پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

بهترین جای شمال برای مسافرت :شمال ایران برای مسافرت در تابستان، اولین انتخاب برای اغلب ما می باشد و بارها آن را تجربه کرده ایم. خطه ی سرسبز و پوشیده از جنگل های انبوه در کنار دریایی وسیع و پر از هیجان، همگی شرایط مناسبی را برای داشتن لحظاتی ناب فراهم می کنند.

اما انتخاب بهترین مقاصد شمال ایران برای مسافرت جواب یک یا دو کلمه ای ندارد.در ایران مناطق بکر زیادی وجود دارد، اما ما در اینجا می‌خواهیم تعدادی از مناطق بکر شمال ایران را معرفی کنیم، باشد که این مناطق را همانطور که هستند بکر نگه داریم و با ریختن زباله چهره‌شان را زشت نکنیم.

جاهای دیدنی شمال

جهان نما گرگان کجاست؟

گلستان خطه سرسبزی است که شما برای اینکه بتوانید تمام مناطق گردشگری آن را ببینید باید ماه ها بار سفر را ببنید و امروزمی خواهیم شما را با دهکده جهان نما اشنا کنیم. جهان نما یکی از مناطقی بسیار زیبا و بکر می باشد که دارای جنگل های انبوه است. 

مساحت ۳۰ هزار و ۶۵۰ هكتار كه در شرقی‌ترین قسمت رشته كوه البرز قرار دارد. ارتفاع آن در حدود ۳ هزار و ۸۶ متر است و از فراز مرتفع‌ترین قسمتهایش می‌توان چشم‌اندازهای زیبای كردكوی، گرگان و بندر تركمن را تماشا كرد.

دهكده ییلاقی جهان‌نما در مرکز این جنگل مرتفع قرار دارد؛ روستانشینان منطقه از اواسط بهار تا اوایل پاییز برای چراندن گوسفندان و بر پا كردن كندوهای عسلشان به آنجا می‌روند و دركلبه‌های چوبی خود سکنی می‌گیرند.

برای رزرو اجاره خانه روستایی در جهان نما با شماره زیر تماس بگیرید.

09114481870

بهترین جای شمال برای مسافرت

بهترین جای شمال برای مسافرت

جنگل ناهارخوران کجاست؟

قدیمی ترین گردشگاه استان گلستان که تقریبا هر مسافری که به شهر گرگان سفر می کند بازدید از پارک جنگلی ناهارخوران را در برنامه سفرش قرار می دهد. درختانی سر به فلک کشیده و باستانی که در جوار آن ها امکانات مورد نیاز برای اقامت و یا پیکنیک برای گذراندن روزهایی شاد همراه با اعضای خانواده فراهم شده است. شهرت پارک به حدی زیاد است که بسیاری از افراد پس از شنیدن نام گرگان به یاد جنگل های نهارخوران می افتند. پارک تنها چهار کیلومتر با شهر فاصله دارد.

تا به حال شده با خودتان به این فکر کنید که آیا می شود در وسط شهر با جنگل بسیار زیبا مواجه شوید؟ بله پارک جنگلی ناهارخوران بدین گونه است . دو سه تا خیابان از شهر دور شوید و یکدفعه همه آن دود و دم جایش را به سرسبزی و هوای تروتازه جنگل بدهد؟ ناهارخوران گرگان اینطور جنگلی‌ست و یکی از دلایل محبوبیت بی‌شمارش هم همین است.

بهترین جای شمال برای مسافرت

بهترین جای شمال برای مسافرت

تفریح هیجان انگیز تله کابین نمک ابرود

در کنار ساحل گردی و لذت بردن از طبیعت و سرسبزی خطه شمال ایران، یکی دیگر از انتخاب های خوب و به یادماندنی، تله کابین سواری می باشد. تله کابین را در بسیاری از شهرهای کشورمان می توان تجربه کرد، اما چیزی که در شهرهای شمالی می بینید از زمین تا آسمان با سایر نمونه های مشابه تفاوت دارد. زیر پاگذاشتن جنگل و عبور از لابه لای ابرها مانند این است که به بهشت قدم گذاشته اید. بهترین انتخاب برای تله کابین سواری تله کابین نمک ابرود است.

بهترین جای شمال برای مسافرت

بهترین جای شمال برای مسافرت

روستای جواهرده رامسر

اگر مقصد سفرتان رامسر باشد و کمی از این شهر فاصله بگیرید، در نهایت بعد از طی ۲۷ کیلومتر به روستایی رویایی در دل جنگل سخت سر برخورد می کنیدبله درست است روستای جواهرده. در این روستای فوق العاده زیبا می توانید رستوران های سنتی را ببینید که انواع غذاهای محلی را سرو می کنند.

آبشار صفارود، دریاچه قو، عبور از لا به لای خانه های روستایی و صحبت با زنان و مردان مهربان و خرید سوغات و صنایع دستی، تنها گوشه ای از خوبی های این سفر می باشد. جواهرده به عروس روستاهای ایران معروف می باشد و یکی از توریستی ترین مناطق شمالی ایران محسوب میشود.

بهترین جای شمال برای مسافرت

بهترین جای شمال برای مسافرت

ماسال کجاست؟

به جرات می توان گفت، اگر میخواهید روی زمین به بهشت بروید، ماسال در تالش استان گیلان می تواند بهترین انتخاب باشد. به گوش رسیدن صدای آبشارهای مرتفع و عبور از جنگل زیبا و سپری کردن دقایقی در کنار بومیان منطقه و زندگی در کلبه های چوبی چیزی نیست که بتوان براحتی از آن گذشت.

این روستای زیبا و دیدنی در ۶۰ کیلومتری تالش واقع شده است و با داشتن رودخانه پر از آب خالکویی توانسته است گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کند.

روستاهای شمال ایران بسیار زیاد می باشند و نمی توان به تک تک آنها اشاره کرد، اما پیشنهاد می کنیم در انتخاب بهترین مقاصد شمال ایران برای مسافرت دقت کنید و مناطق ییلاقی را از قلم نیندازید. از دیگر روستاهای دیدنی در خطه ی شمالی کشورمان می توان به مازیچال , افراتخته در علی آباد کتول , روستای گچی سو و ... اشاره نمود.

البته اقامت و اجاره ویلا در ماسال برای کسانی خوب است که قصد اقامت و شب ماندن در این دهکده ییلاقی را دارند.

 بهترین جای شمال برای مسافرت

بهترین جای شمال برای مسافرت

آلاشت بهشت گمشده

یکی از زیباتریین مقاصدی که می توانید به عنوان مقصد برای آخر هفته های تابستانی و گرم و داغ خود انتخاب کنید، آلاشت مازندران است. این روستای زیبا و دیدنی که دارای فاصله ای تنها ۴ ساعته از تهران است، یکی از خوش آب و هواترین مناطقی است که ما می توانیم به شما در نزدیکی تهران معرفی کنیم.

این روستای بسیار خاص و خوش آب و هوا یکی از بهترین مقاصد مردم در زمانی است که دیگر از آب و هوای گرم شهر به تنگ آمده اید و دیگر می خواهید به جایی پناه ببرید که کمی شما را با مفهوم واقعی تابستان البته به جز گرمای ذوب کننده اش آشنا شوید.

این روستای خوش آب و هوای بهشتی، در 39 کیلومتری سوادکوه و در ارتفاع 1900 متری از سطح زمین قرار دارد و با طبیعت بکر و تماشایی، دشت‌های سرسبز و کوهستان‌های خوش آب و هوا مقصد خوبی برای پیک نیک و یا طبیعت‌گردی می‌تواند باشد.

 بهترین جای شمال برای مسافرت

بهترین جای شمال برای مسافرت

فیلبند کجاست؟

روستای فیلبند با همسایه‌ی شمالی اش بابل، حدود ۸۶ کیلومتر فاصله دارد و هر چند که جزو بابل محسوب می‌شود اما فاصله‌اش با آمل ۳۰ کیلومتر کمتر یعنی حدود ۵۶ کیلومتر است. برای رسیدن به این روستا، هر کجای ایران که باشید باید خود را به جاده‌‌ی هراز برسانید و به سمت آمل حرکت کنید.

۲۵ کیلومتر مانده به آمل، به ابتدای جاده‌ی‌‌ فیلبند می‌رسید که در سمت راست شما قرار دارد. این جاده‌ی فرعی که منگل‌چلاو نام دارد از میان قریب به ۳۰ کیلومترجنگل می‌گذرد تا به فیلبند ختم شود. با گذر از چند ‌روستای زیبا مثل پاشا کلا، سنگ چال و… به منطقه‌ی رؤیایی فیلبند قدم ‌می‌گذاریم.

 بهترین جای شمال برای مسافرت

بهترین جای شمال برای مسافرت

سوادکوه، بکرترین شهر شمال برای سفر

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، سوادکوه در مازندران یکی از مناطق گردشگری پرطرفدار در شمال ایران است و پتانسیل بالایی برای گردشگری در تابستان دارد. روستا و دریاچه شورمست یکی از زیباترین بخش های این منطقه اند که امکانات تفریحی مناسبی را هم برای گردشگران دارند.

آبشار و پل ورسک یکی از دیگر دیدنی‌ های هیجان‌انگیز این منطقه است که این آبشار از ارتفاعات قدمگاه سرچشمه می‌ گیرد. سواد کوه بخش‌ های جنگلی بسیاری دارد که در میان این نوع از جنگل‌ ها نیز دره‌ های زیبا، به همراه نهرها، آبشارها و چشمه‌ سارهای متعدد، خودنمائی می‌ کند.

 بهترین جای شمال برای مسافرت

بهترین جای شمال برای مسافرت

ماسوله شمال

ماسوله شاید یکی از معروف‌ترین شهرهای استان گیلان باشد. ماسوله در جنوب استان و در فاصله ۶۰ کیلومتری شهر رشت، ۳۶ کیلومتری شهر فومن و ۲۰ کیلومتری شهر ماکوان در جنگل‌های سردار جنگل فومن قرار دارد. معروفیت این شهر به دلیل معماری منحصربه‌فرد این شهر است.

این شهر در دوران زندیه ساخته‌شده است و بهترین توصیف برای معماری ماسوله این است : پشت‌بام یک‌خانه حیاط خانه بالایی است. خانه‌های این شهر گویی به‌صورت پله کانی بر روی‌هم ساخته‌شده‌اند. تمامی این خانه‌ها بر روی کوه ساخته‌شده‌اند و محل عبور و مرور به‌قدری باریک است که حتی عبور موتورسیکلت نیز از آن‌ها بسیار دشوار خواهد بود.

 بهترین جای شمال برای مسافرت

بهترین جای شمال برای مسافرت

ییلاق اولسبلنگاه

یکی از بهترن ییلاق ها ، ییلاق اولسبلنگاه ماسال است . این ییلاق، فوق العاده خوش منظره بوده و پوشش گیاهی یکپارچه ای دارد. ارتفاع این ییلاق از سطح دریا، ۱۴۸۹ متر بوده و هوایی خنک و دلنشین دارد.

به علاوه مراتع اینجا بسیار زیاد بوده و خانه های آن، اغلب از چوب ساخته شده اند. جالب است بدانید که ساکنان این منطقه، در واقع همان شهروندان ماسال هستند که در فصل گرما، برای استراحت در این ییلاق زندگی می کنند.

البته این را هم بگوییم که هتل و مهمانپذیر فوق العاده ای در این شهر هست که میزبان گردشگران و مسافران می باشد.

برای سفر به این ییلاق، شما کافی است در استان گیلان به شهرستان ماسال رفته و در فاصله حدودا ۲۵ کیلومتری شمال غرب این شهرستان و در ارتفاعات کوه های تالش، این ییلاق را خواهید دید.

 بهترین جای شمال برای مسافرت




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی