پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

کاخ موزه مرمر رامسر آدرس + قیمت بلیط و هرچیزی که درباره این کاخ رویایی باید بدانید. کاخ مرمر یکی از زیباترین جاذبه‌های تاریخی ایران است و از جاهای دیدنی رامسر، عروس شهرهای شمال ایران به شمار می‌آید. این کاخ با قدمتی از دوره پهلوی اول در باغی وسیع و سرسبز واقع شده و دارای مجموعه‌ای متنوع از موزه‌ها نظیر موزه حمام قدیم، موزه اسناد، کاخ شاه، موزه مردم‌شناسی رامسر و موزه بین‌المللی عاج ایران است.

شماره تماس اجاره ویلا در رامسر 09114481870

کاخ مرمر رامسر کجاست؟

کاخ مرمر در استان مازندران، در جنوب شرقی شهر رامسر واقع شده و فاصله آن تا مرکز شهر حدود ۶ کیلومتر (۱۲ دقیقه) است. این کاخ تا شهر ساری، ۲۴۸ کیلومتر (چهار ساعت)، تا شهر رشت، ۱۱۶ کیلومتر (دو ساعت) و تا شهر تهران، ۲۲۷ کیلومتر (چهار ساعت) فاصله دارد. کاخ مرمر در فاصله چهار کیلومتری (هفت دقیقه‌ای) فرودگاه رامسر و سه کیلومتری (پنج دقیقه‌ای) ترمینال سواری شهر قرار گرفته است.

آدرس کاخ مرمر رامسر

برای دسترسی به کاخ مرمر پس از رساندن خود به شهر رامسر، کافی است به‌سمت جنوب شرق در خیابان مطهری حرکت کنید؛ در میدان انقلاب از اولین خروجی خارج و وارد خیابان رجائی شوید. ورودی کاخ موزه مرمر رامسر در همین خیابان قرار دارد.

کاخ مرمر رامسر جزو آن دسته از جاهای دیدنی ایران زمین است که بعد از دیدن آن قطعا خود را سرزنش می‌کنید که چرا زودتر از این به فکر آمدن به رامسر و کاخ رامسر نیفتاده‌اید.

اگر قصد اجاره ویلا استخردار در رامسر و سفر به رامسر را داشته باشید، توصیه می شود که بازدید از این کاخ موزه زیبا را از دست ندهید.

آدرس کاخ مرمر رامسر

قیمت بلیط و ساعت بازدید از کاخ مرمر رامسر

کاخ مرمر رامسر همه‌روزه به‌جز ایام سوگواری به روی گردشگران باز است. برای بازدید از این کاخ در نیمه اول سال از ساعت ۹ تا ۲۰ و در نیمه دوم سال از ساعت ۹ تا ۱۶ به این مجموعه مراجعه کنید. قیمت بلیط بازدید از کاخ مرمر رامسر در سال ۱۴۰۰ برای گردشگران ایرانی ۲۴,۰۰۰ تومان و برای گردشگران خارجی ۵۶,۰۰۰ تومان است. هزینه برای دانشجویان نیم‌بها و برای تور لیدر‌ها و کارمندان آژانس‌های مسافرتی رایگان است. برای بازدید از کاخ مرمر رامسر به حدود دو تا سه ساعت زمان نیاز دارید.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن موزه ۰۱۱۵۵۲۲۵۳۷۴ تماس بگیرد.

قبل ازاینکه غرق زیبایی های کاخ مرمر با شکوه رامسر شوید باید در سایت گلستانی ها به شما بگویم که می توانید نگاهی به مقاله رامسر کجا بریم برنید و برای سفر به این شهر رویایی برنامه ریزی داشته باشید.

تاریخچه کاخ موزه رامسر

کاخ موزه رامسر به دستور رضاشاه پهلوی بین سال های ۱۳۱۲ تا ۱۳۱۶ ساخته شد تا جهت استراحتگاه خاندان سلطنتی مورد استفاده قرار گیرد. اما این کاخ مرمر تنها چهار سال از رضا شاه میزبانی کرد. یک کاخ عظیم و دسترنج تعداد زیادی هنرمند برای استراحت چند روز شاه! استفاده از سنگ مرمر، وجود ۴ ستون مرمری و دو ببر مرمری باعث شد تا به این بنا عنوان کاخ مرمر را بدهند.

کاخ مرمر رامسر تا انقلاب سال ۱۳۵۷ به عنوان اقامتگاه موقت و چند روزه خاندان پهلوی استفاده می ‌شد، تا اینکه بعد از انقلاب مالکیت آن به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی رسید. در سال ۱۳۵۸ تنها به مدت ۴۵ روز بازدید از کاخ رامسر برای عموم بازگشایی شد و پس از آن به دلیل مسائل امنیتی به مدت ۲۱ سال درهای آن را بسته نگاه داشتند.

در این زمان اقلام داخل کاخ را جهت نگهداری به تهران انتقال دادند. در اواخر سال ۱۳۷۷ بود که پرونده ثبت ملی کاخ رامسر تهیه شد و در نهایت باغ رامسر و مستحدثات واقع در آن در اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

پس از یک سال مرمت و آماده سازی، در سوم اسفند ۱۳۷۹ در این کاخ به روی عموم باز شد تا علاقه مندان کاخ استراحتی رامسر و آثار متعلق به این کاخ را ببینند و به پژوهش روی آثار متنوع مربوط به حوزه حاشیه دریای خزر در آن بپردازند. درحال حاضر این کاخ موزه تحت عنوان تماشاگه خزر به موزه‌ ای برای بازدید عموم تبدیل شده است. از این رو کسانی که اجاره ویلا در رامسر را انجام دادند  راهی شهر رامسر هستید نیز حتما سری به این موزه می‌زنند.

از رضا شاه نوبت به پسر او یعنی محمدرضا رسید. در زمان رضا شاه در حمام این کاخ تغییراتی ایجاد شد. در این زمان کاخ رامسر برای چند وقت محل زندگی رفیق و همکلاسی انگلیسی محمد رضا شاه بود.

اگر شما هم دوست دارید در شهر رامسر علاوه بر جاهای دیدنی در یک اقامتگاه سنتی باشید که طعم غذاهای بی نظیر رامسر را بچشید انتخاب شما قطعا اقامتگاه بوم گردی کوکه رامسر می باشد جایی میان بهشت روی زمین!

آدرس کاخ مرمر رامسر

سایر نام های کاخ رامسر

این کاخ با نام‌های مختلفی شناخته می‌شود. به‌دلیل نمای مرمری این کاخ و استفاده زیاد از سنگ مرمر در آن به این باغ موزه، کاخ مرمر رامسر گفته می‌شود.

البته با نام‌های دیگری همچون کاخ سلطنتی رامسر، باغ رامسر، موزه کاخ رامسر و باغ موزه رامسر و کاخ موزه مازندران رامسر هم شناخته می‌شود. به‌علت این‌که کلمه موزه یک کلمه فارسی نیست به این باغ نام تماشاگه خزر هم داده شده واژه تماشاگه در اصل معادل همان موزه است.

جالب است بدانید درست زمانی که رضا شاه از ایران تبعید شد اعلام شد نسل ببر مازندرانی که بزرگ‌ترین گونه ببر در جهان بود، منقرض شده است.

امکانات کاخ موزه رامسر

کافه و رستوران در جوار حمام، پارکینگ، بازارچه صنایع دستی، آلاچیق چوبی فروش سوغات در شرق فروشگاه، سرویس بهداشتی در جنوب شرق باغ، نمازخانه، مسیرهای بهسازی شده برای توان‌یابان، غرفه عکاسی و شیرینی‌فروشی از امکانات کاخ مرمر رامسر هستند که برای رفاه حال گردشگران تعبیه شده‌اند.

معماری و پلان کاخ مرمر رامسر

پیش از ورود به کاخ مرمر رامسر، باغی زیبا و سرسبز پیش روی شما قرار دارد که زیبایی بنای کاخ را دوچندان کرده است. باغ کاخ موزه رامسر با مساحت ۶۰ هزار متر مربع یکی از باغ‌های گیاه شناسی ایران به شمار می‌آید که گونه‌های گیاهی منحصربه‌فردی در دوره‌های مختلف در آن وجود داشته‌اند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید اولین نهال‌های مرکبات اصلاح شده، اولین گیاهان تزیینی کمیاب و برخی گونه‌های بی‌نظیر دیگر در خاورمیانه برای اولین بار در باغ کاخ موزه رامسر کاشته شده‌اند.

در این کاخ از دو نوع سنگ مرمر استفاده شده است. یکی سنگ مرمری که شیری رنگ است و بیشتر در نما و چهار ستون بسیار خاص ورودی کاخ استفاده شده است.

همه سنگ مرمر های استفاده شده در نمای کاخ، سنگ مرمر رگه ‌دار اونیک مشهدی هستند و قطر هر کدام ۳۰ سانتی ‌متر است. همچنین در جبهه جنوب کاخ سلطنتی رامسر که راه دیگر ورود به کاخ است، دو ببر مرمری در دو سمت پلکان پشت کاخ وجود دارد که باعث شده تا به این بنا عنوان کاخ مرمر را بدهند. تندیس مادر و کودک، یکی از مجسمه ‌های قابل ‌توجه در موزه است.

پلکان ورودی این کاخ که کم‌کم از پایین به بالا کوچک می‌شود و حوض روبروی کاخ که مشابه حوض‌های کاخ‌های تهران است نمای جذابی به این باغ موزه داده است. مرمر‌های این کاخ با دست و قلم و چکش شکل دهی شده است.

راستی اگر شمال مقصد همیشگی سفرهایتان است، اینجا می‌توانید بکرترین جاهای دیدنی شمال را بشناسید.

پلان معماری کاخ مرمر رامسر

کف کرسی بنای کاخ مرمر، دو متر ارتفاع دارد و بخش زیرین آن، یک طبقه زیرزمین است که افراد اجازه بازدید از آن را ندارند. طبق گفته‌های مسئولان گردشگری، سقف زیرزمین برای جلوگیری از خسارات زلزله تیرگذاری و بتون شده است.

گچ بری های کاخ مرمر رامسر

در سقف اتاق‌ های اصلی و ورودی، گچ ‌بری ‌های زیبایی از تمثیل‌های گیاهان و حیوانات و انسان (زنان) وجود دارد. این طرح‌ ها، یاد آور هنر هنرمندان یونانی است. راه ورود به عمارت به صورت منحنی بر پایه قاعده حجاب در معماری ایرانی است.

در اطراف شومینه‌های هال و اتاق‌های کاخ مرمر رامسر گچبری‌های چشم نوازی از گل و بوته به چشم می‌خورد.

در باغ موزه رامسر پنج عمارت دیگر به غیر از کاخ مرمر وجود دارد. در جنوب این باغ عمارت‌های حمام، تاسیسات و انباری و در شمال آن عمارت‌های نگهبانی و واحد سرایداری واقع شده‌اند. قسمت انباری امروزه به محل فروش صنایع دستی تبدیل شده است. یکی از تغییرات ناخوشایند سال‌های پس از انقلاب در این مجموعه ساخت کافی‌شاپ و رستوران بدون توجه به معماری این بنا با آجر معمولی و سقف ایرانیتی در کنار عمارت حمام است که چهره این اثر ملی را مخدوش کرده است.

گچ بری های کاخ مرمر رامسر

آثار کاخ موزه رامسر

آثار و وسایل داخل کاخ مرمر رامسر از بهترین مواد و جنس مرغوب آن دوران ساخته شده و کماکان قابل استفاده‌اند. در این کاخ علاوه بر وسایل، تعدادی از یافته‌های باستان‌شناسان نیز در معرض نمایش است.

آثار موجود در کاخ مرمر شامل مبلمان، شمعدان‌ها و بوفه‌های آنتیک، مجسمه‌های برنزی و مرمرین نفیس، آثار بلوری، تابلوهایی از نقاشان مشهور جهان، فرش‌های زیبا بافته شده توسط هنرمندان ایرانی، هدایای پادشاهان دیگر کشورها به پادشاه و وزرای ایرانی (مانند شمشیر اهدایی شاه تایلند به جمشید آموزگار) و آثار و یافته‌های باستان‌شناسی می‌شوند.

آثاری که می‌توانید آن‌ها را در سالن تزیینات انسانی و غیر انسانی تالار فیل، تالار جنگ افزار، تالار تزیینات یک، دو و سه و سالن مبلمان مشاهده کنید.

امکانات کاخ مرمر رامسر

هتل های نزدیک کاخ موزه رامسر

نزدیک‌ترین هتل‌ها به باغ موزه رامسر به ترتیب هتل پارسیان رامسر، هتل بزرگ رامسر، هتل گردان رامسر، هتل آپارتمان ترنج، هتل نازیا رامسر است.

البته در رامسر یک اقامتگاه خیلی خاص هم پیدا می‌شود که تفاوتش با هتل در روح محلی و جای بی‌نهایت دنج آن است! اقامتگاه سپیدار رامسر در دل یک شالیزار باصفا قرار دارد.

بهترین زمان سفر به رامسر

بهترین زمان برای رفتن به باغ موزه رامسر فصل بهار و اوایل پاییز است. چرا که در این زمان حوا بسیار مطبوع است و هم درختان باغ بسیار سر شاد و زنده هستند که باعث بهتر شدن تجربه سفر شما می‌شود.

در فصل بهار جشنواره بهار نارنج در رامسر برگزار می‌شود. جشنواره بهار نارنج یک آیین مازندرانی و در واقع آیین عرق گیری از بهار نارنج است که همه ساله در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

البته مکان این جشنواره همه ساله تعقییر می‌کند اما یکی از مکان‌های اصلی آن باغ موزه مرمر رامسر است که اگر بخت با شما یار باشد و در ماه اردیبهشت به کاخ رامسر بروید می‌توانید از دیدن آن لذت ببرید.

کاخ موزه مرمر رامسر کجاست

جاهای دیدنی نزدیک به کاخ موزه رامسر

در اطراف کاخ مرمر رامسر چندیدن کافه و رستوران وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید علاوه بر آن روبروی کاخ موزه رامسر پارک ملی و در شرق آن آب‌گرم مادرشاه واقع شده است که می‌توانید به آنجا‌ هم سری بزنید و از شنا در آب معدنی و گرم آن لذت ببرید.

جنگل‌های فوق العاده رامسر که به جنگل‌های دوهزار معروف هستند بین دریا و کوه قرار دارند و قدم زدن در جاده‌های پیچ در پیچ آن یک تجربه بسیار جذاب است.

اگر شما هم مثل من عاشق طبیعت هستید، تله کابین رامسر و قدم زدن روی پل معلق رامسر را از دست ندهید. تله کابین رامسر به گونه‌ایی طراحی شده که بتوانید شهر رامسر و طبیعت زیبای آن را در یک قاب از بالا تماشا کنید در کنار تله کابین کافه، رستوران و شهربازی نیز وجود دارد.

روستای جواهرده یکی از روستا‌های جالب رامسر است که تنها ۲۷ کیلومتر از آن فاصله دارد.

اگر پس از بازدید از کاخ موزه رامسر تصمیم به دیدن این روستا گرفتید، دیدن دریاچه قو که در کنار این روستا واقع شده است را از دست ندهید.

هرچند این دریاچه مصنوعی و توسط بخش خصوصی ساخته شده است ولی آرامش و زیبایی آن در وصف نمی گنجد.

کاخ موزه رامسر یک کاخ همه‌ چیز تمام و جزو آن دسته از آثار کمیاب در دنیاست که دست سازه‌های بشری و طبیعی را کنار هم در دل خود جای داده است.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی