل محل زندگی حیواناتی مثل خرس قهوه‌ای، گراز وحشی و گرگ است و حتما باید با کسانی که کاربلد هستند این کار را انجام دهید. گزینه دیگری اینکه رزرو خانه روستایی و یا کلبه جنگلی را در سایت گلستانی ها انجام دهید و تجربه یک شب زندگی در خانه های روستایی این منطقه را داشته باشید.




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی