پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

دریاچه شورمست : شهرستان سواد کوه فقط یک دریاچه طبیعی دارد. دریاچه شورمست، که وسعت آن 15 هزار متر مربع و عمیق‌ترین قسمت آن 5 متر است، یکی از توریستی‌ترین دریاچه‌های شمال ایران است. منظره این دریاچه با جنگل اطراف آن که از درختان کهنسال و بلند قامت توسکا پوشیده شده، آن را به یکی از زیباترین اماکن موجود در شهرستان سوادکوه تبدیل ساخته‌است. برای دیدن این جاذبه گردشگری باید ابتدا به فکر رزرو اقامتگاه باشید. برای اجاره ویلا در سوادکوه با شماره زیر تماس بگیرید.

 09114481870

دریاچه شورمست

دریاچه شورمست همانطور که نامش تداعی می کند ترکیبی است از شوریدگی و سرمستی. درختان ِ تا کمر در آب فرورفته، صدای باد، آب و پرندگان، آدمی را مست و مدهوش، غرق در آرامش و زیبایی دریاچه می کند. دریاچه شورمست به وسعت ۱۵ هزار متر مربع و با عمق حداکثر ۶ متر در جنوب استان مازندران قرار دارد. حاشیه ی دریاچه از درختان تنومند و پر شاخ و برگ توسکا پوشیده است. سکوت و آرامش دریاچه در کنار زیبایی مناظر اطراف، شورمست را به یکی از زیباترین جاذبه های طبیعت گردی و گردشگری منطقه سواد کوه تبدیل کرده است.

دریاچه شورمست

دریاچه شورمست

چطور به دریاچه شورمست برسیم

از تهران به سمت رودهن حرکت کنید و وارد جاده فیروز کوه شوید. مسیر را به سمت ورسک و پل سفید ادامه دهید. کمتر از ۲ کیلومتر بعد از پمپ بنزین پل سفید یک خروجی در سمت چپ شما قرار دارد. از ابتدای خروجی پل سفید تا دریاچه شورمست حدود ۵ کیلومتر فاصله است؛ وارد خروجی شده و پس از رسیدن به دوراهی مجددا به سمت چپ بپیچید تا وارد جاده شهید رجایی شوید. حدود ۱ و نیم کیلومتر بعد، به یک تقاطع می رسید. به سمت چپ بپیچید. مسیر را ادامه داده و در تقاطع بعد نیز به سمت چپ بپیچید. با طی مسیر کوتاهی در یک جاده خاکی به دریاچه شور مست می رسید.

تجهیزات لازم برای دریاچه شورمست

کفش کوهپیمایی، آب آشامیدنی، باد گیر و لباس گرم، زیرانداز، چراغ قو، دو وعده غذای سبک.

پنج دلیل اصلی برای بازدید از دریاچه شورمست کدامند؟

  • بازدید از پل ورسک
  • پیاده روی در تنگه ورسک
  • بازدید از آبشار زیبای ورسک
  • بازدید از دریاچه شورمست و دورنمای جنگلهای انبوه توسکا
  • تجربه قایق سواری در دریاچه

دریاچه شورمست

دریاچه شورمست

بهترین فصل سفر به دریاچه شورمست

زمان مناسب برای برای دیدن این دریاچه تمام فصول سال است. در واقع این دریاچه در تمام فصول زیبایی‌های بسیاری دارد.

دریاچه شور مست در بهار

دریاچه شورمست با هوای خنک و طبیعت تازه و جوان، پذیرایی گردشگران است.

دریاچه شور مست در تابستان

در این فصل از هوای گرم شهر باید فرار کرد و به شورمست رفت تا از طبیعت سرسبز و هوای فرحبخش آن لذت برد

دریاچه شور مست در پاییز

در اینجا نیز مانند دیگر طبیعت های ایران، درختان با رنگ های گرم و متفاوت خود، تصویری متفاوت و رویایی را خلق کرده اند که برای عکاسان و طبیعت گردان بسیار دوست داشتنی است. البته به خاطر بارندگی در این فصل کمی جاده گلی است و باید با تجهیزات و کفش مناسب رفت.

دریاچه شور مست در زمستان

هوای سرد و جاده برفی، شاید برای همه جذاب نباشد، اما برای علاقه مندان به این فصل، جاده فیزوکوه و طبیعت برف گرفته ی شورمست بسیار دیدنی می باشد.

جاذبه ها و تفریحات دریاچه شورمست

قایق سواری دردریاچه شورمست

بدون شک نشستن در یک قایق و رفتن به میان دریاچه می تواند حس آرامش را به شما القا کند.

دریاچه شورمست

دریاچه شورمست

تاپ بازی دردریاچه شورمست

بر شاخه ی تنومند یکی از درختان کنار دریاچه با طناب تاپی مهیج را بسته اند که دقیقا در مرز دریاچه و فضای خاکی کنارش قرار گرفته

ماهیگیری در دریاچه شورمست

یکی از تفریحات جذاب این این دریاچه، ماهیگیری با قلاب است که علاقه مندان به این رشته، تجهیزات خود را برداشته و جایی دنج را در کنار دریاچه پیدا کرده و قلاب خود را برای گرفتن ماهی در آب رها می کنند. البته به این نکته باید توجه داشت که میزان ماهی این دریاچه آنقدر زیاد نیست.

دوچرخه سواری دریاچه شورمست

یکی از مقاصدی که تورهای دوچرخه سواری برای تمرین و سفر انتخاب می کنند، دریاچه شورمست است. در مسیر جنگلی و اطراف دریاچه به خصوص در فصل بهار و تابستان حتما گروه های دوچرخه سواری را خواهید دید. شما هم اگر اهل این ورزش دوست داشتنی باشید می توانید دوچرخه خود را همراه ببرید.

اسب سواری در دریاچه شورمست

یکی دیگر از تفریحات مهیجِ توأمان با آرامش در دریاچه ی شورمست اسب سواری است. در محوطه ی کنار دریاچه شورمست می توانید اسبی کرایه و دقایقی اسب سواری کنید و می توانید اوقات خوش و خاطره انگیزی را تجربه کنید.

 

برچسب ها

دریاچه شور مست در تابستان اسب سواری در دریاچه شورمست دریاچه شور مست در بهار دوچرخه سواری دریاچه شورمست ماهیگیری در دریاچه شورمست تاپ بازی دردریاچه شورمست قایق سواری دردریاچه شورمست تجهیزات لازم برای دریاچه شورمست کمپ دریاچه شورمست جاذبه ها و تفریحات دریاچه شورمست دریاچه شور مست در زمستان بهترین فصل سفر به دریاچه شورمست پنج دلیل اصلی برای بازدید از دریاچه شورمست کدامند؟ چطور به دریاچه شورمست برسیم دریاچه شورمست دریاچه شور مست در پاییز اجاره ویلا در دریاچه شورمست اجاره ویلاارزان درمازندران اجاره ویلا ارزان در سوادکوه



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی