پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

دریاچه لفور سوادکوه : می‌خواهید یکی از زیباترین مناطق ایران را ببینید؟ دوست دارید در میان جنگل‌های زیبا و آبشارها پیاده روی کنید؟ دریاچه لفور، تصویری از بهشت در سوادکوه مازندران است. سد لفور یا همان سد البرز با ارتفاع ۷۲ متر در دهستان لفور بر روی تلاقی سه رودخانه کارسنگ رود و آذررود و اسکلیم روهار در منطقه ای به نام دئوتک (محل تلاقی دو آب) احداث شده‌ است.

شماره تماس اجاره کلبه در لفور : 09114481870

دریاچه لفور کجاست؟

دریاچه لفور یکی از دیدنی های سوادکوه است که با مناظر بسیار زیبا و چشم‌نوازش گردشگران زیادی را برای گردش‌های یک روزه به این مکان می‌کشاند تا از زیبایی‌های آن لذت ببرند. دریاچه لفور (سد خاکی لفور) در کنار جنگل‌های زیبای سوادکوه، منظره‌ای زیبا و دلنواز را برای کسانی که عاشق طبیعت گردی هستند، فراهم می‌کند.

آدرس دریاچه لفور 

مازندران- سوادکوه- شیرگاه- دهستان لفور

دریاچه لفور سوادکوه

بهترین زمان سفر به دریاچه لفور

به دلیل شرایط آب وهوایی مناسب، بهترین زمان بازدید از جاذبه دریاچه‌ی لفور اردیبهشت ماه تا شهریور ماه است. البته پاییز هم با خزان رنگارنگ درختان اطراف دریاچه می‌تواند از فصل‌های خوب برای سفر و گذران اوقات فراغت در کنار این دریاچه باشد.

هر زمان که دلتان بخواهد می‌توانید به دریاچه لفور سوادکوه سفر کنید، چون منطقه‌ای خوش‌آب‌وهوا و چهارفصل است. بهار و تابستان آن، نقاشی زنده طبیعت خداوند و پاییز آن رنگ و بویی نارنجی و عاشقانه به خود می‌گیرد و اما زمستان که بارش برف آن را سفیدپوش می‌سازد.

در اینجا دو پیشنهاد برای اقامت شما در نزدیکی سد لفور داریم. اول اینکه می توانید به سراغ کلبه های جذاب و خلاق فیروزکوه یعنی کلبه های چوبی حاج محمد فیروزکوه و گزینه دوم  اجاره کلبه سوئیسی گلبانو لفور است ، که شما به دلخواه میتوانید انتخاب کنید.

دریاچه لفور سوادکوه

در حین بازدید از زیبایی‌هایی دریاچه لفور از لذت قایق سواری در آن غافل نشوید و از فضای سرشار از آرامش آن نهایت استفاده را ببرید. همچنین یادتان باشد با پیاده روی در ‌جنگل توسکا، عکس‌های یادگاری بگیرید.

فاصله تهران تا جنگل لفور چقدر است ؟

اگر قصد دارید از تهران به‌سمت جنگل لفور حرکت کنید، باید از جاده فیروزکوه و پل ورسک عبور کنید و به طرف شیرگاه بروید. بعد از پل‌سفید به‌تدریج وارد جنگل لفور می‌شوید. جاده‌ای که از دل جنگل می‌گذرد، در واقع آن را به دو قسمت کرده است و می‌توانید از بخش شرقی یا غربی جنگل دیدن کنید. تهران تا شیرگاه حدود ۲۳۴ کیلومتر فاصله دارد که این سفر تقریبا سه ساعت طول می‌کشد.

اگر تا این مقدارعلاقه به جنگل گردی دارید یادتان باشد جنگل النگدره گرگان یک پیشنهادی است که اصلا نباید رد کنید.

آیا می توان شب را در دریاچه لفور اقامت داشت؟

اگر قصد دارید شب را در نزدیکی دریاچه لفور، اقامت داشته باشید، هیچ‌ نگران نباشید. کافی است پیش از اقدام به سفر به وبسایت‌ گلستانی ها سری بزنید و یکی از کلبه‌های چوبی و کاه‌گلی در قلب جنگل لفور را برای تجربه یک شب از زندگی روستایی در کنار حیواناتی همچون گاو، گوسفند، مرغ، اردک و... رزرو کرده و از غذاهای ارگانیک محلی نوش جان کنید.

امکان چادرزنی و کمپینگ هم در حاشیه سد لفور با رعایت نکات ایمنی وجود دارد و برای این کار علاوه بر به همراه داشتن وسایل مخصوص کمپینگ، بهتر است مواد غذایی کنسروشده، آب آشامیدنی، وسایل آتش‌زا، کیسه‌های زباله و... هم داشته باشید.

سوغات جنگل لفور

بهترین جا برای خرید سوغات و محصولات محلی شمال همیشه بازارهای روز نیستند.

گاهی می‌توان بهترین رب‌انار یا دوغ محلی را از دستان، دست فروشانی که در میان انبوه درختان سربه فلک کشیده این جنگل نشسته‌اند خریداری کرد.

اگر اهل ماجراجویی و سپری کردن شب در جنگل هستید، می‌توانید سراغ کلبه‌های چوبی که با چوب‌های همان منطقه ساخته شده‌اند، بروید و از اقامتتان در جنگل به همراه سرو غذاهای گرم محلی خانگی لذت ببرید.

درباره سوغات شمال بیشتر بخوانید.

پرسش‌های متداول مورد دریاچه لفور

جنگل لفور کجاست؟

جنگل لفور از جاهای دیدنی استان مازندران است که در دهستان لفور شهرستان سوادکوه قرار دارد.

برای اقامت در لفور کجا برویم؟

در سفر به جنگل لفور می‌توانید در ویلاها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی و همین طور کلبه‌های جنگلی اقامت داشته باشید یا کمپ‌زدن در دل جنگل را تجربه کنید. اگر به دنبال کلبه مناسب میگردید میتوانید به سایت گلستانی ها سر بزنید .

فاصله تهران تا جنگل لفور چقدر است؟

برای اینکه از تهران راهی جنگل لفور شوید، باید از جاده فیروزکوه استفاده کنید تا به شیرگاه برسید. فاصله تهران تا شیرگاه حدود ۲۳۵ کیلومتر است.

در سفر به جنگل لفور چه لوازمی به همراه ببریم؟

کفش مناسب پیاده‌روی، کرم ضدآفتاب، کیسه زباله، چادر کمپینگ، آب آشامیدنی، کنسرو، لباس گرم و لباس اضافه، جعبه کمک‌های اولیه، وسایل آتش‌زا و...

اجاره ویلا سد لفور

برای اجاره ویلا و یا کلبه رو به روی سد لفور میتوانید وارد سایت گلسانی ها شوید و کلبه مورد نظر خود را انتخاب کنید

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی