پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

بازار تاریخی تبریز با بزرگترین سازه آجری پوشیده از یکپارچه و پوشیده تجسم یافته و یک سیستم عالی اقتصادی - اجتماعی است. بازار تبریز بر تحرکات اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی در ایران تأثیر گذاشته و نمونه ای از برنامه ریزی شهری پارسی بوده است. در بازار تبریز شما میتوانید بهترین دسرها , شیرینی ها و فرش های دستبافت را ببینید و از هر کدام به عنوان سوغات تبریز خریداری کنید. اما لازمه این همه دیدنی اجاره ویلا در تبریز است. برای اقامت در تبریز روی سایت ما حساب کنید.

بازار تاریخی تبریز

مجتمع تاریخی تبریز یکی از مهمترین مراکز تجاری بین المللی در مسیر جاده ابریشم است. با توجه به قرار گرفتن در این مجموعه ، قرن ها یکی از بزرگترین و مهمترین مراکز تجاری غرب و شرق در نظر گرفته شده است. مهمترین مسیر زندگی ابریشم مسیر کاروان تجارت از غرب به شرق و بالعکس است.

بازار تاریخی تبریز

از چین و فراتر از آن به تبریز سرایت کرده و این شهر را به یک مرکز تجاری اصلی تبدیل کرده است. شهر قدیمی تبریز دارای دروازه های زیادی بود که ضمن نمایش ارتباطات گسترده در داخل شهر ، این شهر را به سایر شهرهای مهم وصل می کردند.

جاده ابریشم تبریز

تجارت جاده ابریشم در سراسر تبریز برقرار شده است. این ارتباطات از آن سوی قفقاز تا کشورهای عربی گسترش یافته و مناطق دیگری مانند خاورمیانه ، آفریقا ، استانبول و بسیاری از کشورهای اروپایی را در بر می گیرد.

مسیر جاده ابریشم مهمترین راه ارتباطی بین بین النهرین و چین در سراسر جهان باستان و به مدت 4000 سال به ملت های شرقی و غربی متصل بود.

بازار تاریخی تبریز

بررسی مسیر جاده ابریشم نشان می دهد که شهرهایی که در جاده ابریشم قرار دارند محبوبیت بیشتری پیدا کرده و تمایل بالاتری برای رونق تجاری دارند. مسیر جاده ابریشم در ایران به دو مسیر تقسیم شده است.

این ارتباطات و تعامل گسترده شرق و غرب عامل اصلی طولانی مدت زندگی سنتی مجتمع تاریخی تبریز برای قرن ها است و به بازار تبریز اجازه می دهد تا در بازارهای جهان به عنوان بزرگترین مرکز تجاری - فرهنگی با بازارهای جهانی نمایان شود.

بازار تاریخی تبریز

در بازار تبریز مبادله کالاهای محبوب مانند فرش تبریز ، کالاهای چرمی و میوه های خشک شده است که چرخه تولید و توزیع آن کاملاً در بازار اتفاق می افتد ، به گونه ای که گردشگران از دیدن آن غافلگیر شده اند.

مجتمع بازار تبریز

بازار تبریز به عنوان نمونه ای کامل از مجتمع تجاری ، مکانی برای انجام معاملات مختلف بوده و مرکز فعالیت های اجتماعی بوده است. این مجموعه دارای بهترین سازمان های اجتماعی عالی در جهان است و مدیریت اجتماعی آن تاکنون ادامه داشته است.

بازار تبریز بهترین سیستم اقتصادی است ، زیرا مردم نقش اساسی در تأسیس ، حفاظت و احیای بازار داشتند. مجموعه تبریز یک سیستم یکپارچه است که از طریق محله ای از عناصر مختلف ساخته شده است.

در حقیقت ، به دلیل چند رشته ای بازار ، روابط انسانی تسهیل شده , این مجموعه را به یک مجموعه تجاری کامل در جهان تبدیل کرده است که شامل مراکز تجاری ، مدارس ، مساجد ، حمام ها و کتابخانه ها است.

بازار تاریخی تبریز

انواع معاملات و فعالیتهای اجتماعی بازار تبریز بسیار منحصر به فرد در نظر گرفته شده است ، به گونه ای که می توان ظاهر معاملات و فعالیتهای اجتماعی را در معماری متنوع و یکپارچه مشاهده کرد که آن را به بهترین طراحی معماری در جهان تبدیل کرده است.

درخشش از قاب فیزیکی بازار ، روحیه فرهنگی و مذهبی بازار است که آن را به مکانی مقدس تبدیل کرده است. وجود چندین مدرسه و مسجد در این مجموعه نشان می دهد که تجار اعتقاد مذهبی خود را در تمام مراحل تجارت حفظ می کنند.

بازار تاریخی تبریز

ارتباط تنگاتنگ بین مدارس ، مساجد و فضاهای تجاری در بازار تبریز نسبت به سایر نقاط جهان بی نظیر است. بازار تبریز در سال 2010 به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد. این اولین بازار بود که به عنوان یک اثر با ارزش معرفی شد.




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی