پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

جاهای دیدنی بهشهر اینقدر زیباست که باورتون نمیشه بهشهر این طبیعت بی نظیر و سرسبز رو داشته باشد. بله جاهای دیدنی بهشهر و جاهای دیدنی مازندران چنین ویژگی را دارند اما راستش این ویژگی‌ها همه جذابیت‌های این شهر را توصیف نمی‌کند. وقتی راهی بهشهر شدید باید دید عمیقی به این منطقه زیبا داشته باشید چرا که حتی در بناهای تاریخی و قدیمیش هم فضایی سرسبز و هوایی خوش برای لذت‌بردن وجود دارد. خب پس بی‌جهت نیست که این شهر را به نام بهشهر یعنی بهترین شهر صدا می‌زنند.

شماره تماس اجاره کلبه در بهشهر : 09114481870

بهشهر کجاست؟

 بهشهر یکی از شهرهای استان مازندران است که در نزدیکی تالاب میانکاله، ساری، گلوگاه و دامنه‌ کوه‌های البرز قرار دارد.

برای اجاره کلبه در بهشهر کجا بریم؟

به تازگی در بهشهر یک مجموعه بزرگ گردشگری افتتاح شده است که شما می توانید برای اقامت روی دهکده برکه سلامت بهشهر حساب کنین و با کلی امکانات و خدمات رایگانی که دارد یک سفر عالی به شمال داشته باشید.

برای اجاره کلبه در بهشهر کافیه کلیک کنین و یک سفر متفاوت به شمال رو تجربه کنین.

اجاره کلبه درختی در بهشهر

فاصله تهران تا بهشهر ۳۳۱ کیلومتر معادل سه ساعت و سی دقیقه با خودروی سواری و اتوبوس است،

مسیر تهران تا بهشهر

از جاده فیروزکوه : ۳۳۱ کیلومتر ، ۳.۳۰ دقیقه بدون ترافیک

شهرهای عبوری : پردیس، دماوند، فیروزکوه، پل سفید، شیرگاه، قائمشهر، ساری، نکا، بهشهر

بهترین جاهای دیدنی بهشهر

موزه گوهرتپه، کاخ صفی‌آباد، آتشکده کوسان، مجموعه تاریخی عباس‌آباد، چشمه عمارت، قبرستان تاریخی سفیدچاه، باغ چهلستون اشرف، خانه شهریاری و کشتی صفوی بهترین جاهای تاریخی بهشهر هستند.

روستای یخ کش

یخ‌کش روستایی قدیمی از جاهای دیدنی بهشهر در ۴۰ کیلومتری بهشهر و منطقه‌ای به نام هزار جریب است که از قسمت شمالیش به جنگل هیرکانی می‌رسد. اقامت در این روستا برای شما خیلی راحت و بی‌دردسر است چون یک اقامتگاه بوم‌گردی با امکانات ایده ال مثل حمام و سرویس بهداشتی، تلویزیون، وسایل سرمایشی و گرمایشی، آشپزخانه و پارکینگ دارد.

روستای یخ کش جاهای دیدنی بهشهر

باغ عباس آباد بهشهر

مجموعه تاریخی عباس آباد در استان مازندران، در فاصله ۹ کیلومتری شهرستان بهشهر قرار دارد. باغ تاریخی عباس آباد بر روی تپه ای ساخته شده و از طریق بریدن تپه و ایجاد پله و صفه، باغی پلکانی ایجاد شده است . این باغ یکی از بی نظیرترین باغ های ایرانی به شمار می رود. معماری این باغ کاملا به صورت قرینه انجام گرفته است که با سطوح شیب دار و لوله‌ های سفالی موسیقی آب در سطح باغ می پیچد و همچنین مناظر بی بدیلی ایجاد می کند.

باغ عباس آباد بهشهر

دریاچه عباس آباد بهشهر 

دریاچه عباس آباد دریاچه ای طبیعی در میان جنگل های انبوه است. این دریاچه چون نگینی در سینه جنگل می درخشد و چشمان هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. آب دریاچه از دو چشمه قوری چشمه و سرچشمه تامین می شده است. در میان این دریاچه چهار طاقی ای قرار دارد که در زمان آبگیری قسمت اعظم این چهار طاقی به زیر آب رفته و چون جزیره ای در میان دریاچه شناور است.

در زمان آبگیری ارتفاع آب دریاچه به ۱۸ متر می‌رسد. بنای عمارت علاوه بر کاربردی تفریحی دارای کاربری علمی و فنی در سد سازی بوده‌است؛ چراکه از فشار آب جلوگیری می‌کند و مانع از تخریب سد می‌شود.

چشمه پلنگ خیل

چشمه پلنگ‌خیل از جاهای دیدنی بهشهر چشمه‌ای در نزدیکی کاخ صفی‌آباد بهشهر است. در زمان صفوی برای اینکه هوای کاخ صفی‌آباد خنک شود از آب این چشمه استفاده می‌کردند. معماران آن زمان از خروجی چشمه به سمت کاخ آبراهه‌هایی طراحی کرده بودند تا آب چشمه پلنگ‌خیل به کاخ صفی‌آباد برسد. آب چشمه پلنگ‌خیل بعد از کاخ صفی‌آباد به زمین‌های کشاورزی می‌رفته تا برای کشت‌وکار مردم استفاده شود.

تالاب میانکاله کجاست؟

اگر اهل طبیعت گردی باشید، حتما از دیدن تالاب میانکاله ذوق زده خواهید شد. تالاب میانکاله یکی از بکرترین جاذبه های گردشگری بهشهر است. دیدن پرنده هایی که در این محدوده زندگی می کنند، اتفاقی است که برای هر کسی رخ نمی دهد. فقط در اطراف تالاب میانکاله است که می توانید سیلی از فلامنیگوها را ببینید.

میانکاله علاوه بر اینکه محل اقامت موقت گونه‌های مختلف پرندگانی مانند فلامینگو، قو، عقاب دریایی، پلیکان از مناطق سردسیری مثل سیبری و روسیه است؛ دارای یک پوشش بکرگیاهی زیبایی است که گردشگران و علاقه‌مندان به حیات وحش را به این تالاب جذب می‌کند.

همچنین در تالاب میانکاله پرورش ماهی امری رایج است و ماهی هایی همچون کپور، کفال، سفید، سوف و ماهی ماهی خاویار در این منطقه پرورش می یابند که راهی برای امرار معاش مردم این منطقه به شمار می روند.

تالاب میانکاله کجاست؟

سیری در باغ چشمه عمارت بهشهر

این باغ عظیم و باشکوه در استان مازندران در قسمت جنوب شرقی باغ‌ تپه و باغ‌ شاه در محوطه‌ای به طول حدود ۴۱۰ متر و به عرض حدود ۱۳۵ متر و فرم مستطیلی آن در جهت شیب زمین و به سمت شمال غربی، در زمان شاه عباس در بهشهر ساخته شده‌ است.

در دامنه ارتفاعات جنوبى بهشهر چشمه‌سارهاى فراوانى وجود دارد. یکى از پرآب‌ترین این چشمه‌ها، چشمه عمارت است که امروزه بیش از نیمى از آب شهر را تامین مى‌کند. زیبایی ظاهر یا قدمت آن نیست، بلکه سیستم آبرسانی آن است که بدون پمپ، آب را از چشمه بالا آورده و در نهری از ساختمان خارج می کرده است.

روستای آهنگرکلا

اگر می‌خواهید به روستایی خوش آب و هوا و سرسبز از جاهای دیدنی بهشهر بروید، روستای آهنگرکلا چنین روستایی‌ است. این روستا در یکی از نواحی بهشهر به نام یانه‌سر و دهستانی به نام عشر ستاق قرار دارد. فصل بهار بهترین زمان برای رفتن به روستای آهنگرکلاست چون طبیعتی سرسبز با هوایی خوش عجین شده است.

منطقه حفاظت شده هزار جریب

منطقه حفاظت‌شده هزار جریب بین استان‌های مازندران و سمنان واقع شده و به‌دلیل داشتن جنگل‌ های بکر هیرکانی و همچنین گونه‌های گیاهی و حیوانی خاص تحت حفاظت قرار گرفته است و از جاهای دیدنی بهشهر محسوب می‌شود.

غار باستانی هوتو کمربند

غار باستانی هوتو کمربند که در میان جاذبه های گردشگری بهشهر به چشم می‌خورد، در انتهای جاده‌ای با چشم‌انداز زیبا از شهر و در مجتمع رفاهی و تجهیزشده واقع شده است. از پارکینگ این مجموعه، باغ‌های انار دلنشینی را می‌بینید که اگر به دنبال استراحت یا نوشیدن چای باشید، می‌توانید در آلاچیق‌های این باغ‌ها که در میان درختان، سایه‌ای برای شما فراهم کرده‌اند، بنشینید. گفته می‌شود که قدمت این غارها به هفت هزار سال می‌رسد.

غار هوتو بهشهر

کاخ صفی‌آباد

کاخ صفی‌آباد بهشهر یکی از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی در جنوب غربی بهشهر و استان مازندران است. قدمت تاریخی کاخ صفی‌آباد مربوط به دوران صفوی و حکومت شاه‌عباس بوده که از یک کاخ و باغ تشکیل‌شده است. یکی از دلایل جذابیت این کاخ مربوط به چشم‌انداز آن است. این کاخ در یک فضای سرسبز و تعداد انبوهی از درختان قرارگرفته و بنادر مختلفی مانند بندر ترکمن و گز را از این مکان می‌توان مشاهده کرد.

قبرستان سفید چاه

قبرستان سفید چاه که به‌ نام گورستان سپید نیز شناخته می‌شود، یکی دیگر از جاهای دیدنی است که در بهشهر قرار دارد. قدمت تاریخی این قبرستان به دوره تیموریان بازمی‌گردد و اولین قبرستانی است که مسلمانان در آن به خاک سپرده شده‌اند.

در این قبرستان اغلب، افراد مهمی مانند ملک بادله (حاکم شمال)، ابراهیم، فرزندان امام موسی ابن جعفر (ع) و... به خاک سپرده شده‌اند. مردم بومی این منطقه از گذشته بر این باور بوده‌اند که جسد مردگان دفن شده در این قبرستان سالم باقی می‌ماند؛ اما امروزه بر طبق تحقیقات به‌عمل‌آمده علت این موضوع را آهک زیادی می‌دانند که در خاک آن وجود دارد.

قبرستان سفید چاه

توسکا چشمه

توسکا چشمه یکی از پر بازدیدترین مناطق تفریحی در بهشهر مازندران است. این پارک یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی شمال کشور به‌حساب می‌آید که در آن امکانات زیادی برای گردشگران قرار داده‌شده است. ازجمله این امکانات می‌توان به پارکینگ، سرویس بهداشتی، بوفه، رستوران و موارد دیگری اشاره کرد. در این پارک درختانی بلند با شاخ‌های درهم‌کشیده، هوای خنک، چشمه‌های آب‌معدنی وجود دارد که ازجمله جذابیت‌های این پارک به شمار می‌روند.

باغ چهلستون اشرف

باغ چهلستون اشرف یا پارک ملت بهشهر یا باغ‌شاه که از جاهای دیدنی بهشهر محسوب می‌شود، بهترین نقطه برای فرار از شلوغی شهر، رفع خستگی و قدم زدن است. با بازدید از این پارک با یک تیر دو نشان می‌زنید و علاوه بر بازدید از فضای سبز باغ، از عمارتی تاریخی که در آن قرار گرفته است نیز دیدن خواهید کرد.

باغ چهلستون

روستای پاسند

روستای پاسند از جاهای دیدنی بهشهر همان ویژگی‌هایی را دارد که شما از سفر به شمال انتظار دارید؛ آب‌وهوای معتدل و مرطوب، جنگل‌های سرسبز و رودخانه پرآب. درباره نام روستای پاسند می‌گویند نام این روستا در اصل پاسنگ بوده و این نام برگرفته از زمین‌های سنگی روستاست.

برای رفتن از تهران به روستای پاسند از جاهای دیدنی بهشهر باید اول به شرق مازندران یعنی بهشهر بروید. بعد از بهشهر در سمت راست اتوبان، تابلوی راهنما شما را برای رفتن به روستا کمک می‌کند. بعد از تابلوی راهنما دو راهی وجود دارد که سمت راست آن مسیر رسیدن به روستای پاسند است.

بازار روز بهشهر

حیف است به بهشهر سفر کنید و به بازار روز این شهر با آن همه میوه و سبزی تروتازه سر نزنید. بازار روز از جاهای دیدنی بهشهر یک بازار با حال و هوای قدیمی است که فروشندگانش با صدایی بلند و لهجه محلی مازندرانی، شما را برای خرید تازه‌ترین سبزیجات و میوه‌جات سر ذوق می‌آورند. ساعت کاری این بازار هر روز از ۷ صبح تا ۹ شب است.

آبشار سنگ نو

فلسفه نام‌گذاری آبشار سنگ نو بهشهر بسیار جالب است. سنگ بزرگی زیر آبشار قرار داشته که به علت فشار آب صیقلی و صاف شده است. به این سنگ، سنگ نو می‌گویند. آبشار سنگ نو در ۳کیلومتری جنگل‌های جنوبی بهشهر، در اعماق جنگل، در دل طبیعت بکر بهشهر قرار دارد که شامل 4 آبشار است.

آخرین آن‌ها که بزرگ‌ترین آبشار هم هست ارتفاعی در حدود ۱۲ متر دارد. در قسمت پایین آبشار حوضچه‌ای طبیعی به عمق 4 متر ایجاد شده که در گرمای تابستان برای آب‌تنی و شنا بسیار لذت‌بخش است. پس اگر تابستان به بهشهر سفر کردید، به خودتان وعده یک شنای حسابی و دل‌چسب بدهید. البته توجه داشته باشید که به علت قرارگیری راه اصلی در مسیر رودخانه و جریان آب و تخت سنگ‌های لیز و پوشیده از خزه، پیمودن این مسیر، ممکن است کمی سخت و خطرناک باشد. توصیه می‌کنیم برای رفتن به چنین نقاطی حتماً با گروه و با تجهیزات کامل باشید تا سفری امن و لذت‌بخش را تجربه کنید.

آبشار سنگ نو

رستوران در بهشهر | جایی برای چشیدن طعم تازه

رستوران عباس آباد از معروف‌ترین رستوران‌ها در بهشهر است. طعم بی‌نظیر غذاهای این رستوران در کنار فضای زیبا و دل‌نشین آن موجب شده جزو اولین انتخاب‌ها برای گردشگران و مسافران باشد. رستوران اکبر جوجه، رستوران جهانگردی و رستوران خانه بلوط هم انتخاب برخی از مسافران این شهر است.

سوغاتی بهشهر | یادگاری سفر

نمدمالی از رشته‌های پرطرفدار در شهرستان بهشهر و سایر نقاط مازندران است. نمد‌ها از پشم گوسفند و به رنگ‌های طبیعی ساخته می‌شوند. کنده‌کاری روی چوب از دیگر هنرهای رایج در این منطقه است. برای این کار از چوب درختانی چون گردو، فوفل و افرا استفاده می‌شود که سطح مناسب و صافی دارند. از جمله اشیای ساخته شده می‌توان به مجسمه‌های حیوانات، شطرنج و ظروفی مثل پیمانه شیر اشاره کرد.

مسیر دسترسی به بهشهر

مسیر زمینی

بهشهر با قرارگیری در ناحیه شرقی استان مازندارن و نزدیکی به استان گلستان در مسیر جاده اصلی ساری به گرگان قرار دارد. البته در این مسیر شهرهای نکا و گلوگاه هم هستند. همچنین راه‌های فرعی مانند جاده دامغان- گلوگاه هم وجود دارند که به‌صورت غیرمستقیم جزو راه‌های زمینی منتهی به شهرستان بهشهر به شمار می‌آیند.

راه آهن

شهرستان بهشهر به راه آهن هم دسترسی دارد و در مسیر راه آهن تهران- سوادکوه- قائمشهر- گرگان واقع شده است.

راه دریایی

از نظر دسترسی به راه‌های آبی هم بهشهر با در اختیار داشتن بندر امیر‌آباد موقعیتی استراتژیک و حساس از نظر تجاری و حمل و نقل دارد به‌طوری که سالانه صادرات بسیاری از محصولات کشاورزی و سایر کالاها از طریق آب‌های آزاد این ناحیه انجام می‌شود.

بهترین زمان سفر به بهشهر | بهار و تابستان

طبیعت بهشهر آنقدر زیبا و متنوع است که در همه فصل‌های سال شما را شگفت‌زده می کند. اگر دوست دارید در هوایی مطبوع و ملایم به این شهر بروید، بهار و تابستان را انتخاب کنید. روزهای خوش فصل بهار و تابستان بهترین زمان سفر به بهشهر هستند. در این روزها هوا اعتدال نسبی دارد و با خیال راحت می‌توانید همراه با خانواده یا دوستان در این شهر قدم بزنید و از جاذبه‌هایش لذت ببرید. البته قبل از سفر نیز نیم‌نگاهی به هواشناسی هم بزنید، ممکن است در یکی از روزهای تابستان، گرفتار گرمای بیش‌از حد شمال و شرجی‌بودن هوا شوید.

در این شهر که جمعیت 100 هزارنفری آن، همه مردمی مهمان نواز هستند، خانه های سنتی و قدیمی وجود دارد که برای اقامت گردشگران آماده شده است! اگر دوست دارید که مانند مردم مختلف و گردشگر به این شهر زیبا سفر کنید، می توانید با کمک سامانه ی رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی گلستانی ها اقدام به اجاره ی ویلا در بهشهر کنید!

 

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی