پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

دریاچه لزور گنج پنهان تهران دریاچه‌ ای در دل کوه : دریاچه لزور یا سد سیاه رود از جمله دریاچه‌های نزدیک تهران هست که طبیعتش تو فصل بهار و تابستون شباهت بسیار زیادی به مناطق اطراف چهار محال و بختیاری داره همون قدرم خنکه. برای دیدن این معجزه سیاه یا به قولی دریاچه لزور بهترین مسیر از سمت روستای لزور است که با عبور از کنار طبیعت بکر روستا، لذت حضور در این جاذبه طبیعی را دو چندان خواهد کرد.

روستای لزور کجاست؟

روستای لزور یکی از بزرگترین روستاهای استان تهران و از توابع شهرستان فیروزکوه هست. آب و هوای ملایم تابستونی همراه با مناظر بکر و زیبای طبیعی باعث شده که تو تابستان جمعیت روستا چند برابر بشه .

روستا ی لزور کجاست؟

در فاصله ۱۶۵ کیلومتری شمال شرقی تهران در میان رشته‌کوه‌های البرز، شما یکی از مرتفع‌ترین قله‌های این رشته کوه را خواهید دید. پشت این قله‌ی بلند، معجزه‌ای در انتظار شما است که دیدن آن از ارتفاع 3980 متری، حسی سراسر از لذت را به شما تزریق می‌کند.

فکر می کنم با خوندن مقاله دریاچه نئور ضیافتی زیبا از طبیعت علاقه مند بشی به دیدن دریاچه های دیدنی ایران.

برای دیدن این منطقه کافیه صبح زود از تهران به سمت فیروزکوه حرکت کنین یه صبحانه توووپ میل کنید و مسیرتونو به سمت لزور ارجمند پیش ببرین.

قبل از ظهر به لزور می‌رسین و از اونجا یک ساعت جاده خاکی تا دریاچه داریم .مسیر جاده هم مشخصه و احتمال گم شدن بسیار کمه. تماشای دریاچه و ییلاق اطراف اون واقعا لذت وصف نشدنی داره .

دریاچه لزور

مسیر دسترسی به دریاچه لزور

برای رسیدن به لزور، باید از تهران به سمت جاده فیروزکوه برید. حدود 10 کیلومتر مونده به فیروز کوه، بعد از پمپ بنزین نمرود، یک سه‌ راهی معروف به سه راهی لاسم در سمت چپ وجود داره که به سمت شمال و بخش ارجمند می‌ره.

شاید دلتون خواست بعد از تماشای این همه زیبایی یک شب هم در کلبه جنگلی اقامت کنید بهترین پشنهاد ما به شما کلبه جنگلی دنیز ، کلبه جنگلی کومه و بومگردی باغ ملک می باشد.

بعد از 27 کیلومتر به ارجمند میرسیم و باز 13 کیلومتر دیگه که بریم بعد از روستاهای شادمهن و اهنز و انتهای جاده به روستای لزور می‌رسیم.

تمام راه از سر جاده تا روستای لزور جاده آسفالته هست. در کل از تهران (بسته به مبدا حرکت) کمتر از 200 کیلومتر تا لزور راه هست. از اونجا دیگه باید از جاده خاکی به سمت دریاچه زیبا بریم.

مسیر دسترسی به دریاچه لزور

بهترین فصل سفر به دریاچه لزور

زمان مناسب برای برای دیدن دریاچه لزور فصل بهار، تابستان و پاییز است. هایپرشیا در این فصول تورهای مختلفی برای بازدید از این دریاچه دارد.

بهترین فصل سفر به دریاچه لزور

جاهای دیدنی روستای لزور

این روستای بهاری بسیاری از گردشگران و طبیعت‌گردان را به تماشای زیبایی‌های دل‌پذیر خود دعوت می‌کند. خیلی‌ها به این روستا می‌روند تا هفته را با یک پیاده‌روی فرح‌بخش در طبیعت به پایان برسانند. رودخانه‌ همیشه جوشان لزور به نام فرح‌رود منبع تأمین آب روستا می‌باشد و در عین حال چشمه‌های کهریز و معجز نیز در تأمین آب نقش دارند. مسیر رودخانه فرح‌رود یکی از خوش‌نماترین مناظر روستای لزور است.

جاهای دیدنی روستای لزور

نکات سفر به لزور

۱) اگر اهل پیاده روی هستید دو مسیر امامزاده خوش نام و جاده منتهی به منطقه لاسک را پیشنهاد می کنیم.

۲) لوازم ضروری از قبیل کوله پشتی، کفش مناسب کوه پیمایی، لباس گرم و... فراموش نشود.

۳) چشمه های گوارای این منطقه قابل شرب می باشند و می توانید استفاده کنید.

۴) مسیر تهران تا لزور حدودا ۲:۳۰ ساعت با ماشین شخصی می باشد.

۵) اگر قصد خرید لوازمی برای خود دارید می توانید قبل از رسیدن به لزور از بخش ارجمند تهیه کنید.

۶) مسیر رسیدن با ماشین شخصی از تهران به لزور از جاده فیروزکوه  به سمت دماوند و بعد از آن به سمت شهر ارجمند و در انتها روستای لزور می باشد.




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی