پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

روستای حیله ور در اسکو روستایی پنهان در دل زمین است. نام شهر اسکو با نام روستای شناخته شده و معروف کندوان پیوند خورده است. روستایی با معماری چشمگیری که بسیاری از افراد در سفر به استان آذربایجان شرقی حتما سری به آن خواهند زد تا کندوان و خانه‌های سنگی کندویی شکل‌اش را از نزدیک ببینند. اما شاید کمتر کسی باشد که تاکنون نام حیله‌ور را شنیده باشد یا آن را دیده باشد، حتی بسیاری از افراد بومی این منطقه تاکنون نامی از حیله‌ور را نشنیده‌اند چه برسد به دیدنش.

حیله ور روستایی خاموش و متروک و پر از سکوت و تنهایی

معماری روستای حیله ور بیانگر این است که در سال های دور زندگی میان انسان و دام جریان داشته است ، یک فرضیه نشان می دهد که شباهت روستای حیله ور و کندوان می تواند به دلیل مهاجرت مردمان حیله ور به کندوان باشد .حیله ور به دلیل اینکه در دامنه کوه قرار گرفته است منبع غنی از آب است و با جاری شدن این آب ها نهر هایی تشکیل می شود که باعث پنهان شدن بخشی از روستا مانند آغل در زیر آب میشود.

روستای حیله ور در اسکو

چرا به این روستا حیله ور می گویند؟

حیله‌ور روستایی است که در در دل زمین کنده شده و به‌صورت زاغه‌هایی دست‌کند و زیبا هستند. این خانه‌ها در نگاه اول قابل دیدن نیست و برای همین استتار و مخفی بودن که شاید به خاطر پنهان بودن از دید دشمنان و بیگانگان این‌گونه ساخته شده‌اند، به حیله‌ور معروف شده است.

روستای حیله ور در اسکو

معماری روستای حیله ور

معماری خیره کننده روستای حیله ور با داشتن خانه های که در زمین کرانی بنا شده و دارای زاغه های چشم نواز و معماری قابل مقایسه با خانه های صخره ای کندوان است ،دلیل این که نام حیله ور برای این روستا انتخاب شده است به دلیل این است که این خانه ها در زیر زمین بنا و از فاصله دور به خوبی استتار می شوند اما تمام این خانه ها که حدوداً می توان گفت 200 خانه هستند در قرن هفتم هجری به دلیل حمله مغول ها خالی از سکنه شده اند.

روستای حیله ور در اسکو

در روستای حیله ور شب کجا بمانیم؟

بدلیل نزدیک بودن مسافت دو روستای کندوان و روستای حیله ور (که حتی مسیر میان این دو را می توان با پای پیاده طی کرد) تمامی امکانات اقامتی روستای کندوان نظیر هتل ها، خانه مسافرها و هتل صخره ای برای گردشگران روستای حیله ور نیز قابل استفاده است.

اگر به دنبال تجربه ی سفری ماجراجویانه به روستای حیله ور هستید با ما همراه باشید.

 

برچسب ها

روستای حیله ور در اسکو معماری روستای حیله ور روستای حیله ور کجاست روستای حیله ور



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی