پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

تفریحات هیجان انگیز از چالوس تا نمک ابرود : جاده چالوس با جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری کشور و جذب توریسم به شمار می‌آید که سالیانه میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی از آن می‌گذرند و نظاره‌گر جذابیت‌های این جاده هستند و خاطرات شیرین و تلخ فراوانی را در یاد بسیاری از آنان زنده می‌کند.

تفریحات هیجان انگیز از چالوس تا نمک ابرود

جاده چالوس محبوب جاده ایران

جاده ۵۹ نام رسمی جاده چالوس کنونی است که به عنوان یکی از مهمترین جاده‌های دسترسی به شمال ایران شناخته می‌شود. این جاده از کرج شروع و به چالوس در استان مازندران که نام بندری در کنار دریای خزر است، متصل می شود.

این مسیر بی‌نظیرترین منابع طبیعی کشور را در خود جای داده است و با مناظر بکر و طبیعی خود چشم هر گردشگری را نوازش می‌دهد. البته ناگفته نماند که این مسیر از پر طرفدارترین مسیرهای منتهی به شمال کشور است و همین امر گاهی سبب به وجودآمدن ترافیک‌های سنگین و چندساعته در ایام تعطیل سال می‌شود.

دیدنی های چالوس

هفت برادران، پیچ هزارچم، رودخانه‌چالوس، تونل‌های زیبا و پی در پی و روستاهایی با طبیعت زیبا از جمله منظره‌های شگفت‌انگیزی است که در طول مسیر این جاده مشاهده می‌شود. دریاچه ولشت با عمقی حدود ‎ ۱۷تا ‎ ۲۸متری در منطقه کوهستانی تخت سلیمان و در کنار روستای سنار بخش مرزن آباد چالوس یکی از زیباترین دریاچه های کشور محسوب می شود.

روستای سیاه بیشه، روستایی از توابع بخش مرزن‌ آباد شهرستان چالوس و در مسیر جاده کندوان که در بیشتر سال در میان مه غلیظ و سیاه رنگی قرار دارد و از این رو آن را سیاه بیشه نامیده اند نیز یکی دیگر مناظر چشم نواز جاده چالوس است. 

آبشار هریجان، بالای روستایی به همین نام در نزدیکی گردنه هزارچم در جاده قرار دارد که با بیش از ۹ متر ارتفاع، یکی از زیباترین آبشارهای کوه البرز به شمار می رود. این آبشار با آب فراوان از فراز کوهی سنگی سرازیر و در پایین دست به آبشارهای متعددی تبدیل می شود.

شهرک توریستی نمک ابرود

نمک آبرود نام یک شهرک جدید گردشگری در 12 کیلومتری چالوس، در نزدیکی دریای شمال است که با دو هدف جذب جمعیت سرریز چالوس و نوشهر و نیز تفرجگاهی برای گردشگران احداث شده است.

تفریحات و جاذبه های نمک آبرود

اقامت در نمک آبرود:‌

برای اقامت در نمک آبرود مانند تمام شهرهای شمالی می‌توانید از طریق سایت گلستان اجاره ویلا در نمک ابرود اقدام نمایید.

1. تله کابین نمک آبرود

یکی از مهم ترین و پرطرفدار ترین بخش های شهرک توریستی نمک آبرود، تله کابین است که در جنوب شرقی آن قرار دارد. این تله کابین امکان صعود به بالای قله های زیبایی به نام مدوبن و دیوحمام را فراهم می‌كند تا از تماشای چشم اندازها و مناظر لذت ببرید.

همان طور که سوار بر این تله کابین هستید و به ارتفاعات بالاتری می روید، منظره زيبای پانورامای جنگل و دريای خزر پیش روی شما قرار می گیرد و می توانید چشم اندازی زیبا را به تماشا بنشینید.

این مکان تفریحی با توجه به آب و هوا و امکانات عالی که دارد هر ساله درفصول مختلف میزبان مسافران خارجی و داخلی زیادی می شود و اجاره ویلاهای سونا و استخردار و ویلاهای شیک و مدرن در این شهر رونق پیدا کرده است.

سورتمه نمک آبرود لمس هيجان

اولين سورتمه احداث شده در ايران را مي توانيد در نمک آبرود بيابيد که با حداکثر سرعت 25 کيلومتر بر ساعت حرکت مي کند. اين سورتمه مسيري برابر 1250 متر دارد و از اين نظر رکورد‌دار طولاني‌ترين مسير سورتمه سواري در کشور است.

زيپ لاين نمک آبرود

زیپ لاین در قسمت دیو حمام قرار دارد و با تله کابین قابل دسترسی است. طی مسیری بین دو کوه در حالی که به یک کابل متصل هستید و بین زمین و هوا در نوسان قرار دارید ، می‌ تواند به یادماندنی ترین خاطره سفرتان باشد.

پل معلق نمک آبرود

از هیجان‎انگیزترین جاذبه‎های نمک آبرود پل معلق چوبی آن است. این پل در بخش بالایی مجموعه قرار گرفته که برای گذر از آن باید سوار تله کابین خط ۲ شوید. پل معلق نمک آبرود تقریبا ۲۰۰ متر طول و ۴۵ متر ارتفاع دارد.

عرض این پل معلق باریک است و فقط برای عبور یک نفر فضا دارد. عبور از میان کوه، درختان جنگلی و هیجان گذر از ارتفاع، این پل معلق را میان مسافران محبوب کرده است.

پينت بال نمک آبرود هيجاني رنگارنگ

حالا که در این منطقه تمام سرگرمی های مهیج جمع شده است بد نیست پینت بال را هم تجربه کنید. شما در این بازی باید به همراه تیم خود گلوله های رنگی را به بازیکنان تیم مقابل شلیک کنید این بازی بسیار هیجان انگیز است اگر وقت داشتید حتما امتحانش کنید ضرر نمی کنید.

شهربازی نمک ابرود

بخشي از شهرک توريستي نمک آبرود، به شهربازي آن اختصاص دارد که وسايل مختلفي را براي خلق لحظاتي هيجان انگيز و سرگرم کننده در اختيار شما قرار مي دهد. برخي از اين دستگاه ها، عبارتند از: ترامپولين، ماشين کوبنده، مري گوراند (اسب هايي که بر روي يک صفحه مي چرخند)، بوستر، فريزبي، تاب زنجيري، سينما چند بعدي و ...

مجموعه پروازي نمک آبرود

شما مي توانيد در اين مجموعه با استفاده از وسايل مختلفي به پرواز درآييد: گلايدر، پاراگلايدر، چتر، بالگرد، کايت

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی