پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

بهترین زمان سفر به شمال چه زمانی است؟ سوال بیشتر مسافرها این است که چه زمانی به شمال بروند تا کلی خوش بگذرونند اما باید بدانید که شمال همیشه انتخاب عالی برای تفریح و سفر است.  بهترین زمان سفر به شمال از نظر هرکس متفاوت است. بعضی از افراد دوست دارند در فصل‌های بارانی به شمال سفر کنند و برخی دیگر روزهای آفتابی را ترجیح می‌دهند. افرادی که هوای شرجی را دوست ندارند، نمی‌توانند تابستان را تحمل کنند و افرادی که طبع سردی دارند، از زمستان سرد شمال بیزارند.

شماره تماس اجاره ویلا در شمال کشور 09114481870

بهترین زمان برای سفر به شمال (استان مازندران)

مازندران یکی از استان های محبوب و شلوغ شمال است که طرفداران بسیار زیادی دارد چرا که از یک طرف به جنگل و از طرف دیگر به دریا راه دارد و از همه مهمتر فاصله خیلی زیادی با تهرانی ها ندارد و می توانند آهر هفته برای تعطیلات سری به شهرهای مازندران بزنند.

بهترین زمان سفر به شمال و استان مازندران از اواسط فروردین تا خرداد و از اوایل مهر تا اواسط آبان است. در این ماه‌ها هوا خنکی مطلوبی دارد و بارش‌ها به اندازه‌ای هستند که لذت مسافرت شما را بیشتر می‌کنند.

در سفر به شمال، از کدام شهرهای مازندران دیدن کنیم؟

یکی از معروف ترین و زیباترین شهرهای استان مازندران رامسر است که باعث شده لقب عروس شهرهای شمالی را به  خود اختصاص بده. رامسر از یک طرف به دریا و از طرف دیگر به جنگل نزدیک می باشد و دارای آب و وای فوق العاده می باشد. با اجاره ویلا در رامسر میتوانید هم در استخر و هم در دریا به شنا و تفریح بپردازید.

علاوه بر ویلا ، جاهای دیدنی رامسر بسیار زیاد است و شما باید چند روزی را در این شهر زیبا اقامت داشته باشید.

اجاره کلبه در رامسر

محمودآباد یکی از شهرهای مدرن این استان محسوب می‌شود که به دلیل تمیز بودن ساحل و دریا محبوبیت زیادی دارد. بابلسر نیز یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران است که هرساله گردشگران زیادی به این شهر سفر می‌کنند؛ به همین دلیل ساحل شلوغی دارد. در صورتی که عزم سفر به استان مازندران کرده‌اید.

بهترین زمان برای سفر به شمال (استان گیلان)

در میان سه استان شمالی ایران، گیلان بیشترین میزان بارش را دارد. بخش زیادی از این استان را جنگل‌ها تشکیل داده‌اند و تعداد روستاهای جنگلی آن نسبت به روستاهای ساحلی بیشتر است. رطوبت گیلان در تابستان از مازندران و گلستان بیشتر می‌شود، تا حدی که حتی ساکنان رشت و دیگر شهرهای استان هم در ظهر و بعدازظهر نمی‌توانند از خانه خارج شوند.

بهترین زمان سفر به استان گیلان، بهار است. در این فصل برف کوه‌ها کم‌کم آب می‌شود و جویبارها و رودها از دل جنگل‌ها به سمت دریا حرکت می‌کنند. درختان سبز شده‌اند و دمای هوا نیز مطلوب است. با مسافرت به گیلان در این فصل لذت واقعی سفر به شمال را تجربه خواهید کرد. بعد از بهار، پاییز دومین فصل مناسب برای سفر به گیلان است. در این فصل بارش‌های شدید هنوز شروع نشده و برف هم نمی‌بارد. البته ممکن است برای گردش نیاز به لباس گرم داشته باشید، زیرا هوا از بهار سردتر است.

در سفر به شمال، از کدام شهرهای گیلان دیدن کنیم؟

رشت به عنوان مرکز استان گیلان، به شهر باران شهرت دارد. شما می‌توانید با سفر به رشت، به دیدن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهر مانند عمارت کلاه‌ فرنگی، دریاچه سقالکسار، بازار محلی و میدان شهرداری بروید. لاهیجان از دیگر شهرهای زیبای استان گیلان است که به شهر چای و کلوچه شناخته می‌شود. با سفر به لاهیجان، می‌توانید به تماشای شیطان‌ کوه و دریاچه‌اش بروید و با سوار شدن در تله‌کابین آن شهر، لاهیجان را از بالای کوه‌ها ببینید.

کلبه چوبی گیلان

بهترین زمان رفتن به استان گلستان

گلستان بهشت ناشناخته ایران است. مسافران معمولاً استان گیلان و مازندران را برای سفر به شمال انتخاب می‌کنند و اگر هم به گلستان بروند، تنها از شهرهای مشهور آن مانند گرگان و بندر ترکمن بازدید می‌کنند. گلستان استانی با قدمت زیاد است و ترکیبی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی را در خود جای داده است.

میزان رطوبت و بارش گلستان نسبت به گیلان و مازندران کمتر است، به همین دلیل در فصل تابستان هم می‌‌توان به این استان سفر کرد. البته همچنان باید بر این نکته تأکید کنیم که تابستان بهترین زمان سفر به شمال نیست و زمان‌های بهتر از آن هم وجود دارد! بهار و پاییز برای بازدید از استان گلستان هم بهترین فصل‌ها هستند. این استان در فصل‌های بهار و پاییز نسبت به سایر استان‌های شمالی کشور خلوت‌تر است.

در سفر به گلستان کدام شهرها را دیدن کنیم؟

شهر گرگان یکی از جاهای دیدنی گلستان است که به‌عنوان مرکز آن هم شناخته می‌شود. با چند شب اقامت و اجاره روزانه خانه در گرگان می‌توانید به دیدن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی مثل پارک جنگلی ناهارخوران، جنگل النگدره، آبشار نومل و منطقه حفاظت‌شده جهان‌نما بروید.

علی آباد کتول یکی دیگر از شهرهای استان گلستان است که جاهای دیدنی بسیار زیادی دارد و از همه مهم تر آبشار کبودوال می باشد. با اجاره ویلا در علی آباد کتول می توانید به همه جاهای دیدنی این شهرستان دسترسی داشته باشید.

اجاره کلبه درگلستان

بهترین جنگل‌های شمال

بهترین جنگل های شمال ایران در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان قرار گرفته‌اند. زیباترین جنگل‌های شمال بخشی از جنگل های هیرکانی در جوار دریای مازندران هستند.

جنگل گیسوم

جنگل دالخانی

جنگل النگدره

جنگل سی‌سنگان

جنگل دو هزار

جنگل سه هزار

جنگل ناهارخوران

جنگل واز

جنگل کجوز

جنگل توسکستان

بهترین سواحل شمال

ساحل خلج رامسر

بهترین ساحل چالوس

ساحل سیترا نوشهر

ساحل چمخاله

ساحل نمک آبرود

ساحل متل قو

ساحل بندرانزلی

جاهای دیدنی بکر شمال ایران

مناطق شمال ایران مناطق بکر و دیدنی دارد که شما را شگفت زده می کند. شاید فکر کنید که شمال ایران مناطق دیدنی معمولی و تکراری زیادی دارد اما وقتی به دقت به سه استان شمالی نگاه کنیم می بینیم مناطق بکر و بی نظیری در این استان ها وجود دارد.

استان گیلان گل سرسبد و سرسبز شمال دارای مناطق بکری مانند اولسبلنگاه ، سوئه چاله ، آبشار لاتون و سوباتان و ... فوق العاده می باشد . اما به مازندران که برسیم مناطق هیجان انگیزی مانند دریاچه ولشت ، مازیچال ، فیلبند و ارتفاعات رامسر و ... که شما را به یک سفر رویایی به شمال دعوت می کنه. استان گلستان که هنوز هم خیلی شناخته نیست اما غافل از جاهای دیدنی این استان مانند آبشار کبودوال، منطقه خالد نبی، توسکستان، منطقه جهان‌نما و… نباشید.

اگر همچنان علاقه به آشنا شدن به جاهای دیدنی شمال هستید خواندن این مقاله از سایت گلستانی ها شدیدا پیشنهاد می شود.

معروف ترین سوغات شمال ایران

همیشه خرید سوغات یکی از برنامه های سفر است که بتوانیم خاطره شمالگردی را زنده نگه داریم. یکی از هیجان انگیزترین مکان های خرید سوغات درشمال کشور بازارهای محلی و سنتی است. سوغات شمال با شهرهای دیگر ایران کاملامتفاوت است شما اینجا می توانید از سبزی‌های خوش‌عطر تا ماهی‌های تازه صید شده از آب، کلوچه‌های محلی، انواع ترشیجات و رب انار، لواشک، مربا و زیتون‌ بخرید و جالب این است که اینجا پایان خرید سوغاتی نیست شما می توانید انواع صنایع دستی بخرید.

اگر می خواهید درباره بهترین سوغات شمال بدانید این مقاله را بخوانید.

هزینه سفر به شمال

علاوه بر اجاره ویلا و مقصد شمالگردی یکی دیگر از مولفه‌های مسافرت که باید درنظرگرفته‌شود، هزینه سفر است. هزینه اجاره ویلا در شمال در تابستان و بهار بسیار زیادتر از مواقع دیگر سال است.

ازطرف‌دیگر، در فصل تابستان هزینه سفر و اقامت در شمال، به‌دلیل تعطیلی مدارس، افزایش  می‌یابد. با آغاز پاییز و آغازبه‌کار مدارس و مراکزعلمی، به‌تدریج از حجم مسافر نیز در این مناطق کاسته شده و قیمت‌ها در مراکز مختلف نیز دچار کاهش می‌شوند.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی