پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

پاقلعه رامیان کجاست؟ چطور بریم؟ : اما سوال اینجاست که پاقلعه کجاست؟ روستای پاقلعه نگین درخشان در استان گلستان شهرستان رامیان می باشد.  پاقلعه در میان جنگل‌های هیرکانی قرار گرفته و پوشش گیاهی آن کم‌نظیر و منحصر‌به‌فرد است. ارتفاعات غربی و جنوبی روستا با جنگل‌های انبوهی از درختان سوزنی برگ و ذخیره‌گاه جنگلی، یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی منطقه‌ی هیرکانی را دارد. روستای پاقلعه در چند قدمی چشمه گل رامیان و شما کمتر از 20 دقیقه میتونین خودتون در دل جنگل بی نظیر پیدا کنین. با اجاره ویلا در پاقلعه یک سفر عالی رو داشته باشید.

شماره تماس اجاره ویلا در پاقلعه  09114481870

روستای پاقلعه رامیان کجاست؟

در استان گلستان روستایی قرار دارد که از نظر قدمت و طبیعت در نوع خود بسیار شگفت انگیز است. ارتفاع این روستا از سطح دریا ۱۲۰۰ متر بوده و تحت تأثیر اقلیم کوهستانی، زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدلی دارد. تماشای طبیعت بکر که همراه با استشمام بوی باران بر دیوارهای گلی همراه است و همچنین شنیدن صدای آب و پرندگان برای هر گردشگری می تواند روح بخش باشد. اما چرا نام این روستا، روستای پاقلعه است؟

روستای پاقلعه در ۱۰ کیلومتری جنوب غربی شهرستان رامیان و ۷۰ کیلومتری گرگان واقع شده است. این روستا درمنطقه جنگل های هیرکانی توران قرار دارد که دو جنگل پشمکی و سرگل چشم انداز بی نظیری به این روستا داده اند.

آثار باقی مانده از شهر تاريخی تميشه و قلعه ماران در 3 کيلومتری روستای پاقلعه، از قدمت و تاريخ کهن اين منطقه حکايت دارد. اين قلعه در زمان تيرداد اشکانی ساخته شده و پايتخت دوم اشکانيان بوده است. نام اين روستا، پيش از انقلاب 57 «سازمان قاسم‏خان مقصودلو» بوده است. بعد از انقلاب و تا سرشماری سال 1375، «اسلام ‏آباد فندرسک» ناميده مي‌‏شده است. پس از آن، به «پا قلعه» تغيير نام داده است؛ علت اين نامگذاری را استقرار روستا در پايين قلعه ماران دانسته‌‏اند.

بافت روستای پاقلعه

خانه های روستای پاقلعه رامیان ، در یک یا دو طبقه با سقف شیروانی و دیوارهای گل اندود دیده می شودکه از طبقه زیرین به عنوان انباری استفاده می‏ شود و طبقه دوم برای سکونت خانوار روستایی است. مصالح به کار رفته در ساخت بناهای قدیمی گل، خشت و چوب است. البته امروزه این خانه ها در روستا زیاد به چشم نمی خورد و شما برای اجاره ویلا در پاقلعه رامیان گزینه های مدرن تری را خواهید داشت.

فاصله روستای پاقلعه با شهر گرگان  چقدره؟

این روستا در شهرستان رامیان و با گرگان حدودا یک ساعت و نیم فاصله داره. مسیر روستا کاملا آسفالته اما کمی پیچ و خم داره.

فاصله شاهرود تا پاقلعه

از راه جاده شاهرود آزادشهر و جاده شاهرود - رامیان 1  ساعت 53 دقیقه بدون ترافیک

فاصله شاهرود تا پاقلعه - گلستانی ها

مسیر روستای پاقلعه

این روستا از شمال شرقی به پل آرام، از جنوب و غرب به ارتفاعات قلعه موران و از شمال غربی به منطقه تفریحی جامه شوران محدود می‏ شود.ارتفاع روستای کوهستانی پاقلعه، از سطح دریا ۱۸۰ متر است و تحت تأثیر اقلیم کوهستانی زمستان‏های سرد و تابستان‏های معتدل دارد.روستای کوهستانی پاقلعه در شیب ملایمی استقرار یافته است.

جاذبه های گردشگری درپا قلعه

از جاذبه‌های گردشگری شهرستان رامیان می‌توان به قله ۲۴۰۰ متری قلعه میران، استخر طبیعی گل رامیان با عمق نزدیک به ۸۰ متر، مجموعه ابشارهای سرخه کمر به تعداد ۵ ابشار، مجموعه ابشارهای جوزک، مجموعه ابشارهای سید کلاته به تعداد ۸ ابشار، مجموعه ابشارهای چفت که تعداد انها به ۱۲ ابشار می‌رسد که کوتاهترین ان ۸ و بلندترین ان ۳۲ متر ارتفاع دارد.

مجموعه ابشارهای پشمکی، چشمه نیلبرگ، چشمه سید کلاته، انجیر چشمه، منطقه کوهستانی و برف گیر النگ، چشمه پیر کرم، دهکده توریستی پاقلعه، جنگل دره ملا و باغ تاشته، پارک جنگلی زیبای دلند، ذخیره گاه بین‌المللی سرو زربین، جنگل پنهان خانه، گرم چشمه، دیو چشمه، روستای تاریخی کشکک، تپه تاریخی نقاره خانه، بقعه متبرکه امامزاده بی بی حلیمه خاتون الهادی و همچنین موزه مردم‌شناسی شهر رامیان اشاره کرد.

اگر اهل کوهنوردی و برف و سوز زمستان و طبیعت زمستانه هستید حتما نیمه دوم سال به این روستا و اطراف آن سری بزنید در غیر اینصورت فروردین و اردیبهشت بهترین فصل های این روستای دیدنی هستند.

با چه ماشینی به روستای پاقلعه بریم؟

این روستا آسفالت می باشد و به راحتی با هر وسیله نقلیه می توانید به آنجا بروید.

غذاهای محلی و معروف در پاقلعه

انواع آش‏ ها، آبگوشت، کباب، انواع خورشت ها و نان محلي از غذاهاي رايج است. انواع لبنيات از قبيل شير، پنير، ماست و کره به عنوان بخش مهم از غذا و مواد غذايي در روستا توليد و مصرف مي شود.

صنایع دستی و محصولات روستای پاقلعه

دامداري در روستاي پاقلعه رونق دارد و گوشت، پشم و انواع فرآورده ‏هاي لبني مانند شير، پنير و ماست از محصولات دامي آن است. قالي، قاليچه، گليم، نمد، چادر شب و دستمال از انواع صنايع دستي روستاي پاقلعه به شمار مي‏ آيند.

سوالات متداول

روستای پاقلعه کجاست؟

روستای پاقلعه در فاصله ۱۰ کیلومتری جنوب غربی شهرستان رامیان و ۷۰ کیلومتری گرگان واقع شده است.

مسیر روستای پاقلعه؟

برای دسترسی به این روستا می توانید از طریق شهرهای گرگان و رامیان که جادهای مناسب و آسفالته دارند به روستا بروید. جاده روستا آسفالت اما دقت داشته باشید که پیچ و خم زیاد دارد و در روزهای بارندگی مه آلود است.

فاصله مشهد تا پاقلعه چقدره؟

از جاده بجنورد - گرگان بدون احتساب ترافیک 7 ساعت و 20 دقیقه می باشد.

فاصله رامیان تا پاقلعه چقدره؟

فاصله روستای پاقلعه 19/5 کیلومتر و بدون احتساب لغزندگی و مه آلود بودن جاده 27 دقیقه باید رانندگی کنین.

اجاره ویلا در پاقلعه رامیان؟

وارد سایت گلستانی ها شوید و در قسمت جستجو روستای پاقلعه را بزنید و از میان ویلاها گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنین.

 

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی