پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

جاهای دیدنی مینودشت: مینودشت جز دسته روستاهای مهم و دیدنی استان گلستان می باشد درست جایی کمی دورتر از دریاها در دل جنگل با جاذبه های دیدنی اش جا خوش کرده است. بخش عمده‌ای از مردمان این شهر، مهاجران قدیمی قزلباش‌ها هستند. علاوه بر قزلباش‌ها، مردمان دیگری با ریشه‌هایی از شهرهای دیگر هم در مینودشت ساکن هستند. تمام مردمان این شهر در کنار جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آن، مینودشت را به یک مقصد دوست‌داشتنی برای سفرهای تابستانی تبدیل کرده‌اند. از دیدنیهای بی نظیر مینودشت که بگذریم می توانیم به سراغ اجاره ویلا در مینودشت برویم. تنوع ویلا و اقامتگاه دراین شهر بسیار زیاد است و شما میتوانید به آسانی اجاره ویلا ارزان در مینودشت را داشته باشید و اگر به دنبال تجربه یک زندگی روستایی هستید پیشنهاد می کنم سری به اقامتگاه بومگردی ساسنگ مینودشت بزنید. اگر مشتاقید مینودشت را ببینید و با جاهای دیدنی مینودشت آشنا شوید در این مقاله گلستانی ها که یکی از معتبرترین سایت های اجاره ویلا درشمال است همراه باشید.

شماره تماس اجاره ویلا در گلستان 09114481870

مینودشت کجاست؟

اولین سوال در شروع سفر به مینودشت این است که مینودشت کجا قرار دارد؟ مینودشت یکی از شهرهای استان گلستان است.مینودشت قدمت تاریخی طولانی دارد و در کاوش‌های باستان‌شناسی قدمت این شهر به هزاره پنجم پیش از میلاد می‌رسد.

باستان‌شناسان می‌گویند مینودشت یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌ها در استان گلستان بوده است. مینودشت در ۱۰۰ کیلومتری شهر گرگان و در نزدیکی جاده تهران به مشهد واقع شده است. این شهر از جنوب با استان سمنان و خراسان، از غرب با شهرستان آزادشهر و از شمال با گنبدکاووس محصور می‌شود.

نام های دیگر مینودشت چیست؟

این شهر در گذشته به نام‌های دیگری از جمله کبودجامه، حاجیلر، سنگر لر و دشت مینو معروف بود.  در میان تمام این نام‌ها، کبودجامه، قدیمی‌ترین نامی است که زمانی بر روی این شهر بود.

استان گلستان هم یکی از استان های شمالی کمتر شناخته شده است که مناطق بکر و دیدنی بسیار دارد ، با جاهای دیدنی گلستان آشنا شوید و راهی این استان همه چیز تمام شوید.

بهترین فصل سفر به مینودشت

مینودشت در چهارفصل سال زیبا و دیدنی است. براساس سلیقه و علاقه‌مندی شما، بهترین فصل سفر به مینودشت متفاوت می‌شود. در بهار و تابستان هوای مینودشت بسیار مطبوع است. اما پاییز مینودشت بسیار رنگارنگ و البته همراه با بارش باران است.

اگر از قدم زدن در باران لذت می‌برید، مینودشت در پاییز می‌تواند انتخاب عالی برای شما باشد. در زمستان مینودشت و به ویژه مناطق کوهستانی آن پوشیده از برف می‌شود و اگر از برف و سرمای زمستان لذت می‌برید، زمستان را برای سفر به این شهر انتخاب کنید.

جاهای دیدنی در مینودشت گلستان

روستای باقرآباد از دیدنی های مینودشت

باقرآباد، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان مینودشت در استان گلستان است. دسترسی به روستای باقرآباد از طریق جاده ارتباطی آزادشهر به مینودشت، جاده فرعی ساسنگ امکانپذیر است.

یکی از جاذبه های گردشگری مینودشت پارک جنگلی باقر آباد است که به خاطر تردد کم افراد مانند دیگر جنگل ها از بین نرفته و از فضای تمیزی برخوردار است. از وسط این جنگل رودخانه ای عبور میکنند که باعث شده پرندگانی بر روی درختان اطراف لانه گزینی کنند و با صدای خود فضای دلنشینی را به وجود آورند.

پارک جنگلی النگدره گرگان هم یکی دیگر از پارک های جذاب استان گلستان است.

گلستانی ها - پارک جنگلی باقر اباد

پارک ملی گلستان

یکی از زیباترین و بکرترین جاهای دیدنی مینودشت، پارک ملی گلستان است. این پارک در سال ۱۳۵۴ به عنوان اولین پارک ملی ایران ثبت شد. پارک ملی گلستان تنوع جانوری و گیاهی بالای دارد. از مهم‌ترین گونه‌های جانوری این منطقه می‌توان به خرس قهوه‌ای، گرگ، شوکا و گراز اشاره کرد. همچنین رودخانه‌ها، آبشارها و کوه‌های متعددی در این پارک دیده می‌شود که گردشگران بسیاری به سوی خود جذب می‌کند.

آدرس: استان گلستان، ۱۵ کیلومتری شهر گالیکش.

اگر چنین جاهای بکر و مناظری را دوست دارید که انبوه درختان آن را باشکوه می‌کند، پس سری هم به جاهای دیدنی گرگان بزنید.

گلستانی ها - پارک ملی گلستان

روستای قلعه قافه مینودشت

روستای قلعه قافه در 135 کیلومتری گرگان از توابع بخش مرکزی شهرستان مینودشت می باشد.روستای قلعه قافه در منطقه ای کوهستانی با شیبی تند قرار گرفته است و آنرا لانه سیمرغ نامیده اند در این روستا رودخانه ای به نام چلی چای که از وسط روستا می گذرد و آن را به دو بخش بالا و پایین تقسیم کرده است.روستای قلعه قافه دارای قدمت چند صد ساله است. 

آدرس: استان گلستان، شهرستان مینودشت، روستای قلعه قافه.

گلستانی ها - روستای قلعه قافه مینودشت کجاست؟

پارک جنگلی تنگه چهل چای

جنگل تنگه چهل چای مینودشت معروف به تنگه مینودشت از آن جنگل‌های زیبا و بی‌نظیری است که اگر به شهرستان مینودشت استان گلستان سفر کردید حتما باید حداقل نصف روز را در آنجا بگذرانید و از طبیعت لذت ببرید. مینودشت از دسته از شهرهای استان گلستان است که دیدنی های بسیار زیادی دارد و حتما باید آن را از نزدیک دید.

آدرس: استان گلستان، ۷ کیلومتری مینودشت.

گلستانی ها - پارک جنگلی تنگه چهل چای

دهستان دوزین از روستاهای دیدنی مینودشت

دهستان دوزین یکی از مناطق کوهستانی بخش مرکزی شهرستان مینودشت و در شرق و فاصلهٔ ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی مینودشت در ارتفاع ۲۲۰۰ متری البرز قرار دارد. دومین غار عمیق کشور با عمق ۳۷۵ متر با عنوان «سم» در ارتفاعات شرقی کوه خواجه قنبر روستای دوزین بخش گالیکش استان گلستان کشف شده‌است.

گلستانی ها - دهستان دوزین

غار کیارام

کیارام نام غاری در فاصله ۶ کیلومتری روستای فرنگ از توابع مینودشت است. کیارام درست در میان جنگل قرار دارد و دسترسی به آن کار سختی نیست. رودخانه فصلی نیز روبه‌روی غار جریان دارد و زیبایی‌های غار را چندبرابر می‌کند. باستان‌شناسان سکونت در غار را به دوره پارینه سنگی تخمین می‌رسانند. در این غار ۲۴ متر عمق دارد و آثاری از ابزارهای دست‌ساز انسان‌های اولیه به همراه یک مهر حجاری کشف شده است.

آدرس: استان گلستان، شهرستان مینودشت، بخش گالیکش.

گلستانی ها - غار کیارام

روستای ساسنگ از جاهای دیدنی مینودشت

این روستا در حدود 35 کیلومتری شهرستان مینودشت واقع شده است که مسیر دسترسی به آن یک جاده آسفالته پرپیچ خم می باشد. مسیر رسیدن به این روستا به قدری زیبا است که شما را متحیر می کند و آغاز سفر شما از زمانی است که پا در مسیر این جاده قرار داده اید.

در مسیر رسیدن به روستای ساسنگ شما روستاهای دیگری را مشاهده می کنید که زیبایی بی نظیری دارند. ساسنگ روستایی که حرف های نگفته زیادی را در دل خود نگه داشته است. این روستا علاوه برقدمت تاریخی که دارد مردمانی دلسوز و خونگرم و مهربانی نیز دارند.

گلستانی ها - روستای ساسنگ کجاست؟

آبشار ریگ چشمه مینودشت

یکی دیگر از روستاهایی که در اطراف مینودشت گلستان قرار دارد و زیبایی‌های طبیعی فراوانی را پنهان کرده است، روستای ریگ چشمه است. این روستا ییلاقی و دارای آب و هوای کاملا متفاوت و خنک می باشد و به عنوان یک مقصد برای سفرهای تابستانی می باشد.

آدرس: استان گلستان، علی آباد کتول، فاضل آباد، روستای ریگ چشمه.

حالا که راهی روستای ریگ چشمه شده اید بهتر است بدانید شما می توانید بهترین ویلا های استخردار و خانه های روستایی را در این روستا رزرو کنید و پیشنهاد ما به شما اجاره اقامتگاه خلوت آرام می باشد.

روستای دشت حلقه از روستاهای دیدنی مینودشت

روستای دشت حلقه و یا روستای دشت قلعه، روستایی تاریخی و از جمله آثار ملی به ثبت رسیده است که در شهرستان مینودشت قرار دارد. در این روستا، شهری باستانی پیدا شده است که شکل هندسی آن به‌صورت هشت ضلعی نامنظم است و توسط دو حصار در اطراف آن، حفاظت می‌شد.

استان گلستان یکی از بکرترین استان های شمالی است و بهترین انتخاب برای کسانی که دوست دارند چند روزی را در مناطق بکر اقامت داشته باشید. اگر شما هم جزو این افراد هستید پیشنهاد می کنیم که با اجاره اقامتگاه بوم گردی شاریسه مینودشت یک سفر عالی را تجربه کنید.

تپه بازگیر از جاهای دیدنی مینودشت

تپه باستانی بازگیر در جنوب شرقی روستای بازگیر، در حاشیه ضلع غربی رودخانه ترکولو و در دو کیلومتری شمال شهر مینودشت، در شرق استان گلستان قرار دارد و از مهم‌ترین و ارزشمندترین آثار تاریخی-فرهنگی منطقه است. تاکنون دوره‌های فرهنگی مس و سنگ انتقالی، مفرغ قدیم، مفرغ پایانی، آهن، دوره اشکانی و دوره اسلامی در این ناحیه شناسایی شده است. از جمله قطعات مشکوف در تپه بازگیر می‌توان به یک بنای یادمانی و ۷۰۰ شی مسی متعلق به دوره مفرغ پایانی اشاره کرد.

آدرس: استان گلستان، ۲ کیلومتری شمال شهر مینودشت، حاشیه ضلع غربی رودخانه ترکولو، جنوب شرقی روستای بازگیر.

اگر خواستید در جایی نزدیک به علی آباد کتول اقامت کنید، پیشنهاد می‌دهیم سراغ اجاره اقامتگاه انجیلوسرا بالاچلی بروید که معروف ترین بومگردی این منطقه است.

گلستانی ها - تپه بازگیر

آبشار لولوم از جاهای دیدنی مینودشت

آبشار لولوم که از جاهای دیدنی مینودشت محسوب می‌شود، در نزدیکی روستای لولوم و در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد. برای دسترسی به آبشار از کنار شهرک صنعتی مینودشت که در حاشیه جاده بین المللی تهران–مشهد واقع است، باید عبور کرد. بعد از حدود ۱۵ دقيقه پياده‌روی از آبشار اول لولوم می‌توان به آبشار دوم رسيد که کمی کوتاه‌تر از آبشار اول است؛ اما محوطه اطراف آن بازتر و جهت اتراق مناسب‌تر است.

آدرس: استان گلستان، شهرستان مینودشت،‌ روستای لولوم.

گلستان یک مقصد ایده‌آل برای کسانی است که دوست دارند چند روزی را در آرامش طبیعت سپری کنند. اگر شما هم جزو همین دسته افراد هستید اجاره اقامتگاه کلبه چوبی نیسا یکی از بهترین تصمیم‌هایتان در این سفر خواهد بود.

گلستانی ها - آبشار لولوم

منطقه لوه

لوه یک منطقه جنگلی در میان شهر مینودشت. این منطقه جنگلی جزو جنگل‌های هیرکانی محسوب می‌شود و در همسایگی پارک ملی گلستان است. این منطقه جنگلی با درختان بلوط، ممرز، افرا، زبان گنجشگ، انجلی، ولیک و ده‌های درخت دیگر دیده می‌شود. منطقه لوه در حدود ۳۵۰۰ هکتار وسعت دارد و از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین جنگل‌های بلوط استان گلستان نیز به حساب می‌آید. علاوه بر درختان انبوه، در جنگل لوه آبشار پله‌ای به همین نام وجود دارد. ارتفاع آبشار  در بلندترین پله ۱۵ متر ارتفاع و آبشار در نهایت ۷۰ متر ارتفاع دارد.

آدرس: استان گلستان، شهرستان مینودشت، شهرستان گالیکش، منطقه جنگلی لوه.

گلستانی ها - آبشار لوه کجاست؟

چراغ تپه مینودشت

چراغ تپه در حدود سه کیلومتری جنوب شرقی شهر مینودشت واقع شده است و محیطی نسبتا جنگلی دارد. این مکان از جاذبه های گردشگری مینودشت است که امکانات مناسبی برای انجام برخی ورزش‌های کوهستانی، پیاده‌روی و به ویژه پرواز با پاراگلایر را در اختیار بازدیدکنندگان می‌گذارد. همچنین این تپه یکی از مهم‌ترین سایت‌های پروازی کشور را در خود جای می‌دهد که همه ساله میزبان پاراگلایدرسوارها از سراسر نقاط ایران است.

حالا که با جاهای دیدنی مینودشت آشنا شدید بهتر است سری به معروف ترین جاذبه گردشگری درگلستان یعنی چشمه گل رامیان بزنید.

 آق چشمه مینودشت کجاست؟

آق‌چشمه که با نام تفرجگاه آق‌چشمه نیز شناخته می‌شود، بالاتر از پارک جنگلی تنگه چهل چای، در شهرستان مینودشت استان گلستان قرار دارد و دو چشمه کنار یکدیگر را در خود جای می‌دهد. این دو چشمه با آبدهی دائمی، مناظری تماشایی آفریده‌اند و همه ساله گردشگران زیادی را به این نقطه جذب می‌کنند که از جاهای دیدنی مینودشت محسوب می‌شود.

قلعه سلیمان بوقه

موقعیت مکانی این قلعه نشان می‌دهد که زمانی برای پناه گرفتن و دفاع مورد استفاده قرار می‌گرفت. قلعه سلیمان بوقه بر روی کوهی به نام بوقوتو قرار گرفته است که ۲۰۰۰ متر ارتفاع دارد. همین موضوع باعث می‌شود که دسترسی به قلعه، خیلی آسان نباشد. با این وجود، بررسی‌های دقیقی در محیط اطراف قلعه انجام شده است و آثار یافت شده، نشان می‌دهند که حیات این قلعه به زمان سلجوقیان تا ایلخانان برمی‌گردد.

آدرس: استان گلستان، شهرستان مینودشت گلستان، روستای ترسه.

از هر مسیری که راهی مینودشت می‌شوید، پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفر یکی از زیباترین اقامتگاه‌های گلستان را انتخاب و رزرو کنید، جایی مانند اقامتگاه کلبه جنگلی عمو وجی  که با منظره همیشگی ابر و جنگل در آن لذت سفرتان دوچندان می‌شود.

سایت پروازی زنگلاب از دیدنی های مینودشت

سایت پروازی زنگلاب در ارتفاعات تفرجگاه جنگلی تنگه چهل چای مینودشت و در نزدیکی روستای کوهستانی زنگلاب قرار گرفته است. این سایت از جاذبه های گردشگری مینودشت به حساب می‌آید که در آن پروازهای پاراگلایدر بر فراز طبیعت زیبای جنگلی صورت می‌گیرد. این سایت پروازی ارتفاعی معادل ۶۵۰ متر دارد و محل فرود آن محوطه‌ای باز و دارای تفریحگاه خانوادگی است.

گلستانی ها - سایت های پروازی گلستان

آبشار حسینا

روستای حسینا جایی است که می‌توانید این آبشار را در نزدیکی آن پیدا کنید. همچنین در اطراف این روستا،‌ چشمه‌ای را خواهید یافت که آبشار حسینا و چندین آبشار دیگر را در مسیر خود به وجود آورده است.

در اطراف این روستا، علاوه بر این چشمه و آبشار حسینا، چندین و چند غار آهکی وجود دارند که خود را در میان سرسبزی جنگل انبوه از دیدها پنهان کرده‌‌اند.

آدرس: استان گلستان، ۲۱کیلومتری جنوب شرقی مینودشت، روستای حسینا.

عاشق جاهای بکر هستید و مقصد سفرتان شما است؟ شاید فکر کنید همه جای شمال این روزها شلوغ است، اما ما به شما خلوت ترین و بکرترین جاهای دیدنی شمال را معرفی کرده‌ایم.

سوغات و صنایع‌دستی مینودشت

شهرستان مینودشت سوغات و صنایع‌دستی متنوعی دارد که مورد استقبال گردشگران نیز قرار می‌گیرد. هنگامی که درباره سوغات و صنایع‌دستی مینودشت صحبت می‌شود ذوق هنری و هنر دیرینه مردم قزل‌باش به ذهن شنونده خطور می‌کند.

این محصولات که اغلب هنر دست زنان و دختران روستایی است شامل ابریشم‌بافی، محصولات نمدی، سوزن‌دوزی، حصیربافی، گلیم‌بافی، قالی و قالیچه هستند. قالی و قالیچه‌های استان گلستان دربرگیرنده نقوش زیبا و سنتی این منطقه تاریخی است. خوراکی‌های خوشمزه و خوردنی‌های مینودشت مانند حلوای آماج، سرغربیلی، نان پادرازی و جزحلوا نیز به‌عنوان سوغات این منطقه محسوب می‌شوند.

علاوه بر تمام سوغاتی های خوشمزه مینودشت شما می توانید با سوغات شمال اینجا آشنا شوید.

غذاهای محلی مینودشت

غذاهای محلی مینودشت خیلی خوشمزه و تنوع بسیار زیادی دارد و شما در طول سفر حتما برای یک وعده غذایی هم که شده سفارش دهید و از خوردن آن غافل نشوید. انواع غذاهای محلی مینودشت شامل بولامه که ظاهری شبیه حلیم دارد، باسترما پلو، نخود پلو با کشمش، آش‌ترشی، خورشت برنج، خورشت ماش، خورشت گزنه، آش ماست و نان‌های سنتی مانند نان تاتاری از دیگر خوردنی‌ها و غذاهای محلی مینودشت هستند که باید امتحان کنید.

مراکز خرید مینودشت

شهر مینودشت مراکز خرید متعددی دارد. پاساژ پرنیان در مینودشت یکی از مراکز خرید این شهر است که در آدرس چهارراه برق، خیابان ولیعصر مینودشت قرار دارد. پاساژ صاحب‌الزمان نیز در خیابان سید جمال‌الدین اسدآبادی مینودشت واقع شده و برای خرید می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. سه شنبه بازار مینودشت نیز یکی از مراکز خرید سنتی این شهر است که برای خرید سوغات و همچنین گشت‌وگذار در میان فرهنگ مینودشت مکان مناسبی به حساب می‌آید.

اجاره اقامتگاه در مینودشت و گلستان از کلبه تا بومگردی

محل اقامت جایی که به آن سفر می‌کنید، یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر است.  در سفر به مینودشت گلستان نیز باید حواستان باشد اقامتگاهی انتخاب کنید که آرام و قابل اعتماد باشد. در سفر به شهرهایی طبیعی و سنتی مانند مینودشت، اقامتگاه‌های بومگردی که مستقیماً توسط خود مردم محلی اداره می‌شوند، بهترین گزینه برای سکونت هستند.

پاسخ به سوالات متداول درباره جاهای دیدنی مینودشت گلستان

فاصله گرگان تا جاهای دیدنی مینودشت چقدره؟

فاصله گرگان تا مینودشت 110 کیلومتر می باشد.

مهم ترین جاهای دیدنی مینودشت کجاست؟

در اطراف مینودشت، روستاهای بسیاری قرار گرفته‌اند که هرکدام دیدنی‌های طبیعی فراوانی دارند. از این دیدنی‌ها می‌توان به آبشار حسینا، روستای قلعه قافه، ماران کوه و منطقه لوه اشاره کرد.

چطور در مینودشت اقامتگاه رزرو کنیم؟

وارد سایت گلستانی ها شوید و در قسمت جستجو نام شهر مینودشت را وارد کنید و اقامتگاه های منطقه را ببینید.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی