پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

روستای سیادرکا کجاست؟ : روستای سیادرکا از شمال به تپه نارنج بن و نهالستان دولتی از جنوب و تپه های سمن کتی و از غرب و شهر مرزیکلا و از شرق به مرکز پرورش مرغ آرین ختم می شود.

روستای سیادرکا (seyaderca ) جز دهستان بابلکنار از بخش بابلکنار شهرستان بابل از استان مازندران می باشد که در ۲۲ کیلومتری جنوب شرقی شهر بابل واقع شده است.

اجاره کلبه در سیادرکا لفور

وجه تسمیه روستای سیادرکا

گروه اول را عقیده براین است که سیادرکا ترکیبی از ۲ کلمه سو و درکا می باشد سو اصطلاحی است مازندرانی که به فارسی روشنایی را می دهد. و چون در سابق مردم در کنار رودخانه ها سکنا می گزیدند این قسمت توجه عده ای را به خود جلب نموده و به مرور زمان آبادی شکل گرفت و به این اسم گذاشته شد.

گروه دوم این گروه که اکثریت دارند بر این عقیده اند که روستای سیادرکا به این خاطر که بین دو سی (به زبان فارسی تپه) واقع شده و رودخانه درکا از وسط آن می گذرد به سیادرکا نامگذاری شده است.

به عقیده من تعبیر دوم درست تر می باشد چرا که (الف) بین سی و درکا حرف ربط بوده و در واقع بجای (واو) حرف ربط قرار گرفته است شاهد این امر لهجه روستاییان می باشد که معمولاً در صحبت حرف آخر کلمه را با صدای (الف) می کشند نظیر بریما یعنی بیا بریم امروزه لفظ سی درکا به صورت سیادرکا استعمال می گردد.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی