پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

جاهای دیدنی نوشهر کجاست؟ نوشهر را با این 16 مکان دیدنی بشناسید: نوشهر یکی از شهرهای محبوب شمال است. چرا؟ چون هم جنگل دارد و هم دریا و هم تنوع اجاره ویلا نوشهر بسایر زیاد و جاذبه های گردشگری بسیار. پارک جنگلی سیسنگان و روستای دیدنی کندلوس جزو مهمترین جاذبه های گردشگری نوشهر هستند که به خصوص در بهار و تابستان گردشگران زیادی از سراسر ایران دارند. جاذبه های گردشگری فراوان نوشهر را به یکی از محبوب ترین شهرهای شمالی ایران و بهترین مقاصد گردشگری کشور بدل شده است. به همین علت اجاره ویلا در نوشهر بسیار طرفداردارد.

برای اجاره ویلا در نوشهر و مازندارن با شماره 09114481870 تماس حاصل نمایید و یا برای رزرو ویلا روی تصویر ویلاهای زیر کلیک نمایید.

جاهای دیدنی نوشهر

1-تالاب ارواح از جاهای دیدنی نوشهر

در همین ابتدای کار برایتان از یکی از جاهای دیدنی نوشهر می‌گوییم که رفتن به آن دل و جرئت می‌خواهد: تالاب ارواح. فکر می‌کنید که در این تالاب چه خبر باشد؟‌ مثلا شاید تصور می‌کنید که ارواح شیطانی در میان درختان و روی تالاب در حرکت هستند و صداهای وحشتناکی از خود درمی‌آورند. البته دیگر این‌طورها هم نیست. در تالاب ارواح با یکی از رمان‌های وحشتناک استفن کینگ روبه‌رو نخواهید شد اما منظره، آن‌چنان هم خالی از وهم و ترس نیست. در ۱۲ کیلومتری جاده نور به نوشهر، تالاب ارواح قرار گرفته است.

تالابی در میان جنگلی انبوه که از میان آب، درختانی خشک‌شده بیرون زده‌اند. اما چرا درختان درون آب، خشک شده‌اند؟‌ چرا در جوار مه موجود در سطح دریاچه فضایی وحشتناک حاکم است؟ ماجرا از این قرار است که درختان این ناحیه در اثر تماس زیاد با آب به حالت پوسیده درآمده‌اند، مه هم که عضوی جدایی‌ناپذیر از جنگل‌های شمالی است. پس بهتر است، ماجرا را وحشتناک نکنیم.

تالاب ارواح

تالاب ارواح از جاهای دیدنی نوشهر است. حتما در سفرتان به این شهر به آن سری بزنید و اصلا نترسید. همان‌طور که دیدید، حتی تلاش‌های ما هم برای وحشتناک‌ جلوه دادن این تالاب زیبا ناکام ماند. پس تالاب ارواح را به خاطر بسپارید.

2- سد آویدر از معروف ترین جاهای دیدنی نوشهر

سد آویدر سد خاکی آویدر در فاصله ۳۰ کیلومتری شرق شهر نوشهر و در نزدیکی پارک جنگلی سی‌سنگان در استان مازندران قرار دارد. این سد و دریاچه پشت آن دریاچه در فاصله‌ای دور از دریا و در دل کوهستان قرار دارد که این امر سبب کاهش رطوبت هوا در این منطقه شده‌ است. سد خاکی آویدر در حقیقت متعلق به اداره آبیاری منطقه است و دریاچه پشت سد نیز جهت تامین آب مورد نیاز زمین‌های زراعتی منطقه ایجاد شده است.

سد آویدر نوشهر

3-پارک جنگلی سیسنگان نوشهر

در کیلومتر ۲۷ جاده نوشهر به نور پارک جنگلی سی سنگان واقع شده. سی سنگان یکی از قشنگ‌ترین  و قدیمی ترین پارک های جنگلی شمال است. در قسمتی از این پارک، جنگل به دریا ختم می‌شود و عیش سفر به این منطقه را کامل تر می‌کند. تنوع درختان سی سنگان بسیار بالاست. درختان بلوط، شمشادهایی که در کل ایران منحصر به فردند و تا نزدیکی دریا پیش رفته اند و افراهای اینجا، زیبایی سی سنگان را دوچندان کرده. خرس، روباه و پلنگ هم از جمله حیواناتی هستند که میتوان در سی سنگان دید. برای تفریح نیز، این پارک جنگلی امکانات کاملی دارد. فضای کمپینگ، رستورانپف پیست دوچرخه سواری، پلاژ زنانه و مردانه و موج سواری و قایق سواری از سی سنگان جاذبه تمام و کمالی ساخته.پارک جنگلی سی سنگان

4-آبشار چلندر از جاهای دیدنی نوشهر

آبشار چلندر یکی از جاهای دیدنی نوشهر است که در نزدیکی روستای چلندر در منطقه بلده کجور واقع شده و هر ساله گردشگران و دوستداران طبیعت را به خود جذب می‌کند. تور گردشگری آبشار چلندر جز چندین تور مربوط به جاهای دیدنی نوشهر می‌باشد. ارتفاع آبشار چلندر از سطح دریا حدود ۱۴۰ متر است که بسیاری از گردشگران در فصل‌های گرم سال به بازدید از این آبشار می‌آیند تا از هوای معتدل و مرطوب در کنار جنگل‌های سر سبز استفاده کنند. حوضچه‌هایی که در پایین دست این آبشار بوجود آمده است مکان مناسبی برای آب تنی است. ارتفاع آبشار هم در قسمت‌هایی به ۴ متر می‌رسد و در قسمت‌های دیگر نیم متر است. عرض آبشار چلندر هم بین نیم تا ۲ متر می‌باشد.

آبشار چلندر

5-تنگ‌ دار نوشهر

تنگ‌ دار دره‌ای بسیار عمیق و باریک است که از وسط‌ آن رودخانه‌ای می‌گذرد. برای رفتن به این منطقه اگر از جاده چالوس حرکت کنیم، در دوراهی چالوس و نوشهر به سمت نوشهر می‌پیچیم و وارد جاده کشک‌سرا می‌شویم. این جاده ۸ کیلومتر قبل از نوشهر در جاده باریکی از کنار پلی در سمت راست به روستا می‌رسد. بعد از کوشک‌سرا یا همان کشک سرا وارد یک جاده خاکی می‌شوید و در دوراهی به سمت راست حرکت می‌کنید تا به پل رودخانه کرکو برسید. اینجا باید خودروی خود را پارک کنید و بقیه مسیر را پیاده بروید. تابستان مناسب‌ترین فصل برای آب‌تنی در تنگ‌دار است.

تنگ‌دار

6-روستای حیرت نوشهر

روستای حیرت حدود ۵۰ کیلو متری شهر بندری نوشهر واقع شده است .این روستا در جاده چالوس قرار دارد بعد از مرزن آباداز دوآب فرعی به سمت شرق و پول وجود دارد که شما را به روستای حیرت می برد از ویژگی‌های شاخص روستای حیرت باید به آب‌وهوای سبکش اشاره کنیم.در فصول مختلف سال، شرجی‌بودن و گرما به سراغتان نمی‌آید و همیشه هوایی پاک، خنک و لطیف صورت‌تان را نوازش می‌کند زیبا نیست؟ چشمه های آب گرم دلم معروف به لارو ,چشمه های متعدد کچل ، کنسنو ، سر چشمه، دل دل چشمه ، کچیک چشمه، گته چشمه ، دروزن چشمه و چشمه های درلو دره و چشمه های متعدد ازرچال و … از دیگر جاذبه های این روستای زیباست.برنجی که توسط کشاورزان زحمتکش روستای حیرت کشت می شود یکی از مرغوبترین برنجهاست و مشتریان بسیار زیادی در منطقه و حتی برخی ازشهرهای استان تهران دارد .

روستای حیرت

7-حمام کندلوس نوشهر

در روستای کندلوس و در نزدیکی شهر نوشهر، حمامی قدیمی وجود داشته که قدمت آن به دوران قاجار باز می گردد. این حمام تاریخی که یکی از جاذبه های تاریخی و دیدنی نوشهر به شمار می آید، در سال ۱۳۸۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

حمام کندلوس

8-روستای کندلوس نوشهر

روستای کندلوس در نوشهر شوید، جایی که ریشه در تاریخ دارد. کندلوس، روستایی بسیار زیبا در دامنه‌های رشته‌کوه البرز است که با آب‌وهوای ییلاقی باران نگاه گردشگران را به خود متمایل ساخته است. پیاده‌ روی در فضای خانه‌های قدیمی با کوچه‌های سنگفرش شده و درختانی که طاق آسمان را لمس کرده‌اند چه حس خوبی دارد. روستای کندلوس در نوشهر با توجه به آن‌ که امکانات شهر را ندارد اما بسیار پاکیزه است و از بودن در آن هرگز پشیمان نخواهید شد. کلمات برای توصیف زیبایی‌های روستای کندلوس محدود است باید خود بروید تا شاهدی بر این ادعا باشید.

روستای کندلوس

9-دیو چشمه نوشهر

دیوچشمه در فاصله ۵۰ کیلومتری جنوب‌شرقی نوشهر در منطقه کوهستانی و ییلاقی کجور واقع شده‌است. ضرب‌المثلی بین اهالی این منطقه وجود دارد که می‌گوید: «هر که آب دیو چشمه را بخورد، دوباره به این منطقه بازمی‌گردد». آب زلال این چشمه خستگی سفر را از تن به‌در می‌کند.

دیو چشمه نوشهر

10-روستای لرگان نوشهر

روستای لرگان در ۶۵ کیلومتری شهر نوشهر و ۵ کیلومتری روستای کندلوس قرار گرفته و از جاهای دیدنی نوشهر به حساب می‌آید. این روستای زیبای ییلاقی در فصل گرما، میزبان گردشگران بسیاری می‌باشد. همچنین روستای لرگان دارای قدمت تاریخی و پدیده‌های خاص طبیعی است که آن را از دیگر روستا‌های منطقه متمایز می‌نماید. برای رسیدن به این روستا بایستی از جاده کرج – چالوس حرکت کرده و بعد از مرزن آباد به کجور بروید سپس از جاده آستانکرود به روستای لرگان وارد شوید.

روستای لرگان

11-بازار روز نوشهر

یکی از جاذبه های قشنگ هر شهر، به خصوص شهرهای شمالی، بازارش است. بازاری که بوی تازگی می‌دهد و همینکه واردشان می‌شوید بوی سبزی تازه و سیر و ترشی محلی بهتان میخورد. ماهی ها را از دریا تازه صید کرده اند و آورده‌اند برای فروش و همه چیز بوی تازگی و سرزندگی می‌دهد. بازار نوشهر هم چنین بازاری است. بوی ترشی و سبزی های تازه می‌دهد و قهوه خانه های قدیمی و دنجی هم در گوشه و کنار آن است که میتوان در آن کنار محلی ها نشست و یک استکان چای خورد. این بازار در میدان آزادی نوشهر واقع شده.

بازار روز نوشهر

12-باغ گیاه‌ شناسی نوشهر

باغ گیاه‌شناسی نوشهر هم مکانی برای گردشگران است تا در میان انواع مختلف درختان و گیاهان سبز آن چرخی بزنند و لذت ببرند و هم جایی است برای انجام تحقیقات کشاورزی و مطالعات تخصصی در زمینه اکولوژی. این باغ از مکان‌های مهم ایران در حوزه گیاه‌شناسی و دومین باغ بزرگ گیاه‌شناسی کشور است. باغ حدود ۷ هکتار مساحت دارد. تلاش‌های زیادی در این مجموعه انجام می‌شود تا گونه‌های گیاهی نادر یا در حال انقراض به خوبی نگهداری شوند. جشنواره‌های گل و گیاهی هم که در باغ گیاه‌شناسی نوشهر برگزار می‌شود از جشنواره‌های دیدنی هستند. جشنواره ملی ارکیده از این جشن‌هاست که هر سال در ماه بهمن برگزار می‌شود.

باغ گیاه‌شناسی نوشهر

13-دریاچه فراخین نوشهر

فراخین در ۵ کیلومتری روستای چلندر نوشهر است. اگر بخواهیم ساده‌تر بگوییم در ۲۰ کیلومتری نوشهر در مسیر رسیدن به کوه‌های البرز است. پیدا کردن تالاب کمی سخت است پس اگر قصد کرده‌اید که آن را ببینید یا خوب نشانی آن را بپرسید و یاد بگیرید یا با راهنمایی خبره راهی تالاب شوید.

دریاچه فراخین

14-پلاژ سیترا نوشهر

نوشهر زیبا شهری ساحلی است. پلاژ سیترا هم پلاژی عالی برای قدم‌زدن در کنار ساحل و استفاده از امکانات و خدمات تفریحی مختلف است. مثلا اگر اهل جت‌اسکی باشید یا از اسکی روی آب خوشتان بیاید، اگر به قایق‌سواری عشق می‌ورزید و اسب‌سواری در ساحل را دوست دارید، در پلاژ سیترا به شما خوش خواهد گذشت. کارتینگ و رستوران‌هایی هم در حوالی ساحل وجود دارد که می‌توانید از خدمات‌شان در مدت حضورتان در پلاژ استفاده کنید.

پلاژ سیترا

15-دریاچه خضرنبی نوشهر

دریاچه خضرنبی از دیدنی‌های نوشهر است که در ارتفاع حدود ۲ هزار متری از سطح دریای خزر در منطقه کوهستانی کجور قرار دارد. روستاییان روستای نیمور که نزدیک‌ترین محل مسکونی به این دریاچه است، بر این باورند که روزی این دریاچه محل عبور حضرت خضر پیامبر بوده‌است. این دریاچه مناظر و چشم‌انداز بسیار بکری دارد.

دریاچه خضرنبی

16-آبشار زانوس نوشهر

آبشار زانوس از جمله آبشار‌های زیبا و خاص ایران است که در استان مازندران و نزدیکی نوشهر قرار گرفته است. در‌ واقع آبشار زانوس از جاهای دیدنی نوشهر می‌باشد. این آبشار با نام اوپاچ هم شناخته می‌شود که به معنی آب پاش است زیرا آب از ارتفاع به صخره‌ها برخورد می‌کند و به هزاران قطره تبدیل می‌شود. بهترین فصل برای سفر به آبشار زانوس، فصل تابستان است که وقتی در نزدیکی آن قرار بگیرید، رطوبت حاصل از آبشار را حس می‌کنید و قطره‌های آب بر شما فرود می‌آیند.

آبشار زانوس

17-پارک جنگلی خانیکان از جاهای دیدنی نوشهر

پارک جنگلی خانیکان که با نام جنگل نیرنگ نیز شهرت دارد، در فاصله تقریبی پنج کیلومتری از نوشهر، در حوالی جاده نیرنگ قرار گرفته است و جزو روستای کوشکسرا محسوب می‌شود. این پارک که چشم‌اندازهای متفاوتی از جنگل‌های شمال را پیشکش شما می‌کند، از مقاصد طبیعی و جاذبه های گردشگری نوشهر محسوب می‌شود.

18-آبشار دارنو نوشهر

آبشار دارنو از جاهای دیدنی نوشهر و یکی از آبشارهای یک مجموعه آبشار هفت شاخه است که در فضای جنگلی بکر و سحرانگیزی قرار دارد و در تمام فصول سال، طبیعت‌گردان عاشق را به‌سمت خود می‌کشاند. در مسیر دسترسی به آبشار دارنو هیچ تابلویی وجود ندارد؛ به همین دلیل، برای رسیدن به آن باید با تورهای گردشگری یا راهنمایان محلی همراه شوید.

19-چشمه گردوک نوشهر

چشمه گردوک که با نام چشمه گردو نیز شناخته می‌شود، در فاصله چهار کیلومتری جنوب نوشهر، در روستایی به نام سنگ تجن قرار دارد و از دیدنی های نوشهر به حساب می‌آید. با برخورداری از آبی زلال و پاک، آب شرب نوشهر، چالوس و اکثر روستاهای اطراف از این چشمه‌ و چشمه اسپی‌یو تامین می‌شود. همچنین از گردوک به‌عنوان پرآب‌ترین چشمه در منطقه‌ غربی استان مازندران یاد می‌شود. نام چشمه به وجود باغ‌‌های فراوان گردو در این منطقه در گذشته اشاره دارد که امروزه دیگری اثری از آن‌ها نیست.

20-تنگه میخشار نوشهر

تنگه میخساز یا گذرگاه رستم یکی از جاذبه‌های طبیعی مازندران و مکان های دیدنی نوشهر است که در نزدیکی روستای کندلوس، در حومه نوشهر قرار دارد. برخى منابع این دهكده را گذرگاه رستم، قهرمان اسطوره اى ایران ذكر كردند و ناصرالدین شاه قاجار نیز در سال ۱۲۹۲ هجرى چند روز در تنگه میخساز اطراق كرد.

21-موزه مردم شناسی روستای کوشکسرا

موزه مردم شناسی ‌روستای کوشکسرا از جاهای دیدنی نوشهر در روستای کوشکسرا محسوب می‌شود. این موزه توسط خانم تبریزی، بانوی مجسمه‌ساز و کارآفرین با بودجه شخصی در سال ۱۳۸۳ راه‌اندازی شد تا درآمد آن برای کمک به تحصیل دانشجویان روستا استفاده شود. مجموعه موزه شامل لباس‌های محلی اقوام مختلف، وسایل و ابزارهای محلی مازندران، سنگ قبرهای قدیمی و تاریخی روستا و… از دوره قاجار تاکنون می‌شود. علاوه بر بازدید، در این موزه می‌توانید لباس محلی بپوشید و عکس یادگاری بگیرید.

کلام آخر درمورد جاهای دیدنی نوشهر

جاهای دیدنی نوشهر را شناختید؟ زیبایی‌های طبیعی این شهر بسیار زیادتر از آن است که فکر می‌کنید. با وجود اینکه ما از بهترین‌ها برایتان گفتیم باز هم تعداد زیادی روستا و منطقه از آمدن در این مقاله جا مانده‌اند. مازندران زیبا را بگردید و دیدنی‌هایش را کشف کنید. سفر کردن، قصد و اشتیاق می‌خواهد. این شور شیرین را در خودتان به وجود بیاورید و راه بیفتید. از قدیم گفته‌اند (نه خیلی قدیم)، جاده اسم تو را فریاد می‌زند.

سوالات متداول در مورد جاهای دیدنی نوشهر

معروف ترین پارک جنگلی نوشهر کجاست؟

پارک جنگلی سی‌سنگان در ۲۷ کیلومتری جاده نوشهر به نور و پارک جنگلی خانیکان یا نیرنگ در ۵ کیلومتری نوشهر، جاده نیرنگ، روستای کوشک‌سرا

سد آویدر کجاست؟

30 کیلومتری شرق نوشهر، مجاور روستای ملاکلا

بهترین زمان سفر به نوشهر چه فصلی می باشد؟

نوشهر در میان شهرهای سرسبز و ساحلی مازندران می باشد و همواره گردشگران در فصل تابستان، با آب و هوایی گرم و شرجی روبرو خواهند شد. اما در فصل های بهار و پاییز، هوای نوشهر به مراتب متعادل تر و برای دیدن جاذبه های گردشگری نوشهر بهتر است.

بهترین جاهای دیدنی نوشهر کدام ها هستند؟

در سفر به نوشهر، همواره اکثر گردشگران به سراغ مناطق طبیعت گردی و بازدید از آبشارهای معروف از جمله درازکش، کیمون، ارزرو، کلیره و غیره رفته و همچنین پیشنهاد می کنیم از جنگل هایی مانند شیاده، نارنجلو، ویوج و غیره هم بازدید کنید.




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی