پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

آبشار اسپه اوکجاست؟ آبشار اسپه او آبشاری پلکانی و کاسه‌ای است که حوضچه‌های آهکی متعددی در ۷ طبقه دارد و در ۳۰ کیلومتری بهشهر در ارتفاعات رشته‌‌کوه البرز در منطقه هزار جریب قرار گرفته است. «اسپه‌او» به معنای «آب سفید» است. این آبشار از جاهای دیدنی بهشهر است که ارتفاع آن به بیش از ۴۰۰ متر می‌رسد و از چشمه‌ای که از شکاف سنگی در زیر درختی کهنسال می‌جوشد، سرچشمه می‌گیرد.

شماره تماس اجاره ویلا در بهشهر 09114481870

آبشار اسپه او کجاست؟

در استان مازندران در نزدیکی روستای پاسند در منطقه هزار جریب نکا، آبشار اسپه او قرار گرفته است. این آبشار صورت پلکانی و کاسه ای است، صدها حوضچه آهکی در 7 طبقه که در طول سالیان متمادی ایجاد شده باعث ایجاد آبشار شده‌اند. از جمله جاذبه‌های طبیعی این روستا جنگل‌های سر سبز و خوش آب و هوای آن است و می‌توان از چشمه و آبشار اسپه او به عنوان یکی از شگفتی‌های طبیعت و نعمت‌های طبیعی این منطقه نام برد.

نزدیکترین روستاها به این منطقه از سمت شمال روستای غربی محله و از سمت غرب روستای رودبار می باشند. قسمتهایی از مسیر این آبشار از داخل رودخانه میگذرد لذا پیمایش مسافت تقریبا سه ساعته این آبشار بسیار مفرح و لذت بخش شده است.

راه های رسیدن به آبشار اسپه او

برای رسیدن به آبشار اسپه او در ابتدا می توانید با اجاره ویلا در بهشهر از سایت گلستانی ها تهیه کنید و خود را به این منطقه برسانید. پس از آن می توانید از تنها مسیر ممکن به سمت این آبشار حرکت کنید. مسیری که به این آبشار می رسد از مسیر اصلی آسفالته از جاده پاسندرز شهرستان بهشهر به سمت روستاهای منطقه هزارجریب می گذرد. تنها می توان تا پل حد واسط روستاهای رودبار و غریب محله از خودرو استفاده کرد. پس از پارک کردن ماشین در حاشیه جاده اصلی، وارد جاده فرعی می شوید و از کنار رودخانه از سمت چپ 7 کیلومتر را تا آبشار طی می کنید.

بازدید از آبشار اسپه او

برای دیدار از این آبشار نیازی نیست هزینه ای را بپردازید و می توانید به صورت رایگان از آن دیدن کنید. مسیری که تا آبشار طی می کنید بسیار زیبا و حیرت انگیز است و قسمتی از راه را باید از درون آب رودخانه و در قسمت هایی دیگر، از میان جنگل عبور نمود.

آبشار بسیار باشکوه و بلند اسپه او پوشیده از خز میباشد و به خاطر شرایط آهکی بودن سنگ آن به راحتی میتوان از پایین تا محل سرچشمه از آبشار بالا رفت و از طراوت و خنکای آب و همچنین طبیعت و مناظر بی بدیل قسمتهای مختلف آبشار لذت برد. همچنین از بین سایر دیدنی های طبیعی شهرستان شمالی زیبای بهشهر نیز می توان به آبشار سنگ نو و غارهای باستانی هوتو و کمربند اشاره نمود.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی