پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

آبشار کمرد کجاست؟ در اطراف تهران جاذبه های طبیعی و زیبای بسیاری وجود دارد که از جمله یکی از مناطق خارق العاده اطراف تهران می توان به آبشار کمرد اشاره نمود که در جاجرود قرار دارد. این آبشار علاوه بر  زیبایی بی نظیری که دارد در منطقه ای بسیار خوش آب و هوا واقع شده. اگر مشتاقید که بدانید این آبشار کجاست، در ادامه با معرفی آبشار کمرد با گلستانی ها همراه باشید.

شماره تماس اجاره ویلا در شمال 09114481870

مسیر دسترسی به آبشار کمرد

برای بازدید از آبشار کمرد زیبا که در فاصله ی بسیار نزدیکی از تهران قرار دارد باید ابتدا خود را از طریق جاده ی هراز به جاجرود برسانید. بعد از پل جاجرود و پشت سر گذاشتن پلیس راه و تمام شدن دیوارهای شهر، قبل از رسیدن به منطقه ی صنعتی خرمدشت به منطقه ی کمرد میرسید که اگرخوب دقت کنید یک تابلوی آبی رنگ حدود بیست متری کناره ی جاده در سمت راست، با عبارت «منطقهی ،کمرد، خوش آمدید رسیدن به منطقه را اعلام می کند.

حدود پنجاه متر جلوتر نیز یک تابلوی زردرنگ میبینید که متعلق به سازمان حفاظت محیط زیست بوده و نشانگر پارک ملی خجیر است چنانچه این تابلوها را ندیدید، اولین منطقه ی مسکونی بعد از جاجرود، کمرد نام دارد. اگر با وسیله های بین راهی سفر کنید یادتان باشد نرسیده به پمپ بنزین کمرد کنار پل عابر پیاده قبل از دوربرگردان وسط جاده پیاده شوید از پل که رد شدید از طریق هر کدام از خیابانهای سمت راست که به جهت شمال بروید وارد خیابان اصلی منتهی به روستای کمرد میشوید.

آبشار کمرد کجاست؟

لوکیشن روستای کمرد

از لب جاده ی اصلی تا روستای کمرد سه کیلومتر راه دارید که پیاده طی کردن آن کمتر از یک ساعت به طول می انجامد اگر وسیله ی شخصی دارید بعد از همان پل عابر پیاده و قبل از پمپ بنزین کمرد از طریق یک دوربرگردان، به سمت تهران تغییر مسیر دهید مراقب باشید اگر این دوربرگردان را رد کنید باید تا دوربرگردان بعدی یعنی بعد از پل اتوبان تهران - پردیس برانید بعد از اینکه دور زدید وارد اولین خیابان عریض سمت راست خود شوید و در اولین تقاطع به سمت چپ بپیچید تا بعد از کمتر از سه کیلومتر در مسیری ،آسفالت به ده کمرد برسید.

فاصله تهران تا سوادکوه نسبت به بسیاری از شهرهای شمالی کشور کمتر است. به همین دلیل بسیاری از تهرانی‌ها ترجیح می‌دهند این منطقه تفریحی را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند، به خصوص اگر قصد داشته باشند برای دو الی سه روز به شمال بروند. سوادکوه یکی از روستاهای شرقی استان مازندران است که به اندازه یک شهر جاذبه گردشگری دارد! برای اجاره ویلا در سوادکوه اقدام کنین و از تماشای طبیعت آن لذت ببرید.

جاهای دیدنی نزدیک آبشار کمرد

به میدان گاهی اصلی روستا که رسیدید خودروی خود را کنار ساختمان دهیاری و دفتر شورای اسلامی روستا پارک نمایید و داخل روستا نبرید. با این کار هم میتوانید از کوچه های سنگفرش و باریک روستا دیدن کنید و سری هم به حسینیه ی زیبا با گنبد نقره ای رنگ امامزاده طیب بن طاهر و درختان کهنسال چنار اطراف آن بزنید و هم اینکه مزاحمتی برای اهالی روستا ایجاد نمیکنید یادمان باشد اهالی روستا و مهمانان آنها در مواردی مانند پارک خودرو در روستا به گردشگران اولویت دارند.

از هر کجای روستا که به طرف شمال بروید با طی مسافت کمی از طریق راه پاکوب به دره ای سرسبز هدایت میشوید این راه شما را به منطقه ای سرسبز زیبا و خنک و مرطوب با درختان چنار و نارون و بوته های زرشک و تمشک، در زیر آبشار چهل متری کمرد هدایت میکند میتوانید ابتدا امام زاده طیب را ببینید و از راه پاکوب کنار امامزاده به سمت آبشار بروید این آبشار در روی یک صخره ی بزرگ مملو از خزه و درختچه های ،کوچک جاری است و حدود بیست متر عرض دارد.

روستای کمرد

عرض این آبشار در طول سال متغیر بوده و در گذشته مقدار بیشتری را شامل میشده است. سرچشمه ی آبشار کمرد در بالای آن قرار دارد که از دامنه های شرقی قله ی آراکوه سرچشمه میگیرد از سمت راست آبشار بالا بروید و از چشمه ی گوارای آن بنوشید. چشمه را به سمت شمال بروید و کمی ارتفاع بگیرید تا از روی یال اصلی روستاهای منطقهی لواسان و قسمتی از سد لتیان را نظاره گر باشید.

اگر در اوایل بهار قصد سفر دارید آبشار زیباتری را مشاهده خواهید کرد زیرا بسته به پرآبی و کم آبی آن سال، هر چه به تابستان نزدیک میشویم آبشار کم آبتر شده تا اینکه در پاییز خشک میشود البته خود این دره درختان زیبا تصویر زیبای غارهای کوچک و بزرگ و شیارهای دیواره ی آبشار در فصل بی آبی نیز میتواند چند ساعتی شما را از گرمای تهران دور کند.

در اطراف آبشار فضا برای برپایی چادر وجود دارد همچنین با هماهنگی با متولی امام زاده میتوانید شب را در حیاط و یا داخل امامزاده سپری نمایید در این روستا نیز مانند دیگر روستاهای نزدیک به تهران یافتن اتاق اجاره ای برای یک کجا بمانيم؟ شب مشکل است.

اصلی صعود به قله ی آراکوه از سمت لواسان است ولی از سمت کمرد هم میتوان بر روی قله گام نهاد. یکی از راههای صعود از بالای چشمه ی آبشار است راه دیگر اینکه قبل از رسیدن به روستا در سمت چپ خود را به یال جنوبی برسانید و قله را صعود نمایید.

اطراف آبشار مناطق زیادی برای برپایی چادر وجود دارد کنار سرچشمه در بالای آبشار نیز مکان خوبی برای استراحت است. در این صورت مراقب حفره ی پر آب اطراف چشمه باشید. سمت شرق ،آبشار در روی یک گردنه دکل برقی وجود دارد که از طریق راه مالرو زیر دکل میتوانید به روستاهای منطقهی لواسان بروید.

اگر علاقه به آبشارگردی دارید در این مقاله از مجله گلستانی ها با بهترین آبشارهای گلستان آشنا شوید!

چطور به آبشار کمرد بریم

بهترین زمان سفر به روستای کمرد

همان طور که گفته شد به دلیل قرار گیری این روستا در دمنه های شرقی قله آراکوه اغلب آب و هوای این منطقه خنک و کوهستانی است و در اغلب مواقع دارای آب و هوای بارانی و سرد است از این رو روستی کمرد در فصل پاییز و زمستان بسیار سرد و برفی است به همین دلیل توصیه می شود که در فصل بهار و تابستان که این روستا آب و هوای مطبوع تری دارد به این منطقه بروید و از جاذبه های زیبای آن دیدن کنید.

هم چنین اگر به سرما علاقمندید بازدید از این روستا در فصل خارق العاده پاییز و زمستان خالی از لطف نیست اما پیش از سفر در فصول سرد سال به این روستا حتما تجهیزات کافی به همراه خود داشته باشید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

روستاهای شمال کشور بسیار زیبا و دیدنی است و برای آشنا شدن با زیباترین روستاهای شمال همراه مجله گلستانی ها باشید

سوالات متداول درباره آبشار کمرد

آبشار کمرد کجاست؟

این آبشار در بخش جاجرود استان تهران قرار داشته و فقط 20 کیلومتر با تهران فاصله دارد.

بهترین فصل سفر به آبشار کمرد کی است؟

برای اینکه بتوانید بیشترین لذت را از این طبیعت زیبا داشته باشید، بهتر است فصل‌های بهار و تابستان را برای گردش در منطقه آبشار کمرد انتخاب کنید.

جاهای دیدنی اطراف آبشار کمرد کجاست؟

غار چهل دختر، امامزاده طیب ابن طاهر، امامزاده دو برادران و قله آراکوه.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی