پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

آلاشت روستایی 39 کیلومتری سوادکوه : سوادکوه، بهشت مازندران با روستاهای خارق‌العاده‌اش میزبانی دوست‌داشتنی برای طبیعت دوستان محسوب می‌شود و گوشه گوشه‌اش پر از شگفتی‌های خدادادی است. روستای آلاشت یکی از چندین روستای سوادکوه که حتما بارها نامش را شنیده اید اما می خواهید بدانید که آلاشت کجاست؟ چگونه می توان به آلاشت رفت؟ آلاشت یکی از جاهای دیدنی سوادکوه است که به دلیل فاصله کم از تهران و آب وهوای فوق العاده به عنوان یکی از مقاصد گردشگری میب اشد. برای اینکه بتوانید بهترین سفر را در آلاشت داشته باشید اول باید به فکر اجاره کلبه در آلاشت باشید.

09114481870 شماره تماس اجاره ویلا درشمال

اقامت در روستای آلاشت

روستای آلاشت یکی از بهترین روستاهای ییلاقی مازندران است که در فصل بهار میتوانید با اجاره ویلا در آلاشت یکی از بهترین خاطرات سفر به شمال را رقم بزنید.

اجاره ویلا درآلاشت - گلستانی ها

روستای آلاشت کجاست?

یکی از زیباتریین مقاصدی که می توانید به عنوان مقصد برای آخر هفته های تابستانی و گرم و داغ خود انتخاب کنید، روستای آلاشت مازندران است. روستای آلاشت زیبا و دیدنی که دارای فاصله ای تنها ۴ ساعته از تهران است، یکی از خوش آب و هواترین مناطقی است که ما می توانیم به شما در نزدیکی تهران معرفی کنیم.

روستای آلاشت بسیار خاص و خوش آب و هوا یکی از بهترین مقاصد مردم در زمانی است که دیگر از آب و هوای گرم شهر به تنگ آمده اید و دیگر می خواهید به جایی پناه ببرید که کمی شما را با مفهوم واقعی تابستان البته به جز گرمای ذوب کننده اش آشنا شوید.

روستای آلاشت خوش آب و هوای بهشتی، در 39 کیلومتری سوادکوه و در ارتفاع 1900 متری از سطح زمین قرار دارد و از تهران و جاده فیروزکوه فقط ۲۵۴ کیلومتر با آلاشت فاصله دارید و با طبیعت بکر و تماشایی، دشت‌های سرسبز و کوهستان‌های خوش آب و هوا مقصد خوبی برای پیک نیک و یا طبیعت‌گردی می‌تواند باشد.

با این حساب شما می توانید برای اقامت فیروزکوه را انتخاب کنین پیشنهاد می کنم برای اینکه تجربه متفاوتی را داشته باشید به سراغ اقامتگاه کلبه چوبی حاج محمد فیروزکوه بروید چرا که شما در این مجموعه می توانید به سبکی که دوست دارید سفر کنید!

مسیر دسترسی به روستای آلاشت

در جاده فیروزکوه بعد از شهر پل سفید به دو راهی آلاشت می‌رسید که در سمت چپ جاده قرار دارد. از این دو راهی تا خود آلاشت حدود ۳۷ کیلومتر را باید در جاده فرعی و پیچ و خم‌هایش برانید تا بعد از ۴۵ دقیقه به آلاشت برسید.

فاصله روستای آلاشت تا دریا چقدره؟

فاصله روستای آلاشت تا دریا کنار 121 کیلومتر می باشد و بدون احتساب ترافیک 2 ساعت 40 می باشد.

فاصله روستای آلاشت تا تهران چقدره؟

فاصله تهران تا آلاشت 252 کیلومتر است که بدون احتساب ترافیک 4 ساعت باید رانندگی کنین.

فاصله قائم شهر تا روستای آلاشت ؟

فاصله روستای آلاشت تا قائم شهر 81 کیلومتر می باشد و در حدود 1 ساعت و 46 می باشد.

چرا باید به آلاشت برویم?

روستای آلاشت جزو رویایی‌ترین جاهای ایران است که تا چشم کار می‌کند، سرسبزی و مه است، طوری که آدم باورش نمی‌شود آن همه قشنگی یکجا جمع شده باشد. روستای آلاشت یکجور قشنگ است و ارتفاعاتش جور دیگر. شما در روستا در کوچه‌های تنگ و باریک و سنگفرش که خانه‌های خشتی و شیروانی‌های چوبی دارند، قدم می‌زنید و از آنهمه قشنگی و چیزهای جدید و بکر کیف می‌کنید.

درختان سیب و آلو و گیلاس جزو جدایی‌ناپذیر طبیعت آلاشتند و از روستا که راه ارتفاعات را در پیش بگیرید ابرها مدام شما را دربرمی‌گیرند و تصویر چوپانانی که دام‌هایشان را برای چرا آورده‌اند، ترس دیوانه شدن از آنهمه قشنگی را به جانتان می‌اندازد.

اگر دوست دارید در سفر به شمال زیباترین و متفاوت‌ترین جاها را ببینید، ما به شما جاهای دیدنی شمال را معرفی‌کردیم.

بهترین فصل سفر به آلاشت

از آنجایی که روستای آلاشت ، منطقه‌ای کوهستانی‌ست، بهترین فصل سفر به آن تابستان و به خصوص مردادماه است که شاه توت‌ها هم رسیده‌اند. اگرچه در اوایل پاییز هم اگر سرمای هوا را به جان بخرید می‌شود به آن رفت.

وسایل مورد نیاز برای سفربستگی به این دارد که کجا را برای ماندن انتخاب کنید، اما به هرحال لباس گرم همراه داشته باشید که شب‌های اینجا سرد است. اگر می‌خواهید در ارتفاعات بمانید وسایل مورد نیاز کمپ کردن همراه داشته باشید. کفش کوهنوری، چادر مسافرتی، وسایل روشن کردن آتش، کیسه خواب و زیرانداز از ملزومات سفر است. خریدتان را میتوانید از روستا انجام دهید.

آلاشت به چه معنی است؟

این منطقه که محلی‌ها به آن اِلاشت هم می‌گویند در زبان مازندرانی به معنی آشیانه عقاب است. وجه تسمیه این اسم به خاطر عقاب‌های زیاد اینجاست که در کوه‌های بلندش آشیانه دارند.

آلاشت با خودمون چی ببریم؟

بستگی به این دارد که کجا را برای ماندن انتخاب کنید، اما به هرحال لباس گرم همراه داشته باشید که شب‌های اینجا سرد است. اگر می‌خواهید در ارتفاعات بمانید وسایل مورد نیاز کمپ کردن همراه داشته باشید. کفش کوهنوری، چادر مسافرتی، وسایل روشن کردن آتش، کیسه خواب و زیرانداز از ملزومات سفر است.

خریدتان را میتوانید از روستا انجام دهید.اینجا که آمدی، دیگر باید تنبلی را کنار بگذاری و با دل و جان آلاشت را بگردی و ببینی و شش هایت را از اکسیژنی ناب پر کنی تا ریه هایت تنفسی سالم در هوایی پاک را تجربه کنند.

اگر شما هم عاشق سفرهای جاده ای هستید و دوست دارید که برنامه سفر بزارید پس بهتر است که آدرس زیباترین جاده های شمال را داشته باشید.

بهترین زمان سفر به آلاشت

اگر با روستای آلاشت آشنا شدید بدانید می توانید خیلی راحت برنامه یک سفر متفاوت به این روستای دیدنی را داشته باشید. آلاشت روستایی کوهستانی که بهار فوق العاده ای دارد و شما مبهوت زیبایی این روستا می شوید.

در فصل تابستان برای فرار از گرما چه نقطعه ای بهتر از اینجا که خنکی هوا را تجربه کنید. اما یادتون باشه که شب های آلاشت خنک است و لباس گرم همراهتون باشه.

اگر هم سرما برای شما مهم نیست و به دنبال عکاسی و خوش گذرانی هستید پاییز آلاشت تابلویی از نقاشی رنگارنگ خداست.

اگر راهی این سفر شدید، پیشنهاد می‌دهیم با اجاره کلبه چوبی آلاشت لذت سفرتان را دوچندان کنید و در یک محیط روستایی و اصیل چند روزی را بگذرانید.

روستای آلاشت کجاست؟

سوغات آلاشت

یکی از معروف ترین سوغات های این روستا جاجیم می باشد.

یک شماله و کلی سوغات خوشکل و خوشمزه، حیف نیست که شمال اومدید اما برای خرید سوغات شمال اقدام نکنید.

جاهای دیدنی آلاشت

آبشار گزو

این آبشار با ارتفاع تقریبی ۷۰ متر، در فاصله ۱۵ کیلومتری بخش شیرگاه از توابع شهرستان سوادکوه قرار دارد و در جنگل‌های سرسبز و زیبای لفور و در کنار امامزاده‌ای معروف به «سه بزرگوار گزو» جای گرفته است. علاوه‌بر گردشگران، این منطقه مقصدی مناسب برای علاقمندان به کوهنوری و صخره‌نوردی به‌شمار می‌رود. مسیر دسترسی به آبشار از طریق روستای جمشیدآباد و لفور در پشت سد البرز، مسیر کار سنگ ممکن است.

رصدخانه آلاشت

مجموعه رصدخانه و آسمان نمای آلاشت با نام رصدخانه آیت الله صالحی مازندرانی به عنوان نخستین رصدخانه آماتوری استان مازندران است که در سال ۱۳۸۶ بوسیله شهرداری آلاشت روی یکی از تپه های این شهر بنا شده است.

یکی از جاهای دیدنی مازندران که خیلی هم با آلاشت دور نیست و می توانید کلی برنامه سفر بریزید شیرگاه است.

رصد خانه آلاشت کجاست؟

روستای آلاشت خانه رضا شاه

خانه‌ی پدر بزرگ رضا سوادکوهی معروف به مرادعلی خان ، خانه عموی رضا ماکسیم به نام مصطفی خان و یا موزه مردم شناسی حال حاضر شهر آلاشت که در سال ۱۳۴۸ به نام «محله قدیمی آلاشت و محیط اطراف زادگاه رضاشاه » در فهرست آثار ملی قرار گرفت ، اولین بافت تاریخی استان مازندران ، همه بهانه‌ای است تا در این عمارت ۱۵۰ ساله به تماشای زندگی مردم آن منطقه برویم .

معبد دختر پاک

میراث‌های به‌جامانده از یک تمدن باستانی کهن، در سرزمینی که روزگاران قدیم محل تولد شاهی ایرانی بوده و آنقدر بزرگ و غنی است که پس از این همه قرن اگر باز هم که به گوشه کنار آن سر بزنیم، یادی و یادگاری از گذشته ایران کشف می کنیم.

معبد دختر پاک سالیان سال است که بر بلندای تپه‌ای در سمت جنوبی شهر آلاشت، زیارت‌گاه زنان و دختران آرزومندی است که هر یک با دلی دردمند و آرزوهایی بزرگ و کوچک هر جمعه با پای پیاده تپه‌ها و کوه‌های پرفراز و نشیب را به امید روا شدن حاجات خود طی می‌کنند. ساختمانی ساده و بی‌آلایش که امروزه نیز زائران و مؤمنانی را به اسم الهه آناهیتا، به خود جلب می‌کند.

اگر شما هم علاقه زیادی به خانه های روستایی دارید می توانید برای اقامت به دنبال اجاره اقامتگاه بوم گردی شمال باشید.

روستای سرین کجاست؟

روستای سرین یکی از روستاهای ییلاقی شهرستان سوادکوه استان مازندران می باشد.  این روستا در دهستان ولوپی قرار گرفته است. روستای سرین در سی کیلومتری شهر زیراب قرار گرفته است. آلاشت در 5 کیلومتری روستای سرین قراردارد که آب و هوای فوق العاده ای دارد.

روستای سرین در مقایسه با دیگر روستاهای ییلاقی امکانات رفاهی بیشتری دارد. بیشتر اهالی این روستا را لفوری ها تشکیل می دهند که از لفورک به این روستا مهاجرت کرده اند.

همیشه سفر به روستاها و مناطق بکر هیجان انگیز است پس بهتر است با آدرس زیباترین روستاهای شمال آشنا بشید.

روستای لیند آلاشت

روستای لیند در ۵ کیلومتری شهر کوهستانی آلاشت قرار دارد، به دلیل آب و هوای سرد و کوهستانی جمعیت متغیری را در طول سال به خود می‌بیند.

روستای لیند طبیعتی جنگلی دارد اما جنگل‌اش به قدمت تاریخ است. جنگل لیند در کنار تمام جنگل‌های هیرکانی ایران، قدمتی چهل میلیون ساله دارد و از این رو برای کشورمان ارزشی جهانی دارد.

روستای سنگ رج

سنگرج یا سنگلج، یکی از روستاهای قدیمی و ییلاقی سوادکوه و مردم روستاهای لفورک و کفاک و...لفور در تابستان ها در این روستا اقامت می کردند. روستای سنگرج از جنوب به لرزنه و از غرب مشرف به روستای ییلاقی لاکم و از شرق مشرف به کوه های گر و در مسیر جاده امام زاده حسن در فاصله 10 کیلو متری آلاشت واقع شده است. برخی این نام را برگرفته از اصطلح «سنگ رج» می دانند. رج به معنی ردیف است و اصطلاح سنگ رج مربوط به جایی که سنگ ها در آنجا به ردیف می باشند. این روستا در ارتفاع حدود 2800-3000 متری از سطح دریا قرار دارد.

دریاچه و سد لفور

دریاچه لفور یکی دیگر از جاهای دیدنی نزدیک آلاشت است که تصاویر تماشایی آن هوش از سر شما می برد. دریاچه‌ای که بین درختان جنگلی محصور شده است و گاهی اسب‌های وحشی در اطراف آن می‌بینید که زیبایی آنجا را دوچندان می‌کند.  اما همه چیز محدود به زیبایی‌های این دریاچه نمی‌شود، در اینجا می‌توانید تفریحاتی مثل ماهیگیری و قایق‌سواری را تجربه کنید.

درباره جنگل لفور که در هر فصلی جادویی است، بیشتر بخوانید.

دیدن اقیانوس ابر در آلاشت

تعدادی از روستاهای شمال هستند که شما می توانید به تماشای اقیانوس ابر بپردازید در این میان نام روستای آلاشت هم خودنمایی می کند. جایی که شما می توانید با یار بودن هوا اقیانوسی از ابرها را تگاه کنید و از تماشای آن هرگز سیر نمی شوید.

اما یکی دیگر از جاهایی که می توانید اقیانوس ابر را ببیندی روستای فیلبند است . حتما مقصد بعدی شما فیلبند خواهد بود.

مسیر آلاشت

غذاهای سنتی و خوش طعم آلاشت را از دست ندهید

یک شمال و است و دنیایی از غذاهای محلی و خوش طعم که در هر منطقه دارای تازگی و طعم منحصر به فرد خود می باشد. آلاشت نیز از این قاعده مستثنی نیست و دارای غذاهای محلی خوش طعم و عطری می باشد که نمی توان آن را نچشید و از این روستا رفت.

یکی از غذاهای محبوب آلاشت سبزی کئی پلا است. که حتی ظاهر آن دهان انسان را آب می اندازد. در طبخ این غذا کدوهای حلوایی به قطعات کوچکی تقسیم می شوند و بعد از سرخ شدن لابه لای برنج قرار داده می شوند و با نیمروی کامل و ماست محلی صرف می شود. این غذای محبوب را باید با دستپخت بانوان و سرآشپزهای حرفه ای محلی نوش جان کنید تا طعم واقعی و لذیذی آن را بچشید.

غذای دیگری که در آلاشت بسیار محبوب است غذایی شبیه به فسنجان می باشد. در واقع همه چیز این غذا مانند فسنجان است با این تفاوت که به جای رب انار در طبخ آن از رب ازگیل استفاده می شود.

این جا خوشمزه‌ترین گزینه‌ها را بین همه غذاهای شمالی می‌توانید پیدا کنید و بچشید!

اجاره کلبه و ویلا در آلاشت

برنامه سفر به مازندران را دارید ما در این مقاله شما را با روستای آلاشت آشنا کردیم که آلاشت کجاست؟ و مسیر دسترسی به این روستا کاملا معرفی کردیم. حالا که قصد سفر به آلاشت دارید حتما برای اجاره کلبه در آلاشت سری به سایت گلستانی ها بزنید که به مشکل برنخورید.

در روستای آلاشت کلبه چوبی و چند اقامتگاه بوم گردی وجود دارد ولی بیشتر مواقع رزروه پس انتظار اینکه حضوری بیایید و جایی پیدا کنین خیال باطلی است.

سوالات متداول در مورد روستای آلاشت

روستای آلاشت کجاست؟

شهر آلاشت در منطقه مرکزی شهرستان سواد کوه در استان مازندران واقع شده است.

بهترین زمان سفر به آلاشت چه زمانی از سال است؟

بیشتر گردشگران به‌دلیل آب و هوای خنک و مطبوع اواسط بهار تا اواخر تابستان را برای سفر به آلاشت انتخاب می‌کنند.

چگونه به آلاشت برویم؟

برای سفر به این شهر از طریق مسیر زمینی، ابتدا باید به جاده فیروزکوه رفته و بعد از عبور پل ورسک سوادکوه به این شهر می‌رسید. از طریق مسیر راه آهن نیز باید بلیط قطار تهران به ساری را خریداری کرده و بعد در ایستگاه پل سفید پیاده شوید و با تاکسی به مسیر آلاشت بروید.

فاصله زیر آب تا آلاشت چقدر است؟

از زیرآب تا آلاشت حدود ۳۰ کیلومتر راه است.

زادگاه رضاشاه پهلوی کجاست؟

زادگاه رضاشاه خانه‌ای در آلاشت است که خانه‌ پدری او بوده است و در حال حاضر موزه مردم‌شناسی است.

برچسب ها

سوغات آلاشت مسیر آلاشت آلاشت خانه رضا شاه اجاره کلبه جنگلی در آلاشت اجاره ویلا در مازندران اجاره ویلا در آلاشت زادگاه رضا پهلوی (موزه مردم شناسی آلاشت) رصدخانه آلاشت آبشار گزو جاذبه های گردشگری در آلاشت آلاشت سوغات چی بخریم؟ در آلاشت چی بخوریم؟ در آلاشت چی می بینیم؟ بهترین فصل سفر به آلاشت آلاشت با خودمون چی ببریم؟ آلاشت به چه معنی است؟ چرا باید به آلاشت برویم? مسیر دسترسی به روستای آلاشت آلاشت کجاست? روستای آلاشت



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی