پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

روستای جوزچال در دهستان قلعه میران از توابع بخش مرکزی شهرستان رامیان و در استان گلستان ایران قرار دارد. مسیر دسترسی به این روستا از رامیان و از پراک جنگلی باقرآباد و روستاهای دیگه مانند پاقلعه ، رضی و ... عبور می کند و این روستا در سمت راست جاده قراردارد که تمام مسیر آسفالت با پیچ نسبتا تندی میباشد. لازم به ذکر است ورودی این روستا خاکی می باشد اما با هر نوع خودروی سواری قابل تردد می باشد.

اجاره ویلا در پاقلعه و ییلاقات دیگه رامیان با شماره 09114481870 تماس بگیرید.

شغل مردم روستای جوزچال رامیان

شغل عمده قریب به اتفاق اهالی روستا دامداری ، دامپروری و کشاورزی می باشد و البته شایان ذکر است اکثر جوانان و مردان روستا علاوه بر مشاغل فوق در شغل معدن نیز فعالیت می نمایند که در اطراف روستا معادن سرشار زغال سنگ وجود دارد. که جزء مشاغل سخت بوده و این شغل از ریسک بالایی برخوردار می باشد.

فامیلی های روستا: این روستا از سه طایفه جاهدی جوزچال ، مسعودی جوزچال ،سعیدی جوزچال ،کهساری و تلفیقی از جاهدی کهساری تشکیل شده است.

وجه تسمیه روستای جوزچال رامیان

در اصطلاح محلی مردمان استان گلستان از درخت گردو به نام جوز یاد می گردد و با توجه به اینکه این روستا دارای مقادیر زیادی درخت گردو ( جوز ) بوده و روستا در وسط جنگل در میان چاله و گودی قرار گرفته ، جوزچال نامگذاری گردیده است.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی