پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

زیباترین تنگه ها و دره های ایران : دره‌ها یکی از زیباترین پدیده‌های طبیعی هستند که نمونه‌های بسیاری از آنها را در ایران می‌توان پیدا کرد. اما آیا شگفت انگیزترین دره های ایران را می‌شناسید؟  در این مقاله از گلستانی ها ، 8 مورد از زیباترین دره های ایران را معرفی کرده‌ایم که بدون شک بازدید از آنها تجربه‌ای تکرارنشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

زیباترین تنگه ها و دره های ایران

تنگه چاهکوه

جزیره قشم میزبان تنگه‌ای است که بر اثر فرسایش سنگ‌های رسوبی زمین شکل گرفته است. دره یا تنگه چاهکوه در جزیره قشم قرار دارد و عمق آن به ۱۰۰ متر می‌رسد و در برخی قسمت‌ها آنقدر عرض آن باریک می‌شود که به سختی کسی از آن رد می‌شود.

تنگه چاهکوه

تنگه رغز

تنگه رغز فارس پر از چشمه‌ها و حوضچه‌های فراوانی است که در آن‌ها ماهی هم یافت می‌شود. این تنگه آبشارهایی دارد که آب‌های خروشان آن‌ها به داخل حوضچه‌های زیر آن می‌ریزد.

تنگه رغز

دره کول خرسان

دره کول خرسان نماد استان خوزستان است و به شما امکان تجربه دمای کمتر از ۲۰ درجه سانتی‌گراد در گرمای طاقت‌فرسای تابستان جنوب را می‌دهد. انتهای دره کول خرسان به رود دز ختم می‌شود.

دره کول خرسان

دره عشق

دره عشق چهارمحال و بختیاری و در مسیر رود کارون قرار دارد. طبق داستان‌های محلی، در زمان‌های دور دو عاشق در دو طرف دره زندگی می‌کردند. آن‌ها که هیچ پل یا راه عبوری برای رسیدن به یکدیگر نمی‌یابند، خود را به درون دره و رود کارون پرتاب می‌کنند و جان می‌سپارند.‌‌‌

دره عشق

دره راگه

راگه از پدیده‌های طبیعی و بی‌نظیر شهرستان رفسنجان در استان کرمان است. در سفر به گوشه و کنار راگه با مخروط‌های نوک‌تیز، ستون‌ها، کنگره‌ها و شکاف‌ها و سوراخ‌های بزرگ و کوچکی روبرو می‌شوید که انسان‌ها در طول حیات خود در این منطقه خلق کرده‌اند. راگه محل زیبایی برای ستاره شناسی است‌‌‌.

دره راگه

دره الموت

دره الموت در استان قزوین و مشرف به تپه‌های جنگلی استان مازندران قرار دارد. انتهای دره الموت به قلعه‌ای به همین نام ختم می‌شود.

دره الموت

تنگه بله برم

در استان فارس دشمن زیاری واقع شده. این دره با سه حوضچه، دارای مسیر شنای طولانی و صعود و فرود فراوان است.

تنگه بله برم

دره براق

دره شگفت‌انگیز براق در استان فارس با وجود درختان سرسبز و رودخانه‌ای که جلوه‌ای خاص به آن داده است از بکرترین دره‌های ایران است.

دره براق

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی