پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

فیلبند سرزمین رویای در چند قدمی تهران : این روستای ییلاقی در نزدیک تهران می باشد. اگر شما قصد سفربه مناطق دور را ندارید می توانید به فیلبند سرزمین ابرها بروید. برای اجاره ویلا در فیلبند شما می توانید بهترین سوئیت و ویلای اجاره ای را برای اقامت خود رزرو نمایید. سوئیت های فیلبند به دلیل اینکه منطقه دارای امکانات خاصی نمی باشد شیک و مدرن نیستند و اغلب به صورت خانه هایی روستایی می باشند. قیمت اجاره ویلا در فیلبند متفاوت است.  شما می توانید در این روستای ییلاقی سوئیت و ویلا را با قیمت از شبی 150 هزار تومان رزرو نمایید. برای رزرو سوئیت در فیلبند با شماره زیر تماس بگیرید.

09114481870

فیلبند سرزمین رویای در چند قدمی تهران

این روستای ییلاقی یکی از بهترین مناطق به عنوان یک سفر کوتاه مدت برای مردم تهران و مازندارن محسوب می شود. این روستای رویایی با مناظر بکر و بی نظیرش در چند قدمی تهران واقع شده است که با قدم نهادن در آن می توانید جلوه های بهشت و بخشی از زیبایی های خداوند را ببینید. از جذابیت های این روستای منحصر به فرد طلوع و غروب آفتاب و داشتن هوایی مطبوع در گرمای تابستان است.

فیلبند کجاست؟

روستای فیلبند با تمام زیبایی های بکرش در 240 کیلومتری تهران به سمت آمل و در جاده هراز قرار دارد . روستای شگفت انگیز فیلبند از توابع دهستان خوشرود شهرستان بابل محسوب می گردد. برای رسیدن به این روستا باید از تهران راهی جاده هراز شویدو نرسیده به جنوب آمل جاده ای فرعی از سمت شرق شما را به روستای فیلبند می رساند.

بهترین فصل سفر به فیلبند

فصل بهار و تابستان از فصل هایی است که شما می توانید فیلبند را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب نمایید. در فصل بهار شما در طول روز می توانید تمام اتافاقات جوی ابر و مه و باران و برف و تگرگ و رگبار و ناگهان رنگین کمان و هوای صاف و آفتابی را بدون لکه ابری مشاهده کنید. در تابستان هوای این روستا خنک است . یادتان باشد حتی اگر در فصل‌های گرم سال به منطقه فیلبند سفر می‌کنید، لباس گرم را فراموش نکنید. همان طور که گفته شد، آب و هوای این منطقه غیرقابل پیش بینی و شگفت انگیز است.

زمستان و سفر به فیلبند

زمستان در روستای فیلبند آمل خیلی زود آغاز می شود و خیلی دیر هم به پایان می رسد و نکته قابل توجه که باید به آن اشاره کنیم این است که نزدیک به هفت ماه سال همه جای آن لباس سفید به تن می کند و با برف پوشیده می شود و سرمای خیلی سختی در آن جا وجود دارد. این روستا در فصل زمستان به خاطر بارش برف و بسته شدن راه های ارتباطی تقریبا بدون سکنه می شود.

سفر به روستای فیلبند

برای رسیدن به روستای فیلبند مسافت 25 کیلومتری فاصله بین آمل- هراز را باید طی کنید، بعد از آنکه از روستای سنگچال عبور کردید میتوانید چشم انداز بسیار دیدنی روستای فیلبند را مشاهده کنید.

آب و هوای این روستا به طوری است که حتی گفته‌های هواشناسی هم در مورد پیش بینی آب و هوای این منطقه قابل اعتماد نیست و در یک روز سفر به فیلبند ممکن است با تغییرات متنوع هوای محیط، رو به رو شوید. جالب‌تر آن که گاهی حتی به فاصله چند ساعت، هم برف، هم باران و هم پرتوهای آفتاب در فیلبند نمایان می‌شود.

چلاو کجاست؟

چلاو نام منطقه‌ایست کوهستانی كه روستاي فيلبند و همچنين روستاهاي سنگچال، پاریمه، پاشاكلا، نجار محله، تیار، گنگرج كلا، چمه بن، زرخونی، لهاش، الیمستان را شامل مي شود. منطقه شكار ممنوع چلاو هم در اين ناحيه واقع شده كه مي باست هر چه زودتر به دليل طبيعت و حيات وحش خاص خود به منطقه حفاظت شده مبدل شود.

جاذبه های گردشگری در فیلبند

روستای فیلبند ، سرزمینی بر فراز ابرها

یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری که توانسته نگاه گردشگران را به خود جلب کند پدیده اقیانوس ابرها می باشد. دراکثر مواقع این روستا به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات دارای مه و ابر می باشد. شما می توانید یکی از رویایی ترین چشم اندازها را دراین روستا داشته باشید. ایستادن بر فراز ابرها و تنفس هوای تازه از جذابیت های این بهشت رویایی است.

جنگل سنگچال و چلاو در روستای فیلبند

اگر می خواهید به منطقه نزدیکی برای تعطیلات آخر هفته بروید و کمی از دود و آلودگی هوای تهران خلاص شوید به روستای زیبای فیلبند سفر کنید . هنگام سفر به این منطقه زیبا وقتی از جاده هراز به سمت روستای سنگچال منحرف می شوید، با شگفتی های طبیعت روبرو می شوید که گاهی رسیدن به مقصد رافراموش خواهید کرد.

پس از گشت و گذار در فیلبند مسیر خود را ادامه دهید تا به جنگل های چلاو سنگ چال برسید و با کلبه های چوبی، دشت های سرسبز و گوسفندانی که به چرا آمده اند روبرو شوید اما پیدا کردن جاده محلی به سمت سنگچال و سپس، فیلبند آسان نیست و این مکان هیچ تابلوی مشخصی ندارد .

چشمه لار فیلبند

چشمه های آب معدنی متعددی در اطراف روستا قرار دارند که چنانچه قبلا هم در بخش گردشگری نمناک نام بردیم معروفترین این چشمه ها ، چشمه لار است و آب این چشمه بیماری های کلیوی و استخوان را درمان می کند.

امامزاده یحیی و امامزاده قاسم در روستای فیلبند

امامزاده ای به نام امامزاده قاسم در خط الراس نزدیک به قله اَندوار و در ارتفاع های جنوبی روستا، وجود دارد . اگر این قله را بالا بروید و خط الراس کوه را به سمت جنوب ادامه دهید به امامزاده قاسم می رسید. میهمانپذیری در نزدیکی امامزاده وجود دارد که می توانید در آنجا استراحت کنید.

پوشش گیاهی روستای فیلبند

گیاهان این منطقه بسیار زیبا هستند و از جذابیت بسیاری برخوردارند به طوری که وقتی بعد از سپری شدن زمستانِ هفت ماهه، گل‌ها به بار می‌نشیند و جویبارها جاری می‌شوند محل فیلبند بسیار زیبا و تماشایی خواهد شد.

درختانی مانند افرا، ممرز، کندس و ولیک، درختان شرق, شمال و غرب فیلبند را تشکیل می‌دهند. در جنوب فیلبند هم عمدتا درختچه‌ها و بوته‌های زرشک ترش و آبدار، پوشش گیاهی این منطقه هستند.

در سفر به روستای فیلبند چه چیزهایی با خودمان ببریم؟

در همه فصول و حتی در فصول گرم هم یک پانچو یا بارانی همراه خود داشته باشید زیرا آب و هوای این منطقه پیش بینی نشده است . برای پیاده روی کفش مناسبی به پا کنید و یک پاور بانک برای روشن ماندن گوشیتان تا پایان سفر و یک دوربین عکاسی برای گرفتن تصاویر ی زیبا از مناطق زیبا و بکر این منطقه همراه خود ببرید .

پیشنهاد می کنیم قبل از رفتن به روستا و وارد شدن به جاده فرعی آن اگر تماسی ضروری داشتید برقرار کنید زیرا برخی از اپراتورهای تلفن همراه ممکن است آنتن ندهد. چند کیسه زباله و یک دستکش یکبار مصرف نیز به همراه خود ببرید تا با جمع آوری زباله ها ، زیبایی های طبیعت را دوباره به آن برگردانید.

از فیلبند چی بخریم؟

اگر اهل خرید هستید می توانید در روستای سنپچال(قبل از فیلبند) سراغ مغازه صنایع دستی را بگیرید. معروفترین ره آورد فیلبند هم سیب زمینی های مرغوبش است.

شغل مردم روستای فیلبند

شغل اصلی مردم این روستا دامداری است. اما مردم این روستا مشاغل دیگری مثل کشاورزی ، باغداری، زنبورداری و مرغداری نیز دارند.درآمد دامداران سنتی از فروش شیر و پنیر که خودشان درست می کنند و فروش دام هایشان بدست می آید. شیر این نوع دام هایی که در جنگل زندگی می کنند بسیار پرچرب تر از سایر شیرها و گوشت آنان نیز از دیگر دام‌ها لذیذ تراست.

تصاویری از فیلبند




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی