پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

آبشار ایج کجاست؟ آبشار ایج یکی از جاهای دیدنی رامسر می باشد و به نام آبشار ده قلو نیز مشهور است. شهر رامسر لقب عروس شهرهای شمالی را به خود اختصاص داده است و به همین دلیل جاهای دیدنی بی شماری دارد. وقتی نام رامس می آید شما دلتان دریا می خواهید این بار کمی از دریا دور شوید و سری به جاهای دیگر بزنید قطعا رامسر را جوری دیگر خواهید شناخت. آبشار ایج آنقدر زیباست که توانسته نام خودش را در لیست جاذبه های گردشگری رامسر قرار دهد. آبشار ایج جزو یکی از آبشارهای پرآب و خروشان بوده و دارای سنگ هایی در اطراف خود می باشد که زیر آن ها فضایی به شکل غارهای بزرگ پدید آمده اند.

شماره تماس اجاره ویلا در رامسر 09114481870

آبشار ایج رامسر کجاست و مسیر دسترسی به آن

برای دسترسی به این آبشار باید از روستای رحیم آباد رامسر اقدام نمایید. جاده ای آسفالته از این روستا وجود دارد که به سمت روستای اسکور می رود. همانطور که گفته شد آبشار ایج از ارتفاعات اشکور علیا سرچشمه می گیرد، بنابراین می توان برای دسترسی به آن از روستای اشکور که دره ای شمالی جنوبی در مرز میانی استان های گیلان و مازندران می باشد و از جاده آسفالته رحیم آباد گیلان آغاز می شود و با پشت سر گذاشتن مسیرهای پر پیچ و خم و همچنین مسیرهای فرعی متعددی که به روستاهای کوهستانی و مرتفع منطقه دسترسی دارند، به روستایی به نام روستای ایج که شمالی ترین و انتهایی ترین نقطه آن است می رسد.

روستای ایج تا آبشار حدود یک ساعت و نیم پیاده روی دارد. همچنین اگر می خواهید از تهران برای بازدید از این آبشار بروید بسیار مسیر آسان بوده و حدود 230 کیلومتر مسافت در پیش دارید که می توانید آن را در حدود 4 ساعت طی کنید. لازم به ذکر است که می توانید برای دسترسی از چالوس نیز اقدام نمایید که به 5 ساعت نیز می رسد.

بهترین زمان بازدید از آبشار ایج رامسر

اگر می خواهید به بازدید از این آبشار راهی این منطقه شوید بهتر است اوایل بهار را برای سفرتان انتخاب کنید. زیرا که در اوایل بهار برف ها کم کم رو به ذوب شدن رفته و آبشاری خروشان و پرآب را پدید می آورند. در فصل تابستان نیز به دلیل گرم شدن هوا و بالا رفتن دمای منطقه، آب آبشار رو به کاهش گذاشته و زیبایی چندانی ندارد.

از آنجایی که این آبشار در نقاط مرتفعی از شهر رامسر قرار داشته، در نیمه دوم سال و در فصل های سرد سال سرمای شدیدی را احساس خواهید کرد و کمی ناخوشایند می باشد.پس بهتر است سفر و گردشگری خود را به فصل بهار و به خصوص اردیبهشت ماه موکول کنید.

همچنین اگر به رامسر سفر کردید و علاوه بر بازدید از آبشار ده قلو قصد داشتید از جاذبه ی دیگری دیدن کنید می توانید راهی بوستان جنگلی صفارود شوید و از دیدن آن لذت ببرید. این بوستان جنگلی نیز یکی از دیدنی های مشهور رامسر می باشد.
 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی